Polecane posty

Poznaniak    6

U mnie forterra 135 ma 50mtg ojciec twierdzi ze jeszcze na dotarciu i 4 zagonową bo nowego większego pługa jeszcze nie mamy a przesiewy zbóż trzeba czyms zrobić jezdzi 3 polową, 4 nie bo brak rewersu a 1 szosową twierdzi ze za wczesnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

50 mtg to już dotarty co to 4 na 140 koni prawie. Orze się tyle ile uciągnie, a dodatkowo docieranie musi być stopniowe. po 50 MTG możesz go już śmiało w 100% obciążać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
melon10641    1218

A kto Ci mówił że 50mtg?? :unsure: Skąd te dane?? Jak w instrukcji pisze?? Ja swoją frotkę z 2005 roku (100km) docierałem do 100mtg owszem stopniowo obciążałem przy 60 była podorywka 3*30 na trójce polowej. Przy 100mtg już orałem 4*35 ale na terenowych.

Nie sztuką jest niby dotrzeć ciągnik dać mu w d*pę a potem przy 5000mtg płacz że remont musi być. Najważniejsze to postępować tak jak w instrukcji a i samemu wydłużyć czas dotarcia nie zaszkodzi...

Moim skromnym zadaniem dać mu 1 szosową przy 50mtg to za ciężko (no chyba że zetor zmienił ilość mtg docierania)

@piotrb14 co masz na myśli orze sie ile uciągnie? Że jak daje gaz w podłogę a obroty nie więcej niż 1500 bo nie da rady wkręcić na większe to mam tak orać??

Edytowano przez melon10641

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

teraz wiosna daj go w brony albo w jakiś agregat lekki... 135 koni z 4 skibami nie powinien mieć problemu ( podaj jeszcze jakie rozmiar korpusu) jak są to 40 to odkręć 1 skibę i oraj 3x40. U nas we wsi forterre 115 docierał 50 mtg ( po 30 mtg poszła w brony) a po 50 w pług. ( forterra z 2010r)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja tam swojego NH można powiedzieć że od razu puściłem w orkę głęboką tylko pilnowałem by ciągnik miał obciążenie nie większe jak 70%

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolega kupił rok temu MF 5445 i też do 100 mth docierał i dopiero kolo 90 jeżdził z agregatem unia kombi . Nie warto odrazu go żyłować lepiej dotrzeć na spokojnie i cieszyć się przez dlugie lata

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekjsp    8

U mnie forterra 135 ma 50mtg ojciec twierdzi ze jeszcze na dotarciu i 4 zagonową bo nowego większego pługa jeszcze nie mamy a przesiewy zbóż trzeba czyms zrobić jezdzi 3 polową, 4 nie bo brak rewersu a 1 szosową twierdzi ze za wczesnie

 

 

moim zdaniem twój ojciec ma racje niema co jej odrazu przeciążać lepiej stopniowo dawać ją w robote jakieś brony czy kultywator mały a później bedziesz się cieszył że nie będziesz musiał remontowac jej po 5 tyś mtg ;]


KPK Kumurun Team -Sekcja Organizcyjna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hvb3000    7

Możesz orać jedynką na dwóch "żółwiach". Zaczynałem F115 przy 50 mtg i nie było problemu. Staraj się trzymać obroty w granicach 1600-1700 żeby się dobrze chłodził. Możesz też zrobić po dłuższym czasie kilku minutową przerwę na luzie.

4 zagonowa to mały pług na tą moc, nie sądzę żeby ciągnik był nadto przeciążony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ogrodnikPPL    0

U mnie forterra 95 chodzi na 3 polowej podczas głębokiej orki 4*44 - myślę że to dla niej fajny bieg ponieważ idzie bardzo płynnie, ma lekko i rewers pasuje. Obroty (1800-1900).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawuss    1

Ja przez pierwsze 30h jeździłem forterrą potem agregat uprawowo-siewny i prasa a po 120h agregat podorywkowy i pług. Przy uprawie zawsze jeździ się 1 szosową


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojcik1996    1

My jak przyprowadziliśmy nasza 125 dwa lata temu to najpierw lekkie prace tur itp a po 3 tyg poszła w orkę 4x40 pierwsze 8 ha na polowych a później 1 szosowa i tak ok 1700-1800 obr. Obecnie jest 990 mth i bez żadnych większych awarii uszczelka od pokrywy rozrządu jest do wymiany ale z tego co mechanik mówił że tak się zdarza, brakuje wstecznego na 4 polowej a by się przydał B)


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pavvelek    1

Ja tam swoją proxe 100 oszczędzałem do 10 mtg. potem już normalnie w ciężką robotę, tzn ciężką dla stergo ciągnika bo dla proxy już nie. Ja robię agregatem akpila 3.5 m i orze dwójką szosową na żółwiu pługiem 4x40 na głebokość około 20 cm tyle ze na lekkiej ziemi i muszę powiedzieć że chyba piąta skiba by się przydała bo w tym pługu odpoczywa. Z resztą w instrukcji jest wyrażnie napisane " docierać przy pełnym obciążeniu silniką jednak nie przeciążając go, unikać pracy z częściowym obciążeniem silnika". Kierownik serwisu wytłumaczył to tak że jeżeli np orzemy i ciągnik ma ciężko czyli schodzi z obrotów to dać bieg niżej i wszytko. po 100 mtg można pracować bez ograniczeń, i wtedy można sobie paliwo oszczedzac, czyli wyższy bieg niższe obroty. Najpierw trzeba odpowiednio zinterpretować to co jest w instrukcji napisane ;)

Pozdrawiam wszytkich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorak    2

Na ile w pracach polowych (orka, agregat uprawowo-siewny, prasa) jest odczuwalny brak rewersu na 4 w forterrach ? Powiedzmy że optymalna prędkość dla orki jest właśnie na 4 to aby korzystać z rewersu to przed jego użyciem zmiana na 3 ? A jeśli nie 4 do orki to jaka jest różnica na prędkości w przełożeniu wolniejszym lub szybszym ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    6900

Myślę że jedynka z dwoma półbiegami odpowiada czwórce polowej pełnej. Ja polowych w ogóle nie używam, także ja nie odczuwam tego braku. Przy prasowaniu sianokiszonki jedynka pewnie za szybka by była. Jak robisz czwórką to musisz dać najpierw na 3 i dopiero rewers.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deydykal    0

no trochę lipa z tym że rewers na 4 polowej jest zablokowany... no ja orzę na 4 polowej sieję z agregatem na 4 polowej gruberuje na 1 szosowej a na zimową orkę jeżdziłem 3 żeby skiba stała.. a półbiegi tylko załaczam jak spada z obrotów czy ma ciężej troche.. Poprostu trzeba się przyzwyczaić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deydykal    0

po co mam jeżdzić np na 2 półbiegach jak prawie to ta sama predkosc co bieg niżej.. a po za tym te półbiegi się zużywają ponieważ są one na jakiś paskach czy coś .. I jak się włączy półbieg to słychać taki dzwięk.. A po za tym czy to są półbiegi?? Czy wzmacniacz momentu??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ogrodnikPPL    0

To syczenie półbiegów mnie osobiście także denerwują - lubię ciszę, więc bieg niżej jak poprzednik a półbiegi wbijam w ekstremalnych warunkach lub w razie potrzeby zwolnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian86    16

Starsze modele forterr działanie półbiegów miały oparte na tzw taśmach , z tego co sie dowiadywałem są to półbiegi a nie wzmacniacz momentu i można na nich pracować cały czas a nie jak w starych ursusach tylko 15 min. Faktycznie taśmy zużywają sie troszkę szybciej, w nowszych modelach zastosowano juz tarczki (mają być rzekomo wytrzymalsze od poprzedników) , bliższej budowy nie z nam sa to tylko informacje jakie uzyskałem od serwisanta. A co do syczenia to chyba oznaka, że elektrozawory działają?????


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aster453    26

czyli ja mój kiepsko docieram po 10 mtg chodził w beczce 4 tys. l. po łące 1 delikatnie przy dwudziestu woziłem obornik 6 t rozrzutnikiem w zasadzie tylko 1,5 ha 3,4 polowa przeważnie od górki, a potem zaorał to pole 3 lemiesze chyba 25 cm taki mam pług do 360, jak myślicie przesadziłem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    92

ja orzę jedynką na półbiegu,ale da radę i bez niego tylko że ma trochę mało MTH to na niższym biegu lata


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj