Skocz do zawartości

Zdjęcie

Koło zamachowe C-330


21 odpowiedzi na ten temat

#1 Share CiapekWieska

CiapekWieska

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów

Napisany 14 wrzesień 2010 - 17:29

Koło zamachowe C-330 Witam,

Mam C328, kupiłem obudowe sprzęgła od C330 i chce włożyć rozrusznik planetaryny. Czytałem na forum żę można przetoczyć koło pod wieniec od C330.
CHciałem spytać o rade czy takie rozwiązanie jest dobre, czy może ktoś to juz zrobił?
Co z otworami do ustawiania wtrysków? Będą stoczone do połowy
Czy trzeba przetoczyć jeszcze trochę za wieńcem tak żeby bendiks nie uderzał o koło?

Za wieniec i toczenie zapłace 150zł, za koło od c330 - 300zł
Czytałem rownież, że koło zamachowe od C328 jest lepsze bo cięższe
Z góry dzięki za rady

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Koło zamachowe C-330 Dzisiaj, 01:32
  •  

#2 Share motocrossboy

motocrossboy

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 92 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:mechanika, samochody , ciągniki, motocykle cross-owe, Formuła1, wojsko,

Napisany 18 wrzesień 2010 - 19:37

Koło zamachowe C-330 koło jest wyważone, a jak nierówno przy toczy będzie miało bicie(a wiem że ciężko jest wziąć równomiernie na całym obwodzie, bo sam tocze ). Chyba że masz kogoś kto by je potem wyważył odpowiednio. Lepiej kupić od 30.
Nie zezwalam na użycie moich fotografii i komentarzy do jakichkolwiek celów bez mojej wiedzy i zgody na piśmie, nie zezwalam na kopiowanie i ich zmienianie.

#3 Share endurakkk

endurakkk

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 listopad 2011 - 15:52

Koło zamachowe C-330 Witam czy jest taka możliwośc żeby wstawic koło zamachowe od c 330 do 328 ??? Ciekawi mnie to z tej strony czy mój ciapek wtedy by sie zbierał tak jak 330 ??? Z góry dzięki za odp :rolleyes:

#4 Share 2701

2701

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 96 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 listopad 2011 - 16:13

Koło zamachowe C-330 Wstawić się da trzeba też wymienić obudowę sprzęgła i rozrusznik ale co masz na myśli że będzie się zbierał jak c-330

#5 Share endurakkk

endurakkk

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 listopad 2011 - 16:50

Koło zamachowe C-330 Mam na myśli to ,bo c 328 ma cięższe koło zamachowe i przez to słabiej sie zbiera, a jesli by założył z c 330 ty by sie szybciej ciapek zbierał

#6 Share 2701

2701

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 96 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 listopad 2011 - 16:57

Koło zamachowe C-330 Waga koła zamachowego ma na zbieranie się znikomy-niezauważalny wpływ...szukaj przyczyn w kondycji samego silnika,układu zasilania i ustawień poszczególnych składowych

#7 Share endurakkk

endurakkk

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 listopad 2011 - 17:02

Koło zamachowe C-330 Jeśli chodzi o silnik to jest w dobrej kondycji ma siłe zresztą nie dawno przechodził remont.Tylko byłem tego ciekaw co ci pisałem czy by to cos dało ,ale jak piszes ,że ma ta znikomy wpływ to trudno.

#8 Share 2701

2701

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 96 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 listopad 2011 - 17:09

Koło zamachowe C-330 A jaką posiadasz pompę wtryskową orginalną od 28 czy od 30? Ta pierwsza daje to że pod obciążeniem ciężko silnik zdusić ale przez to łatwiej przegrzać osobiście wolę tą od 28

#9 Share koper88

koper88

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Łukowa
  • Zainteresowania:mechanika

Napisany 27 listopad 2011 - 17:13

Koło zamachowe C-330 I do skrzyni nie podejdzie ci koło od 330 nowego typu bo obudowa skrzyni w 28 jest ścięta a w 30 ma takie wgłębienia bo koło od 30 jest dłuższe. W jakichś rocznikach z początku produkcji c330 były koła, które pasowały bez przeróbek na silnik od 330 i skrzynie od 328 ale wiem z doświadczenia że znalezienie takiego koła graniczy z cudem, a jak już się trafi to ludzie żądają sobie za nie kosmicznych pieniędzy. Zresztą ono jest prawie tak samo ciężkie jak oryginalne więc szkoda zachodu...

#10 Share endurakkk

endurakkk

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 listopad 2011 - 17:15

Koło zamachowe C-330 Pompa jest o 330 bo z 28 była juz tak wykończona ,że traktora zimnego nie szło uruchmomic i był znacznie słabszy niz na tej pompie i oczywiście nie ma problemu z zapalaniem

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Koło zamachowe C-330 Dzisiaj, 01:32
  •  

#11 Share 2701

2701

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 96 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 listopad 2011 - 17:56

Koło zamachowe C-330

I do skrzyni nie podejdzie ci koło od 330 nowego typu bo obudowa skrzyni w 28 jest ścięta a w 30 ma takie wgłębienia bo koło od 30 jest dłuższe. W jakichś rocznikach z początku produkcji c330 były koła, które pasowały bez przeróbek na silnik od 330 i skrzynie od 328 ale wiem z doświadczenia że znalezienie takiego koła graniczy z cudem, a jak już się trafi to ludzie żądają sobie za nie kosmicznych pieniędzy. Zresztą ono jest prawie tak samo ciężkie jak oryginalne więc szkoda zachodu...

Dłuższe to znaczy i cięzsze?Nie wiem jak to dokładnie jest do 30 od 28 trzeba przetoczyć- inny wieniec i obudowa a orginał dłuższy? znaczyło by to że rózni sie dociskiem 1i 2 stopnia bo pokrywę i tarcze mają te same

#12 Share koper88

koper88

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Łukowa
  • Zainteresowania:mechanika

Napisany 27 listopad 2011 - 18:19

Koło zamachowe C-330 Nie do końca tak jest. Jest dłuższe ale takie bardziej jakby w kształcie miski i przez to lżejsze. Tyle że docisk jest gruby i cięzki i być może te ciężary się wyrównują według koła od 28. Bo docisk od 28 aż taki ciężki nie jest. Ciężko mi powiedzieć

Edytowany przez milanreal1, 28 listopad 2011 - 15:49.
cytowanie poprzedniego posta


#13 Share 2701

2701

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 96 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 listopad 2011 - 18:43

Koło zamachowe C-330 szczerze mówiąc poza wieńcem róznicy nie zauważyłem ale nie porównywałem tych kół więc pewien nie jestem

Edytowany przez milanreal1, 28 listopad 2011 - 15:50.
cytowanie poprzedniego posta


#14 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7788 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 27 listopad 2011 - 19:02

Koło zamachowe C-330 Teściu przerabiał 28 na 30. Koło z 28 można założyć do 30 tylko trzeba przetoczyć. Różnica jest 8 kg. Teraz silnik lepiej się wkręca ale słabszy, zwłaszcza na wolnych obrotach.

#15 Share Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1595 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 04 marzec 2012 - 18:56

Koło zamachowe C-330 Witam,
mam taki problem, że po zmianie silnika z wózka widłowego RAK nie pasuje do niego koło zamachowe starego tupu(3 łapy) z Ursusa c-330. Nie pasuje w ten sposób, że po założeniu koła na wał mogłem wkręcić tam tylko trzy śruby a pozostałe 3 są przysłonięte do połowy i nie da się wkręcić tam śrub. Stary silnik miał na wale dwa bolce ustalające, a ten nowy ma jeden, ale to nie istotne chyba. Koło zamachowe wg. mnie jest dobrze założone na wał, bo zgadza się dziura początku wtrysku na bolec na tym kole z momentem początku wtrysku do cylindra od strony sprzęgła (odkręciłem lewy przewód od pompy wtryskowej).
Dodam, że gdyby nie to ze koło zamachowe z RAKa ma głębsze przetoczenie na docisk to wcale bym tego nie ruszał. Jak wiecie to piszcie co mam zrobić bo mi już się pomysły skończyły. Chyba, że obrucić o 180st. ale wtedy nie będą się znaki zgadzały i nie ustawię w przyszłości początku wtrysku.
edycja:
dodaje zdjęcia dla ułatwienia
Dodany obrazek

Dodany obrazek
...i dane,
silnik c 330 rok 1974 nr. 216985
silnik RAKa rok 1997 nr. 393174

Edytowany przez Junkers, 04 marzec 2012 - 19:18.

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

#16 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 04 marzec 2012 - 20:32

Koło zamachowe C-330 Z tego co widzę to ci podkładka nie pasuje, widzisz, wały korbowe są identyczne tu i tu, różni się koło zamachowe jako masa bezwładnośći i jako kosz sprzęgłowy, otwory na wał są takie same.
Popełniłeś błąd jaki popełnia większość ludzi nie mająca wcześniej z tym silnikiem do czynienia, otóż otwory na kole zamachowym do dokręcenia wału nie są symetrycznie rozmieszczone, pasują do siebie tylko w jednej pozycji po to stosuje się jeden kołek, choć niekiedy jest ich dwa i ludzie się mylą. Otwory są dlatego niesymetrycznie rozmieszczone ponieważ na kole zamachowym jest znak do ustawienia początku wtrysku.
Także błachostka a daje do myślenia, jeżeli śruby na wale nie pasują do kola zamachowego obróć koło zamachowe o 180*, jeżeli nie pasuje podkładka obracaj nią przymierzając, a zobaczysz że pasuje w jednej pozycji. Pozdrawiam :)

Edytowany przez bobytempelton, 04 marzec 2012 - 20:33.

Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#17 Share Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1595 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 04 marzec 2012 - 20:57

Koło zamachowe C-330 Bez przesady ale głupią podkładką się nie sugerowałem... wszystko widać na zdjęciach, trzeba na nie kliknąć to się otworzą w większym rozmiarze.
O asymetryczności dziur dobrze wiem, wszystko mierzyłem kilka razy, zresztą widać gołym okiem.
Jednak jak obrócę koło o 180st to nie będą się zgadzały znaki ustalające na kole z początkiem wtrysku i nie ustawię "zapłonu". Prostując -> jak kołek wpada w 1-szy otwór na kole to rozpoczyna się wtrysk na cylinder od strony sprzęgła i tak powinno być, chyba że się mylę??

Edytowany przez Junkers, 04 marzec 2012 - 20:59.

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

#18 Share jaco512

jaco512

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 663 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sokołów Podl.
  • Zainteresowania:technika rolnicza,mechanika itp.

Napisany 04 marzec 2012 - 21:22

Koło zamachowe C-330 Kołek wpada gdy wtrysk jest na 1 cylindrze od przodu (czyli od strony chłodnicy). Nie masz w domu instrukcji do Ursusa? http://instrukcja.pl...esci_ursus_c330

Edytowany przez jaco512, 04 marzec 2012 - 21:25.


#19 Share akowicz111

akowicz111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 399 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie, pow.sokólski

Napisany 04 marzec 2012 - 21:33

Koło zamachowe C-330 Junkers kiedyś przerabiałem ten sam temat , u mnie to te koło było identyczne tylko z zewnątrz z tym co miałem przy silniku(a te z drugiego silnika co kupiłem od raka).Otwory nie pasowały na wał i bodajże na wycisk, u mnie sprzęgło było chyba hydrokinetyczne czy coś takiego i zamach poszedł na złom.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Koło zamachowe C-330 Dzisiaj, 01:32
  •  

#20 Share Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1595 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 04 marzec 2012 - 21:35

Koło zamachowe C-330 @jaco512 nie mam, ale dzięki.
Jutro zrobię obrót koła o 180st i napisze co i jak, ale lekkie to ono nie jest, od Raka to jest lżejsze ponad 5 kg, m.in. dlatego że ma przetoczenie na docisk niżej niż w kole od c330 ze sprzęgłem starego typu.
A jeszcze powiedzcie czy koło zamachowe silnika z RAKa rocznik 1997 o numerze podanym jak wyżej jest takie samo jak w c-330 ze sprzęgłem nowego typu??

edycja:
po obróceniu koła zamachowego o 180st jest dobrze i wszytko się zgrywa, ale to nie moja wina bo nie wiedziałem który cylinder jest liczony jako pierwszy, a w instrukcji nie ma podane który jest ten pierwszy tylko pisze że pierwszy, i się okazało że ten pierwszy to ten od strony rozrządu jak napisał @jaco a nie od sprzęgła strony bo ten jest właśnie drugi.
Ale dzięki wam za zainteresowanie tematem, moment dokręcenia śrub na kole zamachowym jest mi potrzebny bo nigdzie nie ma napisane, podobno 120Nm??

Edytowany przez Junkers, 05 marzec 2012 - 12:04.

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Podobne tematy po zmianie silnika z raka