Skocz do zawartości

Zdjęcie

SCR vs EGR vs DPF


53 odpowiedzi na ten temat

#41 Share bushmaster

bushmaster

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:to co robie

Napisany 21 marzec 2012 - 11:53

SCR vs EGR vs DPF

Lub ze ad blue zamarza z tym się zgodzę ale po kilku minutach rozmarza

zamarza przy -11
http://www.borghico....load/file/7.pdf

dblue kosztuje narazie okolo 2zl/l a co bedzie gdy wszystkie silniki beda mialy obowiazek Euro5? cena wzrosnie do 5zł albo i wiecej

no co ty a gdzie? bo ja jakoś po niecałe 0,8 zł kupuje

SCR- uważam że obecnie najlepszy system ale to moje zdanie.

A cała branża budowlana się z nim nie zgadza.

Samochody ciężarowe z SCR mniej spalają (nie wiem czy wszystkie) trzeba poczekać na testy ciągników

Tak tak MB Actros E5 spalił z SCR ledwie 6% więcej paliwa niż Scania R z E5 na EGR ^^ :D , no ale test był w większości na polskich drogach a u nas to zagięcie spalania jest.

W JD serii 8X30 też jest system EGR? Czym się różni od tego który jest teraz stosowany?

Ma za zadanie utrzymać ciągnik na niższej normie spalania. ;) jest mniejszy tańszy w eksploatacji i wspomaga proces spalania a przy okazji czyści spaliny, w R odwrotnie
koszt maszyn na pokazie w gospodarstwie - potrzebna info
na PW lub w moim temacie " Koszt maszyny na pokazie" dział ceny maszyn

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
Ursus C330M w bardzo dobrym stanie


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Ursus
  • 15900.00 PLN
  • 22 mar 2017
Ciągnik rolniczy fendt 307 nie 308C 309 a 310 z turem nie claas


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Fendt
  • 75000.00 PLN
  • 19 cze 2017
Fendt 311 LSA Case International Renault Landini Same Zetor MF


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Fendt
  • 45900.00 PLN
  • 19 cze 2017

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
SCR vs EGR vs DPF Dzisiaj, 15:11
  •  

#42 Share danield28

danield28

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 645 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 marzec 2012 - 20:35

SCR vs EGR vs DPF Nie ma co sobie zawracać tym głowy, obydwa systemu mają wady za, które trzeba płacić prędzej czy później... Zresztą za dwa lata będą wszystkie EGR, DPF i SCR w jednym silniku... Pozdrawiam

#43 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 22 marzec 2012 - 12:19

SCR vs EGR vs DPF Scania ma silnik E6 na EGR, DPF i SCR ale pracuje ciągle aby SCR wywalić :) Mam nadzieję, że znowy MB dostanie po uszach, bo E5 bez SCR wg ich się nie dało wprowadzić
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#44 Share MDSikor

MDSikor

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1142 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zach-pom
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 03 lipiec 2012 - 10:13

SCR vs EGR vs DPF John Deere Final Tier 4 / Stage IV:

Claas Dominator 150
Lamborghini R4 105
John Deere 5080R
Massey Ferguson 255

#45 Share raptownywaldek

raptownywaldek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 43 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:spadochroniarstwo,paralotniarstwo

Napisany 18 wrzesień 2012 - 14:07

SCR vs EGR vs DPF Duży1 gdzie słyszałeś,że tłumik kosztuje ok 30 tys zł możesz rozwinąc temat.
Bo mniemam, zę to nieraz jest tak jak z pracą.
Pytam znajomego gdzie pracuje jego mama on mi odpowiada w szpitalu.Fakt tam pracuje ale jest tylko sprzątaczką.Nikomu nie ujmując bo jak wiadomo każda praca nie chańbi nieco rozwiń temat kosztu tłumika za 30 tyz zł.
Pozdrawiam

#46 Share Duzy1

Duzy1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 498 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie Borkowo
  • Zainteresowania:rolnictwo, nowe technologie

Napisany 18 wrzesień 2012 - 19:09

SCR vs EGR vs DPF Słyszałem to od właściciela firmy transportowej jak musiał wymienić (faktury nie widziałem) tylko nie wiem w jakim ciągniku wymieniał bo ma kilka marek
A co do pracy to mama mojej koleżanki pracuje na policji chyba nie muszę pisać co robi i jakę jaja były jak się wydało

#47 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 18 wrzesień 2012 - 20:43

SCR vs EGR vs DPF Cały system dopalania spalin adblue do samochodu nissan pathfinder do silnika 2.5L dci 190kM(bez pompy, zbiornika, modułu sam wydech) , czyli można to nazwać tłumnikiem bo pewnie o to chodzi koledze kosztuje ok 8000tys. zł, zmienialiśmy jakieś pół roku temu pewnemu panu, więc bardzo możliwe że do potężniejszego silnika kosztuje 30tys. zł.
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
SCR vs EGR vs DPF Dzisiaj, 15:11
  •  

#48 Share ChiquitaB

ChiquitaB

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1972 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kujawsko-pomorskie okolice Grudziądza

Napisany 20 wrzesień 2012 - 09:46

SCR vs EGR vs DPF Po wertowaniu wujka Google wyczytałem, iż Case IH ma już opatentowaną technologie SCR dla normy Tier 4Final i tylko ona będzie występowała w ich silnikach ale tu nie doszukałem się do końca prawdy odnośnie silników poniżej 100KM, niby tam ma być CEGR stosowany. W przypadku SCR zmniejszy zapewne koszt eksploatacji maszyn. Odnośnie JD to oni chcą Tier 4Final osiągnąć poprzez Połączenie SCR z DPF a w maszynach poniżej 75KM samym DPF, co moim zdaniem zwiększy koszt eksploatacji poprzez DPF.

#49 Share adikpl1

adikpl1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1911 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BLM

Napisany 06 październik 2012 - 13:37

SCR vs EGR vs DPF Tutaj można przeczytać o DPF zastosowanych w Zetorach: http://issuu.com/hus...zine&mode=embed
Ciekawe czy będzie można obejść to tak samo łatwo jak EGR B)

#50 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4129 postów

Napisany 06 październik 2012 - 14:36

SCR vs EGR vs DPF Tak samo łatwo to nie. W niektórych silnikach drożnośc zaworu czy tam systemu egr można zamknąc poprzez kawałek blaszki podłożonej gdzieś na połączeniu rurek. Niektórzy robili to juz lata temu w silnikach 1,9 td grupy VW. Dopóki elektronika sterująca nie jest na tyle rozbudowana i daje się oszukiwać użytkownicy jd coś tam kombinują z egr. Obejście dpf to juz trudniejsza sprawa. Wymaga spawarki i szlifierki, aby usunąć filtr cząstek stałych. Ale przedewszystkim przestrojenia sterownika. Tak aby usunąc z niego wszystkie dane odnośnie czujnikó dpf oraz samego procesu wypalania. Wogóle nie wiem po co wszyscy chca to uwuwac obchodzić. Auta jeżdżą z dpf i nic się nie dzieje. Zwarzywszy, że silnik ciągnika większośc pracy wykonuje na wysokich obrotach będzie mniej problemów z zapychaniem jak w osobówkach, które często gęsto przetaczają się od świateł do świateł.

#51 Share kris14

kris14

    Stary Kombinator

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 7078 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PWR

Napisany 06 październik 2012 - 15:17

SCR vs EGR vs DPF Wszystko zależy do czego ciągnik będzie służył- jeżeli prace polowe + transport to ok, ale jeżeli będzie jeździł w obejściu i kilkanaście razy będzie odpalany i zgaszany to wtedy DPF stanie się chyba małym mankamentem ;)

#52 Share Michufarmer

Michufarmer

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 490 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kłodawa
  • Zainteresowania:Maszyny rolnicze, motoryzacja, rolnictwo

Napisany 06 październik 2012 - 18:33

SCR vs EGR vs DPF hubertuss usuwanie DPF z elektroniki/sterownika nie zawsze jest takie łatwe. Wszystko zależy od rodzaju sterownika. Nie wiem dokładnie jak to jest w ciągnikach, natomiast w samochodach osobowych jak masz sterownik BOSCH usuwa się łatwo i przyjemnie, natomiast w samochodach z sterownikami DENSO trzeba montować amulator filtra. Bedzie on wysyłał oczywiście informacje do sterownika, że filtr jest cały czas czysty. W niektórych autach filtr DPF pracuje na tym samym kodzie co zawór EGR i usunięcie filtra nawet w komputerze spowoduje błędne działanie zaworu EGR.

Tak jak napisali moi poprzednicy wszystko zależy od użytkowania, trzeba stosować odpowiedni olej, starać się zalewać dobre paliwo i zmieniać filtr paliwa regularnie. W miarę możliwości unikać częstego odpalania i gaszenia silnika, pracy na biegu jałowym

Z resztą wszystko opisane będzie w instrukcji obsługi ciągnika ;)
Pozdrowienia z kłodawskiego oddziału AF

MichuFarmer

#53 Share kgbck

kgbck

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 238 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 06 październik 2012 - 19:09

SCR vs EGR vs DPF |Hm ja sie nad tym niezastanawialem w nowym 724 fendt mam ad-blue narazie tylko dolewam i jezdzi 600godzin ma przejechane problemow narazie niebylo ale sadze za stare 240KM a 240KM na ad-blue sa troszke slabsze takie mam odczucia .Dlatego np stary fendt 312 mial 125km a teraz zrobili nowy 313 na adblue i ma 135KM ale obstawiam ze mocowo beda porownywalne wlasnie z powodu Ad-blue

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
SCR vs EGR vs DPF Dzisiaj, 15:11
  •  

#54 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4129 postów

Napisany 07 październik 2012 - 10:11

SCR vs EGR vs DPF Gdzie ja napisałem, że usuwanie dpf ze sterownika jest łatwe?
Ciagniki zazwyczaj projektowane są do dłuzszej pracy. A nie do jazd po obejściu. Do tego na zachodzie służą inne maszyny a pod kontem polski jeszcze maszyn na zachodzie nie projektują. Zresztą czytałem gdzieś, że jd ma specjalną procedure wypalania. Jeśli po jeździe po obejściu filtr się zapcha. Ciągnik pozostawia się, aż sam wypali filtr i można jeździć dalej.

Edytowany przez hubertuss, 07 październik 2012 - 10:14.



Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy



Jeśli masz konto na Facebooku możesz zalogować się klikając w przycisk