Zaloguj się, aby obserwować  
patryk072

Zetor Forterra 115 vs New Holland T5060

Polecane posty

Andrzej24871    12

Chodzi o powierzchnię styku samej opony z gruntem raz, dwa to kąt z jakim się styka z podłożem , trzy koła o takiej samej powierzchni styku z podłożem ale jedno o mniejszej średnicy ale za to szersze będzie ciężej "szło" od tego węższego ale za to większej średnicy.


O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek1972    126

co do tych gum to coś mi się wydaje że na większych ciągnik jest słabszy, ponieważ ma ciężej nimi obracać i więcej pali zarazem, więc nie wiem czy to plus zetora... :)

Argument upadł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ahme999    116

@marcus: kwestii ciśnienia umyslnie nie motałem w ten wywód, bo jego wpływ każdy rozumi:) tak właśnie pisałem, że zimówki są węższe. Akurat w autach temat średnic jest ograniczony dość mocno- raz małą ilością miejsca na duże koło, dwa kosztem dużych felg i co najważniejsze-duże koło to suży moment bezwładności- z licealnego wzoru bezwłądność pierścienia (takie duże uproszczenie koła)=mr^2, czyli wartość rośnie wykładniczo do promienia (własciwie to nawet do 4. potęgi bo masa opony jest związana z wzorkiem pi*r^2), a przy rozpędzaniu ten moment bezwładności potrzebuje dużej energii do rozkręcenia kółek (patrz. żyrobus)


-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcus93    0

tak tak andrzej24871, w tym przypadku tak bo siła działa od zewnętrznej strony koła, ale w kołach NAPĘDZAJĄCYCH siła działa od środka koła i w tym przypadku mniejszym kołem będzie lżej kręcić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12

@marcus93 masz chyba na myśli moment obrotowy na kole a nie trakcje?


O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcus93    0

koledzy od samego początku mam na myśli którym kołem ciągnik ma ciężej obracać. nie miałem na myśli trakcji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ahme999    116

tak, ale wyobraź sobie prosty przykład-masz tylny most jakiegoś ciągnika X który oryginalnie ma koła załóżmy 16,9-R38 i na piątym biegu przy 1800obr osiąga 10km/h i silnik jest wykorzystany w 100%, zakładamy mu teraz koła 16,9-R28 i upuszczamy mu tyle powietrza by powierzchnie styku była jednakowa w obu przypadkach (wpływ ugięcia opon na ich średnicę i prędkość jazdy oraz ewentualne poślizgi przyjmujemy jako pomijalnie małe). w tym wariancie ciągnik na tym samym biegu i tych samych obrotach uzyska dokładnie (piwo mi się należy za obliczenia nawiasem mówiąc :) 8,1km/h, a silnik będzie obciążony w 81%-wniosek ciągnik ma lżej, ale tylko dlatego że jedziesz wolniej i masz mniejszą wydajność pracy. Zeby w wariancie drugim uzyskać tę samą prędkuśc musisz albo dać gazu, albo wrzucić wyższy bieg. wszystko sprowadza się do tego że na mniejszych kołach i jednakowej prędkości jazdy ewidentnie lżej (mniejsze siły) ma tylko tylni most, który musi się jednak kręcić szybciej.

@marcus: chronicznie boisz się odejść od swoich argumentów i przeinaczasz je jak możesz byle by postawic na swoim :D

Edytowano przez ahme999

-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcus93    0

do ostrowi nie mam daleko, na piwko można skoczyć :) zależność którą napisałeś zauważyłem na swoim MF po wymianie kół. mam teraz wyższe, silnik jest na nich troszke łatwiej zadusić, ale za to ciągnik szybszy i większy prześwit. sam już nie wiem co myśleć

Edytowano przez marcus93

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ahme999    116

mf ma chyba wystarczająco dużo biegów żeby coś wybrać, a ogólnie tendencja jest taka że na niższych obrotach spalanie jest niższe, aczkolwiek żeby nie było tak różowo na niższych obrotach ciągnik generuje zwykle wyższy moment obrotowy i szybciej wszystko się zużywa (no może poza pierścieniami i zaworami) :)


-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek1972    126

Słaby ciągnik na większych kołach to była prawda w przypadku jeśli w ciągniku z przed dajmy na to 30 lat do orki był tylko jeden odpowiedni bieg. Dziś można to włożyć miedzy bajki przy doskonale zestopniowanej skrzyni z co najmniej trzema biegami pod obciążeniem. Między bajki można też włożyć wielki apetyt na paliwo w Forterrach( wyniki wielu cytowanych testów). U mnie Forterka ma pod sobą 70ha użytków jako główny i CODZIENNIE pracujący traktor, także w warunkach surowej suwalskiej zimy(-30 to normalka). Przez 6 lat koszty wszystkich napraw to może 600zł, trzy razy powtórzył się regulator napięcia zresztą pasujący od Skody Fabii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcus93    0

Perkinsy oszczędne i dobre silniki :) w moim 575 mógłby być multipower lub coś pomiędzy polowymi i szosowymi :rolleyes: choć jak na tą liczbe biegów to i tak sobie dobrze radzi z różnymi sprzętami.

@darek1972 co do doboru biegów to racja, dziś bierzesz taką skrzynie jaka ci potrzebna, a ni jak kiedyś, jaka była taką sie brało bo innej nie było.

Edytowano przez marcus93

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Krzyszt0f
      Witam, doradźcie jakiej mocy ciągnik wybrać na ok 45/50ha myślę nad MF 7s155 albo 7s180 (tylko mf wchodzi w grę) 7s180 przemawia na przyszłość tym że mogę go podnieś do 210km a chyba 7s 155 nie da rady do 200km podkręcić? 
      W przyszłości myślę kupić bezorkowiec, albo jakiś dłutowiec i zastanawiam się nad mocą ciągnika? 
      ziemie w 95% piaski 
      doradzicie coś? 
    • Przez MalyRolnik18
      Witam. Jest kilka różnych tematów o tych ciagnikach ale jasno określonego nie ma, dlatego zakładam nowy temat dla siebie i ludzi którzy będą zainteresowani tym ciągnikiem. Mianowicie. Pytanie kieruje do osób które użytkują lub użytkowali ciągnik Renault 103.14, chciałbym się wszystkiego o nim dowiedzieć tzn. jaki komfort, jakie prędkości w pracach polowych? Jakie spalanie? Jakie awarie najczęściej występują w tych modelach, jak z dostępnością części i trudnościami w naprawach? I przede wszystkim na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach?  żeby nie wpaść na przysłowiową minę. Zapraszam serdecznie wszystkich którzy mieli lub mają doczynienia z takim ciągnikiem do dyskusji i pomocy, z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam. 
    • Przez c308
      Witam doszło mi do moich 8 ha 10 ha do obróbki chiałbym kupić nowy porządny traktor w przedziale mocy 70_110 km co proponujecie.Zastanawiam sie nad Tureckim hattatem 398 kolega ma,Jakims lovolem oraz Arbosem napiszcie co polecacie najbardziej,Ciągał by prase,pług cztery skiby,agregat 3 m,przyczepe 5 t.
    • Przez upadłymtz
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika ok.90 koni. Oglądałem wyżej wymienione modele i nie wiem na co się zdecydować.
      W Case skrzynia 12x12 rewers mechaniczny i podnośnik mechaniczny. W New Holland tak samo. Zetor dużo lepiej wyposażony, ale trochę się boję bo ostatnio różne opinie o nim chodzą. Zetor z 2021 roku, jeszcze bez ad blue. Użytkuje ktoś z was takie ciągniki? Jak z awaryjnością?  Z góry dzięki za pomoc. 
    • Przez damianos95
      Witam proszę o podpowiedź co wybrać lepiej renowke 103.54 czy case cs94 renowka full mechaniczny ciągnik czy case skrzynia mechaniczna nie wiem czy jest polbieg jedynie ma ehr i silnik sisu
      Co będzie lepsze na ponad 20ha praca z turem orka agregat itd co będzie tańsze w naprawie dostępność części czy ogólna awaryjnosc tych ciągników 
      Cena dość zblizona jednak 10 lat różnicy między nimi 
      Jakie opinie o silniku sisu jak spalanie awaryjnosc czy części i jeszcze do znawców tematu jakie tam są tuleje ?
      Ogólnie co byście wybrali i dlaczego 
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj