Skocz do zawartości

Zdjęcie

SCR vs EGR vs DPF


53 odpowiedzi na ten temat

#21 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 04 marzec 2012 - 21:22

SCR vs EGR vs DPF O tym wtrysku pod dużym ciśnieniem w bardzo krótkim czasie już gdzieś słyszałem. Zanosi się na powrót do pompowtryskiwaczy :rolleyes: , Scania rozwija tą technologie.

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
SCR vs EGR vs DPF Dzisiaj, 15:13
  •  

#22 Share Duzy1

Duzy1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 498 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie Borkowo
  • Zainteresowania:rolnictwo, nowe technologie

Napisany 04 marzec 2012 - 21:36

SCR vs EGR vs DPF Tylko jest duży problem z jakością paliwa (przy 2000 bary jest już problem) pod względem zawartości siarki, wody i zanieczyszczeń. Bo same ciśnienie 3500 bary to nie problem

#23 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 04 marzec 2012 - 21:47

SCR vs EGR vs DPF 3500 atm wystarczy do cięcia wodą, nie wiem jak zniosą to rozpylacze, ale da się to chyba ogarnąć. Słyszałem, że VW testował pompowtryski pod ciśnieniem 5000 atm, w okolicach 2000 roku, czyli technologia powinna być już opanowana. Poniżej link dla wszystkich krzykaczy, którzy krytykują TDI PD, fachowy artykuł, nie to co na wp.
http://autofoto.pl/b...ryskiwacze.aspx

#24 Share WujekSam

WujekSam

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 17 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 marzec 2012 - 22:06

SCR vs EGR vs DPF Ja opowiadam sie za SCR - fakt wady- zamarza zima...ale grzalka daje rade. Norme uzyskuje sie poprzez neutralizacje spalin czyli wszystko poza silnikiem. Egr to jeszcze bardziej zamulony silnik. i do tego ten filtr..obawiam sie ze 1200 E nie starczy w przypadku wymiany.Patrzac na ceny filtrow w osobowkach. tak ps Jak ktos w niedalekiej przyszlosci bedzie robil inwestycje w sprzet to niech sie sprezy i moze jeszcze znajdzie w Tier 3 :)

#25 Share Duzy1

Duzy1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 498 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie Borkowo
  • Zainteresowania:rolnictwo, nowe technologie

Napisany 04 marzec 2012 - 22:49

SCR vs EGR vs DPF 1200E to chyba za mało jak za taki filtr do traktora do samochodu kosztuje ok 5000 zł a do nie których to ponad 12000 zł
ale tłumik z SCR do ciężarówki też ok 30000zł kosztuje tylko powinien wytrzymać bardzo długo ale też zdarzają się przypadki że nie wytrzymuje 100000 km
pierwsze wersje układu SCR nie miały czujnika jakości adblue i co nie którzy leli wodę albo temu podobne wynalazki

Edytowany przez Duzy1, 04 marzec 2012 - 22:52.


#26 Share jan122412

jan122412

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 21 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 marzec 2012 - 22:52

SCR vs EGR vs DPF I właśnie ekologia naszym kosztem.Paru urzędników wymyśla normy spalin a my społeczeństwo za to płacimy!

#27 Share Duzy1

Duzy1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 498 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie Borkowo
  • Zainteresowania:rolnictwo, nowe technologie

Napisany 04 marzec 2012 - 22:57

SCR vs EGR vs DPF W tamtym roku były testy samochodów osobowych w ruchu i wyszło że silniki te co w laboratorium osiągają Euro 5 w ruchu nie osiągają nawet Euro 1 (oby o tym się nie dowiedziały ekooszołomy)

#28 Share podcepiomy

podcepiomy

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 441 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Gózd

Napisany 05 marzec 2012 - 21:51

SCR vs EGR vs DPF I co z tego że Europa będzie chciała ratować środowisko które niby jest w kiepskim stanie jak w USA albo w Chinach wybudują ze 20 fabryk i w globalnym rozrachunku wyjdzie że nic się nie zmienia. To jest chore dla mnie.

#29 Share krzysiek16m

krzysiek16m

    Buntownik

  • Members
  • PipPipPip
  • 587 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 marzec 2012 - 22:06

SCR vs EGR vs DPF

pierwsze wersje układu SCR nie miały czujnika jakości adblue i co nie którzy leli wodę albo temu podobne wynalazki

W nowych wersjach czytałem że bez AdBlue nie da rady jeździć, podobno komputer odłączy ileś tam procent mocy, pozostawi tylko tyle, ile potrzeba na złożenie maszyny i dojechanie do domu. Heh, ciekawe co wymyślą za 10 lat. :)

#30 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 11 marzec 2012 - 22:17

SCR vs EGR vs DPF Za 10 lat możliwe, że spaliny z zimnego silnika(po rozruchu) będą magazynowane i wypuszczane do atmosfery dopiero po rozgrzaniu katalizatora. Nowe normy będą wymagały coraz ciekawszych rozwiązań.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
SCR vs EGR vs DPF Dzisiaj, 15:13
  •  

#31 Share ahme999

ahme999

    Leniwiec

  • Members
  • PipPipPip
  • 848 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostrów Mazowiecka

Napisany 11 marzec 2012 - 22:55

SCR vs EGR vs DPF takie małe sprostowanko-recurkulacji nie stosuje się po to by "dopalić" spaliny tylko (wbrew logicznemu myśleniu) obniżyć temperaturę w cylindrze i dalej temp spalin w kolektorze o ok 150-200 stopni wzgtlędem klasycznych rozwiązań, bo w niższej temp NOx mają mniejszą tendencję do tworzenia się.

co do testu EGR+DPF-chyba w ostatnim dodatku top technika z TAP było o teście prowadzonym przez dlg na jeleniu coś ok 200 kucy łącznie ok 300 godzin testu-wyszlo im że w ogólnym rozrachunku że proces oczyszczania filtra pochlania ok 0,3-0,4% całkowitego zużycia paliwa(wypalanie wyszło im średnio co 8 godzin pracy silnika po 15-35 minut w zależności od intensywności wykonywanej w tym momencie pracy)

po trzecie-dwie sprężarki są po to, by zneutralizować zjawisko niedopasowania wydajnośći turbiny i co za tym idzie sprężarki do zakresów prędkości obrotowej silnika- w skrócie- zmniejszyć turbodziurę. Fajnie jest to opisane w książce "doładowanie silników" J. Mysłowskiego:) działają one w ten sposób że przy małych obrotach całe spaliny kieorwane są na małą sprężarkę: mniejsza bezwładnośc wirnika=szybsze nadążanie za zmianą obrotów motoru, w miarę zwiększania obrotów coraz więkdszy strumień spalin idzie przez większą turbinę która swoją większą wydajnością rekompensuje większą bezwładnośc wirnika i tak mniej więcej wygląda biturbo-jedne z pierwszych zastosowań znalazło w dislu 1,3 Fiata, montowanym też m.in. w Corsie. silniczek ten osiągał w warunkach laboratoryjnych spalanie ok 2l/100km i moc 70 kilka kW, ale do produkcji fabrycznej wszedł jako 50coś kW i zamiast 6-otworowej końcówki wtryskiwacza dostał 4 czy pięcio dziurkowy wtrysk po czym pali 4,5 litra;]
-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

#32 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 11 marzec 2012 - 23:06

SCR vs EGR vs DPF 100 KM i 2 litry/100km? Liczyłeś jaką sprawność musiałby mieć ten silnik? Zapotrzebowanie na przejechanie 100 km to ok 10 kWh. 2 litry benzyny to energia ok 9 kWh.

EDIT
Źle spojrzałem, pomyślałem o silniku benzynowym, dziwne że wtryskiwacze mnie nie naprowadziły na dobrą drogę ;) .
2 litry ropy to 10 kWh, czyli równe 100% sprawności. Bujda na resorach.

Edytowany przez Mariusz x, 11 marzec 2012 - 23:09.


#33 Share ahme999

ahme999

    Leniwiec

  • Members
  • PipPipPip
  • 848 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostrów Mazowiecka

Napisany 11 marzec 2012 - 23:19

SCR vs EGR vs DPF dane ksiązkowe, mogę podać źródło;) acz jest tam dopisek który uwzględniłem wyżej-dane laboratoryjne, więc ciekaw jestem jakie paremetry pracy ustawili silnikowi na hamowni że to osiągnął. do tego tak jak pisałem na badaniach był prototyp z innym układem wtrysku, można przypuszcać że pasowania były w całej konstrukcji ponadprzeciętne a to podobnie jak olej też ma wpływ;] ale jeśli już jesteśmy przy oszczędnościach to 600kg smart z silnikiem bodaj 0,8 TDI tylko nie pamiętam czy PD czy CR ob BMW zamyka się w 3l/100 normalnej jazdy, tak więc...;]

EDIT-skąd masz dane o 10kWh na 100 i dla jakiego to pojazdu(interesi mnie głownie masa, bo jaki to cykl jazdy, opór aerodynamiczny i straty wew. przekładni pomijam:))?

Edytowany przez ahme999, 11 marzec 2012 - 23:22.

-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

#34 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 11 marzec 2012 - 23:30

SCR vs EGR vs DPF 10 kWh to wartość jaką zapamiętałem z wykładu, i jest to raczej optymistyczny wynik. http://www.samochody...dnorodzinny.htm

Wynik 2/100 wziął się pewnie z założenia niskiej energochłonności jazdy. Jakby nie patrzeć to sprawność 44% to już rewelacyjny wynik, i nawet jeśli Fiat miał większą, to o kilka %, a nie o 50. Zresztą można policzyć jakie temperatury panowałyby w silniku o takiej sprawności.

#35 Share ahme999

ahme999

    Leniwiec

  • Members
  • PipPipPip
  • 848 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostrów Mazowiecka

Napisany 11 marzec 2012 - 23:36

SCR vs EGR vs DPF sam wiesz że takie uogólnianie w mechanice to śliski temat, a co do sprawności sliników to nie mam zamiaru niczego podważać ani wywracać. info o tym silniku podałem bardziej jako ciekawostkę, przy czym sam uważam że takie podawanie spalania w silniku, bez konkretnych wartości w gramach na kWh i charakterystyki, ma się jak wróbelek do zwłaszcza;) co nie zmienia faktu że "twinturbo" bo chyba tak to się wabi jest stosowane też w ciężarówkach (volvo?) i daje wymierne efekty.
-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

#36 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 11 marzec 2012 - 23:42

SCR vs EGR vs DPF Dwie lub 3 sprężarki mają zwiększyć gęstość mocy(KM/kg silnika), prawie 400 KM z 3 litrowego diesla nie byłoby możliwe na jednej turbosprężarce. Albo inaczej, byłoby możliwe, ale charakterystyka silnika byłaby podła. Sprawność też się poprawia, bo mamy silnik moc jak w silniku 5 litrowym, a opory wewnętrzne silnika 3 litrowego(starałem się to opisać prostym językiem ;) ).

#37 Share ahme999

ahme999

    Leniwiec

  • Members
  • PipPipPip
  • 848 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostrów Mazowiecka

Napisany 11 marzec 2012 - 23:49

SCR vs EGR vs DPF opisywałem tu bardziej zastosowanie do poprawy ekonomiczności i charakterystyki silników trakcyjnych, ale w konstrukcjom wyczynowym też poprawia parametry.
-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

#38 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 12 marzec 2012 - 09:44

SCR vs EGR vs DPF Pierwsza była bmw d 10 na początku lat dwutysięcznych. Biturbo zbudowano na bazie silnika 3,0 d. Z benzynówek carerra turbo z lat 90tych jeszcze powietrzem chlodzona. Oczywiście jesli chodzi o turbo duże i małe wykożystywane w zalezności od obrotów.

Edytowany przez hubertuss, 12 marzec 2012 - 09:52.


#39 Share krzysiek16m

krzysiek16m

    Buntownik

  • Members
  • PipPipPip
  • 587 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 marzec 2012 - 22:55

SCR vs EGR vs DPF Na czym polega system AGRex z Fendta np serii 400 Vario? To, to samo co EGR w JD?
W JD serii 8X30 też jest system EGR? Czym się różni od tego który jest teraz stosowany?
Byłbym wdzięczny gdyby ktoś odpowiedział na moje pytania. ;)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
SCR vs EGR vs DPF Dzisiaj, 15:13
  •  

#40 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 21 marzec 2012 - 09:10

SCR vs EGR vs DPF To jest to samo. Różnić może się jedynie detalami. Oba systemy polegają na zewnętrznej recyrkulacji spalin. W obu zasada działania jest taka sama. Na czym polega recyrkulacja możesz poczytac w postach wyżej.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy