Skocz do zawartości

Zdjęcie

SCR vs EGR vs DPF


53 odpowiedzi na ten temat

#1 Share krzysiek16m

krzysiek16m

    Buntownik

  • Members
  • PipPipPip
  • 587 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 marzec 2012 - 13:40

SCR vs EGR vs DPF W temacie o spalaniu JD pojawiło się kilka wypowiedzi na temat tych dwóch systemów. Żeby nie zaśmiecać tamtego tematu proponuję podyskutować na ich temat tutaj.

Więc tak.
Który z wyżej wymienionych systemów, jest według was lepszy, praktyczniejszy?
Liczę na fachowe wypowiedzi. :)

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
SCR vs EGR vs DPF Dzisiaj, 05:26
  •  

#2 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 marzec 2012 - 13:56

SCR vs EGR vs DPF Po co Ci to ?-i tak przyjdzie @milanreal i zamknie :D .

#3 Share farmersNHtd95d

farmersNHtd95d

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 802 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazury
  • Zainteresowania:Fan marki NH i ogólnie nowinki techniczne o maszynach rolniczych.

Napisany 04 marzec 2012 - 14:02

SCR vs EGR vs DPF Bardzo dobry temat
Według mnie porównując oba systemy wybrałbym SCR dlaczego, już tłumacze w systemie EGR z filtrem cząstek stałych może być problem z przepalaniem filtra jeśli silnik pracuje pod lekkim obciążeniem i nie osiąga potrzebnej temp. by ten proces miał miejsce co skutkuje szybszym zapchaniem i jego częstsza wymianą John deere zaleca przy około 5 tyś mth koszt ok 1200 euro <_< Jeśli nie będzie się wypalał często to na pewno zmian będzie częstsza. Ktoś zaraz napisze ze do SCR trzeba lać ad blue i koszty z tym związane tak ale będą top mniejsze koszty niż filtr cząstek stałych w EGR. Lub ze ad blue zamarza z tym się zgodzę ale po kilku minutach rozmarza i problem znika nie wiem jak inni producenci ale wiem ze w ciągnikach New Holland ad blue dozowanie jest po ok 30 minutach od zapaleniu ciągnika. Także ja jestem za technologia SCR

Edytowany przez farmersNHtd95d, 04 marzec 2012 - 14:03.


#4 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 04 marzec 2012 - 14:37

SCR vs EGR vs DPF Polak potrafi. Jak się filtry wypalać nie będą to albo w ruch pójdzie płyn do czyszczenia wkładów kominkowych i myjki cisnieniowe albo pojawią się na rynku usługi związane z demontażem owych filtrów podobnie jak ma to miejsce w osobówkach. Zresztą jeszcze kilka lat i problem z zastanawianiem się będziecie mieli z głowy bo oba systemy beda w jednym ciągniku.

#5 Share adikpl1

adikpl1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1851 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BLM

Napisany 04 marzec 2012 - 14:52

SCR vs EGR vs DPF Jak to po 30 minutach od odpalenia? Czyli przed upływem tego czasu truje środowisko gdyż nie redukuje NOx? :P Skąd masz takie info?
Nie żebym był ekologiem, sam bym paru odstrzelił i paru pedałów i innych paliotów tylko chyba pozwoleń nie wydają :P
Z tego co pamiętam to z testu DLG wynikało, że praca pod lekkim obciążeniem skutkuje jedynie dłuższym czasem usuwania sadzy z filtra.
Moim zdaniem powinniśmy się zastanawiać jak tu wybić tą zieloną chołotę ;[, oni się cieszą życiem, producenci spełniają ich żądania, a płacą za to wszystko rolnicy ;[

#6 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 04 marzec 2012 - 15:01

SCR vs EGR vs DPF No przeciez o to chodzi producentom. Aby przywiązac do siebie kjlienta i sprzedawać mu po zakupie części, usługi serwisowe i z czasem nowy produkt. To czysty marketing. A mądrzy panowie z ue i tym podobnych bardzo pomagają wymyślając kolejne surowsze normy. Mysle mimo wszystko, że filtr w ciągniku będzie miał więcej okazji do wypalenia się. niż w osobówce jeźdżącej od świateł do swiateł po miście.
W kwestij ścisłości do tematu należało by dodać dpf. Szkoda, że temat o spalaniu jd zamkneli bo miałem coś do wyjasnienia dwóm osobom.

Edytowany przez hubertuss, 04 marzec 2012 - 15:05.


#7 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 marzec 2012 - 15:08

SCR vs EGR vs DPF Którym ? :D

#8 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 04 marzec 2012 - 15:15

SCR vs EGR vs DPF Jeden zarzucił mi pisanie bredni a drugi źle zrozumiał mój post. Nie będe tu przenosił awantury, żeby nie było, że nie na temat. Bo faktycznie i ten zostanie zamknięty.

Edytowany przez hubertuss, 04 marzec 2012 - 15:17.


#9 Share krzysiek16m

krzysiek16m

    Buntownik

  • Members
  • PipPipPip
  • 587 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 marzec 2012 - 15:33

SCR vs EGR vs DPF

Bardzo dobry temat
Według mnie porównując oba systemy wybrałbym SCR dlaczego, już tłumacze w systemie EGR z filtrem cząstek stałych może być problem z przepalaniem filtra jeśli silnik pracuje pod lekkim obciążeniem i nie osiąga potrzebnej temp. by ten proces miał miejsce co skutkuje szybszym zapchaniem i jego częstsza wymianą John deere zaleca przy około 5 tyś mth koszt ok 1200 euro <_< Jeśli nie będzie się wypalał często to na pewno zmian będzie częstsza.

W RPT był opis JD 7215R i właśnie podczas wykonywania lekkich prac zapchał się filtr cząstek stały, trochę było to dla mnie dziwne bo ciągnik przepracował tylko 200 h. ale doczytałem do końca i okazało się, że serwis zapomniał włączyć system automatycznej regeneracji filtra. Takie przymusowe czyszczenie trwa 20-25 minut, przy 2000 obrotach/minutę. Moje pytanie, ile przy takim czyszczeniu ciągnik może spalić paliwa? Chcę trochę nawiązać do różnicy w spalaniu miedzy tymi systemami. W gazetach, prospektach piszą że przy Ad Blue spalanie jest niższe. A jak jest w EGR?

@jaro
A ja mam opcje otwórz. ;)

#10 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 04 marzec 2012 - 15:56

SCR vs EGR vs DPF Egr to z angielska recyrkulacja gazów wydechowych. Polega na dodaniu spalin do kolektora ssącego w celu ich ponownego dopalenia. Oczywiście nie wszystkich. Wyższe spalanie bierze się z powodu zmniejszenia ilości dostępnego tlenu w mieszance wypełniającej cylinder. Coraz powszechniejsze są chłodnice spalin ale to też nie jest jdeał. Egr w połaczeniu z dpf niezbyt dobrze radzą sobie z tlenkami azotu powstającymi w wyniku spalania uboższej mieszanki. Dlatego mieszanka jest bogatsza a cząstki stałe czyli sadze wychwytuje filtr. Któy co jakiś czas jest wypalany. Z tlenkami azotu lepiej radzi sobie scr więc raz, że można zubożyć skład mieszanki. Dwa nie ma spalin z recyrkulacji w komorze spalania, które po pierwsze są mniej zasobne w tlen niż czyste powietrze, pozatym ze względu na wyższą temperature jest mniej miejsca dla tlenu z czystego powietrza. To tak w ogromnym skrócie i pobierznie. Jak chcesz poczytaj dokładnie w necie masa tekstów o tym jest. Na af też już nie raz było pisane.

Edytowany przez hubertuss, 04 marzec 2012 - 16:14.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
SCR vs EGR vs DPF Dzisiaj, 05:26
  •  

#11 Share farmersNHtd95d

farmersNHtd95d

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 802 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazury
  • Zainteresowania:Fan marki NH i ogólnie nowinki techniczne o maszynach rolniczych.

Napisany 04 marzec 2012 - 17:23

SCR vs EGR vs DPF

Jak to po 30 minutach od odpalenia? Czyli przed upływem tego czasu truje środowisko gdyż nie redukuje NOx? :P Skąd masz takie info?

Na czacie z ekspertem NH było ten temat poruszony o ile dobrze pamiętam
Tu cytat z czatu
Normę Tier4A maszyny muszą spełniać po maksymalnie 30 minutach od uruchomienia, do tego czasu grzałka w zbiorniku na AdBlue rozgrzeje tą ciecz i zacznie dawkować do układu wydechowego. Ponadto sam zbiornik na Adblue jest wyprodukowany ze specjalnego materiału odpornego na zmiany temperatury.

W RPT był opis JD 7215R i właśnie podczas wykonywania lekkich prac zapchał się filtr cząstek stały.

Czytałem ten artykuł ;d Serwis zapomniał he he a ciągnik trochę łyknie przy takiej pracy wiadomo nie jest to 10 litry ale zawsze coś . Silnik z EGR spali więcej ponieważ brak jest odpowiedniej ilości tlenu potrzebnej do procesu spalania.

#12 Share statek

statek

    wieczny student

  • Members
  • PipPipPip
  • 1667 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sejny
  • Zainteresowania:Piłka nożna, elektronika, komputery

Napisany 04 marzec 2012 - 17:30

SCR vs EGR vs DPF adblue kosztuje narazie okolo 2zl/l a co bedzie gdy wszystkie silniki beda mialy obowiazek Euro5? cena wzrosnie do 5zł albo i wiecej

Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek


#13 Share MDSikor

MDSikor

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1116 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zach-pom
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 04 marzec 2012 - 18:20

SCR vs EGR vs DPF Ostatnio znalazłem coś takiego:
http://www.grostract...u/fiche/id/1200
Niezła kombinacja.
Claas Dominator 150
Lamborghini R4 105
John Deere 5080R
Massey Ferguson 255

#14 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 04 marzec 2012 - 18:25

SCR vs EGR vs DPF Juz pisałem, że będzie wszystko w jednym. Tu poszli z rozmachem i nawet 2 turbiny dali. Widać w świecie ciągników ruszył prawdziwy wyscig zbrojeń. Ciekawe czym będziemy jeździć za 10 lat?

#15 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 04 marzec 2012 - 18:42

SCR vs EGR vs DPF SCR w teorii nie wymaga powtrysków, co powinno ograniczyć spalanie. Dodatkowo uzyskuje się większą sprawność, ponieważ paliwo spala się w wyższej temperaturze, bez obecności spalin. W skrócie można powiedzieć, ze silnik opowiada za wytwarzanie mocy, a nie za oczyszczanie spalin jak w rozwiązaniu JD.

#16 Share adikpl1

adikpl1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1851 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BLM

Napisany 04 marzec 2012 - 19:20

SCR vs EGR vs DPF @krzysiek16m według testu DLG dodatkowa ilość paliwa zużywana podczas wypalania filtra zamykała się w granicach 1%. Test również dowiódł, że stan zapchania filtra nie miał wpływu na zużywanie paliwa w trakcie eksploatacji.

@farmers ciekawi mnie od dostarczenia odpowiedniej ilości tlenu w tym silniku nie są właśnie te dwie turbiny :blink:

Na razie jeśli chodzi o porównanie spalania z niecierpliwością należy czekać, aż DLG przetestuje po kilka ciągników z obydwoma systemami.

W naszych rozważaniach powinniśmy również uwzględnić, który system będzie można łatwiej oszukać B)

#17 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 04 marzec 2012 - 19:34

SCR vs EGR vs DPF Techniki oszukiwania egr i dpf a raczej demontazu tego ostatniego w świecie aut osobowych i dostawczych są już znane. Przy ciągnikach może pojawić się problem z dostępem do komputera czy oprogramowania za pomocą którego można będzie dokonac odpowiednich modyfikacji. Oszukiwaniem czy tez dezaktywacją scr nikt się chyba nie zajmuje narazie. I chyba prędko się zajmował nie będzie. W ciężarówkach jakoś to działa więc nie ma potrzeby.

#18 Share krzysiek16m

krzysiek16m

    Buntownik

  • Members
  • PipPipPip
  • 587 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 marzec 2012 - 19:44

SCR vs EGR vs DPF

Juz pisałem, że będzie wszystko w jednym. Tu poszli z rozmachem i nawet 2 turbiny dali. Widać w świecie ciągników ruszył prawdziwy wyscig zbrojeń. Ciekawe czym będziemy jeździć za 10 lat?

Nowe modele już mają dwie turbiny.

Jestem ciekaw dlaczego tylko JD wprowadził ten system? Choć czytałem, że Perkins i Caterpillar także pracują nad tym systemem, ale nie słyszałem żeby któryś z producentów ciągników stosował ich rozwiązanie w swoich maszynach.

#19 Share macin87

macin87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1232 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 marzec 2012 - 20:39

SCR vs EGR vs DPF I jeden i drugi sobie dobry ;[ ale co by było jak by norm nie było wtedy inżynierowie nie mieli by się w czymś prześcigać. SCR- uważam że obecnie najlepszy system ale to moje zdanie. Ma jednak wady: roztwór ten zamarza przez co silnik do pory rozmrożenia czynnika chodzi w "trybie awaryjnym", bez tego czynnika też to samo; ciekawe jak by go wodą zwykłą zastąpił? (ale pewnie zabezpieczenia też są <_< ). Druga sprawa niby mniejsza ingerencja w silnik tz. mniej przeliczania dla komputera ile paliwa wtrysnąć by zneutralizować powstanie NOx i innych, ale za to trzeba układ wtryskowy roztworu mocznika wykonać z materiału nierdzewnego, doposażyć w układ w zabezpieczanie przeciw rozsadzeniu i rozmarzania (przy poniżej 0*C), -praca zimą utrudniona i pewnie jeszcze się by coś znalazło. Do rzeczy maszyna z tym systemem będzie droższa (przez mniejszy stopień serwisowania) ale w razie awarii ze względu na specyfikę układu koszty naprawy dużo wyższe
EGR (DOC+DPF)- duża ingerencja w silnik i dodatkowo dołożenie filtra cząsteczek stałych (DPF). Sama recyrkulacja spalin to dla inżyniera nie lada wyzwanie by opracować program do przeliczenia ilości potrzebnego paliwa by spalić dodatkowo "niedopałki" (tlenu) a mocno nie zwiększyć dawki by spalanie nie było gwoździem do trumny dla firmy- w dzisiejszych czasach :lol: gdy ropę mamy po 6zł

Koszty użytkowania pewnie takie same ale to by trzeba dokładnie sprawdzić co jest nie możliwe z braku rzetelnego testu. EGR ma jedynie bardziej komfortowe użytkowanie B)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
SCR vs EGR vs DPF Dzisiaj, 05:26
  •  

#20 Share Duzy1

Duzy1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 498 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie Borkowo
  • Zainteresowania:rolnictwo, nowe technologie

Napisany 04 marzec 2012 - 21:03

SCR vs EGR vs DPF Samochody ciężarowe z SCR mniej spalają (nie wiem czy wszystkie) trzeba poczekać na testy ciągników
cena adblue przy zamówieniu 1000l jest po 80 groszy
Z adblue nie ma problemu przy temperaturach minusowych zamarznie to i odmarznie gorzej jest jak przekroczy 30 stopni wtedy traci swoje właściwości bezpowrotnie
Problemy z DPF się zaczną jak ciągnik będzie pracował np z turem po 10 czy 15 min dziennie ciekawe kiedy filtr się wypali (serwis będzie miał dodatkowo robotę)
Euro 6 w samochodach ciężarowych jest SCR+EGR+DPF tylko jak narazie Iveco stosuję SCR w dużej ilości

Żeby spełnić EURO 6 wystarczy pojedynczy wtrysk przy ciśnieniu 3500 bary nie trzeba nic więcej zadnego SCR czy DPF (Dane z strony Scania)

Edytowany przez Duzy1, 04 marzec 2012 - 21:10.



Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy