yuras23

Maszyny z układem common rail

Polecane posty

yuras23    7

Witam mam pytanie do użytkowników maszyn z systemem CR jak wam zaplają na zimnym silniku? I czy wytrącenie się parafiny w czasie jazdy mogło mieć wpływ na CR?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vip11    0

Wytrącanie parafiny nie ma wpływu na sam układ CR ale na filtry znajdujące się przed pompą, najzwyczajniej w świecie przytykają się co powoduje odpalenie i po krótkim czasie pracy gaśnięcie. A jeśli chodzi o zapalanie to nie ma z tym problemu lepiej zapalają niż na mechanicznym wtrysku.

Edytowano przez vip11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yuras23    7

pytam o zapalanie ponieważ nie miałem prędzej styczności z CR dopiero od nie dawna mam belarusa na common rail i na zimno ciężko pali musi kilka razy przekręcić i dopiero zaczyna łapać ale tak jak by był zapowietrzony jak już chwile pochodzi i zapalam później to zapala odrazu ale te zapalanie na zimno mnie trochę dziwi, bo mam 20 letniego 3-p i szybciej zapali na zimno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Po kiju zapalają lepiej, a jak odpali silnik na złym paliwie to trzeba się liczyć z tym że można uszkodzić pompo wtryskiwacze, każdy nowszy układ cr ma czujnik temperatury, jeżeli temp. jest np. poniżej -17*C w niektórych niższa to nie ma możliwości odpalenia silnika aby nie zniszczyć common rail, w starych pierwszych generacjach common rail czy zwykłych dotychczasowych układach zasilania tego nie ma. Najlepsze na zimowe mrozy są czopikowe wtryskiwacze, sekcyjna pompa i świeca płomieniowa a jeszcze lepiej palnik.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strd    4

@bobytempelton ale masz świadomość, ze CR nie ma nic wspólnego z pompowtryskami?

przy CR jak już paliwo przejdzie przez pompę niskiego i wysokiego ciśnienia, to jest już podgrzane, więc od parafiny wtryskiwacze się raczej nie zapchają. Filtry jak najbardziej, ale to wszędzie tak samo :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

No mój błąd nazwałem potocznie, wiem że pompo wtryski to polowa lat 90tych, ale tak potocznie się mówi, ale przy stojącym samochodzie czy traktorze całą noc na mrozie, parafina wytrąca się tak samo w wtryskiwaczach czy pompie czy baku, tylko z baku wyłapią ja filtry, ale z reszty już nie...


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yuras23    7

z tym zapalaniem to przed sprawą z wytrąceniem parafiny też cięzko zapalał na zimno nawet na jesieni gdzie temperatura była jeszcze na plusie w nocy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strd    4

może Ci zawór regulacji ciśnienia na listwie przepuszcza. trzeba by było zmierzyć ciśnienie.

@bobytempelton nie wiem jak to się dzieje, i nie wiem, czy w ciągnikach jest tak samo, ale w osobówkach z CR wytrącanie się parafiny wydaje się być rzadziej spotykane niż w samochodach z mechanicznymi pompami. Być może to dlatego, ze spora część elementów instalacji wysokiego ciśnienia jest pokrywana tworzywem, a być może dlatego, ze pompy zaczynają pompować paliwo przed rozruchem przez co te kilka gramów ropy jest podgrzewane. Nie wiem, ale jakimś cudem tak to wygląda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

Widocznie CR w ciągniku ma niewiele wspólnego z tym co jest w aucie. Renault dci -24 stał na dworze palił bez problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez c308
      Witam zastanawiam sie czysto teoretycznie gdybym chciał założyć firmę produkującą traktory to jak taka maszyna powinna wyglądać aby z podzespołów dostępnych na rynku stworzyć tanią,prostą maszynę do której nawet za 20,30 lat nie byłoby problemu o części.I czy w ogóle w Polskich realiach takie cos (moje marzenie z dziecinnych lat)jak budowa ciągnika jest realne.
      Moja propozycja jest taka silnik 100km mocy perkins,pompa podnośnika ursus c 385 lub 1224,tuz także od nich,Kabina prosta wykonana we własnym zakresie tak samo maska i światła.Najważniejsze z czego skrzynia i mosty aby za pare lat był dostęp do części.Wałek 540 zalączany elektromagnetycznie jak noże w kosiarce,tak samo załączany przedni napęd.Cena 100 tys za egzemplarz czy to ma jakikolwiek sens.
    • Przez PatrykBesiński
      Dzień dobry, 
      Problem jaki wykryłem w Renault Dionis 130 podczas pracy na wałku WOM. Po włączeniu wałka na sucho, bez podłączonej maszyny jest wszystko ok, wałek pracuje, natomiast podczas pracy pod obciążeniem WOM wałek po chwili wyskakuje, dźwignia przeskakuje w pozycję neutralną. Trzymając dźwignię lekko palcami jest ok, ale gdy nie przytrzymuję dźwigni to po sekundzie wypada. 
      Dzieje się tak pod obciążeniem.
      Gdzie może leżeć problem? 
      Czy jest tam jakaś regulacja dźwigni i być może za lekko wskakuje czy raczej problem leży gdzieś w napędzie WOMu? 
    • Przez dominikl95
      witam pojawił mi się problem w fordzie 7910 z przednim napędem Majac wyłączony napęd uprawiałem ziemię i jechałem pod górkę i widziałem że napęd się sam załączał i wyłączał.Tak jak by dostawał prąd i się włączał Dodam że rowniez że przy włączonym przycisku nie pali mi się światełko na przycisku że jest załączony. Myślicie że to wina włącznika elektrycznego 4x4 czy głębsza usterka
    • Przez Stachowy
      Witam!
      ostatnio zaczalem sie zastanawiac czy zamiast kupna c360 i tura do niego nie lepiej bedzie kupic ostrowka. bo tak z przodu mamy tura na grubej ramie a tylka wyzke mozna odjac.
      i mam kilka pytan do osob ktore pposiadaja ostrowki. jaki jest udzwig przedniej łyzki, i czy tylni most jest jak w c360 ze da rade zrobic belki i zaczep. bo wiem napewno ze przekaznika nie ma i ze nalezalo by dac duza p[rzeciwwane na tyle bo jednak lyzka troche wazy. dobrym plusem jest wspomaganie i oddzielny zbiorkim z plynem do hydrauliki jakiego nie oferuje c360.
      czekam na opinie pozdrawaiam
    • Przez dominikl95
      co powiecie na temat forda 7910 planuje zakupić ,na co zwrócić uwagę jak z awaryjnoscia,spalaniem itp
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj