Skocz do zawartości

Zdjęcie

Zetor Forterra 115 vs New Holland T5060


36 odpowiedzi na ten temat

#21 Share ahme999

ahme999

    Leniwiec

  • Members
  • PipPipPip
  • 848 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostrów Mazowiecka

Napisany 20 marzec 2012 - 20:36

Zetor Forterra 115 vs New Holland T5060 panowie, panowie-nie galopujcie tak w tych fantazjach:) temat z różnicą średnic kół jest banalny-dla uzyskania tej samej prędkości nizsze koło musi obrócić się więcej razy, ale rekompensuje mu to albo szybszy tylny most, albo najzwyczajniej w świecie wrzucasz mu wyższy bieg i ilość obrotów silnika na metr przejechanej drogi będzie identyczna, więc i moc silnika do siły obwodowej na kole(nie mylić z momentem siły) jest stała.

a teraz rozkmina dlaczego wyższe koła są lepsze: ano dlatego że wyższe koło to większa powierzchnia chwilowego styku opony z ziemią (bo tylko przy idealnie sztywnym kole miejsce styku było by punktem, a guma się przecież ugina). intuicyjnie wiemy że im większa pow. styku z podłożem tym lepiej, ale jednocześnie nasuwa się pytanie jak jest korzystniej ją uzyskać- poszerzając oponę, czy zwiększając średnicę (dwa warianty jednakowego przyrostu powierzchni)? -tu jest wiele głosów, ale ogólnie dominuje ten że lepiej jest to osiągnąć przez wyższą oponę, bo wystarczy że opona zagęści przed sobą węższy pas ziemii, i dalsza jej część ma już lepszą przyczepność. najcelniej będzie tu chyba przytoczyć przykład opon zimowych, bo gruby, mokry śnieg najlepiej odpowiada warunkom polowym-tam też na zimę zaleca się węższe opony w stosunku do letnich, bo zostają węższe koleiny-czyli opona ma mniej śniegu do ubicia-czyli szybciej uzyskuje lepszą przyczepność-czyli mniejsze spalanie, podobnie jest z oponą rolniczą. mam nadzieję że nie namotałem :) ponadto podczas orki na szerokich gumach (powiedzmy .400mm szerokości) przy przechyle ciągnika widoczne jest już że 1/3 opony "odrywa" się od ziemi nie pracuje.
-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor Forterra 115 vs New Holland T5060 Dzisiaj, 07:00
  •  

#22 Share marcus93

marcus93

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 88 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 marzec 2012 - 20:45

Zetor Forterra 115 vs New Holland T5060 według fizyki ten na większych kołach. zgodzę się z tym co napisał kolega ahme wyżej, ale mamy na myśli przypadek dwoch tych samych ciągników i prędkości

Edytowany przez marcus93, 20 marzec 2012 - 20:50.


#23 Share darek1972

darek1972

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 760 postów
  • Lokalizacja:polski biegun zimna- najpiękniejsze miejsce pod słońcem

Napisany 20 marzec 2012 - 20:49

Zetor Forterra 115 vs New Holland T5060 ahme999 o to mi dokładnie chodziło. Kurczę jak dobrze przeczytać co mądry człowiek napisał :lol: :lol: :lol:

Edytowany przez darek1972, 20 marzec 2012 - 21:00.

Kupię czwartą parę do pługa Ibis
Mój profil na YouTube: http://www.youtube.com/user/darus1972
Zapraszam do galerii: http://www.agrofoto....-user11856.html

#24 Share deere2140

deere2140

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 225 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 marzec 2012 - 20:58

Zetor Forterra 115 vs New Holland T5060 @ahme999 kolega dobrze pisze !

ponadto podczas orki na szerokich gumach (powiedzmy .400mm szerokości) przy przechyle ciągnika widoczne jest już że 1/3 opony "odrywa" się od ziemi nie pracuje.

A więc np. do oorki powinno się brać ciągnik z kołami o większej średnicy ?
Moja potęga : John Deere 2140 i Zetor 7211
John Deere...Niezawodność jest naszą Siłą
Nothing Runs Like a Deere and Zetor ^^

#25 Share marcus93

marcus93

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 88 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 marzec 2012 - 21:04

Zetor Forterra 115 vs New Holland T5060 poza tym chwilowy styk można regulować za pomocą ciśnienia w oponie, w oponach zimowych lepsza przyczepność powoduje mniejsza szerokość opony a nie średnica

#26 Share Andrzej24871

Andrzej24871

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 846 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pisać na PW

Napisany 20 marzec 2012 - 21:08

Zetor Forterra 115 vs New Holland T5060 Chodzi o powierzchnię styku samej opony z gruntem raz, dwa to kąt z jakim się styka z podłożem , trzy koła o takiej samej powierzchni styku z podłożem ale jedno o mniejszej średnicy ale za to szersze będzie ciężej "szło" od tego węższego ale za to większej średnicy.
O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

#27 Share mfmf

mfmf

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 117 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 marzec 2012 - 21:10

Zetor Forterra 115 vs New Holland T5060 po za tym wieksze kolo daje wiekszy przeswit

#28 Share darek1972

darek1972

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 760 postów
  • Lokalizacja:polski biegun zimna- najpiękniejsze miejsce pod słońcem

Napisany 20 marzec 2012 - 21:13

Zetor Forterra 115 vs New Holland T5060

co do tych gum to coś mi się wydaje że na większych ciągnik jest słabszy, ponieważ ma ciężej nimi obracać i więcej pali zarazem, więc nie wiem czy to plus zetora... :)

Argument upadł
Kupię czwartą parę do pługa Ibis
Mój profil na YouTube: http://www.youtube.com/user/darus1972
Zapraszam do galerii: http://www.agrofoto....-user11856.html

#29 Share ahme999

ahme999

    Leniwiec

  • Members
  • PipPipPip
  • 848 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostrów Mazowiecka

Napisany 20 marzec 2012 - 21:14

Zetor Forterra 115 vs New Holland T5060 @marcus: kwestii ciśnienia umyslnie nie motałem w ten wywód, bo jego wpływ każdy rozumi:) tak właśnie pisałem, że zimówki są węższe. Akurat w autach temat średnic jest ograniczony dość mocno- raz małą ilością miejsca na duże koło, dwa kosztem dużych felg i co najważniejsze-duże koło to suży moment bezwładności- z licealnego wzoru bezwłądność pierścienia (takie duże uproszczenie koła)=mr^2, czyli wartość rośnie wykładniczo do promienia (własciwie to nawet do 4. potęgi bo masa opony jest związana z wzorkiem pi*r^2), a przy rozpędzaniu ten moment bezwładności potrzebuje dużej energii do rozkręcenia kółek (patrz. żyrobus)
-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor Forterra 115 vs New Holland T5060 Dzisiaj, 07:00
  •  

#30 Share marcus93

marcus93

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 88 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 marzec 2012 - 21:20

Zetor Forterra 115 vs New Holland T5060 tak tak andrzej24871, w tym przypadku tak bo siła działa od zewnętrznej strony koła, ale w kołach NAPĘDZAJĄCYCH siła działa od środka koła i w tym przypadku mniejszym kołem będzie lżej kręcić.

#31 Share Andrzej24871

Andrzej24871

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 846 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pisać na PW

Napisany 20 marzec 2012 - 21:22

Zetor Forterra 115 vs New Holland T5060 @marcus93 masz chyba na myśli moment obrotowy na kole a nie trakcje?
O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

#32 Share marcus93

marcus93

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 88 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 marzec 2012 - 21:29

Zetor Forterra 115 vs New Holland T5060 koledzy od samego początku mam na myśli którym kołem ciągnik ma ciężej obracać. nie miałem na myśli trakcji

#33 Share ahme999

ahme999

    Leniwiec

  • Members
  • PipPipPip
  • 848 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostrów Mazowiecka

Napisany 20 marzec 2012 - 21:45

Zetor Forterra 115 vs New Holland T5060 tak, ale wyobraź sobie prosty przykład-masz tylny most jakiegoś ciągnika X który oryginalnie ma koła załóżmy 16,9-R38 i na piątym biegu przy 1800obr osiąga 10km/h i silnik jest wykorzystany w 100%, zakładamy mu teraz koła 16,9-R28 i upuszczamy mu tyle powietrza by powierzchnie styku była jednakowa w obu przypadkach (wpływ ugięcia opon na ich średnicę i prędkość jazdy oraz ewentualne poślizgi przyjmujemy jako pomijalnie małe). w tym wariancie ciągnik na tym samym biegu i tych samych obrotach uzyska dokładnie (piwo mi się należy za obliczenia nawiasem mówiąc :) 8,1km/h, a silnik będzie obciążony w 81%-wniosek ciągnik ma lżej, ale tylko dlatego że jedziesz wolniej i masz mniejszą wydajność pracy. Zeby w wariancie drugim uzyskać tę samą prędkuśc musisz albo dać gazu, albo wrzucić wyższy bieg. wszystko sprowadza się do tego że na mniejszych kołach i jednakowej prędkości jazdy ewidentnie lżej (mniejsze siły) ma tylko tylni most, który musi się jednak kręcić szybciej.
@marcus: chronicznie boisz się odejść od swoich argumentów i przeinaczasz je jak możesz byle by postawic na swoim :D

Edytowany przez ahme999, 20 marzec 2012 - 21:51.

-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

#34 Share marcus93

marcus93

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 88 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 marzec 2012 - 21:55

Zetor Forterra 115 vs New Holland T5060 do ostrowi nie mam daleko, na piwko można skoczyć :) zależność którą napisałeś zauważyłem na swoim MF po wymianie kół. mam teraz wyższe, silnik jest na nich troszke łatwiej zadusić, ale za to ciągnik szybszy i większy prześwit. sam już nie wiem co myśleć

Edytowany przez marcus93, 20 marzec 2012 - 21:56.


#35 Share ahme999

ahme999

    Leniwiec

  • Members
  • PipPipPip
  • 848 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostrów Mazowiecka

Napisany 20 marzec 2012 - 22:05

Zetor Forterra 115 vs New Holland T5060 mf ma chyba wystarczająco dużo biegów żeby coś wybrać, a ogólnie tendencja jest taka że na niższych obrotach spalanie jest niższe, aczkolwiek żeby nie było tak różowo na niższych obrotach ciągnik generuje zwykle wyższy moment obrotowy i szybciej wszystko się zużywa (no może poza pierścieniami i zaworami) :)
-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

#36 Share darek1972

darek1972

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 760 postów
  • Lokalizacja:polski biegun zimna- najpiękniejsze miejsce pod słońcem

Napisany 20 marzec 2012 - 22:17

Zetor Forterra 115 vs New Holland T5060 Słaby ciągnik na większych kołach to była prawda w przypadku jeśli w ciągniku z przed dajmy na to 30 lat do orki był tylko jeden odpowiedni bieg. Dziś można to włożyć miedzy bajki przy doskonale zestopniowanej skrzyni z co najmniej trzema biegami pod obciążeniem. Między bajki można też włożyć wielki apetyt na paliwo w Forterrach( wyniki wielu cytowanych testów). U mnie Forterka ma pod sobą 70ha użytków jako główny i CODZIENNIE pracujący traktor, także w warunkach surowej suwalskiej zimy(-30 to normalka). Przez 6 lat koszty wszystkich napraw to może 600zł, trzy razy powtórzył się regulator napięcia zresztą pasujący od Skody Fabii.
Kupię czwartą parę do pługa Ibis
Mój profil na YouTube: http://www.youtube.com/user/darus1972
Zapraszam do galerii: http://www.agrofoto....-user11856.html

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor Forterra 115 vs New Holland T5060 Dzisiaj, 07:00
  •  

#37 Share marcus93

marcus93

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 88 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 marzec 2012 - 22:19

Zetor Forterra 115 vs New Holland T5060 Perkinsy oszczędne i dobre silniki :) w moim 575 mógłby być multipower lub coś pomiędzy polowymi i szosowymi :rolleyes: choć jak na tą liczbe biegów to i tak sobie dobrze radzi z różnymi sprzętami.
@darek1972 co do doboru biegów to racja, dziś bierzesz taką skrzynie jaka ci potrzebna, a ni jak kiedyś, jaka była taką sie brało bo innej nie było.

Edytowany przez marcus93, 20 marzec 2012 - 22:42.



Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy