Skocz do zawartości

Zdjęcie

Grubość uszczelek i moment dokręcania głowic.


29 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Bomba41

Bomba41

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 68 postów

Napisany 10 marzec 2012 - 17:48

Grubość uszczelek i moment dokręcania głowic. Witajcie, proste pytanie:
1. z jakim momentem dokręcać nakrętki głowic w silniku ciągników
Zetor 7211 1990r. Zetor 5320 1997r.
2. jaka grubość uszczelek pod głowice bo słyszałem że jest wiele rodzajów do:
Zetor 7211 1990r. Zetor 5320 1997r.

P.S.
O wypowiedzi proszę osoby, które wiedzą dobrze co piszą, i proszę mi nie pisać typu "po co dynamometryczny jak można rurą" nie robie lipy i tyle.

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
Zetor 7711 (jak 7245, 7211, Ursus Renault),mtz, jak nowy .


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Zetor/ ZTS
  • 47500.00 PLN
  • 16 lip 2017
Zetor 3340,5340 ,7340 ,Zetor 7745 ,Ursus ,Jak nowy


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Zetor/ ZTS
  • 58500.00 PLN
  • 16 lip 2017
Zetor 7340 Turbo 84 KM, REZERWACJA ,do 17 04 ,


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Zetor/ ZTS
  • 68900.00 PLN
  • 16 lip 2017

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Grubość uszczelek i moment dokręcania głowic. Dzisiaj, 18:45
  •  

#2 Share Radekk

Radekk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 546 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 10 marzec 2012 - 19:23

Grubość uszczelek i moment dokręcania głowic. Witam
Odpowiem odnośnie zetor 7211 a co do 5320 to dokładnie nie wiem jaki on ma silnik ,bo jak taki sam jak seria 5211 to momenty dokręcania powinny być takie same.
1.Moment dokręcania wynosi 167 do 177 Nm na zimnym silniku.
2.Co do grubości uszczelki pod głowicą to ustala się to tak:Należy zmierzyć wielkość wystawania każdego tłoka w górnej pozycji zwrotnej (tzw. martwe położenie) ponad powierzchnię przylegania cylindra do bloku.Pomiar należy prowadzić na osi wału korbowego.
Jeżeli zmierzona wartość wynosi 0,1 do 0,5 mm należy zastosować uszczelkę o grubości 1,2mm.
Jeżeli zmierzona wartość wynosi 0,51 do 0,80 mm należy zastosować uszczelkę grubości 1,5 mm.
Na tym samym silniku można na podstawie pomiarów wystawania tłoka ponad blok silnika, zastosować oba rodzaje uszczelek pod głowicę cylindra.
Uwaga !
Grubość uszczelki ma podstawowe znaczenie jeżeli chodzi o parametry silnika.Zle ustalona grubość uszczelki może być przyczyną uderzania tłoka w głowicę cylindra. (Jest to wpis z instrukcji napraw)
Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

#3 Share Bomba41

Bomba41

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 68 postów

Napisany 10 marzec 2012 - 20:11

Grubość uszczelek i moment dokręcania głowic. 5320 ma 4cylindrowy silnik 3600cm pojemności 63KM to jest ten sam silnik co w 7211.
Dziękuje za dane odnośnie momentu, ale może jest jakaś reguła, który rocznik jaki model jaka grubość uszczelki?

#4 Share Radekk

Radekk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 546 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 11 marzec 2012 - 09:55

Grubość uszczelek i moment dokręcania głowic. Reguły raczej nie ma ,ja przeważnie zakładam uszczelki 1,2mm ,wszystko zależy jak są osadzone tuleje cylindrów,chodzi tylko o to aby tłok nie uderzał w głowicę(opis wyżej ) Co do 5320 to bedzie wszystko tak samo jak w 7211.
Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

#5 Share Bomba41

Bomba41

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 68 postów

Napisany 11 marzec 2012 - 10:33

Grubość uszczelek i moment dokręcania głowic. w 5320 i w 7211 tuleje są oryginalne nie wyciągane.
A gdy założe 1,5mm tak dla świętego spokoju, to straty na ciśnieniu sprężania i sprawności silnika będą dużo większe w porównaniu do 1,2?

#6 Share Radekk

Radekk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 546 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 11 marzec 2012 - 13:17

Grubość uszczelek i moment dokręcania głowic. Nie potrafię dokładnie odpowiedzieć ,ktoś po coś zastosował te dwa rodzaje uszczelek ,aby była możliwość doboru odpowiedniej.

Najlepiej jak nie chcesz ryzykować to załóż 1,5mm i zobaczysz czy jest jakaś różnica.Niby troszkę się zwiększa komora spalania ale powinno być okej.
A jakie uszczelki Czesi montowali w nowych silnikach tego nie wiem.
Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

#7 Share farmer7745

farmer7745

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 379 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:opolskie

Napisany 11 marzec 2012 - 13:42

Grubość uszczelek i moment dokręcania głowic. Radekk@ ma rację, tak piszę w instrukcji napraw.
Ja wszystkie po planowanu głowic bez mierzenia zakładałem 1,5mm.

W np. C-360 pod tuleje podkładasz odpowiednią ilosć spesjalnych podkładek (pierścieni) miedzianych, w Zetorach ich nie ma.

Edytowany przez farmer7745, 11 marzec 2012 - 13:46.

ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

#8 Share Bomba41

Bomba41

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 68 postów

Napisany 11 marzec 2012 - 17:52

Grubość uszczelek i moment dokręcania głowic. wydaje mi się że 0,3mm w praktyce da coś około 1cm3 na każdy cylinder, więc nie jest to chyba zbyt wiele, albo inaczej, nie jest to tyle, żeby silnik stracił na mocy?

#9 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 11 marzec 2012 - 18:04

Grubość uszczelek i moment dokręcania głowic. Porównaj do objętości komory w tłoku i pomyśl o uruchamianiu zimnego silnika.

#10 Share Bomba41

Bomba41

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 68 postów

Napisany 11 marzec 2012 - 21:13

Grubość uszczelek i moment dokręcania głowic. to czym mam zmierzyć tłok żeby wyszly mi tak dokładne wartości??

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Grubość uszczelek i moment dokręcania głowic. Dzisiaj, 18:45
  •  

#11 Share Marcelix

Marcelix

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 371 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie pow. kolneński

Napisany 01 wrzesień 2012 - 21:23

Grubość uszczelek i moment dokręcania głowic. Witam wszystkich. Odgrzeję trochę temat. Otóż w naszym zetorku 7745T co kilka miesięcy wywala uszczelkę pod "czapką" i zawsze albo na 1-ym garku albo na 4-ym. Tak było i teraz po sezonie żniwnym, jakoś od wiosny był spokuj Jednego dnia wydmuchnęło na 1-ym cylindrze, no to zrobiliśmy tylko na tym jednym, dokręciliśmy głowicę na 170Nm. Szwagier pojechał orać.... wraca po nie długim czasie - wywaliło na 4-ym, no to powtórka z rozrywki, ale tym razem po zrobieniu tej czwartej została dokręcona momentem 200Nm i pierwsza została równierz poprawiona na taką wartość. Po kilku dniach szwagier mówi, że znów cos cyka i chyba tym razem to 2-gi albo 3-ci garnek :huh: więc robimy. W trakcie okazało się że to nie były uszczelki pod głowicami, tylko jedna pod kolektorem wygechowym się skopała, ale skoro już rozebraliśmy no to uszczelki nowe i też jazda na 200Nm oczywiście dokręcanie w czterech etapach, no i dodam że głowice były planowane, nowe uszczelki gr. 1,2mm Jak na razie wszystko chodzi jak w zegarku. dzisiaj zaorane 2ha na próbę i jest git B)

Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein


#12 Share Radekk

Radekk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 546 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 02 wrzesień 2012 - 11:10

Grubość uszczelek i moment dokręcania głowic. Te momenty dokręcania są podane na nowych gwintach i nakrętkach a gdy dokręcamy już je ponownie to wiadomo że nie osiągniemy takiej dokładności. Do tego dochodzi klucz dynanometryczny nie zawsze jest on taki dokładny i też lubi oszukiwać.
Druga sprawa to ,że powinno się dokrecać głowice ponownie po iluś tam mh pracy. Osobiście dokręcam też mocniej (oczywiście bez przesady) od razu i nigdy nie poprawiam i jakoś nie mam problemów z wydmuchiwaniem uszczelek. Jeszcze jest kwestia jakości uszczelek niektóre są marnej jakości i długo nie wytrzymują.
Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

#13 Share DarekD

DarekD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 750 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 październik 2012 - 14:46

Grubość uszczelek i moment dokręcania głowic. kolego "Marcelix" , katalog części podaje ,że do silników takich jak w Twoim 7745T z turbodoładowaniem , idą wyłącznie uszczelki 1,5mm !!!!!

nowy

 
 
 
 
 
 

#14 Share adiksutil16

adiksutil16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 115 postów

Napisany 01 listopad 2015 - 22:32

Grubość uszczelek i moment dokręcania głowic.

Skoro nie kolidują tłoki z głowicami to może być 1,2 przynajmniej lepszy wygar ma

 



#15 Share mds212

mds212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 811 postów

Napisany 18 grudzień 2016 - 23:09

Grubość uszczelek i moment dokręcania głowic.

Zdjałem głowice zawiozłem do planowania i teraz mam dylemat jaką dać uszczelke 1,2 czy 1,5? Niby była 1,5 czy przy 1,2 ciagnik byłby mocniejszy i lepiej by odpalal? Tłok minimalnie wystaje ponad tuleje, boję sie ze bedzie uderzal w głowice przy 1,2, mozna to jakos sprawdzic? Nie chcialbym uszkodzic nowych głowic gdy zaloze uszczelke 1,2



#16 Share DarekD

DarekD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 750 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 styczeń 2017 - 14:58

Grubość uszczelek i moment dokręcania głowic.

zacytuję książkę napraw ; "należy zmierzyć wielkość wystawania każdego tłoka w górnej pozycji zwrotnej ponad powierzchnię przylegania cylindra do bloku . Pomiar należy prowadzić na osi wału korbowego . Jeśli zmierzona wartość wynosi 0,1 do 0,5 mm  dajemy uszczelkę 1,2mm  .Jeżeli natomiast wynosi 0,51 do 0,8mm  montujemy uszczelkę 1,5 mm . Na jednym silniku można można , na podstawie wyniku pomiaru wystawania tłoka nad blok silnika , można zastosować oba rodzaje uszczelek . Uszczelkę należy montować szerszym obrzeżem w stronę tulei silnika .

Także ,jeśli robiłeś same głowice ,a nie zmieniałeś tłoków , nie osiowałeś silnika  czy też nie szlifowałeś powierzchni bloku to załóż takiej grubości jak wcześniej siedziały z tym ,że tak jak wyżej pisałem mogły być różne grubości na tym samym silniku  . Jak nie masz pewności co do grubości starych to tłok w GMP i mierzysz ile wychodzi ponad powierzchnię bloku -pomocny w tym wypadku byłby czujnik zegarowy


Edytowany przez DarekD, 01 styczeń 2017 - 15:06.

nowy

 
 
 
 
 
 

#17 Share Jarek22B

Jarek22B

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów

Napisany 09 luty 2017 - 20:16

Grubość uszczelek i moment dokręcania głowic.

Jakiej grubości (1,2 czy 1,5) uszczelki idą pod głowicę do Zetora 5245?

dodam że głowice będą szlifowane

Jakim momentem dokręcić nakrętki głowic?



#18 Share DarekD

DarekD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 750 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 luty 2017 - 08:25

Grubość uszczelek i moment dokręcania głowic.

Przecież Masz wyżej w moim poście wszystko opisane !!!!  Jak nie ruszałeś tłoków to montuj takie jakie wcześniej siedziały . Szlif głowicy nie ma nic do grubości uszczelek


nowy

 
 
 
 
 
 

#19 Share Jarek22B

Jarek22B

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów

Napisany 10 luty 2017 - 08:41

Grubość uszczelek i moment dokręcania głowic.

Przecież Masz wyżej w moim poście wszystko opisane !!!!  Jak nie ruszałeś tłoków to montuj takie jakie wcześniej siedziały . Szlif głowicy nie ma nic do grubości uszczelek

Rozumiem

Dzisiaj zamawiam (przez neta) zestawy naprawcze i myślałem że od razu zamówię też uszczelki pod głowice. Źle podszedłem do sprawy bo  myślałem ze wszystko kupie w 1 zamówieniu.

 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Grubość uszczelek i moment dokręcania głowic. Dzisiaj, 18:45
  •  

#20 Share DarekD

DarekD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 750 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 luty 2017 - 16:31

Grubość uszczelek i moment dokręcania głowic.

dokładnie -nie da się określić grubości uszczelki jak jeszcze tłok w pudełku . Skoro wymieniasz całe zestawy ,to musisz zmierzyć wysokość zamontowanego ,nowego tłoka


nowy

 
 
 
 
 
 

Podobne tematy zetor 7211 zetor 5320