Skocz do zawartości

Zdjęcie

Budowa i zasada działania hamulców w 155.54


70 odpowiedzi na ten temat

#1 Share andrejus

andrejus

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 606 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostróda
  • Zainteresowania:OFF ROAD, enduro, motoryzacja

Napisany 13 luty 2012 - 13:48

Budowa i zasada działania hamulców w 155.54 Podobno hamulce mokre. Jak działają? Naciskając pedał hamulca uruchamiam pompkę hydrauliczną?

Pytam ponieważ po tych mrozach znikły hamulce, jest tylko ręczny.
Pedał wpada bez oporu.
Czy elektryka ma jakiś wpływ na hamulce? - Przypadkiem podłączając akumulator zrobiłem zwarcie.
Nie bój się tego że twoje życie kiedyś się skończy, ale tego, że może się nigdy nie zacząć

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Budowa i zasada działania hamulców w 155.54 Dzisiaj, 19:39
  •  

#2 Share Grzesiek10314

Grzesiek10314

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 145 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie, okolie Bielska Podlaskiego
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze(ogólnie mechanizacja rolnictwa), produkcja roślinna

Napisany 13 luty 2012 - 21:51

Budowa i zasada działania hamulców w 155.54 jeśli pedał wpada bez oporu to może być to brak płynu hamulcowego

#3 Share Geo

Geo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok
  • Zainteresowania:Ciekawostki naukowe i nie tylko

Napisany 13 luty 2012 - 23:58

Budowa i zasada działania hamulców w 155.54 Z tego co mi wiadmo za hamulce odpowida też pompa hydrauliczna.

#4 Share tomek83

tomek83

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 197 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:CTU

Napisany 14 luty 2012 - 11:50

Budowa i zasada działania hamulców w 155.54 Wydaje mi się, że pompki hamulcowe w tym typie działają jako wspomagające, czyli naciskając pedał hamulca płyn idzie do rozdzielacza hydraulicznego. Działa na suwak i otwiera dopływ oleju hydraulicznego na tarcze hamulcowe.
Przyczyny szukałbym w braku dopływu płynu hamulcowego do rozdzielacza, więc albo pompki hamulcowe albo brak płynu.
Piszesz, że ręczny jest to z rozdzielacza olej idzie na hamulce.

Edytowany przez tomek83, 14 luty 2012 - 11:52.


#5 Share andrejus

andrejus

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 606 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostróda
  • Zainteresowania:OFF ROAD, enduro, motoryzacja

Napisany 14 luty 2012 - 15:20

Budowa i zasada działania hamulców w 155.54 Ręczny jak się nie myle jest na taśmie.
Wlałem do zbiorniczka płyn, było sucho.
Hamulce jako takie są ale dopiero po kilku wciśnięciach. Ewidetnie zapowietrzone.
Teraz pytanie gdzie jest przeciek i jak je odpowietrzyć?
Nie bój się tego że twoje życie kiedyś się skończy, ale tego, że może się nigdy nie zacząć

#6 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 luty 2012 - 16:09

Budowa i zasada działania hamulców w 155.54 Zapewne odpowietrza się jak wszystkie układy hamulcowe na płyn. Nie wiem gdzie u ciebie jest odpowietrznik, ale szukaj po przewodach od pompek hamulcowych a na pewno dojdziesz.
Co do przecieku to może i jest ale już kilka razy się spotkałem, że właśnie po zimie lub w jej trakcie płyn zniknął.
Przecieku widocznego nie było. Po zalaniu świeżego płynu i odpowietrzeniu już nie ubywało i był także przez kolejne zimy z ostrymi mrozami.
We wszystkich tych przypadkach płyn był dość stary pewnie jak i u ciebie bo skoro nie wiesz gdzie się go odpowietrza to i nigdy go nie zmieniałeś. A stary płyn traci swoje właściwości , pochłania duże ilości wilgoci i sam robi się jak woda, w dodatku brudna. Może przez to i dodatkowo mroź i płyn "wyparowuje".

#7 Share andrejus

andrejus

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 606 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostróda
  • Zainteresowania:OFF ROAD, enduro, motoryzacja

Napisany 14 luty 2012 - 17:13

Budowa i zasada działania hamulców w 155.54 Znalazłem odpowietrznik na rozdzielaczu.
Płyn leciał z niego tylko przy pompowaniu prawym pedałem.
Odpowietrzenie nie wiele pomogło. Wciąż jest jakby zapowietrzony, hamulec pojawia się po 3 ruchach pedała.
Lewy jest tak jak dawniej, za drugim razem łapie.

Co do wymiany płynu: nie robiłem tego nigdy bo ciągnik mam dopiero pół roku.


Dodany obrazek


i odpowietrznik

Dodany obrazek

Dodany obrazek
Nie bój się tego że twoje życie kiedyś się skończy, ale tego, że może się nigdy nie zacząć

#8 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 luty 2012 - 22:25

Budowa i zasada działania hamulców w 155.54 To że nie zdążyłeś wymienić płynu to się nie dziwię, ale tym bardziej były właściciel go nie zmieniał.
A teraz się tylko na mnie nie złość bo może tylko cie źle zrozumiałem.
Ale umiesz odpowietrzać układy hamulcowe?
Odpowietrzałeś jednym odpowietrznikiem prawym więc się nie dziw, że jak naciskałeś lewym to nic nie poleciało.
Prawy pedał ma swój odpowietrznik, a lewy swój na lewej stronie ciągnika.
Hamulce masz na lewej i prawej osi. Tak jest w każdym ciągniku.
Napisz w jaki sposób odpowietrzałeś?
Jak leciał płyn z odpowietrznika?
Jeśli słabo to mogły się zabrudzić zasilania pompek ze zbiorniczka z powodu brudnego płynu i w tedy kiepsko ciągną i nie odpowietrzy się układ.

#9 Share andrejus

andrejus

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 606 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostróda
  • Zainteresowania:OFF ROAD, enduro, motoryzacja

Napisany 14 luty 2012 - 23:46

Budowa i zasada działania hamulców w 155.54 Potrafię odpowietrzyć hamulce, nie robiłem tego pierwszy raz.
Mimo to opisze sposób w jaki to robiłem:

Pompowanie do czasu aż pojawi się płyn bez bąbelków powietrza nie dopuszczając przy tym do opróżnienia zbiorniczka. Gdy już leci płyn bez bąbelków, naciskamy na pedał aż stanie się twardy, wtedy na sekundę popuszczam odpowietrznik i tak kilka razy.

W renault budowa i zasada działania hamulców jest odrobinę inna niż w tradycyjnym układzie.
Spójrz na zdjęcia i to co wcześniej napisałem.

Jak widzisz jedna rurka idzie do rozdzielacza hydrauliki i tam jest 1 odpowietrznik. Druga rurka idzie z drugiej strony i wchodzi do mostu. nie widać żadnego odpowietrznika.
Nie bój się tego że twoje życie kiedyś się skończy, ale tego, że może się nigdy nie zacząć

#10 Share Grzesiek10314

Grzesiek10314

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 145 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie, okolie Bielska Podlaskiego
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze(ogólnie mechanizacja rolnictwa), produkcja roślinna

Napisany 15 luty 2012 - 22:42

Budowa i zasada działania hamulców w 155.54 na pewno wiesz gdzie są bębny hamulcowe, więc na górze tych bębnów znajdują się po dwa odpowietrzniki, jeden z lewej strony bębna, a drugi z prawej strony bębna i tak samo na drugim bębnie, z tyłu ciągnika też jest jeden odpowietrznik znajduje się on zaraz za kabiną pod tą blachą w której mocowane są gniazda hydrauliczne

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Budowa i zasada działania hamulców w 155.54 Dzisiaj, 19:39
  •  

#11 Share andrejus

andrejus

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 606 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostróda
  • Zainteresowania:OFF ROAD, enduro, motoryzacja

Napisany 16 luty 2012 - 19:32

Budowa i zasada działania hamulców w 155.54 Kolego czy jesteś pewny że jest tak jak piszesz?
U mnie nie ma bębnów bo hamulce są tarczowe.
Jeśli dajecie jakieś rady bądźcie pewni tego co piszecie.

Gdzie tu widzisz bębny?
Dodany obrazek

Edytowany przez andrejus, 16 luty 2012 - 19:33.

Nie bój się tego że twoje życie kiedyś się skończy, ale tego, że może się nigdy nie zacząć

#12 Share Grzesiek10314

Grzesiek10314

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 145 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie, okolie Bielska Podlaskiego
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze(ogólnie mechanizacja rolnictwa), produkcja roślinna

Napisany 16 luty 2012 - 20:37

Budowa i zasada działania hamulców w 155.54 kolego jestem pewny tego co piszę bo sam posiadam ciągnik Renault i piszę wszystkie informacje na jego podstawie. u mnie też są tarcze, może źle się wyraziłem z tymi bębnami, ale myślałem że każdy się domyśli że chodzi o obudowy tych tarcz, ale widać się pomyliłem. no z tej perspektywy to na pewno tego co trzeba nie znajdziesz. przy tylnym moście, przed półosiami znajdują się właśnie te obudowy z tarczami. to nie trudno znaleźć i tak samo odpowietrzniki

#13 Share andrejus

andrejus

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 606 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostróda
  • Zainteresowania:OFF ROAD, enduro, motoryzacja

Napisany 16 luty 2012 - 22:23

Budowa i zasada działania hamulców w 155.54 Jak się nie mylę masz renie z serii ...14 a one znacznie się różnią od serii ...54

Czy u ciebie też jedna z rurek idzie do rozdzielacza hydr? a druga wchodzi do mostu?
Nie bój się tego że twoje życie kiedyś się skończy, ale tego, że może się nigdy nie zacząć

#14 Share andrejus

andrejus

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 606 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostróda
  • Zainteresowania:OFF ROAD, enduro, motoryzacja

Napisany 17 luty 2012 - 14:31

Budowa i zasada działania hamulców w 155.54 tak to u ciebie wygląda?


2.JPG

1.JPG

Edytowany przez andrejus, 17 luty 2012 - 14:36.

Nie bój się tego że twoje życie kiedyś się skończy, ale tego, że może się nigdy nie zacząć

#15 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3429 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 17 luty 2012 - 15:00

Budowa i zasada działania hamulców w 155.54 oczywiscie ze w .14 sa inne hamolce, suche, jak w samochodzie, pewnie te wieksze mialy mokre, podejrzewam ze od modelu 133 w obu seriach

nikt bledu nie poprawil :blink:

Edytowany przez izydor6280, 29 luty 2012 - 18:48.

Polska B

 


#16 Share andrejus

andrejus

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 606 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostróda
  • Zainteresowania:OFF ROAD, enduro, motoryzacja

Napisany 17 luty 2012 - 15:13

Budowa i zasada działania hamulców w 155.54 No właśnie, nie rozumiem dlaczego ktoś się spiera pomimo tego że nie jest pewny tego co pisze.

A jak jest u ciebie izydor? Bo masz chyba ten sam model co ja?
Nie bój się tego że twoje życie kiedyś się skończy, ale tego, że może się nigdy nie zacząć

#17 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3429 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 17 luty 2012 - 15:26

Budowa i zasada działania hamulców w 155.54 no niestety u nas 113

wroc !!!!!
ja tam sie ciesze ze 113

Edytowany przez izydor6280, 17 luty 2012 - 15:28.

Polska B

 


#18 Share andrejus

andrejus

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 606 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostróda
  • Zainteresowania:OFF ROAD, enduro, motoryzacja

Napisany 17 luty 2012 - 15:46

Budowa i zasada działania hamulców w 155.54 Claas-renault 650 temis to kontynuacja mojej reni.
Czasem starsze okazuje się lepsze :)
Ale idąc tym tokiem musielibyśmy kupować coraz to starsze sprzęty.
Nie bój się tego że twoje życie kiedyś się skończy, ale tego, że może się nigdy nie zacząć

#19 Share lukaszw

lukaszw

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 luty 2012 - 17:49

Budowa i zasada działania hamulców w 155.54 na zdjęciach tych co wstawiłeś na początku i opisywałeś ten odpowiedtrznik przy rozdzielaczu to może poprostu trzeba wymienić odpowietrznik. I to jest taj że ty masz przy swojej ten odpowietrznik na rozdzielaczu a w serii 14 była rurka do tyłu i z tyłu ciągniika się bezproblemowo odpowietrza, i ten odpowietrznik odpowiada za odpowietrzenie układu na hamulce hydrauliczne na przyczepy a dlatego prawego koło ci nie chamuje bo płyn na przyczepy jest brany z prawej pompki. Bo z twoich wcześniejszych odpowiedzi wynika że lewe koło odpowietrzyłeś. Pokombinować musisz z tym odpowietrznikiem bo powietrze łapie. Jak założysz dobry odpowietrznik to musisz normalnie to odpowietrzyć jak każdy inny układ taką metodą jak napisałeś. Jeśli się mylę to nie mnie ktos poprawi, ale wiem to z doświadczenia :)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Budowa i zasada działania hamulców w 155.54 Dzisiaj, 19:39
  •  

#20 Share andrejus

andrejus

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 606 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostróda
  • Zainteresowania:OFF ROAD, enduro, motoryzacja

Napisany 17 luty 2012 - 20:16

Budowa i zasada działania hamulców w 155.54 Wymienić odpowietrznik? hehe a co w nim jest do popsucia się ? :blink:
Nie bój się tego że twoje życie kiedyś się skończy, ale tego, że może się nigdy nie zacząć

Podobne tematy hamulce renault 155.54