djpala

silnik zetor 7011 cyrk na kolach

Polecane posty

djpala    0

Witam wszystkich.

Mam taki problem z silnikiem wszystko było dobrze chodził jak zegarek dopóki nie wyciekł mi olej z silnika (pękła miska) jak kontrolka mi się zaświeciła zgasiłem i nalałem olej żeby wrócić do domu na drugi dzień zmieniłem miskę ale już ciągnik nie miał mocy i dymił na niebiesko odkręciłem kolektor wydechowy i okazało się ze nie chodzi na 2 i 3 cylinder ( niebieskie, zimne i mokre spaliny) stwierdziłem ze tuleje poleciały wymieniłem na nowe oryginalne zetora (340 zł dziura ) odrazu wal do szlifu pojechał, nowe panewki, pompa olejowa i wszystkie kola rozrządu i dalej to samo w następnej kolejności pompa do pompiarza i wtryski nie pomogło wiec się wkuzylem i kopiłem nowa pompę wtryskowa i sam kupiłem końcówki i przy mnie je wymieniali i ustawiali żebym miał pewność ze na pewno były wymienione na nowe problem nie znikł dalej to samo kopiłem jedna nowa głowice i na nowej też nie chodzi dodam ze ciśnienie na tłokach ma 24 bar. a nowej głowicy 25 bar.i silnik zrobił jakieś 40 MTG tak wiec jeszcze nie dotarty dobrze możne dla tego te ciśnienie jest takie małe mierzone na zimnym silniku w temp powietrza około 0 C.

 

Proszę o rady może ktoś się spotkał z takim problemem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

A oglądałeś może krzywki wałka rozrządu? ale bez oleju nie mogło ich w sumie szybko zeżreć, głowic też na szczelność nie sprawdzałeś? może zdejmij pokrywki głowic te od klawiatury i zobacz czy zawory się otwierają, i jaki mają skok. Dziwny przypadek trzeba przyznać, mam nadzieję że pierścienie przy montażu ci nie popękały, ale nie bo masz ciśnienie dobre... sprawdź te zawory, to jedyne co mi do głowy przychodzi.

A jeszcze jedno, w zetorach niekiedy pompy wtryskowe były smarowane olejem z silnika, u ciebie jest z silnika, czy pompa ma swój olej?


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kozulek2    228

zastanów się czy dobrze złożyłeś rozrząd -porównałeś znaki starych kół i nowych ,wymieniałeś sprzęgiełko pompy? skoro silnik chodzi to spróbuj przyspieszyć na max zapłon,może zareaguje.... jak nie to wygląda że wałek rozrządu do wymiany...jak rozbierałes to w jakim stanie były części, były oznaki zacierania się silnika?

Edytowano przez kozulek2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
djpala    0

Stara pompa miała własne smarowanie a nowa ma już smarowanie z silnika, wałek rozrządu dziś rano wyjąłem i pojadę do agromy porównać wymiary jak coś mi się tylko nie spodoba to kupie nowy i oczewiscie orginał

 

Kola były dobrze ustawione ze trzy razy to sprawdzałem zaraz mi se gwinty pościerają od tego odkręcania i skręcania z zapłonem tez kombinowałem i bez zmian

Edytowano przez djpala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pinki2008    0

sprawdź czy nie są za duże luzy na klawiaturze mogą się nie domykać zawory wydechowe i dolotowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masiew    31

przy takim małym ciśnieniu spręzania, to nigdy on ci nie zapali. tłoki też wymieniales?


wiem co czynię i moje czyny określają to, kim jestem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kozulek2    228

chyba zbyt nerwowo do tego podchodzisz , najpierw prawidłowa diagnoza a potem wymiana zużytych części na nowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masiew    31

zalej do każdego tłoka ok. 50ml oleju silnikowego i wtedy sprawdz sprę żanie


wiem co czynię i moje czyny określają to, kim jestem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sel    0

Porównałbym znaki na nowych kołach ze starymi czy się zgadzają morze być źle nacechowane. Wtryski wyjąć i podpiąć pod pompę sprawdzić czy podają równo paliwo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
djpala    0

Pompa wtryskowa była sprawdzana na drugim ciągniku i chodził ładnie 0 dymku odpalał na dotyk a u mnie masakra a zapomniałem powiedzieć jak odkręciłem kolektor ssący to te dwie środkowe głowice maja mokre kanały ssące kopiłem 1 nowa głowice zmieniłem i ta tez jest mokra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
djpala    0

Z walkiem jest problem bo akurat w aromie nie maja, prywaciarze tez nie maja, ale mierzyłem wałek od c 360 i u mnie są mniejsze krzywki średnio 0,5 mm

 

A co do znaków na kolach, zmiana zaworów jest równo w GMP z tego co ja wiem tak powinno być, początek wtrysku 3,5-4 mm przed GMP (sprawdzane za pomocą kapilary ) zawory były ustawione tak jak książka podaje 0,25 mm wszystkie zawory bez wyjątków

Edytowano przez djpala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Skoro masz manometr do sprawdzania ciśnienia sprężania to sprawdź jeszcze raz, z tym że zrób to dokładnie, a pomoże wyeliminować usterkę w komorze spalania.

Tu masz przykładową instrukcję http://www.zss.lublin.pl/html/motor/13.2.%20Pomiar%20cisnienia%20sprezania.pdf

 

Oczywiście zrobisz to jak złożysz silnik z powrotem.

A wałek rozrządu jest równo zużyty na wszystkich krzywkach czy jakoś inaczej na tych środkowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
djpala    0

Właśnie się dowiedziałem ze ciśnienie minimalne dla john deera 3140 wynosi 21 bar (dane z instrukcji napraw serwisu ) stopień sprężania taki sam jak w zetorze 17;1

 

A co do tych krzywek walka to różnice na moim walku to 0,1 mm myślę ze nie jest to aż tak duża różnica sam już nie wiem tracę głowę

Edytowano przez djpala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mówisz że ten silnik źle chodzi, to co na dwa gary w ogóle nie pali czy co, bo nic z tego nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
djpala    0

zimny chodzi na dwa gary skrajne gorące spaliny i praktycznie bezbarwne jak się zagrzeje chodzi równiej ale na dwóch środkowych garach jest niebieski dym i dużo chłodniejszy można rękę przyłożyć do kanału wydechowego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A ciśnienie sprężania na 1 i 4 tłoku mierzyłeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

To nie jest oszałamiająca różnica w krzywkach ale dźwigienki klawiatury mają stosunek 1:2, 2:3, 3:5 także na zaworach to nie jest 0.1mm tylko 0.2; 0;3mm niby niedużo powinno pracować poprawnie, jeżeli sprawdziłeś pompę, końcówki, ciśnienie sprężania jest jak na 70xx dobre, początek tloczenia i rozrząd dobrze to coś kłóci się w zeznaniach, nie wiem Rutkowskim nie jestem ale ja podejrzewam że chyba ci pierścienie przy montażu pękły, i możliwe że go nie mierzyłeś, albo mierzyłeś złym manometrem...

Zmierz jeszcze raz ciśnienie sprężania+próba olejowa tj. kolega wyżej pisał i zmierz jeszcze raz po oleju w cylindrach, i środkowe wtryskiwacze po próbie wkręć na skrajne, to rozwieje dyskusję.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tylko zauważ @boby że przed remontem miał to samo.@djpala całe zestawy {tłok+tulej +pierścienie} zakładałeś nowe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Właśnie pozostają pompa, wtryski i wałek i wszystko sprawdzane nie znaczy że dobrze sprawdzone, próba sprężania wyklucza głowicę i cylindry, ale sam już nie wiem... napisałem w drugim poście że dziwny przypadek... czeski film naprawdę, niekiedy tak jest i wychodzą błahostki i zaniedbania tj. zatkany filtr powietrza ale tu to nie pasuje, pasują pomieszane popychacze, nieustawione zawory itp.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
djpala    0

Wszystkie 4 dziury nowe oryginalne zetora (tłok + tuleja + pierścienie + sworzeń + zabezpieczenia sworznia i gumowe uszczelki na tuleje), stare jak wyjem wyglądały jak nowe, tłoki ładne białe pierścienie były cale i nie zapieczone ale jak wymieniałem to nie miałem jeszcze sprzętu do sprawdzania ciśnienia.tak wiec nie wiem jakie było ciśnienie na starych zestawach

A zegar kopiłem nowy cały komplet firmy YATO do diesla

 

ciśnienie na tłokach od strony pompy wodnej

1- 24 bar

2- 25 bar i tu nowa głowica a chodzi najgorzej

3- 24,5 bar

4- 24,5 bar

Edytowano przez djpala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kozulek2    228

człowieku narobiłeś sobie kosztów ,zupełnie nie potrzebnie-tak się nie robi,nie wymienia się wszystkiego po kolej bez postawienia prawidłowej diagnozy .Wymieniłeś STARE DOBRE na nowe nie koniecznie lepsze materiałowo.Popełniasz gdzieś błąd tylko gdzie,poproś najlepiej kogoś kto się zna i niech ci sprawdzi wszystko od nowa -zacznijcie od najprostszych ,najłatwiejszych czynności bez zbędnego rozbierania silnika(klawiatura,ustawienie zaworów,jeszcze raz kąt wtrysku na pierwszym cylindrze,laski popychaczy czy sa proste itp.), Trudno zgadnąć na odległość ale mi to wygląda na opózniony zapłon(błąd na rozrządzie,sprzęgiełko pompy zamienione).Ciśnienie jest ok ,pompa nowa wtryski też ,wałek może być .

Edytowano przez kozulek2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Też się zgadzam z tymi kosztami, za dużo wymienił nie potrzebnych rzeczy, w ogóle rozrządu to bym nawet nie ruszał, tym bardziej jak zapaliła się tylko kontrolka i zaraz zagasił to ze smarowaniem nic nie powinno się stać. Ciśnienie sprężania jest dobre tym bardziej że nie jest silnik dotarty i nie wiadomo jak mierzył, ale mniejsza z tym jest na wszystkich tłokach równe, to stare klamoty, które żrą oleju 2-3 litry na dzień a chodzą ładnie równo, tylko zauważcie Panowie wszystko prawie po wymieniał,łącznie z nową pompą wtryskową, a problem ten sam co przed remontem, ciekawy przypadek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
limousine    38

Jak to się stało, że miska olejowa ci pękła?

 

Widać znasz się na silnikach, a nie potrzebnie narobiłeś tyle kosztów.


Produkcja bydła mięsnego + roślinna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj