Skocz do zawartości

Zdjęcie

problem z silnikiem


9 odpowiedzi na ten temat

#1 Share piotrslonski1

piotrslonski1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 202 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 luty 2012 - 14:07

problem z silnikiem Witam mam fendta 308 1989r i dzisiaj go odpaliłem i po pół godziny patrzę a on z tłumnika pluje olejem .Co może być tego przyczyną
kupie ładowacz czołowy do fendt 308 LSA 1989r

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
problem z silnikiem Dzisiaj, 01:18
  •  

#2 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 luty 2012 - 17:57

problem z silnikiem A on ma turbinę?
Olej może iść z powodu luzu na prowadnicach zaworowych.
Najlepiej odkręć kolektor wydechowy i zobacz z której dziury idzie olej.

#3 Share piotrslonski1

piotrslonski1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 202 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 luty 2012 - 18:39

problem z silnikiem on nie ma turbiny ja się tego tylko boje żeby nie było to spowodowane przez te mrozy(żeby czegoś w środku nie rozwaliło)
kupie ładowacz czołowy do fendt 308 LSA 1989r

#4 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 luty 2012 - 19:16

problem z silnikiem To racze wygląda na zwykłe zużycie głowicy a nie mroź.
A oleju nie ubyło?
Jaka miał w tedy temperaturę silnik?
Jak długo był nie odpalany?
Gdzie stał przez ten czas?

#5 Share mirro

mirro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 513 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 luty 2012 - 21:13

problem z silnikiem Sprawdź odpowietrzenie skrzyni korbowej, czy nie zamazło. A może to nie olej tylko szdza z tłumika pomieszana ze skraplającą sie parą?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
problem z silnikiem Dzisiaj, 01:18
  •  

#6 Share piotrslonski1

piotrslonski1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 202 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 luty 2012 - 16:32

problem z silnikiem jak wyjąłem bagnet to pluł przez tą dziurę olejem ,teraz stał na polu
kupie ładowacz czołowy do fendt 308 LSA 1989r

#7 Share Juzek

Juzek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 119 postów

Napisany 06 marzec 2012 - 20:06

problem z silnikiem Znajomy miał identyczną sytuację, ale w Fergusonie. Tak się dzieje na dużym mrozie. Po prostu pierścionki ustawiły się w jednakowej pozycji i pluje olejem, najlepiej żeby pochodził na większych obrotach jeśli coś takiego się dzieje.

#8 Share piotrslonski1

piotrslonski1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 202 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 marzec 2012 - 18:26

problem z silnikiem dokładnie jak puściły mrozy nic się nie dzieje
kupie ładowacz czołowy do fendt 308 LSA 1989r

#9 Share mirro

mirro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 513 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 marzec 2012 - 19:57

problem z silnikiem Tak to ciekawa teoria z tym obracaniem pierścieni, Szkoda tylko że mało prawdopodobna.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
problem z silnikiem Dzisiaj, 01:18
  •  

#10 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 marzec 2012 - 20:48

problem z silnikiem Pierścionki mogą się obrócić i zamki ustawić w jednej lini, można w tedy odczuć mały spadek kompresji.
Raczej trzeba by poczekać do końca zimy, albo po prostu puścić ciągnik w jakąś prace.
Silnik nie dogrzany nie pracuje właściwie, bo nie ma temperatury która spowodowała by kasowanie się luzów elementów współpracujących, Tłok, pierścień, tuleja, zawór, prowadnice zaworowe.
Przy dłuższej pracy ciągnika w takim stanie może dojść do zapieczenia się pierścieni czyli zwiększenia zużycia oleju i przedmuchów do komory korbowej.
Pytanie jaką w tedy temperaturę miał silnik i czy ma termostat, a i co w tedy ciągnik robił?
Niewielkie plucie olejem po wyjęciu bagnetu nie jest niczym złym. Olej w komorze korbowej jest rozbryzgiwany przez wał i w ogóle ścieka z górnych cześć silnika, a ruch tłoków nawet przy drożnej odmie spowoduje wydmuchiwanie powietrza razem z kropelkami oleju przez dziurę bagnetu.
Dokładnie chodzi mi o silniki z bagnetem bezpośrednio w boku bloku, gdy mamy rurkę w której jest bagnet takie zjawisko jest nie spotykane w sprawnym silniku.
Problem jest gdy olej się wylewa przez bagnet, w tedy to kompresja nam nieźle ucieka do komory korbowej.

Podobne tematy