Skocz do zawartości

Zdjęcie

Ceny ciągników grupy AGCO (Fendt i Massey Feruson)


754 odpowiedzi na ten temat

#21 Share LowRider

LowRider

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 989 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 25 grudzień 2006 - 18:36

Ceny ciągników grupy AGCO (Fendt i Massey Feruson)

@LowRider a możesz trocha więcej opisac w czym zotawia go w tyle???

Przekładnie bezstopniowe hydromechaniczne osiągają najwyższe sprawności transmisji mocy w zakresie najwyższego przełożenia na danym zakresie - im wyższa prędkość na danym zakresie, tym wyższa sprawność co jest spowodowane tym,że podczas ruszania i jazdy przy małej prędkości większość energii przekazywana jest drogą hydrostatyczną, a w miarę zwiększania prędkości coraz większa część energii jest przekazywana drogą mechaniczną aż do maksymalego przełożenia, gdy 100% energii jest przekazywane drogą mechaniczną (wtedy przekładnia osiąga maksymalną sprawość)
A jak wiadomo mechaniczna transmisja mocy przebiega z bardzo dużą sprawnością, a hydrostatyczna jest okupiona dużymi stratami mocy i dodatkową koniecznością chłodzenia przegrzanego oleju co potęguje straty mocy.
Na przykładzie testu DLG  JD7920 AutoPowr podczas zmiany z I zakresu przy 13-15km/h na II zakres (gzdzie prędkośc maksymalna wynosi ponad 50km/h)  sprawność przekładni spada aż o 10%,czyli przy 200KM silniku straty mocy wzratają o 20KM :o
Fendt ma prostą przekładnię z dwoma zakresami,( z czego ten polowy jest ustawiony bardzo wysoko i powoduje to nieco większe straty mocy podczas wykonywania prac polowych z małymi prędkościami w porównaniu do innych przekładni )  do ok.30 i 50(65) km/h  zmienianymi niestety na postoju.
Przekładnie innych producentów nie różnią się zasadniczo w budowie (zasada działania pozostaje ta sama) z tym ,że oferują więcej zakresów pracy i te zakresy zmieniają się automatycznie w celu przekazywania mocy z jak największą sprawnością.
I tak JD AutoPowr(firmy ZF) posiada przekładnię z dwoma zakresami zmienianymi automatycznie. ZF Eccom stosowana w Deutz-Fahr TTV i Lamborghini R6 RVT posiada 4 zakresy od 0 do 6, 12, 24 i 50km/h zmienianych automatycznie.S-Matic firmy Steyr stosowana w NH TVT, Case CVX i Steyr CVT posiada 3 zakresy od 0 do 15, 25 i 50km/h. Rekordzistą tutaj jest przekładnia ZF stosowana w Classie XERION która posiada aż 8 zakresów.
Inną sprawą są systemy odpowiedziale za współdziałanie silnika z przekładnią, w Fendt'dzie jest to TMS, ale nie każdy model ten system posiada w przeciwiestwie do konkurencji.
Ale i tak przekładnia Vario bije na głowę konwencjonalny power-shift pod względem osiągów, ekonomii eksploatacji i przyjemności z jazdy.

Jesli ktoś mnie zrozumiał, to chwała mu za to :D.   

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ceny ciągników grupy AGCO (Fendt i Massey Feruson) Dzisiaj, 19:40
  •  

#22 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 grudzień 2006 - 19:41

Ceny ciągników grupy AGCO (Fendt i Massey Feruson) @LowRider-polecam-www.fat.admin.ch/d/veran/praes/2001/sl4ed.pdf -chyba ,że nie wierzysz w szwajcarską precyzję...

#23 Share LowRider

LowRider

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 989 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 25 grudzień 2006 - 20:35

Ceny ciągników grupy AGCO (Fendt i Massey Feruson) http://www.dazes.com...=20020507211507

A ja ci polecę tą stronę, są tu ciekawe porównania ciągników z przekładniami bezstopniowymi i konwencjalnymi, a także schematy, budowa i zasada działania wszytkich przekładni bezstopniowych w jakże przepięknym języku... trzeba tylko poszukać  w dziale TECHNIKA i TESTY :)

#24 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 grudzień 2006 - 20:44

Ceny ciągników grupy AGCO (Fendt i Massey Feruson) Czyli jednak moje na wierzchu... ;D-to jest b.podobne do tej szwajcarskiej stronki-chciałbym nadmienić ,że ten niebieski słupek to New Holland (bez skrzyni Vario)

#25 Share piootr

piootr

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1267 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 grudzień 2006 - 20:53

Ceny ciągników grupy AGCO (Fendt i Massey Feruson) dziwi mnie trzopszke przekonanie że fendt jest to ciągnik za***isty  bo chyba troche tak nie jest  niedaleko mnie wzioł na próbe fendta 150-160 km na próbe od korbanka  i tak samo zdychał na 1 działce z wachadłowym famarolem 5x45  jak jego stara 1614  ;D i nie kupił  póżniej miał na próbe CASA  jak woził buraki

#26 Share LowRider

LowRider

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 989 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 25 grudzień 2006 - 21:11

Ceny ciągników grupy AGCO (Fendt i Massey Feruson) Mi chodziło głównie o porównanie dwóch (prawie) identycznych ciągników różniących się tylko przekładnią- zobacz porównanie Case CS150 vs Case CVX150 oraz Fendt 916vario vs 816. Przekładnia bezstopniowa wypada nieco lepiej.
A jeśli chodzi o NH i Fendta to jest ten sam test

http://www.dazes.com...=20020426095820
http://www.dazes.com...=20020426072158

#27 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 grudzień 2006 - 21:35

Ceny ciągników grupy AGCO (Fendt i Massey Feruson) @LowRider-polecam-http://www.xtrac.de/index.php?topic=2330.75

#28 Share LowRider

LowRider

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 989 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 25 grudzień 2006 - 23:17

Ceny ciągników grupy AGCO (Fendt i Massey Feruson) Muszę się podszkolić w niemieckim... :D

#29 Share tomek

tomek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 918 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom

Napisany 25 grudzień 2006 - 23:19

Ceny ciągników grupy AGCO (Fendt i Massey Feruson) @jaro dzięki za kopie prof :) (dopiero dzisiaj zauważyłem) tylko szkoda że nie po polsku bo po niemiecku to ni w ząb :-X

#30 Share deer

deer

    gleboryjca

  • V.I.P.
  • rank
  • 1279 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pyrlandia

Napisany 16 styczeń 2007 - 23:39

Ceny ciągników grupy AGCO (Fendt i Massey Feruson) Zna kto cenę nowego 309 Vario?

Dzięks.
BŁOGOSŁAWIENI CI, KTÓRZY NIE MAJĄ NIC DO POWIEDZENIA I NIE UBIERAJĄ TEGO W SŁOWA

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ceny ciągników grupy AGCO (Fendt i Massey Feruson) Dzisiaj, 19:40
  •  

#31 Share mav

mav

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 535 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolskie

Napisany 17 styczeń 2007 - 15:29

Ceny ciągników grupy AGCO (Fendt i Massey Feruson) czytałem ten test JD 7920 i jestem jego uzytkownikiem, oni tam mieli AP40 ja mam AP50 skrzynia ta sama tylko oprogramowanie inne. TLS moze i w standardzie ale nie piszą czy z hamulcami czy bez bo przy prędkości 50km/h taki TLS II z hamulcami na przód jest wymagany. Dodatkowo tam ma mniejszy udzwig na podnośniku niż mój i jest inna masa. tamten niecałe 9t mój 11t ale najwazniejsze silnik ten sam <_<

Ciągnik przy ciezkich pracach takich jak orka czy głębosz nie chodzi z predkoscią powyżej 13km/h, ba nawet nie jezdzie szybciej jak 9km/h, czyli przy najważniejszych pracach nie wykazuje żadnych strat sprawności.

Jedyna praca przy jakiej przekraczana jest często ta predkosc to transport, a spadek sprawności w górnym zakresie prędkości jest rekompensowany modułem transportowym który po przekroczeniu 13km/h (a w zasadzie to przy zmienieniu zakresu) przesterowywana dawkę paliwa i dodaje 34KM więcej.Ciekawi mnie fakt ze DLG w całej tej swojej opinii nie uwzględniło tego faktu. Trudno żeby ciągnik o mocy 234KM palił tyle samo co 200KM. z tąd bierze sie większe spalanie przy transporcie.

A dla mnie jest śmieszną sprawa jak ktos sie zajmuje porównywaniem ze Fendt spali 38l/h a JD 39l/h a nie dodaje faktu ze uciąg Fendta jest mniejszy z powodu niedowagi. Mniejszy uciąg skutkuje dłuzyszm czasem wykonywania zabiegu a co za tym idzie większa iloscia paliwa jaka zassie. Dysponuje również mniejszym silnikiem( chodzi mi o pojemnosc) co tylko pozornie daje to ze mniej spali a daje tylko tyle ze jest bardziej wyżyłowany i dysponuje mniejszym zakresem momentu obrotowego. Według mnie to są juz pierdoły, czy pali litr w tą więcej czy mniej, liczy sie czas, im szybciej tym lepiej. Lepiej siedzieć przy piwku niż cały czas w polu B)

Dlatego wracając do wątku cena Fendt jest po prostu nieadekwatna do jego osiągów, ale w zamian za to istnieje konkurencja B)

#32 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 styczeń 2007 - 20:09

Ceny ciągników grupy AGCO (Fendt i Massey Feruson) A ja mam w Profi test JD 7720 a w innym 818 Vario TMS i szczerze mówiąc to chyba ten JD gorszy nie jest (a z pewnością miał mniej awarii).

#33 Share Hvb3000

Hvb3000

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 307 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska/ok. Leszna

Napisany 18 styczeń 2007 - 10:22

Ceny ciągników grupy AGCO (Fendt i Massey Feruson) Ma ktoś cennik Fergusona 5455 i 5460 ze skrzynią Dyna4 ? Ile kosztuje przedni tuz ?

#34 Share LowRider

LowRider

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 989 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 19 styczeń 2007 - 16:05

Ceny ciągników grupy AGCO (Fendt i Massey Feruson) Widziałe nieco wcześniej ten test JD 7920 w Profi UK chyba nr. 05/2006. Model testowy najprawdopodobniej nie miał mocy dodatkowej Power-Boost stąd tylko 200KM. Masa ciągnika była mierzona bez obciążników (z obciążnikami ważyłby ponad 10t).
Ogólnie się przyjeło, że podaje się masę ciągnika bez obciążników z pełnym bakiem paliwa i płynami technicznymi oraz z obciążnikami.
Seria 7030 jest lżejsza o ok.500kg, 7030Premium o ok 1200kg od serii 7020 <_<

Im się pracuje na niższym przełożeniu przekładni bezstopniowej na danym zakresie, to przekładnia generuje większe straty mocy. Czyli maksymalną sprawność na pierwszym zakresie przekładnia uzyskuje przy ok. 13 km/h a na II zakresie przy prędkości maksymalnej,stąd przy prędkości ok. 4 km/h na I zakresie są takie same straty mocy jak podczas jazdy 15km/h na II zakresie B)

#35 Share mav

mav

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 535 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolskie

Napisany 22 styczeń 2007 - 13:29

Ceny ciągników grupy AGCO (Fendt i Massey Feruson) Może po kolei B)

7930 ma mniejszy silnik 6,8l w stosunku do 7920 8,1l na samym tym juz jest strata masy.

Im się pracuje na niższym przełożeniu przekładni bezstopniowej na danym zakresie, to przekładnia generuje większe straty mocy. Czyli maksymalną sprawność na pierwszym zakresie przekładnia uzyskuje przy ok. 13 km/h a na II zakresie przy prędkości maksymalnej,stąd przy prędkości ok. 4 km/h na I zakresie są takie same straty mocy jak podczas jazdy 15km/h na II zakresie B)

Tak działa Vario. Im mniejsza prędkość tym większe straty.Bo w Vario przekładnia używa 100% napędu z drogi hydrostatycznej w przedziale do 3km/h a w przedziale 3-10 km/h napęd z drogi hydrostatycznej spada zaledwie do 70%, dopiero przy prędkości 17 km/h Vario ma w 100% napęd pochodzący z drogi mechanicznej, a to nie prędkość jaką sie wykorzystuje do prac polowych. I to opisałem dla warunków optymalnych dla tej skrzyni, czyli dla jej I zakresu. Bo jak by ktos próbował jeździć na II zakresie w polu to te straty można sobie pomnożyć przez 2 a w niektórych miejscach 4 krotnie.

A co do działania i sprawności AP. To jest to zupełnie na odwrót. Skrzynia ta w przedziale 3-10 km/h ma napęd 70% z drogi mechanicznej i jedyny moment w którym jest 100% z drogi hydrostatycznej to ułamek sekundy podczas zmiany przełożeń.

Zakresy są dwa: I od 0,05 do 20 km/h II od 0,05 do 40(50)km/h w całej przekładni AP(USA, nie ZFa) są dwa przełożenia. które w zaleznosci od obciazenia mogą sie zmienić przy 13 albo trochę ponad 15 km/h (lub moze sie wogóle nie zmienić jak jest za duże obciążenie)

System sprzęgieł hydraulicznych napędza w sposób płynny przekładnie planetarne, przekazujące moment obrotowy na poszczególne sekcje przekładni. Więc Hydraulika jest używana tylko jako napęd część przekładni planetarnej a mianowicie zew. koła zębatego przekładni planetarnej. Silnik hydrauliczny daje większy wydatek tylko wtedy gdy na to komp pozwoli i jak są większe obroty silnika bo tylko tym można zwiększyć wydatek hydromotorów <_<. Tak wiec straty sprawności mogą być tylko wtedy gdy hydrauliczne silniki pracują max. a precyzyjniej to ujmując to straty wzrastają wraz z wzrostem wydatku na s.hydraulicznym.

Żeby to prościej wytłumaczyć to dla przykładu prędkość 50 Km/h osiągasz np przy 1800 obr/min bo silniki hydrauliczne nie chodzą na max. Gdy silnik dostaje obciążenie, wzrastają obroty silnika tak samo wzrasta wydatek silnika hydraulicznego który przenosi moment obr. pchając wieniec i utrzymując prędkość, gdyby obciążenie było małe i komp na to pozwalał przy 2200 obr/min silnik hydrauliczny miałby największy wydatek, pchając jeszcze szybciej wieniec przekładni planetarnej jechało by sie 60 km/h:)

wiec gdyby przy predkosci 13km/h silnik miał 880 obr/min silniki hydrauliczne miały by minimalny wydatek to całe to stwierdzenie ze akurat przy tej prędkości jest największa strata sprawności można było by uznać za nie prawdziwe B) tu chodzi tylko o to ze akurat przy zmianie przełożenia moc musi być przeniesiona płynnie co pod obciążeniem jest wykonane przy pomocy s.hydraulicznych. A w Vario 3ba sie w momencie zmiany przełożenia zatrzymać i dopiero zmienić B)

LowRider posiadasz jakiś ciagnik z przekładnią bezstopniową?

#36 Share MCKYLO

MCKYLO

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 338 postów

Napisany 22 styczeń 2007 - 16:46

Ceny ciągników grupy AGCO (Fendt i Massey Feruson) Witam kolegów bardzo ciekawy temat bezstopniowych skrzyń ale uważam że oddzielny post byłby na miejscu zapewne wielu nas interesuje ten temat. O ile wiem spodziewamy się tutaj cen ciągników. Pozdrawiam

#37 Share LowRider

LowRider

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 989 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 26 styczeń 2007 - 19:39

Ceny ciągników grupy AGCO (Fendt i Massey Feruson) Ciągniemy temat dalej <_<

7830 jest lżejszy od 7820 o ok.500 kg ( Profi UK 11/2006), więc pomiędzy 7920 a 7930 może być jeszcze większa różnica w masie B)

Przekładnia AutoPowr John Deere 7010 dla ciekawskich

http://www.dazes.com...34Vario002b.jpg

W JD 6020, 6030 i 7030premium jest montowana przekładnia firmy ZF

Nie posiadam ciągnika z przekładnią bezstopniową. Jeśli już to model JD 6430( ale nie w tym roku), chociaż bardzo mi się podoba znacznie większy Case CVX 1195 ^_^

#38 Share tomek

tomek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 918 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom

Napisany 26 styczeń 2007 - 19:46

Ceny ciągników grupy AGCO (Fendt i Massey Feruson) z tego obrazka i tak nic nie rozumie <_<

#39 Share mav

mav

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 535 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolskie

Napisany 27 styczeń 2007 - 00:10

Ceny ciągników grupy AGCO (Fendt i Massey Feruson) to poczytaj mój post wyzej, opisuje działanie tej przekłądni tak ogolnie <_<

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ceny ciągników grupy AGCO (Fendt i Massey Feruson) Dzisiaj, 19:40
  •  

#40 Share kserkses

kserkses

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 652 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 luty 2007 - 20:27

Ceny ciągników grupy AGCO (Fendt i Massey Feruson) ZNA ktoś ceny traktorów CHALLENGER ( kołowych, choć gąsienicowe też są niezłe ) to też koncern AGCO i teraz zaczęli się reklamować w Polsce
http://mihg.pl/index...allenger&typ=ck
http://www.challenge...ngerpl/home.htm
<b>"Do biznesu idzie się dla pieniędzy, a do polityki dla naprawdę dużych pieniędzy" </b> G.Schetyna


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy