Polecane posty

erni16pl    1

Po uszczelnieniu sprzęgła w tym mf-ie wszystko chodziło ok, ale po jakimś czasie całkiem się coś zepsuło ponieważ spod sprzęgła widać olej na dekielku od spodu, i sprzęgła nie-da się odpowietrzyć. Olej leci tak powoli z odpowietrznika tak jak by pompa nie dawała dostatecznej ilości oleju, i sprzęgło lata jak by było luźne, wiem że wysprzęglik jest dwu częściowy, czy da się dokupić nowy czy morze go jakoś dobrze zregenerować??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Komplet uszczelnień powinien załatwić sprawę, a jeśli nie to nowy będzie za ponad tysiaka;) ale chyba warto spróbować uszczelnić możliwe że pompka sprzęgła też padnięta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erni16pl    1

ale pompka sprzęgła jest raczej sprawna a uszczelniany był więc zastanawiam się gdzie kupić nowy wysprzęglik bo w googlach nic niema po dłuższym czasie odpowietrzania jakieś 15 min sprzęgło działa prawie normalnie lecz gdzy tylko olej się rozgrzeje to jest klapa nawet na środku drogi z ładunkiem mi się raz tak zrobiło to musiałem zgasić mf-a bo biegu nie mogłem wyrzucić na luz więc nasówa się pytanie gdzie mogę nabyć nowy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6297

Zanim kupisz nowy wysprzęglik doprowadź do porzadku linię napełniającą sprzęgło olejem. Bo z opisu wynika że nie jest w stanie poradzić sobie z uzupełnieniem oleju w układzie. Kiedy zacznie normalnie napełniać układ zlokalizuj wyciek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erni16pl    1

czy za uzupełnienie tego układu może odpowiadać pompa hydrauliki bo najprawdopodobniej po jej stronie może leżeć wina ale wysprzęglik jest bardzo zniszczony jak mf postoi z 1 dzień to sprzęgło jeszcze trzyma a czasem to po zgaszeniu już nie wysprzęgla więc mam takie pytanie od czego zacząć sprawdzanie i jak

Edytowano przez erni16pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    43

Spróbuj zostawiać na czas wolny wciśnięty i podparty pedał sprzęgła. Zobacz na drugi dzień po odpaleniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    43

Może masz tarcze sprzęg łowom popęka nom i biegi zgrzytają a wysprzęglanie sprzęgła dobre , zobacz w okienku na dole jaki ruch wykonuje wysprzęglik?

Edytowano przez JANCZAK1176

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6297

Jeżeli oleju nie ma w sprzęgle nawet przy pracującym silniku to co daje podpieranie kołkiem wciśniętego pedału?

Co ma sprawdzić po odpaleniu? Ugięcie kołka?

Jaki ruch ma wykonywać wysprzęglik skoro pedał wpada w podłogę?

Pompę zostaw na razie w spokoju. W przypadku zabierania oleju z linii napełniania sprzęgła winny może być zawór trójdrożny. Tam są dwa zawory maksymalne w jednym korpusie 17bar i 5bar. Wystarczy kawałeczek węża gumowego czy silikonu i gotowe. Dodatkowo przy nieszczelnym wysprzęgliku albo przewodach strumień przepływajacego oleju wytworzy podciśnienie na linii sprzęgla ( albo hamulca) i wyśsie olej powodując zapowietrzenie.

Zawór należy wyczyścić nie zapominając o cienkim metalowym przewodzie od spodu. Na tej linii ciśnienie powinno wynosić 5bar. mierzone na odpowietrzniku sprzęgła bez naciskania pedału.

W pierwszej kolejności niech olej dopłynie i napełni pompkę i wysprzęglik . Jeżeli będziesz miał odpowietrzony uklad sprawdzisz działanie pompki. Choć sama pompka też może być źródlem nieszczelności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erni16pl    1

biegi nie zgrzytają bo sprzęgło w ogóle nie wysprzęgla a jak już próbuje wrzucić bieg to mf zaczyna ciągnąć na samym synchronizatorze więc lepiej nie wrzucać biegu a po 15 min. pracy silnika sprzęgło po odpowietrzaniu działa tylko jak jest ciepło to wtedy nie wysprzęgla a jak jest zimno to sprzęgło działa prawie tak jak powinno ale tylko do czasu aż się rozgrzeje olej wtedy nie-da się ani wrzucić biegu ani go wyłączyć by go zatrzymać to czasem trzeba zgasić silnik wiem że pompa hydrauliki jest w bardzo złym stanie czy ona też może odpowiadać za sprzęgło bo nawet gdy jadę to potrafi się zaświecić kontrolka i wszystko włączyć tak jak bym go dopiero odpalił (np. napęd sam się włączy zapali się kontrolka od sprzęgła i ciśnienia w skrzyni i do tego nie da się skręcić kierownicą tak jakby brak oleju z pompy ale w skrzyni oleju jest tyle co powinno i jest to oryginalny fush) jak dobrze sprawdzić układ hydrauliki

Edytowano przez erni16pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6297

O k...a ja się zabiję. No to jednak po jakimś czasie opisałeś dokladne objawy które całkowicie zmieniają postać rzeczy. Wygląda na to że faktycznie połowa pompy odpowiedzialna za sterowanie skrzynią, wspomaganie, napełnianie ukladu hamulców i sprzęgła ma dość. Zrób jeszce jeden test. Kiedy zaczną się te objawy ,nawet na postoju, włącz napęd przedniego mostu i tak kilka razy, patrz na kontrolkę smarowania skrzyni biegów. Wykluczymy przynajmniej uszczelnienie wałka przedniego mostu. A kontrolka zapchanego filtra hydrauliki nie zapala się?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich nie będę zakładał nowego tematy więc napisze tutaj. Posiadam MF 3080 pali mi się kontrolka ciśnienia oleju w skrzyni i zapowietrza się sprzęgło. A nadmienie ze założyłem nową pompe, nowy filtr a sprzęgło uszczelniłem zarówno na wysprzęgliku jak i tłoczku. A poprawy nie ma jak świeciło tak świeci i nadal się zapowietrza. Podejrzewam ze przyczyną może być sprzęgło przedniego napędy (pewien nie jestem) gdyż jak włącze przodek to kontrolka natychmiast gaśnie (nie zapala się nawet gdy kręce kierownicą i włącze podnośnik) ale czy to miało by coś wspólnego z zapowietrzaniem się sprzęgła?

Edytowano przez Traktorzysta25

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erni16pl    1

problem z moim MF-em rozwiązany wymiana pompy hydrauliki pomogła dzięki wszystkim za podpowiedzi w temacie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wisnia1892    1

w moim mam podobny problem tylko gdy przychodzi okres roztopów wymiana uszczelniaczy załatwi problem ??

Edytowano przez wisnia1892

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam nie chce nowego tematu zakładać więc sie doczepie tu. a więc zakupiłem nie dawno mf 3080 i postawiłem go i po 2 dniach chciałem dopalic i oo sprzęgła nie ma. popompowałem było ale słabe. na miarce zauważyłem że mało oleju dolałem (taki sam jak poprzednio miał w skrzyni) po dolaniu odpaliłem sprzęgło jest dobrze lecz gdy zgasze po godzinie podejde znowu nie ma . odpale ciągnik przegazuje raz popompuje nogą przegazuje i jest sprzęgło idealne bez odpowietrzania. i moje pytanie co mogło się stać . co trzeba wymienić . i czy próbować opowietrzać ? prosze o szybkie odpowiedzi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robertb    12

Czy aby dobrac sie do wysprzęglika trzeba ropołowic ciągnik czy można się od spodu dobrac do niego(3060)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vipek748    0

witam mam pytanie po wymianie zestawu naprawczego pompki sprzęgła nie wchodzą biegi, reszta działa bez zarzutu zmiana żółw, zając rewers i pozycje a b w czym problem z góry dziękuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vipek748    0

tak ale po chwili od wyłączenia silnika z powrotem idzie w podłogę do tej pory było wszystko dobrze ze zmianą biegów tylko się zapowietrzało co kolka dni jak postał bez odpalania i były drobne wycieki więc wymieniłem uszczelki i się zaczeło

 

a jeżeli chodzi o sprzęgło to odpalam ciągnik i tak jak w katalogu jest napisane pompuje pedałem do momentu aż nie zacznie sztywnieć po czym próbuję wrzuci bieg ale słychać delikatne rzężenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Przy wyższych obrotach tez tak jest ? Jak dasz gazu więcej to ciśnienie chyba troszke wzrośnie przez co sprzęgło będzie twardsze, a jak już ruszysz to będzie ok tyle że to nie wyeliminuje całości a tylko tak w razie potrzeby ( miałem podobnie i musiałem jakoś wrócić do domu ). Hmm jak tu wymieniłeś i nie cieknie to odkręcaj pod ciagnikiem szyberek od sprzęgła i zajrzyj czy tam sucho jest :) Ja tam miałem trochę wycieku ale już wymienione wszystko tyle że góra puściła i musze wymienić to co Ty ;)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6297

Nie napełnia się linia zasilania pompki hamulcowej i sprzęgła, a raczej wysysany jest z niej olej.

Zacięty zawór trójdrożny albo nie domknięty któryś z elektrozaworów od sterowania skrzynią, WOM, przyspieszaczem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vipek748    0

Lukash3060 wielkie dzięki za pomoc po kilku nastu próbach odpowietrzania w końcu załapał sprzęgło może nie jest idealnie ścisłe ale trzyma nie przecieka wszystko się okaże po wiosennych pracach jeżeli będzie ciekło to pompka do wymiany jeszcze raz wielkie dzięki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kalipso156    2

po wymianie tarczy sprzęgłowej sprzęgło zachowuje się bardzo dziwnie a raczej pedał. tzn sprzęglo bierze dopiero pod końcem na wciśniętym ciągnik powoli jedzie do przodu. a i może ktoś objaśnić ggdzie się odpowietrza sprzęgło?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Pod kabiną z prawej strony ( jak byś siedział za kierownicą) zaraz przy samym słupku jest ospowietrznik. Wciskasz i poleci trochę oleju potem powietrze i znów olej. ja dziś nową pompkę założyłem bo stara lała do kabiny i teraz jest kolosalna róznica. A właśnei też odpowietrzałem i ojciec twierdził ze olej leci a gdy sam sie wziąłem po 10 sek. poszło powietrze ( jednak musi dojść od pompki do odpowietrznika. Teraz jest poprawa i to spora


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zolwik1990    1

Czy wymieniał ktoś z was uszczelniacze na wysprzegliku? Dużo rozbierania? Czy ciężko jest go rozjechać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
    • Przez ziolek1996
      Czy ktoś z was posiada lub niedawno zakupił instrukcje z naprawami i obsługą MF3xxx? i czy są tam przydatne rzeczy?

      taka jak w linku
      https://allegro.pl/oferta/instrukcja-napraw-massey-ferguson-3050-3070-3060-9937756038?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj