Skocz do zawartości

Zdjęcie

Jęczmień ozimy i jary


6112 odpowiedzi na ten temat

#1921 Share pasiu66

pasiu66

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1124 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świętokrzyskie
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Rolnictwo, Komputery, Internet

Napisany 18 maj 2013 - 21:09

Jęczmień ozimy i jary

Panowie jak to się sprawa przedstawia z siarczanem magnezu? Można mieszać np. Mustangiem Forte? Ktoś mógł coś podpowiedzieć?

Spokojnie możesz mieszać .

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jęczmień ozimy i jary Dzisiaj, 15:23
  •  

#1922 Share masa24

masa24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 915 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 maj 2013 - 02:01

Jęczmień ozimy i jary niedawno pisaliscie ze herbicydy daje sie same

#1923 Share mateuszR1493

mateuszR1493

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 maj 2013 - 12:43

Jęczmień ozimy i jary Witam ;) Co sadzicie o oprysku dolistnym jęczmienia jarego myślałem o dawce 15-20 kg /ha i siarczan magnezu 7 kg. Przedsiewnie było dane 250 kg monofoski i na jesień 100 t obornika /ha. dwa dni temu dostał 220 kg mocznika. I chciałbym się jeszcze doradzić co do antywylegacza myślę o dawce 0.6 optimus. Pozdrawiam :)

Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
Jęczmień ozimy i jary Dzisiaj, 15:23
  •  

#1924 Share Renault9514

Renault9514

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 512 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie
  • Zainteresowania:Sport, muzyka,KOBIETY no i POLE!!! ;D

Napisany 19 maj 2013 - 16:53

Jęczmień ozimy i jary Witam,

Widzę, że w okolicy jest coraz więcej jęczmienia ozimego i moje pytanie do was; czy warto go siać czy lepiej zostać przy jarym? głównie chodzi mi o plon który może dać więcej ? Po jakim przedplonie był by najlepszy ? Planuję posiać go po pszenicy ozimej i ziemniakach, na ściernie pójdzie 4t/ha wapna weglanowego mam niektóre miejsca ciut przy kwaśne, ale tragedii nie ma ;) czy wapno by pomogło tak szybko ? jeśli chodzi o zabiegi to pewnie tak jak w pszenicy ok. 100-160N ? przynajmniej dwa razy na grzyba, antywylegacz no i od chwastu jeśli się mylę to mnie poprawcie:)

Edytowany przez Renault9514, 19 maj 2013 - 16:53.

ZETOR Team !!!

#1925 Share XTRO

XTRO

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1206 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Radzynia Podlaskiego

Napisany 19 maj 2013 - 18:21

Jęczmień ozimy i jary ja mam problemy z jęczmieniem jarym. Otóż żółknie mi w niektórych miejscach na polu;/ wysiałem go 160kg/ha odmiana Olof. Pod korzeń dałem wapno koszelowskie, polifoska i mocznik. na razie popryskałem siarczanem i kelpakiem. Dziwne trochę to wygląda, bo żółknieje tylko w niektórych miejscach na polu, fakt że juz tydzień deszcz nie padał, ale to tak szybko by upadał jęczmień ?

#1926 Share czita

czita

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 147 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Starogardu Gd.

Napisany 19 maj 2013 - 19:09

Jęczmień ozimy i jary Pewnie za mokro było w tych miejscach co żółknie, w tym roku na polach wiać dużo takich miejsc.

#1927 Share HORTUS

HORTUS

    Zaawansowany

  • Validating
  • PipPipPip
  • 146 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 maj 2013 - 20:53

Jęczmień ozimy i jary jest wiele miejsc w których jęczmienie żółkną, jest też na forum na ten temat, ale brak jakiegoś konkretnego wytłumaczenia.
Brak magnezu, zbyt duża ilość wody, nieodpowiednie pH???

#1928 Share XTRO

XTRO

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1206 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Radzynia Podlaskiego

Napisany 19 maj 2013 - 21:26

Jęczmień ozimy i jary to takie dziwne zółknienie, bo on jest tak jakby pomarańczowy

#1929 Share milanreal1

milanreal1

    Nie zadzieraj z moderatorem :D

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 8983 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Rypina (kuj-pom)
  • Zainteresowania:Sport, muzyka i oczywiście rolnictwo.

Napisany 19 maj 2013 - 21:37

Jęczmień ozimy i jary

jest wiele miejsc w których jęczmienie żółkną, jest też na forum na ten temat, ale brak jakiegoś konkretnego wytłumaczenia.
Brak magnezu, zbyt duża ilość wody, nieodpowiednie pH???

To wszystko może być, niedobory wody tez bym dorzucił. Siewki nadal maja słabo wykształcony korzeń a w niektórych miejscach kraju już jest sucho. Może tez być grzyb ale nie w tak młodych fazach rozwojowych. Teraz zaprawa nasienna powinna jeszcze chronić.
Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

#1930 Share bialy2005

bialy2005

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3736 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie okolice Łukowa
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, samochody

Napisany 19 maj 2013 - 21:45

Jęczmień ozimy i jary U nas w okolicy tez jare żólkną na potege szczególnie owsy na górkach, na nizinach nie ma reguły. Tez mam takie 2 dziłki ze maskrycznie pożółkł owies natomiast jeczmin jest lalka ( z 5 lat wstecz po 5 t dolomitu i 2 lata temu 4t kredy jeziornej). Pszenzyto jare troszke mniej żólknie ale tez widac jakies place. U mnie wydaje sie ze głowna przyczyna to pH. Choć owies nie ma duzych wymagan i narazie zbielał placami na 2 dziłkach gdzie poszło po 5t kredy jeziornej 2 lata temu pod pług wiec powinno juz byc ok bo w tym roku to wapno wyorałem na wierzch a tu zonk. Zobaczymy jak sytuacja dalej bedzie sie rozwijac.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jęczmień ozimy i jary Dzisiaj, 15:23
  •  

#1931 Share OKEY

OKEY

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 784 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow.Lubelski

Napisany 19 maj 2013 - 23:46

Jęczmień ozimy i jary

Witam,

Widzę, że w okolicy jest coraz więcej jęczmienia ozimego i moje pytanie do was; czy warto go siać czy lepiej zostać przy jarym? głównie chodzi mi o plon który może dać więcej ? Po jakim przedplonie był by najlepszy ? Planuję posiać go po pszenicy ozimej i ziemniakach, na ściernie pójdzie 4t/ha wapna weglanowego mam niektóre miejsca ciut przy kwaśne, ale tragedii nie ma ;) czy wapno by pomogło tak szybko ? jeśli chodzi o zabiegi to pewnie tak jak w pszenicy ok. 100-160N ? przynajmniej dwa razy na grzyba, antywylegacz no i od chwastu jeśli się mylę to mnie poprawcie:)


Jęczmień ozimy jest dobry do rozlozenia prac polowych zwłaszcza żniw bo wychodzi w połowie lipca jeszcze przed małymi żniwami rzepakowymi. Co do plonu to bywa różnie , jeśli rok dopisze to i 10t da ale bywają lata ze idzie pod pług albo i 4 t z ha wychodzi. Są plusy i minusy tej uprawy ale jak piszesz ma coraz większe zainteresowanie. ja sieje go juz ładnych kilka lat i chyba będę siał dalej ;) .
ja PK stosuje jak pod pszenice a N w zalezności jak uprawa wyglada . W tym roku poszło ok 120N ochrona to T1 Topsin + Atak .T2 Artea na chwasty Lintur+ Axial oczywiście oddzielnie. Regulatory wzrostu CCC1l+ Cerone 0,5l i w fazie pokazywania sie ości 0,5l Cerone ale każdy rok jest inny . W tym roku zakończyłem zabiegi w jeczmieniu i czekam na zniwa :) . W zeszlym roku trzeba było jeszcze prysnąc na dosuszanie bo strasznie nie równo dojżewal z powodu wymarzniecia . A i w Lubelskim dobrze sprawdza sie Lomerit

#1932 Share massey2645

massey2645

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 58 postów

Napisany 20 maj 2013 - 05:45

Jęczmień ozimy i jary witam mam pytanie cz cerone można jeszcze zastosować jak ości wytykają i pojawia się już kłos , chodzi mi głównie żeby skrócić dokłosie po to żeby przed zbiorem się nie łamało, zasadnicze skrócenie było modusem przy T1 teraz chce dać T2 i dodac 0,4 cerone

#1933 Share OKEY

OKEY

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 784 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow.Lubelski

Napisany 20 maj 2013 - 11:53

Jęczmień ozimy i jary To zależy czy widać tylko ości czy juz kłos. Teoretycznie powinno sie stosować do widocznych pierwszych ości a nie mam praktyki co do późniejszego stosowania regulatorów. Wydaje mi sie ze w późniejszym terminie to tylko efekt bedzie mniejszy ale głowy za to nie dam.

#1934 Share kondek

kondek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 50 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 20 maj 2013 - 14:55

Jęczmień ozimy i jary ile sie daje siarcznu magnezu i mocznika na 250 litry wody na 1 ha?

#1935 Share Nowy81

Nowy81

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 20 maj 2013 - 17:52

Jęczmień ozimy i jary Witam.
Jęczmień jary. Przedplon owies.
Czym najlepiej to potraktować, jakiś fungicyd pomoże?? (czy raczej tylko zaprawy i płodozmian). To pasiastość liści czy plamistośc siatkowa?
Ziarno nie zaprawiane :(
Mysle że pasiastość.
chociaz...
http://www.nowoczesn...hp?content=1666


Dodany obrazek

Edytowany przez Nowy81, 20 maj 2013 - 18:09.


#1936 Share tomi1349

tomi1349

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 291 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo, mechanizacja rolnictwa , wystawy rolnicze itp.

Napisany 21 maj 2013 - 12:53

Jęczmień ozimy i jary Jak tam pryskacie już dolistnie?

#1937 Share masa24

masa24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 915 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 maj 2013 - 14:18

Jęczmień ozimy i jary witam, na grzyba pryskac prewencyjnie czy juz jak pojawi sie grzyb?
artea w dawce 0,5l ha bedzie dobra czy jest cos lepszego?
moge pryskac sredniokropliscie ?
co mozna dodac do oprysku na grzyba zeby wzmocnic zboze? jakies odzywki? jak tak to jakie

Moze byc tak ze dam w fazie strzelanai w zdzlob saletre , a tydzien pozniej artea +ekolist?
chyba jak dam 3 l na ha tego ekolistu to nie bedzie w nim za duzo azotu?

Edytowany przez masa24, 21 maj 2013 - 14:49.


#1938 Share sybiuszek24

sybiuszek24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 381 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dolny śląsk,wołów
  • Zainteresowania:rolnictwo,sport,wędkarstwo

Napisany 21 maj 2013 - 17:23

Jęczmień ozimy i jary Witam.Ja zamierzam w piątek prysnąć dolistnie jary tylko zastanawiam się czy lepiej najpierw dać mocznik w oprysku czy mikroelementy??Jak doradzicie?

#1939 Share kondek

kondek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 50 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 21 maj 2013 - 19:09

Jęczmień ozimy i jary czym najlepiej pryskać jeczmień jary od grzyba?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jęczmień ozimy i jary Dzisiaj, 15:23
  •  

#1940 Share milanreal1

milanreal1

    Nie zadzieraj z moderatorem :D

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 8983 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Rypina (kuj-pom)
  • Zainteresowania:Sport, muzyka i oczywiście rolnictwo.

Napisany 21 maj 2013 - 19:11

Jęczmień ozimy i jary Teraz możesz dać 1l tilt turbo, to odpowiedni środek na T1.
Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Podobne tematy jeczmien siany maja chwasty jeczmieniu ozimym

Tylko na agroFakt.pl: Jak sprawdzić kondycję jęczmienia? zobacz »