Wjazda

John Deere 5820- Wpływ zmiany kąta wyprzedzenia wtrysku na zużycie paliwa

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Wjazda    0

Ostatnio zacząłem się interesować przerobieniem mojego jelonka na bardziej ekonomicznego. Po przeczytaniukilku artykułów między innymi http://www.pan-ol.lublin.pl/wydawnictwa/Motrol7/Bochenska.pdf chciałbym troszke pokręcić. Też już dowiedziałem się że mogę to zrobić profesjonalnie za nieduże pieniądze. Lecz nie chodzi tu o oszczędność za tę modyfikację lecz własną satysfakcję. Czekam na jakeś rady i instruktarze. Jeszcze jedno mo JD to 5820

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Co ci mamy doradzić, które śrubki odkręcić, czy jaki klucz wziąć. Przeczytałeś taki elaborat więc kręć. A tak na poważnie skoro nawet pojęcia nie masz jak się do tego zabrać to daj se spokój. Korbowód bokiem wyjdzie i tak się zakończy domorosłe przestawianie kątów. To nie komarek. Zresztą one przeciez mało palą.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

@Wjazda-dzwoniłeś tam gdzie dałem namiary ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelJD    17

5820 ma silnik z turbem i dlatego ma wyprzedzony kąt wtrysku w stosunku do wolnossącego. Kolego ten 5820 naprawdę aż tak dużo pali? Jeśli tak to ile?

Edytowano przez pawelJD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wjazda    0

@Wjazda-dzwoniłeś tam gdzie dałem namiary ???

Dzwoniłem i powiedział że dopiero może podskoczyć w kwietniu i tą sprawę załatwi, Fakt faktem że to mnie troche ciekawi i dlatwgo wałku je tak ten temat

 

5820 ma silnik z turbem i dlatego ma wyprzedzony kąt wtrysku w stosunku do wolnossącego. Kolego ten 5820 naprawdę aż tak dużo pali? Jeśli tak to ile?

Różnie 10 12 litrów. Przy ciężkiej pracy wiem że to paliwo musi spalić, tyle że nie odróżnia o lekkiej pracy od ciężkiej ,a po 1200 obr/min nie będe cykał bo wszędzie czas się liczy. Mam też 6430 ze zminną turbo już trochę bardziej zakresowy jest. Pali od 5l w turz z krokodylem 1,60m do 22 w głęboszu. coś za coś. Informacje z command center chociaż serwisant powiedział że to trochę zawyża

Edytowano przez Wjazda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

W silnikach z turbem wyprzedzenie wtrysku sie opóxnia w stosunku do wersji wolnossących. To, że jd nie odróznia jeśli chodzi o spalanie cięzkiei pracy i lekkiej. To słysze już od nie jednego właściciela. Ja bym na twojm miejscu nie grzebał sam. Poczekaj na tego kolesia skoro zrobił dla jara i ciągnik mu dobrze chodzi to po co samemu ryzykować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

@hubertuss-jeszcze raz-ten Pan nic nie robił przy moim ciągniku (jedynie badał go na hamowni) !-pompa była przestawiana przez serwis Stanadyne-ale ja to już przecież z dziesięć razy pisałem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

No ok jak zwał tak zwał ważne że zadowolony jesteś. Przynajmniej takie wrażenie odnoszę. Dlatego radzę dla @Wjazda aby to zlecił koumś kto się zna i sam nie dłubał.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Spokojna rozczochrana :D -na razie nikt któremu tego człowieka poleciłem nie zrobił mi "Pana Tadeusza" (Pan Tadeusz czyli ostatni zajazd na Litwie-jak głosi tytuł) :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Każdy silnik wolnossący i doładowany ma swój odpowiedni kat początku tłoczenia dobrany-wyliczony w fabryce.

Wyprzedzenie bądź opóźnienie go powoduje zwiększenie spalania. Czytałem kiedyś badanie wpływu zmiany kąta wyprzedzenia wtrysku na spalenie, gdzie autor wykazał, że każda zmiana wpływała na zwiększenie spalania.

Niewielkie zmiany ustawienia mogą dać poprawę bo wyeliminujemy tu błąd ustawienia(który mieści się w normie) spowodowany czynnikiem ludzkim, niedokładnością elementów i ich znakami.

Gdy do regulacji podchodzi dobry fachowiec i po wstępnym ustawieniu na znakach dokonuje poprawki na słuch co daje widoczną poprawę także w baku, a silnik pracuje jak zegarek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wjazda    0

@hubertuss-jeszcze raz-ten Pan nic nie robił przy moim ciągniku (jedynie badał go na hamowni) !-pompa była przestawiana przez serwis Stanadyne-ale ja to już przecież z dziesięć razy pisałem...

Jeszcze jedno pytanko Do Jakiego spalania ci zszedł JD. Ja jak pisałem wcześniej 10-12 przyznam,że zbyt lekkiej nogi nie mam, ale oporem też nie jeżdzę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Opisane jest w temacie "Ile pali John Deere ?" i w mojej galerii-oczywiście można bez problemu zwiększyć to spalanie za pomocą bardzo prostej sztuczki-wcisnąć głębiej pedał gazu :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pitru    0

Gdy do regulacji podchodzi dobry fachowiec i po wstępnym ustawieniu na znakach dokonuje poprawki na słuch co daje widoczną poprawę także w baku, a silnik pracuje jak zegarek

 

Kolego, nie wprowadzaj ludzi w błąd. Widziałeś kiedykolwiek jak ustawia się pompę??

Po to są znaki na rozrządzie i przyżądy do ustawiania pomp w/g wartości fabrycznych żeby to stosować. Dobry fachowiec, może ustawić na tzw słuch do bardzo przybliżonych wartości,ale

nie z dokładnością do +- 2 st.. W praktyce te 2 stopnie to niemal nie zauważalny ruch. Do tego w nowszych pompach dochodzi zawór dynamicznej zmiany kąta wtrysku, który dodatkowo przyspiesza kąt wtrysku na wyższych obrotach silnika.

 

trochę teori : http://www.pan-ol.lu.../Wasilewski.pdf


Naprawa maszyn rolniczych i budowlanych
McCormick Case Steyr Jcb Caterpillar itp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Trochę praktyki.

Proponuje jeszcze raz przeczytać mój post którego widzę nie zrozumiałeś, albo w ogóle nie czytałeś, bo wspomniałem tam właśnie o tym badaniu które podałeś w linku i wyjaśniłem dlaczego poprawki na słuch mogą dać poprawę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam ja mam taki problem z jelonkiem ze silnik ktory sie obecnie w nim znajduje byl w turbo i zostal przerobiony na wolnno ssacy przez poprzedniego wlasciciela.i jest teraz problem ze gdy dlugo stoi ma ciezko zapalic i dwa jak jest rozgrzany to przy odpalaniu cofa walem nie ma sily. mam pytanie jak ustawic kont wtrysku na kolach z przodu czy kompinowac z pompom

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Co ty tam chcesz ustawiać. Po coś w ogóle to kupił? Pewnie tani był teraz będzie drogi. To,że nie odpala jak długo stoi wcale nie musi oznaczać, że kąt jest zły. Może tak być ale nie musi. To, że na ciepłym ci odbija wałem nie znaczy, że kont jest zły. Wystarczy,że na którymś cylindrze akurat powietrze jest sprężone. Ale silnik nie zapali, wał się zatrzyma. A sprężone powietrze odbije go do tyłu. A na zimnym tak się nie dzieje bo silnik np jest już dojechany. Ciepły pasowanie tłok cylinder ciaśniejsze, zimny luźniejsze. Sam nic nie zrobisz. Bo przyczyn może być wiele. Nie każdy mechanik się za to zabierze skoro jakiś głupek to poprzerabiał.

Jedynym słusznym rozwiązaniem było by oddanie ciągnika do serwisu lub dobrego mechanika, który zechce się w to bawić. Zakup turbosprężarki i powrót do stanu fabrycznego.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez slawek_82
      Witam. Czy jest możliwość w JD 6920 z układem paliwa Comon Rail zmniejszyć obroty na biegu jałowym z 850 na trochę niższe??
    • Przez Adamox
      Witam
      Mam problem
      W ciągniku widocznym na zdjęciu tj 7820 pojawił się problem z układem (chyba) paliwowym lub elektrycznym, lecz do tej pory nie jest to pewne 
      Przez pewien czas wyskakiwał błąd filtra paliwa , spontanicznie lub wtedy gdy pracując w polu traktor dostawał większego obciążenia ,lecz błąd był ignorowany gdyż filtry były wymienione na nowe
      Dzisiaj pracując w polu nie dało się ujechać 50m bez awarii , pracując z pługiem ciągnik zaczął przerywać podczas jazdy, ginęły obroty silnika a traktor na sekundę przygasał.
      Obroty nie były wgl sczytywane bo w miejsce obrotów pojawiały się - - - - - a podczas tego wyskakiwał błąd układ łączności , w międzyczasie również pojawił się błąd, lecz nie zawsze ,regulatory operatora 
      Zostały sprawdzane bezpieczniki lecz nic to nie dało 
      Był również pomysł z układem paliwa , zostały zakupione i założone nowe filtry paliwa ,pompka, przewody sprawdzone czy są drożne, odpowietrzenie zbiornika itd
      Co najlepsze zjawisko to występuje tylko podczas pracy w polu na biegu C3/4 gdyż na takim pracowałem 
       w trakcie jazdy po drodze wszystko jest w porządku (nie wiem czy ma to jakiekolwiek znaczenie jednak naprawdę jest to dziwny zbieg okoliczności) 
      Dodam jeszcze ze problem ten pojawił się już na wiosnę gdy ciągnik pracował na jałowych obrotach , na chwile przerwał prace silnika (nie gasnąc) i ginęły obroty oraz błąd układ łączności oraz gdy stał w garażu jakiś czas , przed odpaleniem już nie czytał obrotów ponieważ w tym miejscu tak jak i teraz pojawiały się kreski a nie 0 itd
      Można powiedzieć że Problem ten wtedy rozwiązał się sam bo wszystko nagle zaczęło działać i pracować , kilkadziesiąt hektarów przerobione bez problemu , a teraz z dnia na dzień zepsuł się i przyczyna jest nieznana do tej pory
      Może ktoś spotkał się z czym takim lub podobnym 
      Z góry dzięki

    • Przez zielo0ony
      Problem bardzo dziwny, otóż brak tylnych kierunkowskazów przy John Deere 7820. Przednie mrugają zgodnie z prawidłowym rytmem. Po podpięciu np przyczepy kierunkowskazy w przyczepie też działają prawidłowo. 
      Światła awaryjne działają również tylko z przodu.
      Mieliście może taki przypadek? 
      Proszę o jakieś wskazówki.
    • Przez slawek_82
      Witam. Mam takie pytanie chodzi o John Deere 6920 na Coman Rail przy każdym uruchamianiu silnika musi jakąś chwilę, kilka sekund zakręcić dlatego pytanie czy to normalne i tak te silniki mają czy może coś być nie tak i powinien palić od tzw. strzała...
    • Przez slawek_82
      Witam. Chodzi o układ pneumatyczny a konkretnie o sprężarkę powietrza czy jest możliwość wyłączania kompresora i załączania tylko kiedy jest potrzeba, tak aby nie byla ona cały czas aktywna i nie pompowała powietrza??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj