Zaloguj się, aby obserwować  
pawciopeter

Kłopotliwa sytuacja z Białoruska

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
pawciopeter    0

Kupiłem koparkę rolnicza białoruś ma wazne oc ale nie jest ona zarejestrowana, według prawa można jeździc koparka po drogach publicznych na ważne OC ale co będzie jak zdejmę koparkę i mnie złapie policja choc przecież ten traktor chyba jest do tego przystosowany że mozna zdiąc osprzęt i jechac w pole kiedy się chce , prosze o porady w tym temacie.


KPK Kumurn Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrcase85    1

Kolego niewiem jak z tą rejestracja jest ale jak zdejmiesz koparke to nie masz tylnego tuz-a i niewiem czy jest wałek i zaczep

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hoodoowca    39

Wszystko można dorobić kiedyś przerabiałem taką Białoruś,z osprzętu można zrobić fajnego cyklopa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kozulek2    228

jak zdejmiesz osprzęt to już nie będzie koparka tylko ciągnik rolniczy który podlega rejestracji ,po za tym nie musisz rejestrować koparki ale możesz to zrobić-i po problemie.Chyba że sprzęt jest w stanie złomowym to nie ma sensu go reanimować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Niestety koparki nie można zarejestrować. Przerabiałem ten temat, bo chciałem zarejestrować koparkę budowlaną na jumzie. W stacji diagnostycznej powiedziano mi tylko tyle - jak zdejmę osprzęt zrobią mi przegląd, z osprzętem nie zrobią i tyle. Nie ma przeglądu - nie można zarejestrowac. Koparka jako maszyna wolnobieżna nie podlega rejestracji. Nalezy wykupic OC na ten typ maszyny i można legalnie jeździć po draogach publicznych. Problemem może być jedynie używanie takiej koparki, bo do pracy potrzebne są uprawnienia do obsługi takiego sprzetu. Oczywiście na własny użytek nikt tego nie bedzie sprawdzał do czasu jakiegoś wypadku. Wtedy zlecą się sępy :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawciopeter    0

Moze troche nie jasno sie wyraziłem bo ja juz zdjąłem ta koparke ,byla w dobrym stanie cala ale ja potrzebowałem ciagnika wiec zalozyłem tylne wieszaki i cala reszte potrzebnych urzadzen , a moze wie ktoś czy da sie wyrobic dokumenty na taki traktor zeby mozna bylo smigac po drogach publicznych?


KPK Kumurn Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JUMIKO    62

Mam koparkę łańcuchową ETC 165 na MTZ 82 ( z przodu spych z tyłu ogon z łańcuchem) i jest zarejestrowana jako ciągnik rolniczy, a JCB 3CX ma tylko ubezpieczenie OC. Maszyny budowlane nie podlegają rejestracji aczkolwiek widziałem rejestrowane ostrówki a nawet JCB 3CX ( MPWiK Lublin).

Czy na Twoim dokumencie OC jest napisane koparka, a może jest nr. rejestracyjny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj