Polecane posty

vcc    12

Jak w temacie, silnik spalony 7.5kW, do wymiany

Do wyboru mam 2 opcje :

1 to silnik 7.5kW 1400 obr i przełożenie 2:1 (tak jak w oryginale)

2 silnik 7.5kW 2800 obr i przełożenie 1:1

 

Które rozwiązanie będzie lepsze, dostęp do tokarki mam, koła pasowe z 200kg więc coś się dopasuje :D , oba nowe silniki mają wał 38mm a stary silnik ponoć 32mm więc i tak bez tokarki się nie obędzie

 

Co do firm silników

1 - Indukta

2 - Metz Mohelnice - czeski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie ma znaczenia, którą opcję wybierzesz. I tak musisz dorobić koło pasowe do silnika ze względu na inną średnicę wału. Osobiście wybarałbym rozwiązanie drugie, czyli silnik 2800 rpm ze względu na mniejszy moment obrotowy przenoszony przez pasy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Prędkość liniowa pasów(a więc przenoszona siła) zostanie ta sama, bo chyba nie będzie przerabiał koła pasowego rozdrabniacza, tylko to przy silniku.

 

Najtaniej i najlepiej będzie przewinąć spalony silnik, unikniesz dodatkowej dłubaniny przy kołach pasowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Jak u was cenowo wyglada przezwojenie silnika 7.5kW Y/D?, co do kół pasowych to mam ich mnówstwo i dopasowanie to tylko kwestia otworu pod wałek a pasy klinowe nie są drogie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Prędkość liniowa pasów(a więc przenoszona siła) zostanie ta sama, bo chyba nie będzie przerabiał koła pasowego rozdrabniacza, tylko to przy silniku.

 

Najtaniej i najlepiej będzie przewinąć spalony silnik, unikniesz dodatkowej dłubaniny przy kołach pasowych.

 

I tu się kolego mylisz. Moc przenoszona przez przekładnię to iloczyn momentu obrotowego i obrotów. Przy jednym i drugim silniku moc jest ta sama co przy dwukrotnie większych obrotach daje dwa razy mniejszy moment na pasach. Przekłada się to na większą trwałość pasów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Obroty śrutownika muszą zostać takie same. Dając silnik 3000 rpm musimy zastosować przekładnie 2;1. Możemy zrobić to na dwa sposoby:

-zmniejszyć koło na silniku; wtedy prędkość liniowa zostanie taka sama, paski będą tak samo obciążone

-zwiększyć koło pasowe na śrutowniku; wtedy będzie tak jak piszesz, większa prędkość liniowa pasków, paski będą miały o połowę lżej

 

Ja bym pozostał przy 1500 rpm. Przewinięcie powinno zmieścić się w 250 zł.

EDIT

Przewinięcie może kosztować nawet 400, http://przewijaniesilnikow.pl/cennik.html. Dalej jest to opłacalny interes.

Edytowano przez Mariusz x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    18

Jak u was cenowo wyglada przezwojenie silnika 7.5kW Y/D?, co do kół pasowych to mam ich mnówstwo i dopasowanie to tylko kwestia otworu pod wałek a pasy klinowe nie są drogie

U mnie gość za przewinięcie 7,5 kw krzyknął ponad 500 zł. Czy to dużo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Wydaje mi się, że cena w normie, chodź wiadomo że to sporo kasy. Ale wiadomo, że taniej niż nowy silnik.

Na cenę przewijania ma wpływ oprócz inflacji galopująca cena miedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Obroty śrutownika muszą zostać takie same. Dając silnik 3000 rpm musimy zastosować przekładnie 2;1. Możemy zrobić to na dwa sposoby:

-zmniejszyć koło na silniku; wtedy prędkość liniowa zostanie taka sama, paski będą tak samo obciążone

-zwiększyć koło pasowe na śrutowniku; wtedy będzie tak jak piszesz, większa prędkość liniowa pasków, paski będą miały o połowę lżej

 

Ja bym pozostał przy 1500 rpm. Przewinięcie powinno zmieścić się w 250 zł.

EDIT

Przewinięcie może kosztować nawet 400, http://przewijaniesi....pl/cennik.html. Dalej jest to opłacalny interes.

 

 

Prędkość pasów nie ma tu żadnego znaczenia. Liczy się tylko moment obrotowy na wałach. Z czego to wynika napisałem w poprzednim poście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Moment na wale śrutownika przy tej samej mocy i prędkości będzie taki sam, niezależnie od zastosowanego silnika. Moment silnika 3000 będzie 2 x mniejszy niż silnika 1500 rpm.

 

Pasy nie przenoszą momentu tylko moc, będącą iloczynem przenoszonej siły i prędkości liniowej pasa. Nie wiem co rozumiesz przez "moment na pasach".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Co do silnika, koszt to 600-650zł więc chyba lepiej założyć drugi a spalony rozbebeszyć i na złom (miedź w cenie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Na przewinięciu zaoszczędzisz parę stówek, a silnik nie będzie odbiegał niczym od nowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Z tym przewijaniem to różnie bywa.Dwa lata temu jeździłem po zakładach zajmującymi się przewijaniem i wszyscy jednogłośnie twierdzili że przewinięty będzie słabszy gdyż nawijają minimalnie cieńsze druty a oryginalne średnice nie jest tak łatwo zmieścić no i kupiłem nowy.Dobitnym potwierdzeniem tej teorii jest pobliska elektrownia wodna gdzie po przewinięciu okazało sie że straciła 10% mocy.

Stary silnik nawet po naprawie będzie nadal starym a nowy to nowy i może mieć większą sprawność(konstrukcje są ulepszane)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W silniku klatkowym nie da się już niczego zbytnio ulepszyć. Nawinięty musi być tak jak fabrycznie, taka sama liczba zwojów i przekrój, powinno się zmieścić.

 

A może podejść do tego jeszcze inaczej, i zamiast wymieniać silnik wymienić śrutownik? Bąka wysłać tam gdzie jego miejsce(na złom) i kupić coś takiego:http://allegro.pl/srutownik-bijakowy-11-kw-rozdrabniacz-i2161817296.html. Zaoszczędzi się kupę czasu, zużycie energii też wyjdzie na plus.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Nia napisałem że to nie moja maszyna i ja tylko silnik mam dostarczyć/zamontować, osobiście w domu używam gniotownika :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

A od razu się podepnę; otóż w kompresorze z dwutłokową sprężarką(od jelcza) padł mi silnik jakiś czas temu, drugi silnik kupuje od roku ale jakoś tak wychodzi.... chciałbym założyć silnik 2.2kW o obr. ok 970obr/min, i podpiąć wał z silnika bezpośrednio do wału kompresora za pomocą jakiegoś sprzęgiełka, niechce mi się bawić z paskami przekładniami itd.

Moje pytanie brzmi czy uciągnie bezpośrednio silnik taką sprężarkę, bo najwięcej trudu sprawi mu napewno rozruch. Chcialbym aby sprężarka miała ok 1000obr bo drugą jedyną opcją jest silnik 1400 lub 2800obr/min ale znów zabawa z przekladniami itd..


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeżeli wcześniej pracował tam silnik o mocy 2,2 kW to w zupełności wystarczy ten 2,2 kW, 970 obr min. Takie rozwiązanie jest lepsze, bo nie traci się energii na tarcie przekładni pasowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Po 1 dlaczego silnik padł? 2 to jakie ciśnienie chcesz uzyskać i przy jakim ma się włączać kompresor, po 3 to lepiej dać silnik 1400 obr i przekładnie na pasie, co do silnika 2800 to czytałem gdzieś że niezbyt nadaje się do sprężarki ze względu na zmienne obciążenie, poza tym 2800 ma 2x mniejszy moment od 1400

 

http://www.polmo-lodz.com.pl/katalog/zasoby/602_04.pdf

 

Nie lepiej przełożenie 1:1 silnika 1400 obr gdzyż takie są obr robocze sprężarki

Edytowano przez vcc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ten moment to jednak czarna magia nadal ;) .

Do sprężarki najlepiej dać bez przekładni, raz, że unikniemy paru % strat, konstrukcja będzie lżejsza i bardziej zwarta, no i wyeliminujemy siłę promieniową, co odciąży panewki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

1.Silnik był 1.5kW, sprężarka miała z 500obr/min,strasznie licho butla ze stara bodajże 60-70l nabijała się i nabijała... a silnik kopał prądem, otulina z drutów zlazła.

2. 8bar mnie w zupełności satysfakcjonuje, więcej nie ma się co wygłupiać, i tak jest reduktor...a do włączania to tak ok 2.5 niskociśnieniowy pistolet tyle potrzebuje z naddatkiem lekkim.

3. wiem że by bylo lepiej, ale mi się niechce bawić z tymi kołami pasowymi przerabiać itd. idealnie by było od razu z silnika na sprężarkę, jestem nawet gotów wstawić silnik 3 kW 970obr/min dla pewności.

Boje się że kompresor nie wytrzyma tych 1400obr/min, zagotował by się.

Edytowano przez bobytempelton

Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Prędkość pasów nie ma tu żadnego znaczenia. Liczy się tylko moment obrotowy na wałach. Z czego to wynika napisałem w poprzednim poście.

 

Nie zgodzę się z tobą. Pasek przenosi pracę silnika na rozdrabniacz (F*s). Nie wdając się w szczegółowe obliczenia silnik 2800 rpm ma o połowę mniejszy moment obrotowy niż 1400 rpm, ale średnica koła pasowego na tym pierwszym jest o połowę mniejsza, a więc siła w miejscu przyłożenia pasków jest taka sama (pomijam nieistotne różnice sprawności itp.). Z punktu widzenia samej mechaniki napędu masz rację, że drugie rozwiązanie jest lepsze (paski na kole rozdrabniacza przylegają na pi radianów i silnika też). Jeżeli koło silnika jest większe od koła rozdrabniacza to paski przylegają na mniejszej części koła i łatwiej się ślizgają. Wszędzie jest pewne ale i tym ale jest w tym przypadku koło pasowe silnika. Jest ono ciężkie i duże nie z kaprysu projektanta, a z jego obliczeń. Koło pasowe silnika spełnia rolę koła zamachowego. Już nie będę rozpisywał się dlaczego potrzebne, bo każdy kto rozdrabniał coś innego niż ziarno sam się domyślił. Zatem moim skromnym zdaniem rozwiązanie z silnikiem 1400 rpm i oryginalnym kołem pasowym jest prostsze niż silnik 2800 rpm z kołem pasowym i kołem zamachowym które razem potrafią zgromadzić tą samą energię co koło oryginalne przy znamionowej ilości obrotów. Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale rozdrabniacz ma chyba 3050 rpm?

Edytowano przez Profil usunięty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klepk995    189

U mnie gość za przewinięcie 7,5 kw krzyknął ponad 500 zł. Czy to dużo?

u mnie za przewinięcie takiego samego silnika też chcą 500zł wiem bo sam miałem zamiar przewijać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale rozdrabniacz ma chyba 3050 rpm?

 

Duże koło na silniku ma 270mm a małe na wale bąka 131mm więc łątwo policzyć że wychodzi w przybliżeniu 3000 obr na wale

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ten moment to jednak czarna magia nadal ;) .

 

Przyznaję, że trochę namieszałem przez moje skróty myślowe. Muszę przyznać Ci rację z tą prędkością pasów. Wynika to z tego, że moment obrotowy na wale to iloczyn długości promienia r koła pasowego i siły F na pasach. Czyli zwiększenie prędkości zmniejsza siłę F na pasach (przy tym samym momencie na wale). A zwiększenie prędkości wynika ze zwiększenia promienia koła pasowego. Czyli w konkretnym przypadku rozdrabniacza stosując silnik 2800 rpm i zwiększając koło pasowe na wale rozdrabniacza, zmniejszamy siłę działającą na pasy (moment obrotowy na wale pozostaje taki sam, a zwiększa się promień koła pasowego w wyniku czego zmniejsza się siła przenoszona przez pasy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maly2306    0

Witam Panowie! Takie pytanko do tematu: miałem do bąka silnik 7,5 kw (1400 obrotów) i koła pasowe na szeroki pas transmisyjny, z racji tego że musiałem przewinąć silnik to chciałbym założyć koła na paski klinowe. Generalnie rozumiem Wasze objaśnienia, tylko jaką średnicę kół dobrać żeby szła sprawnie praca i silnik nie miał zbytniego obciążenia, bo do tej pory przy średnicy kół: silnik-1200mm i rozdrabniacz- 2200 ciężko to szło? Proszę Was o szybką pomoc gdyż towarzystwo czeka na jedzonko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez emtecc
      Witam Mam agregat AV22. Nie jestem pewien czy nikt tam nie kombinował przy kabelkach. RDC jest nie podłączone i nie działa miernik F-BC na panelu. Nie wyświetla żadnych informacji. Ktoś poratuje jakimś zdjęciem wnętrza skrzynki ze środka, schematem tego miernika
    • Gość
      Przez Gość
      Witam serdecznie zakupiłem silnik SIEMENS 4KW chciałbym go zamontować do krejzagi. ale jak go podłączyć? czy będzie on działał na 400V
      czy w takim silniku stosuje sie wyłącznik gwiazda trójkąt? + zabezpieczenie termiczne,? prosił bym o poradę w załączniku wysyłam zdjęcia tego silnika wraz z tabliczka znamionowa



    • Przez DrJoint
      Zepsuł mi sie silnik od sterowania daszkiem rury sieczkarni, zamontowalem silownik dwustronnego dzialania przy zamianie + z - i teraz nie wiem jak to podlaczyc i co dokupić. 
      Z pilota sterowania mam 3 kable, w jednym jest stały minus, gdy wcisnę przycisk Góra to w drugim pojawia sie plus, gdy wcisne Dół to plus pojawia sie w trzecim. Od siłownika wychodzą tylko 2 kable. Jak to podłączyć??
    • Przez kuba123456
      Witam jakie oświetlenie ledowe polecacie do ciągnika ? 
    • Przez Hygdys12
      Witam mam problem ze śrutownikiem ssąco tłoczącym  mam silnik 5,5kw 2900obr i jak wezmę odsunę na maxa zasów to śrutownik zaczyna się zapychać i nie daje rade wrzucić sruty do mieszalnika co jest przyczyną za słaby silnik?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj