Polecane posty

cykada    0

witam.. mam pytanie. mam mf-a 3070 ze skrzynią plus powershift, skrzynia A-B, w tej chwili skrzynia jest wolna (max 32km/h), kiedyś rozmawiałem z mechanikiem i mówił że jest możliwość przez przestawienie tryb w skrzyni uzyskania szybszej skrzyni, wiecie może na czym dokładnie to polega, może ktoś z Was miał okazje coś takiego robić...??

z góry dziekuję za jakiekolwiek podpowiedzi i porady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Można przestawić ja mam skrzynie Dynashift i Korbanki jak naprawiali mi rewers EH to jeździłem i prędkość wynosi 32km/h a oni jakoś przestawili jeszcze i wynosi teraz 37km/h V-max skrzyni wynosi 40km/h mogłby lecieć nawet 42km/h ale lepiej nie ryzykować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

A nie masz czasami tak ze na ostatnim biegu B nie ma polbiegu?? ja jak jezdzilem 3115 to mial wlasnie tak ze na 4 nie bylo polbiegu. bo byl na komputerze zablokowany, wiec moze Ty i tez tak masz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

Tylko że powershift ma jeden bieg pod obciążeniem i nie ma tam żadnej blokady. Faktycznie można zwiększyć v-max do około 40 km/h. W tym celu należy wyjąć sprzędło speedshift i obrócić w nim 3 podwójne koła zębate w przekładni planetarnej i zamienić miejscami koła będące na wałku sprzęgłowym i tym wchodzącym do skrzyni. Po tym zabiegu bieg pod obciążeniem będzie działał odwrotnie i kiedy będzie on włączony ciągnik będzie jechał wolniej a po jego wyłączeniu będzie osiągał v-max. To tak w dość dużym skrócie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6383

Pytanie tylko pozostaje czy to przemyślana decyzja? Weź pod uwagę że przy tym zmienia się zakres predkości na wszystkich biegach, także na tych których używasz podczas prac polowych, A poza tym jakie narzędzie wymaga jazdy z prędkością 40km/h skoro nawet na drodze możesz poruszać się max 30km/h.?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

mirro ma rację... przemyśl to bo już 2 razy robiłem skrzynię najpierw z 30 na 40 a później z 40 z powrotem na 30. Ciągnik miał problem z ruszaniem z ładunkiem na 1B. W polu trzeba był schodzić do żółwia i cały czas balansowanie pomiędzy zając 1A a żółw 4B co jest cholernie uciążliwe

 

Takie zmiany polecam w serii 36xx gdzie silniki będą miały 140 KM czy więcej i nie ma tam grup A/B. W skrzyniach A/B nie polecam tej zmiany bo jest zbyt uciążliwa w użytkowaniu.

Edytowano przez rafik256

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

mam skrzynie z polbiegami a i b i tez jedzie troche ponad 30 ale mam tez dynashift i ta leci u mnie 47 :D (najpierw jechalem 44 ale koles zrobil mi pompe paliwowa i teraz leci 47, nie wiem jak moze obroty podniusl :D )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

zaraz twierdzisz że masz skrzynię z grupami A i B na dźwigni rewersu do tego zmiana żółw/zając i plus 4 biegi pod obciążeniem na każdym biegu?? My tutaj piszemy A/B mając na myśli mechaniczną zmianę grup biegów, które są obsługiwane dźwignią rewersu.

Edytowano przez rafik256

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Ja akurat pisalem o 3115 ktory mial ta inna skrzynie tzn nie zadne A.B tylko rewers przod tyl plus polbieg. ale tam to komputer blokowal, O takich manewrach ze sie da zrobic w skrzyni powershift to nie wiedzialem xD Pozdrawiam forumowiczow AF:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam skrzynie z polbiegami a i b i tez jedzie troche ponad 30 ale mam tez dynashift i ta leci u mnie 47 :D (najpierw jechalem 44 ale koles zrobil mi pompe paliwowa i teraz leci 47, nie wiem jak moze obroty podniusl :D )

 

Tak potwierdzam nawet się dziwiłem że traktor prawie 50km/h leciał mi i to na prawie pełnych obrotach ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

wlasnie skrzynia niby 40km/h a rypie prawie 50 :D (nie nie to zaden minus :D jak dla mnie :D )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No ja mam MF 6180 ze skrzynią DYNASHIFT i leci prawie 50km/h przy 2,2 tyś obrotów.

 

PS. Lepiej niesprawdzam czy na 25 tys obr. poleci więcej niż 50 km/h ale z tym wiąże się ryzyko uszkodzenia skrzyni :D

Edytowano przez MF6180Dynashift

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kręcisz go lepiej niż bolid F1.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PrzemoO    29

Co macie przy nich zrobione że tyle idą ? :o

Ja mam 6160 i przy ok 2300 obrotów jedzie prawie 39.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pewnie wielkośćią laczków nadrabiają :) jakośc w te 50 km/h ciężko uwierzyć, Panowie wstawcie nagranie jak osiągacie takie prędkośći. Możliwe że wyśiwietlacz was oszukuje.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    997

No ja mam MF 6180 ze skrzynią DYNASHIFT i leci prawie 50km/h przy 22 tyś obrotów.

 

PS. Lepiej niesprawdzam czy na 25 tys obr. poleci więcej niż 50 km/h ale z tym wiąże się ryzyko uszkodzenia skrzyni :D

"Prawie 50km/h" -to ile dokładnie? Wstaw film z pomiaru prędkości i dopiero wtedy pogadamy. Zresztą twój MF "przy 22 tyś" powinien jechać 500 km/h, a nie skromne 50.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niezrozumiałeś mego posta, miałem problem z rewersem wtedy przyjechały KORBANKI naprawili traktor i zapytałem się czy mogą coś zrobić żeby zwiększyć prędkość(wtedy V-max to 39,5 km/h), a oni coś pogrzebali po czujnikach i podpieli kompa,a później testowali i teraz V-max to 47,3 km/h

 

Nie cytuj poprzedniego posta

Edytowano przez krolikNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dukat2009    6

to jakie macie obroty silnika ze tak szybko latacie ?? ja mam w swoim 6180 2000tys obrowów max

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Witam. Podesłalby ktoś zdjęcie gdzie zamontować linkę od hamulca recznego? Albo jakoś logicznie podpowiedział gdzie ja zaczepić?
    • Przez Kawid
      Witam mam problem z dynashift w MF 3075 ponieważ sam przełącza tryby A, B ,C ,D podczas jazdy lecz gdy włączam światła wszystko się uspokaja
    • Przez Ajaa
      Witam mam pytanie podejdzie mi silnik z Massey Ferguson 690t do Massey Ferguson 3065?
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Diabel1
      Witam mam problem ze sprzęgłem w moim maseyu. Jak się olej zrobi ciepły sprzęgło zaczyna nierówno brać to znaczy na wolnych obrotach robi się problem z ruszeniem. Zdarza się że pedał sorzęgła zwolnisz a ciągnik nadal stoi.Słabnie taż wspomaganie. Myślałem że to pompa,wymieniłem pompe, filtry , olej , i było troszke lepiej przez dwa dni i sytuacia wróciła.prosze o jakieś rady , wskazówki co robić.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj