deymonnn

problem z wentylatorem kabiny zetor 7745

Polecane posty

deymonnn    2

witam

 

Czy ktoś wie jak działają przekaźniki wentylatorów ogrzewania w dachu kabiny (3 sztuki) U mnie ktoś grzebał w instalacji i nie były podłączone teraz działają tak:

na pierwszym biegu załąnczają się dwa przekaźniki (działa 1 wentylator, drugi mam uszkodzony, nie kręci się ale dochodzi do niego prąd)

na drugim biegu włancza się przekaźnik 3 ale wyłanczają te od pierwszego biegu

wentylator ma 2 przewody: czerwony i niebieski, w czerwonym jest prąd na biegu 1 na biegu 2 nie ma prądu w żadnym z przewodów)

na drugim biegu prąd jest w niebieskim kablu dochodzi do "trójnika" przykręconego do obudowy nagrzewnicy i nigdzie nie idzie.

przewody w trójniku podłączone czerwone obok siebie i niebieski nad nimi

 

podłączenie przekaźników mam zgodnie ze schematem zastanawia mnie tylko fakt że wg schematu niebieski kabel ma być podłączony do wentylatora a jest podłączony do tego "trójnika" a niebieski kabel z wentylatora podpięty jest do śruby obudowy nagrzewnicy czyli wg mnie do masy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Witam

Ten jak to nazywasz "trójnik" jest to opornik ze spiralą i on odpowiada za pracę wentylatorów. Na pierwszym biegu prąd idzie przez tą spiralę (opornik) przez co wentylatory kręcą się wolniej ,a na drugim biego prąd płynie bezpośrednio .

Jeśli przekażniki mają styki przeczyszczone i są sprawne oraz prawidłowo podłączone to wina może być w tych właśnie opornikach.Jednak polecał bym dokładne sprawdzenie podłączenia przewodów w pierwszej kolejności.

zerknij na te foto i zobacz czy o ten "trójnik" chodzi,(po lewej stronie na zdjeciu).

http://www.fotoszok....ad/d35d6921.jpg


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deymonnn    2

dokładnie o ten element mi chodzi. Przekaźniki wyczyściłem i uważam że są sprawne. Włanczają się i płynie przez nie prąd. U mnie na pierwszym biegu prąd płynie w czerwonych przewodach, dziwi mnie że przy przełączeniu na drugi bieg włancza się tylko 1 przekaźnik a te dwa się wyłanczają, zdawało mi się że przez 2 przekaźniki prąd jest mocniejszy. Jutro popatrzę na ten opornik i podepnę na krótko drugi bieg. Bo z tego co piszesz wnioskuję że nie mam przejścia na krótko przez ten oporink

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deymonnn    2

problem rozwiązany. Wymiana wentylatora i opornika pomogły. Teraz wszystko działa bez problemu dzięki za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETTI77    1

witam

wentylatory na 1 biegu działaja ok a na drugim przyspiesza tylko jeden a drugi chodzi wolno jak na 1 biegu gdzie szukać przyczyny podłączenie ok bo ostatnio przez kilka godzin w polu przyspieszył i chodził normalnie a na drugi dzień znowu wolno i czy te styki w oporniku ze spiralą mają być zwarte

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2133

U mnie tylko cos pstryka przy właczaniu wentylatorów . Co to mzoe być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukeski15
      Witam. Mam problem z podłączeniem alternatora. Alternator jest z jakiegoś Volkswagena. Ma on wbudowany regulator, więc jak to podłączyć omijając regulator? Są na nim wyjeścia D+, B+ oraz + .Tu jest jego zdjęcie:
      http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce47c2575d8c28e1.html#
      Wielkie dzięki !
      pozdrawiam Łukasz
    • Przez raven18
      Hej
      Grzeje się i topi mi bezpiecznik od nawiewu, zetor 7045 wszystko jest na 1 bezpieczniku 15A, nie wiem czy tak było oryginalnie, wkładałem 25A to jakiś czas chodziło ale na koniec i tak stopiło (bardziej topi plastik w bezpieczniku )
      Póki co sprawdziłem: 
      -podłączyłem pod inne gniazdo bezpiecznika
      -podłączałem tylko jedną stronę, dmuchawę, by wykluczyć złe styki czy uszkodzenie w części instalacji
      -zmostkowałem przewód od bezpiecznika bezpośrednio do przekaźnika
      -wymieniłem przekaźniki 
      -sprawdziłem opór na tych opornikach przy dmuchawach i wyglądały na ok
      i bez zmian tak samo topi bezpieczniki, raczej zwarcia nie ma gdyż w takim wypadku od razu by paliło a nie działało jakiś czas.
      Z tego co mi pozostało to gruntowne sprawdzenie instalacji w dachu ale to taka ostateczność gdyż wszystko pozawijane i sporo z tym roboty
      I nie wiem, może ktoś ma jakiś pomysł jeszcze co może być powodem? podejrzewam ten bezpiecznik ale rok czasu działało na jednym 15A i nagle okazał się za mały?
    • Przez Pilar
      Witam, kupiłem zetora 7711 i jedną z rzeczy do zrobienia jest zamontowanie czujników od ręcznego hamulca walka wom i hamulca ręcznego. Z podłogi wychodzą trzy kable (czerwony, biały, czarny) i zrobiłem w ten sposób, że z  kabla białego zrobiłem dwa rozgałęzienia (jest to kabel prądowy) do czujnika od wom’u podłączyłem kabel biały i czerwony a do ręcznego hamulca czarny i biały. Problem jest taki, że gdy nacisnę czujnik od womu to gaśnie kontrolka ale zapala się od hamulca ręcznego (na zmianę się zapalają) z kolei jak wyłączę kluczyk ze stacyjki to świecą się obie kontrolki. Ktoś wie jak to rozwiązać? Czy z podłogi nie powinny wychodzić 4 kable? Nie jestem elektrykiem i ciężko mi ogarnąć instalacje ze schematu.



    • Przez Rafał2222
      Witam. Czy za cofnie motogodzin odpowiedzialna jest prądniczka? Obroty chodzą ładnie, próbowałem zamienić kabelki, ale to w tedy nic nie działa tylko wstazówka skaczę tak co sekundę. I drogi temat jak włączę światła to wszystkie zegary wariują zegar temperatury wody skaczę od razu do 120stopni zegar stanu paliwa pokazuje zerowy stan a zegar obrotów nieruchomo stoi po za pół miary. Podejrzewam stacyjkę czy może dawać takie objawy? Zetor 5011
    • Przez raul7031
      Jak macie podłączone lampy robocze led nad kierunkowskazami w 7211? Skąd zasilanie i jak poprowadzone przewody? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj