dawid464

silnik mwm

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
seraf3    0

Mam renaulta 90-34 z silnikiem MWM d226-4 i jestem w trakcie remontu, zrobione wtryskiwacze pompa wtryskowa wymieniona pompka paliwowa sprawdzone ciśnienie sprężania (na zimnym silniku dwa tłoki ok 28 I dwa 30) po złożeniu silnik nie pracuje tak jak powinien (tzn. nic się nie poprawiło) jakby brakowało mocy dodam że pali dobrze . Chce wiec sprawdzić ustawienie rozrządu (przy składzniu napewno go nie przestawiłem). Czytałem że można po znakach, jeśli ktoś wie jak to prosze o dokładny opis.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Na kole pompy masz dwa znaki - 2/4 i 3/6 - w Twoim silniku ustawione powinno być na znak 2/4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seraf3    0

Pawel885 coś dokłaadniej, czzytałem że najpierw trzeba ustawić pierwszy tłok w GMP (tylko który to pierwszy) następnie koło zębate znakiem 2/4 z innym znakiem (no właśnie z jakim znakiem) . Powiedzmy że mam ogólne pojęcie ale tu potrzebuje szczegułów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Kolego skoro Ci zapala to mogłeś się machnąć o ząbek czy dwa więc znaki są na pewno blisko siebie, koła zębate są tak skonstruowane że inaczej ich nie założysz więc nie tu problem, pisałeś że zmieniałeś pompę - na jaką? Ile Cię to kosztowało? Ja stawiam na pompę, dziwne wibracje i stukanie z góry silnika - często są takie objawy, do wymiany głowica

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Kolego @seraf3 skoro masz ogólne pojęcie to wiesz przecież, że pierwszy tłok-cylinder to ten od rozrządu. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

na bloku tuż powyzej misy olejowej jest napisana kolejność w silniku mwm przypatrze sie a sie zdziwisz, w dodatku jest kolejnosc pracy poszczególnych tłokow


znalazłem to czego szukałem ..:)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

Nowe pytanie, czy d227-6 ma natrysk oleju na denko tłoka?

Ewentualnie czy późniejsze uturbione D226 miały natryski?

Ktoś ma dostęp do schematu magistrali olejowej do tego silnika?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

OK sam sobie odpowiem, nie ma żadnego chłodzenia tłoków.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
suzuki18l    52

tak czytam, i widzę ze i w moim renault 110 54 coś nie tak, strasznie słaby się wydaje, niby agresywnie na gaz reaguje, ale w pracy słabnie, czuć ze coś za słaby, z tego co wyczytałem , i u mnie nie za kopci na czarno , nie wiem jak bym się starał nie puści czarnego dymka, jest siwy biały, niby szybko odpala ale zawsze tak jak by zaskakiwał na dwa-3 tłoki i po chwilce cały silnik łapie, jeszcze jedno mnie zmartwiło, pali odpala, ale raz mi brakło paliwa, zalałem, i żeby go odpalić, to pół dnia na rozruchu i nowym aku, teraz tak powiem ze chyba cudem zaskoczył, szedł siwy biały dym ale ni cholery nie chciał zaskoczyć, rozruch i nowy aku napędzał jak oszalały więc nie ma mowy ze za słabo kręcił, masakra, oby mi nigdy już nie brakło paliwa,  czy ktoś mądrzejszy mógł by mi dopowiedzieć, czym się zainteresować, czy to są objawy jakiejś usterki niedomagania np pompy? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

jak z filtrami powietrza i paliwa ?

sprawdź pompkę zasilającą, na początek stawiałbym na nią


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
suzuki18l    52

tak własnie zrobiłem , rozkręciłem pompkę zasilającą, no było parę syfków, ale to parę okruchów i na pewno nie ograniczały by w zadnym stopniu przelotu paliwa, wykręciłem filtr paliwa , ale dopiero na jutro będzie , wkręciłem s powrotem stary, ale tez się wydaje czysty, i w ogóle filtr polski , czyli wymieniany przez handlarza, bo ciągnik z Francji to raczej tam by nie kupili z polski filtra, odkręciłem dekiel od koła zębatego, tylko co z tego jak nie wiem w którą stronę przestawić te kółko na fasolkach, tzn, w którą stronę pompa ma się przechylić , ?? , zobaczę jeszcze ten filtr powietrza jeszcze, kurczę, miałem case 1056 105 KM, to z kvernelandem 4 obracanym latał na 2 ce czasem tylko trzeba było spowolnić o te 25% , półbieg, a tu 2 na spowolnionym ledwo ciągnie, ciągnie ale ciężko ma takie na granicy albo zaraz zdechnie albo uciągnie, tak wolno na tej jedynce ze masakra tak orać silnik miał być oszczędny a pali więcej od case, a powiedz kolego co z tym ustrojstwem pod pompą, jak to rozkręcić by nie popsuć, wykręciłem tą śrubę z śrubką na 8 , ale tam tylko sprężyna i nie ma co nawet wyczyścić, a i w case, przy odpaleniu , albo tylko kiedy maks ciężko miał to na czarno zakopcił, tak to nic nie puszczał , i żaden siwo biały dym, czuć było zdrowizną , i wo-gule jak ciężko czy coś, to nie słab tylko się grzebał, a tu to rzeczywiście żeby grzebnął to chyba tylko na jedynce, nie wiem, bo już się zastanawiałem sprzedawać i kupić ten model 133-54 , ale szkoda mi bo w bardzo dobrym stanie, wszystko działa jak należy i widać ze dużo nie robił 

Edytowano przez suzuki18l

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    637

Jeśli chodzi o orke to u mnie z wałem Campbell tez jeżdżę na 2 żółw... Bez wału to albo 2 zając albo 4 zając na pierwszym zakresie... Ale ziemia ziemi nie równa tak więc...
Ale może coś masz z tą dawką nie tak bo mój jak ma ciężko to taki delikatny dymek puszcza...
Nie ma sensu tej sprzedawać żeby kupić 133 tym bardziej jak stan masz super... Pokombinować z tą pompą albo jak masz możliwość to kup pompę od modelu 120...

Edytowano przez panczo1922

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
suzuki18l    52

orałem jak narazie , cięższe , podchodzące pod glinę, ale ciągniki niby ta sama moc, a słabszy na tyle , że mnie to zmartwiło 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Sprawdź ciśnienie sprężania to podstawa przy diagnozie, jak będzie ok to końcówki a następnie pompa. Ja miałem zjechane głowice i też ciężko zapalał i kopcił na biało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
suzuki18l    52

Sprawdź ciśnienie sprężania to podstawa przy diagnozie, jak będzie ok to końcówki a następnie pompa. Ja miałem zjechane głowice i też ciężko zapalał i kopcił na biało

kolego , podpowiedz jak to się robi jak sprawdzić ciśnienie, chodzi tobie o ciśnienie na wtrysku czy w cylindrze? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Sprężania, pompa tłoczy a nie spręża  :) wyciągnij wtryskiwacze i w ich miejscu zainstaluj manometr 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BENNY82    242

a czysciłes przewody paliwowe? powinienes zacząc od tego. ja w case miałem identyczne objawy. wymieniłem wiec pompke wspomagającą to samo dalej filtry dalej to samo. pali na dotyk dymka nie pusci czarnrego a jak ciezka robota to schodzi z obrotów i gasl . poszedłem po nitce do kłebka szczelnosc układu paliwowego wymiana podkładek miedzianych jezeli któras wydaje sie zużyta pózniej wymiana sparciałych przewodów paliwowych ukrytych pod kabiną (odchodza metalowe a przy samym baku są gumowe powykrecane popekane bodaj od nowosci trudny dostep był ale warto to sprawdzic czy nie masz tak samo. było ok dłuższy czas ozniej zaczął sie zapowietrzac podczas pracy znowu zachodziłem w głowe co jest. sprawdziłem po kolei dokąd dochodzi paliwo aż dmuchnełem w przewód od baku i co ? przytkany powietrze szło ale powoli bardzo. sprężarka dopiero sie uporała i mam bak do czyszczenia. a przewód przytkał mi sie ze 3 razy już ale nie mam czasu póki co umyc bak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    13

Dla D226-6, typ pompy: R3462360 kąt wtrysku 8,33mm +-0,30mm przed GMP bądź w stopniach 27 +-0,5.

 

A czy wiesz może jaki jest kąt wtrysku dla silnika  TD226-4?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

Pare lat minelo az w koncu d227 sie rozsypalo. Pekniety wal wiec szkoda bylo kasy na szukanie walow, ktore sa w niewiadomym stanie. Kupilem troche w ciemno TD226B6 ze 155.54 95r bo w sumie nigdzie nie ma info czy idzie ten silnik przeswapowac w miejsce D227-6. Po paru zmianach i 2 tyg pracy z doskoku po 1-2h dziennie jest 145KM w 951-4 ;) Do tego LPG i ostatecznie okolice 170KM ;) Co do oplacalnosci tego przedsiewziecia przemilczmy temat. Tak wiec nie sadze by ktos sie porwal na taka przekladke ale jakby ktos pytal - da sie.

20181011_175514.jpg

20181008_181517.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

Dzięki.

Kilka tyg pracy już ma za sobą, pomimo iż wcześniej nie narzekałem na braki mocy to teraz jest naprawdę bydle.

20" 4 vario czy 3 łapowy głębosz na glinach to po prostu śmiech. Prędzej zakopie się niż zdusi. Byle nie przesadzić z szerokością opon i obciążeniem na WOM to skrzynia powinna to znieść :) Spalanie sumarycznie z LPG wychodzi taniej niż przed swapem na samym ON.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

Zeby nie bylo za kolorowo dopadl mnie problem ze smarowaniem klawiatury 6garu. Jak sie okazuje znana i lubiana usterka, szkoda ze teraz sie dowiaduje, ze to wada fabryczna. No ale trudno walek wyciagniety 2 szklanki zrzucone. 11 jeszcze nada sie w nominal ale 12 trzeba rozwiercac na +0.50. Przy okazji zasilanie magistrali z drugiej strony i mozna skladac.

20190409_164307.jpg

20190409_164318.jpg

20190409_164325.jpg

20190409_164745.jpg

20190409_164917.jpg

 

20190409_164307.jpg

Edytowano przez Levis

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj