Skocz do zawartości

Zdjęcie

Szlif wału korbowego i powrót paliwa z wtryskiwaczy.


29 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Gores

Gores

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 61 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Rogówko k/Rypina

Napisany 25 luty 2012 - 13:21

Szlif wału korbowego i powrót paliwa z wtryskiwaczy. Witam.Mam pytanko czy wymienial ktos z was panewki bez robienia szlifu wału i czy po tym bylo wszystko ok??Bo u mnie wał jest nominalny i wyglada super czego nie moge powiedziec o panewkach korbowych bo glowne tez sa oki.Z góry dzieki za rade.Pozdrawiam!!!

Pozwoliłem sobie edytować tytuł tematu, ponieważ uważam, że dyskusja o wtryskiwaczach była bardzo pouczająca.

Edytowany przez Elektrotechnik, 29 luty 2012 - 22:50.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Szlif wału korbowego i powrót paliwa z wtryskiwaczy. Dzisiaj, 05:01
  •  

#2 Share JANCZAK1176

JANCZAK1176

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 679 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 luty 2012 - 15:05

Szlif wału korbowego i powrót paliwa z wtryskiwaczy. Kolego daj do szlifu wał , szkoda roboty .

#3 Share sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2082 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 26 luty 2012 - 09:55

Szlif wału korbowego i powrót paliwa z wtryskiwaczy. ja tam wląsnie wymieniałem panewki korbowe na nowe wiadomo nominalne to pomogło mało ale zawsze , a jakie miałeś ciśnienie

ja tam wląsnie wymieniałem panewki korbowe na nowe wiadomo nominalne to pomogło mało ale zawsze , a jakie miałeś ciśnienie

#4 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 26 luty 2012 - 10:25

Szlif wału korbowego i powrót paliwa z wtryskiwaczy. Wyciągnij wał i zawieź go do szlifierni.Tam sprawdzą czy wymaga szlifowania.

#5 Share Gores

Gores

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 61 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Rogówko k/Rypina

Napisany 26 luty 2012 - 14:02

Szlif wału korbowego i powrót paliwa z wtryskiwaczy. Cisnienie na zimnym bylo troche ponad 2 a na cieplym spadywalo do 1 na zegarze

#6 Share Gores

Gores

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 61 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Rogówko k/Rypina

Napisany 27 luty 2012 - 18:01

Szlif wału korbowego i powrót paliwa z wtryskiwaczy. Mam jeszcze jedno pytanko juz nie bede zakladal nowego tematu,ale do rzeczy,jaka moze byc przyczyna ze powrotem od wtryskow w ogole nie wraca paliwo??moze to byc wina pompy czy wtryskow? :blink: dodam ze przelew jest drozny i nowe koncowki wtryskow

Edytowany przez Gores, 01 marzec 2012 - 13:21.


#7 Share Karol445

Karol445

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 856 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubuskie

Napisany 27 luty 2012 - 18:21

Szlif wału korbowego i powrót paliwa z wtryskiwaczy. Panewki bez szlifu można wymienić nie ma przeciwwskazań Ja tak zrobiłem w 360 3P i było troche lepiej z ciśnieniem ale szału nie było przy moich wtedy 500mth/rocznie to i tak po dwóch latach szlif ale jakos przelatał

#8 Share JANCZAK1176

JANCZAK1176

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 679 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 luty 2012 - 19:42

Szlif wału korbowego i powrót paliwa z wtryskiwaczy. Ta Twoja maszyna jak niema powrotu na przelew to pochłania ogromnie paliwo .Zobacz jeszcze ras te wtryski a na starych był powrót , podejrzewam pompę wtryskowom za małe ciśnienie wytwarza na przewód ciśnieniowy wtryskiwacza .



Za takie bzdury od razu powinieneś dostać 20%. Przelew na wtryskiwaczach nie jest po to żeby wracało tam paliwo. Za dawkowanie paliwa odpowiada pompa wtryskowa i cała dawka, którą podaje pompa powinna znaleźć się w cylindrze. Jednak mimo wysokiej dokładności wykonania elementów wtryskiwacza zawsze powstają przecieki pomiędzy iglicą i korpusem i właśnie do odprowadzenia tych przecieków służy przelew. Jeżeli przelewem nie wraca paliwo, oznacza to, że wtryskiwacze są idealnie szczelne i pozostaje się tylko z tego cieszyć.

Edytowany przez Elektrotechnik, 28 luty 2012 - 12:51.


#9 Share JANCZAK1176

JANCZAK1176

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 679 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 luty 2012 - 21:36

Szlif wału korbowego i powrót paliwa z wtryskiwaczy. Kolego Elektrotechnik ja nie spotkałem jeszcze nowego ciągnika lub silnika po kapitalnym remoncie i nowymi końcówkami z systemem wtrysku paliwa pompa wtryskowa tłoczkowa czy rotacyjna żeby paliwo nie leciało przewodami nadmiaru (. Mozę się mylę )

#10 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 28 luty 2012 - 22:01

Szlif wału korbowego i powrót paliwa z wtryskiwaczy. Z pompy przelewem musi lecieć. Wiadomo czemu. Nie wiem jaka jest konstrukcja wtryskiwacza w mtz-cie. Nie rozbierałem tego jeszcze w swoim ale w niektórych końcówkach ważne jest położenie wtryskiwacza względem obudowy tak żeby kanał ciśnieniowy i przelewowy pasował na siebie. Ale wtedy pozycja końcówki jest ustalana kołkiem. Trudno powiedzieć czemu nie leci ale małe ciśnienie na wtryskiwaczach i szczelne końcówki TEORETYCZNIE mogły by być powodem. Tyle że nie wierze że wszystkie cztery. Za dużo zbiegów okoliczności. Możliwe też że są włożone jakieś inne końcówki i w ogóle nic nie pasuje prucz zasilania w paliwo albo jakis inny wałek..

Edytowany przez seweryn20, 28 luty 2012 - 22:02.

KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Szlif wału korbowego i powrót paliwa z wtryskiwaczy. Dzisiaj, 05:01
  •  

#11 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 28 luty 2012 - 23:25

Szlif wału korbowego i powrót paliwa z wtryskiwaczy.

Kolego Elektrotechnik ja nie spotkałem jeszcze nowego ciągnika lub silnika po kapitalnym remoncie i nowymi końcówkami z systemem wtrysku paliwa pompa wtryskowa tłoczkowa czy rotacyjna żeby paliwo nie leciało przewodami nadmiaru (. Mozę się mylę )




Mało jeszcze widziałeś. Chociaż to jest zastanawiające żeby sowietom udało się zrobić tak dokładne końcówki wtryskiwaczy.

#12 Share cojotx

cojotx

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 32 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 luty 2012 - 23:58

Szlif wału korbowego i powrót paliwa z wtryskiwaczy.

Ta Twoja maszyna jak niema powrotu na przelew to pochłania ogromnie paliwo .Zobacz jeszcze ras te wtryski a na starych był powrót , podejrzewam pompę wtryskowom za małe ciśnienie wytwarza na przewód ciśnieniowy wtryskiwacza .



Za takie bzdury od razu powinieneś dostać 20%. Przelew na wtryskiwaczach nie jest po to żeby wracało tam paliwo. Za dawkowanie paliwa odpowiada pompa wtryskowa i cała dawka, którą podaje pompa powinna znaleźć się w cylindrze. Jednak mimo wysokiej dokładności wykonania elementów wtryskiwacza zawsze powstają przecieki pomiędzy iglicą i korpusem i właśnie do odprowadzenia tych przecieków służy przelew. Jeżeli przelewem nie wraca paliwo, oznacza to, że wtryskiwacze są idealnie szczelne i pozostaje się tylko z tego cieszyć.


Co do powrotu części paliwa z wtryskiwaczy, musi ono być realizowane. W większości DOBRYCH książek, podręczników o silnikach spalinowych i układach zasilania jest napisane, że paliwo powracające z wtryskiwacza pełni funkcję chłodzącą końcówki wtryskiwacza przed przegrzaniem (co zapewnia prawidłowe i długotrwałe jej działanie) a także w niewielkim stopniu sam wtryskiwacz.
Natomiast przyczyną może być pompa paliwa, tak jak kolega JANCZAK1176 napisał lub źle ustawione wtryskiwacze.

#13 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 29 luty 2012 - 10:13

Szlif wału korbowego i powrót paliwa z wtryskiwaczy. Nie wiem jakie książki czytasz, ale z własnej (i nie tylko) praktyki wiem, że w nowoczesnych silnikach z systemem CR podczas próby przelewowej powrotem leci dosłownie kilka ml paliwa w ciągu 10 minut pracy silnika. Przy takiej ilości powracającego paliwa nie ma mowy o chłodzeniu wtryskiwaczy (które poniekąd są chłodzone paliwem wtryskiwanym do silnika), a ta ilość powracającego paliwa świadczy o sprawności układu wtrysku.


PS

Widzę, że dyskusja zmierza w nieodpowiednim kierunku, dlatego każdy następny post nie na temat zostanie nagrodzony %%.

#14 Share Geo

Geo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok
  • Zainteresowania:Ciekawostki naukowe i nie tylko

Napisany 29 luty 2012 - 14:32

Szlif wału korbowego i powrót paliwa z wtryskiwaczy. Na początek na temat, bo widzę, że inaczej się nie da ;). Kiedyś, być może i teraz można było kupić sprawdziany do mierzenia luzu na panewkach. Były to plastikowe pręciki różnych średnic. Zdejmowało się np. jedną część mocującą panewkę korbowodu na wale korbowym tzn. odkręcało się. Pomiędzy panewkę a wał wkładało się ten pręcik, a następnie zakładało się ponownie panewkę i dociskało śruby. Potem trzeba było znów rozkręcić i wyjąć ten patyczek. Patyczek był spłaszczony. Przykładało się ten patyczek do wzornika i odczytywało się przybliżony luz między panewką a wałem korbowym. Dawało to ogólny pogląd na to czy panewki są do wymiany, a wał do szlifu. Może jakoś ci to ułatwi decyzję.
Po drugie to, że ciśnienie jest zbyt niskie nie zawsze świadczy o zużyciu panewek i wału. Mogą być inne przyczyny: pompa oleju się kończy, zawór regulujący ciśnienie się psuje lub jest rozregulowany, jeśli to ruski traktor mogą być już za duże luzy na filtrze odśrodkowym, a bliżej panewki są np. półpierścienie które też się zużywają i w rezultacie tam może uciekać olej.
Osobiście nie polecam zakładać nowych panewek w miejsce starych, ale każdy ma swój rozum i może poeksperymentować na własną odpowiedzialność :).
Nie wiem jaki założyciel tematu ma ciągnik - może to nie jest jeden z tych z nowoczesnym silnikiem. Ja też mam ciągnik z silnikiem, który już trudno nazwać nowoczesnym, ale w moim T-25 na pewno kiedy pompuję paliwo pompką ręczną (np. kiedy zapowietrzy mi się z braku paliwa silnik) to do baku powrotem wraca całe paliwo które ręcznie pompuję. I tak na dobrą sprawę się nad tym nawet nie zastanawiałem. Uważałem to za pewnik - jak pompuję ręczną pompką - paliwo się przelewa. Być może czytacie po prostu różne książki. Jedne są od silników o tradycyjnej budowie, a moderator jest już z młodego pokolenia więc czyta te nowe książki o nowoczesnych, bardzo mądrych silnikach w których przelew działa zupełnie inaczej. Więc uważam, że co prawda wymiana myśli jest zawsze użyteczna i w konsekwencji prowadzi do poszerzenia horyzontów myślowych :), ale kłótnia prowadzi już chyba tylko do "wojny światów" ;). Więc panowie trochę więcej rozwagi i mniej nerwów.

#15 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 29 luty 2012 - 14:55

Szlif wału korbowego i powrót paliwa z wtryskiwaczy. Założycielowi tematu chodzi o przelew na wtryskiwaczach nie na pompie. ciekawa sprawa chciał bym te wtryski zobaczyć. Coś musi byc nie tak. Nie ma idealnie szcczelnych wtryskiwaczy.
KPK Kumurun Team

#16 Share cojotx

cojotx

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 32 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 luty 2012 - 15:27

Szlif wału korbowego i powrót paliwa z wtryskiwaczy. Kolego Gores czy mółbyś powiedzieć coś więcej o danym ciągniku i samym silniku (model, typ) łatwiej było by odpowiedzieć na pytanie :)
Trwa burzliwa wymiana myśli, a nie wiemy o jaki silnik chodzi <_<

Edytowany przez cojotx, 29 luty 2012 - 15:28.


#17 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 luty 2012 - 19:02

Szlif wału korbowego i powrót paliwa z wtryskiwaczy. Co do wymiany panewek bez szlifu wału to słyszałem, że ktoś tak zrobił i działało dobrze, więc mu się udało.
Wiadomo, że po zrobieniu szlifu będzie najlepiej i najpewniej. Na własna odpowiedzialność możesz oczywiście spróbować przecież popsuć się nic nie popsuje(jeśli pomierzysz i dopasujesz panewki) tyle, że efektu może nie być.
Kiedyś czytałem instrukcje VW T4 gdzie pisało(czytałem dawno więc dokładnie nie zacytuje), że po przejechaniu 500tyś. km należy zdjąć miskę i wymienić panewki. O wyjmowaniu wału i jego szlifie nic nie pisało.
Co do powrotu paliwa z wtrysków to jeśli silnik dobrze pracuje to oczywiście cieszyć się że wtryski szczelne.
Podejrzewam, że po przepracowaniu kilku godzin to się zmieni.
Kiedyś pracując przy instalacji w starszym modelu kombajnu Claas z silnikiem Perkinsa właściciel właśnie wymienił mu wtryski. Powroty z wtrysków były połączone ze sobą cienkimi gumowymi wężykami osadzone na malutkich króćcach, które mu się pourywały, więc tych przewodów nie założył. Silnik po zapaleniu pracował z 15 minut z rożnymi obrotami, a paliwo na powrocie wtrysków się nie pojawiło, nawet nie zrobiły się wilgotne.

Edytowany przez mtracz, 29 luty 2012 - 19:13.


#18 Share czajens

czajens

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 38 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Elbląga

Napisany 29 luty 2012 - 20:44

Szlif wału korbowego i powrót paliwa z wtryskiwaczy. Te ruskie tak mają z tym przelewem na wtryskiwaczach. Na przelew podawane są bardzo mikroskopijne ilości paliwa, możecie zrobić sobie eksperyment puścić przelew do butelki, dużo nie nazbieracie. Też tak mam w swoim mtz-cie i kumpel w pokosówce. Jak grzebiecie we wtryskach możecie śmiało nie zakładać przelewu, bo sporo czasu zajmie zanim wtryskiwacz się napełni i zacznie lecieć ropa.

Edytowany przez czajens, 29 luty 2012 - 20:46.


#19 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 29 luty 2012 - 20:47

Szlif wału korbowego i powrót paliwa z wtryskiwaczy. Niezle. W rzyciu bym się po ruskim nie spodziewał takiej precyzji. W 60-ce to się sporo leje w mtz-cie liczyłem że będzie podobnie.
KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Szlif wału korbowego i powrót paliwa z wtryskiwaczy. Dzisiaj, 05:01
  •  

#20 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 29 luty 2012 - 21:22

Szlif wału korbowego i powrót paliwa z wtryskiwaczy.

Co do wymiany panewek bez szlifu wału to słyszałem, że ktoś tak zrobił i działało dobrze, więc mu się udało.

Można śmiało zakładać nowe panewki jeśli na starych kończy się kompozycja, jeśli czopy są gładkie. Wały są twarde, trwałe, a wymiana panewki polepszy smarowanie i przedłuży żywot wału, sprawdzone praktycznie na rosyjskich(sowietskich) maszynach.

Edytowany przez zorzyk2, 29 luty 2012 - 21:23.



Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy