Skocz do zawartości




Reklama



Wymiana uszczelki pod głowicą c330


  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie
38 odpowiedzi na ten temat

#1 Developers

Developers

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 25 luty 2012 - 10:12

Witam !

Jak odbywa się wymiana uszczelki pod głowicą w c330 ? Czyli planowanie głowicy jest potrzebne ?? I klucz demometryczny ?? Czy można dokręcić własną siłą oraz dociągnięciem o tym samym stopniu ?

#2 Profil usunięty

Profil usunięty
  • Guests

Napisany 25 luty 2012 - 10:30

To zależy czy wydmuchał raz czy często się to zdarza, jeżeli nie wydmuchuje często to można sobie planowanie, by darować. Można dokręcić własną siłą, tylko trzeba pamiętać o prawidłowej kolejności dociągania śrub.

#3 Developers

Developers

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 25 luty 2012 - 10:35

Uszczelka by była dopiero 1 raz wymieniona od nowości ciągnika. Żeby założyć nowe pierścienie itp to muszę dać blok do szlifu ?  I najlpeiej też wał z szlifować ?? czyli dokłądnie to zrobić do szlifu 2 ??

#4 Profil usunięty

Profil usunięty
  • Guests

Napisany 25 luty 2012 - 10:42

Blok po co? To zależy co chcesz robić i w jakim stanie jest silnik, czy ma to być remont kapitalny ? czy tylko wymiana pierścieni, jakie ma ciśnienie oleju, czy bierze olej itp.?

Edytowany przez MAT912, 25 luty 2012 - 10:43.


#5 Developers

Developers

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 25 luty 2012 - 10:45

Oleju nie bierze ale już brakuje mu siły po 30 latachu użytkowania czyli nic w silniku nie było grzebane. Tylko teraz zobaczyłem lekki wyciek oleju. kapitalny remont ile by mnie wyniusł ? Czyli 2 szlif pierścienie tłoki panewki itp ..

#6 Profil usunięty

Profil usunięty
  • Guests

Napisany 25 luty 2012 - 10:53

Trudno dokładnie określić ile wyjdzie remont kapitalny, bo to wszystko jeszcze zależy jakich użyjesz części, ale moim zdaniem jak już się zdecydujesz na remont to wszystko, nie tam same pierścienie, bo to nic za wiele nie pomoże a czasem jest jeszcze gorzej jak było. Robić to wszystko łącznie z przeglądem głowicy, albo nie ruszać nic.

#7 Developers

Developers

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 25 luty 2012 - 12:05

Właśnie tak wymienię uszczelki i zobaczę jak będzie bo może być tak że kompresia ucieka i spadek mocy jest.

#8 Developers

Developers

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 27 luty 2012 - 17:50

Jednak nie będę wymianiał uszczelki pod głowicą bo to nie wali olej tamtędy tylko z pokrywy górnej nad głowicą. Moje pytanie jeszcze takie jak wyczyścić smołę bez wyciągania głowicy czyli jest smoły około 4mm widać że jeszcze są za walone zawory.

#9 losktos

losktos

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 966 postów
  • 383468
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ulhówek
  • Zainteresowania:Rolnictwo, muzyka

Napisany 27 luty 2012 - 18:06

jak brakuje siły to może pompe daj do remontu a przede wszystkim do sprawdzenia.. u mnie pomogło ;) mnie remont góry czyli nowa głowica tuleje pierścienie tłoki i panewki i uszczelki wyniósł nie całe 1000 zł, ale u mnie już nie było sprężania, z zapalaniem był kłopot (praktycznie tylko na zaciąg albo kwacz :P) wału nie ruszałem.. Chodzi od nowości. Sprawdź ciśnienie. Jeżeli jest dobre to nie ruszaj wału.. A jeżeli nie bierze Ci oleju to nie ruszaj silnika.. U mnie jak parę lat temu zrobiliśmy remont (po 25 latach od nowości) tak już robiłem chyba 3 remont (w przeciągu 7-8 lat) i niby lepsze części zakładane. Oryginalny materiał był lepszy.. Ewentualnie zmień głowice jeżeli bardzo Ci wali olej górą - koszt głowicy ok 400 zł ;)
Zapraszam na mój profil.
Pozdrawiam losktos ;)

#10 Developers

Developers

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 27 luty 2012 - 18:13

Właśnie olej wali i w filter też idzie zobaczyłem na dnie jest z około 0,5l oleju. Moja 30 pali znakomicie tylko tak że brak siły ale nie do końca chce jeszcze w tym roku jakoś prze pracować po czym za rok zrobić remont generalny silnika. A co na ten rok mi polecicie zrobić ?? Wymaina uszczelek tylko na głowicą kolektory. ??

#11 Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1656 postów
  • 3578015
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Hajnówka, Kleszczele, Czeremcha:)
  • Zainteresowania:głównie mechanika...

Napisany 27 luty 2012 - 18:16

Dobra uzbrojona głowica kosztuje prawie 600 zł. Jak jest możliwość lepiej oddać starą do warsztatu zrobią tam szlif, wymienią prowadnice i zawory i będzie jak nowa.
Jak na dzień dzisiejszy zrobisz głowicę, pompę i wtryski powinno wystarczyć.

Edytowany przez Roki212, 27 luty 2012 - 18:19.


#12 Developers

Developers

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 27 luty 2012 - 18:18

Właśnie widziałem na allegro od ilu chodzą głowice od 250 do 700. To chyba zostawię na następny rok. Regenerację teraz tylko uszczelki po zakładam i dam znajomemu do sprawdzenia wtrysków.

#13 Podkarpacie

Podkarpacie

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 55 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Dębicy

Napisany 27 luty 2012 - 18:26

Roki ma racje głowica do regeneracji i ja bym jeszcze pompę i wtryski do sprawdzenia dał ( a jeśli chodzi o koszt remontu silnika to ja niedawno w swojej robiłem generalka i wyszło mnie same części +regeneracja pompy i głowicy, nowy wał Tyczyński +korby ,zestaw Zetora w sumie 2900 zł oczywiście za robociznę nic nie płaciłem  )

#14 Karol445

Karol445

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 570 postów
  • 13866283
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubuskie

Napisany 27 luty 2012 - 18:29

Po pytaniach widzę że masz blade pojęcie o remontach silników więc jeśli jestes zdecydowany to daj cały silnik do remontu bo sam tego robił chyba nie bedziesz a jak nie to nie zawracaj głowy swoimi pytaniami Wszystkiego sie mozna nauczyć ale nie wszystkiego w ten sposób diagnostyki nie nauczysz się przez forum

#15 bratrolnika

bratrolnika

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 306 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WSC/ELC

Napisany 27 luty 2012 - 18:30

jako że już trochę silników zrobiłem, to podpowiem ci że nie warto oszczędzać na planowaniu głowicy. Koszt takiej operacji to max. 100zł, a jeśli przez niesplanowaną głowicę po raz kolejny wydmucha ci uszczelke, to koszta będą razy dwa, i dwa razy tyle roboty

#16 Developers

Developers

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 27 luty 2012 - 18:33

W samochodzie robiłem remont silnikia itp i działa a o ciągnikach to nie mam zbytnio pojęcia. Planowanie głowicy zrobią mi za 30 zł max 50 bo mam znajomości w warsztacie a z zaorami itp to nie mam pojęcia ile. Jednak za rok zrobię kapitalkę czyli pierścienie wał tłoki głowicę itp... Prze dziaduję ten rok może nic się nie stanie.

Wiadome że przy każdym razie jak się wymiania uszczelkę to się głowicę planuje bo tak to zmarnowanie czasu i pieniędzy i nerwów.

Edytowany przez Developers, 27 luty 2012 - 18:35.


#17 Podkarpacie

Podkarpacie

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 55 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Dębicy

Napisany 27 luty 2012 - 18:40

Tylko niech cie b..k broni brać do remontu " mechaników " jakich wielu wszędzie lepiej dołożyć i zawołać kogoś sprawdzonego co naprawdę zna się na robocie albo oddać do jakiegoś warsztatu bo inaczej się dowiesz ile błędy kosztują :)

#18 losktos

losktos

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 966 postów
  • 383468
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ulhówek
  • Zainteresowania:Rolnictwo, muzyka

Napisany 27 luty 2012 - 19:07

popieram przedmówce.. już oddałem swojego Zetora do niewłaściwego mechanika i nie dość że to co było do zrobienia zrobił źle to jeszcze inne podzespoły przestały działać.. Wpędził nas tylko w koszty, do dzisiaj borykam się z problemami spowodowanymi takim remontem ;[  ale znalazłem drugiego który pewne sprawy mi dograł i chodzą bardzo dobrze ;) co mechanik to mechanik :)
Zapraszam na mój profil.
Pozdrawiam losktos ;)

#19 Grabcio

Grabcio

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 537 postów
  • 1453471
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wola Siennicka
  • Zainteresowania:Motoryzacja

Napisany 28 luty 2012 - 15:09

Zobacz postDevelopers, o 27 luty 2012 - 18:13, powiedział:

Właśnie olej wali i w filter też idzie zobaczyłem na dnie jest z około 0,5l oleju. Moja 30 pali znakomicie tylko tak że brak siły ale nie do końca chce jeszcze w tym roku jakoś prze pracować po czym za rok zrobić remont generalny silnika. A co na ten rok mi polecicie zrobić ?? Wymaina uszczelek tylko na głowicą kolektory. ??

Raczej nie wali Ci oleju w filtr powietrza bo w C-330 jest mokry filtr.

AgroFoto

  • Reklama AgroFoto
  •  

#20 losktos

losktos

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 966 postów
  • 383468
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ulhówek
  • Zainteresowania:Rolnictwo, muzyka

Napisany 28 luty 2012 - 15:22

na dnie filtra ma być olej ;)
Zapraszam na mój profil.
Pozdrawiam losktos ;)






Jeśli masz konto na Facebooku możesz zalogować się klikając w przycisk