Raczo

Proxima vs. Proxima plus

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Raczo    20

Park: NH T6.155, NH TL100, Zetor Proxima 8441 + TL 220SL, Zetor 7211, Ursus 3512, Ursus C-330, Manitou MLT 633, Bizon Z056 Super, Bizon Z058 Rekord...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Olejniczek    3

Trzeba zetor jeszcze nie wprowadził tej opcji ... byc może elektrohydrauliczny rewers bedzie miała maxterra :( a co do Proximki PLUS bardzo mi sie podobaja szczególnie zmiana tapicerki w środku mysle że jeżeli kupował bym ciagnik 80 kony no moze 90 wybrał bym na dzień dzisiejszy Zetora Proxime PLUS 8541 albo 9541 jedyny mankament jaki mnie troszeczke rozczarował to to ze ma 1 stopniwe wzmocnienie momentu mógłby mieć podwójne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ORION1    1

Proxima lus ma lepszą skrzynie ale ta moc 100 Km jest wymuszona co zmniejsza trwałość ciągnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Moc wymuszona ;):D :D Co to jest wogóle moc wymuszona ? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Jeśli dobrze policzyłem to te silniki mają coś koło 5 litrów pojemności i czy 100km to dużo w dzisiejszych czasach? 20 lat temu to może i było dużo i odbijało się na trwałości ale napewno nie dzisiaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Olejniczek    3

Z tego co pamiętam to Zetory proxima maja silniki 4125 l pojemnosci a te 100 kucyków to nie jest aż takie nadmierne wciaganie mocy z silnika ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

jak do tura, albo do obrotówki to bierz z rewersem i wtedy najlepiej Proximę Plus bo tam już jest pompa BOSHA, a i skrzynia 40km/h , a jak do zagonówki i nic nie będziesz od niej wymagał to bierz zwykłą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Nowa proxima w tej garbatej masce (zwykła nie plus) ma silnik euro 3 a więc musi mieć intercooler wiec silnik jest ten sam co w proximie plus, a czy te mniejsze nowe proxy też mają intercooler? I co ten intercooler daje bo wiem co to jest ale co silnik mniej pali zrywniejszy, czy moment obr większy w 8441 przy tej samej mocy w porównaniu do silnika bez colera??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218
I co ten intercooler daje

 

W wyniku sprężania powietrza w sprężarce (adiabatyczne) następuje wzrost jego temperatury. Ponadto napędzana gorącymi spalinami turbina mocno się nagrzewa, ciepło przez elementy konstrukcyjne przepływa do sprężarki, gdzie powoduje dodatkowy wzrost temperatury powietrza. W wyższej temperaturze powietrze ma mniejszą gęstość. Obniżając temperaturę sprężonego powietrza w intercoolerze gęstość się zwiększa, a co za tym idzie - zawartość tlenu w jednostce objętości. Możliwe jest więc spalanie większej ilości paliwa i wzrost mocy silnika. Jednocześnie sprężanie chłodniejszego powietrza obniża pracę sprężania, co zwiększa sprawność i moc silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75
teraz kazdy zetor od mocy 61km do122km ma intrcolera czyli po prostu wszystkie...

Tylko co tak naprawde ten intercooler w proxie da, ktoś tu kiedyś pisał że forterry są oszczędniejsze od proxim czyżby 8641 był oszczędniejszy, czy tylko ten intercooler jest tak naprawde po to aby były euro 3?

no i co z tą małą proxą 3 cylindrową będzie zetor wprwadzał czy nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Olejniczek    3

Obniża spalanie , emisje spalin , ciszej pracuje silnik ... (jeszczepare czy przydatnych spełania ale sam nie wiem czytałem o tym ale to cięzki temat)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abuk14    1
Ferdek a ty dalej o tym spalaniu ;)

Ale powiedz mi co ci tak w tym przeszkadza?? Ze chce płacic mniej za paliwo??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2239
Ale powiedz mi co ci tak w tym przeszkadza?? Ze chce płacic mniej za paliwo??

 

Chyba nie mniej płacić za paliwo-a mniejsze ilości kupować ;)

Nic mi w tym nie przeszkadza ale,jakby każdy miał takie podejście jak Ferdek07.To każdy by jeździł 330+tym jego ukochanym mf 255 :P A duże gospodarstwa kupowały by tylko nowe Ursusy bo te podobno mało palą :D Jednak prawdą jest że spalanie nie jest najważniejsze B)

 

Powiedz mi jakbyś miał do wyboru ciągnik który ma dużo wad i awarii- i taki co pali 2l na mtg więcej od tamtego to który byś wybrał??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

ja raczej bym dołożył i kupił Proxime plus obojętnie co będziesz nią robił zawsze półbiegi i inne bajery w bogatszej wersji podniosą komfort i jakość pracy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75
Powiedz mi jakbyś miał do wyboru ciągnik który ma dużo wad i awarii- i taki co pali 2l na mtg więcej od tamtego to który byś wybrał??

No i jak ja mam to rozumieć, wałkujecie tu że motogodziny w proximie długie, że tylko na biegu jałowym więcej pali, a w polu spala dokładnie tyle samo co 5314 z tymi samymi maszynami, a tu wyskakujesz z tym że "tylko" 2 l/mtg pali więcej, a co do tych awaryjnych chociaż bym z tą awaryjnością to tak nie przesadzał, oszczędnych maszyn to są oszczędne ale droższe są zachodnie, zgoda że zetor bardzo dużo oferuje jak za te pieniądze iw tej klasie jest bezkonkurencyjny, ale jeśli 8441 ma palić więcej (może tak nie jest nikt tu jednoznacznie nie potrafi tego odpowiedzieć) od 7245, to gdzie tu postęp?

 

ps. miałem już nic o spalaniu nie wspominać ale sami zaczepiacie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj