Skocz do zawartości

Zdjęcie

silnik mwm


93 odpowiedzi na ten temat

#41 Share Levis

Levis

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Pure performance

Napisany 16 kwiecień 2012 - 22:08

silnik mwm Orientuje się ktoś jakie powinno być ciśnienie wtrysku dla wtryskiwaczy silnika D227? Jaki producent robi oryginalne końcówki wtrysku dla MWM? Obecnie mam Boscha, ciśnienie wtrysku 180bar i mam wrażenie że jest za niskie, albo te końcówki które mam to jakiś zamiennik nie do tego modelu.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
silnik mwm Dzisiaj, 09:26
  •  

#42 Share tomek83

tomek83

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 197 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:CTU

Napisany 17 kwiecień 2012 - 10:02

silnik mwm Na korpusie wtryskiwacza powinno być napisane jakie ciśnienie jest prawidłowe.

#43 Share Levis

Levis

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Pure performance

Napisany 17 kwiecień 2012 - 11:26

silnik mwm Ale korpusie całego wtryskiwacza czy samej końcówki?

#44 Share tomek83

tomek83

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 197 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:CTU

Napisany 17 kwiecień 2012 - 18:35

silnik mwm Na korpusie całego wtryskiwacza.

#45 Share Levis

Levis

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Pure performance

Napisany 18 kwiecień 2012 - 14:41

silnik mwm To raczej nie odczytam tego, korpusy mam mocno skorodowane i nie rzuciły mi się w oczy żadne napisy na nich.

#46 Share tomek83

tomek83

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 197 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:CTU

Napisany 18 kwiecień 2012 - 15:39

silnik mwm Papier ścierny i szczotka druciana i jazda na zmianę. To jest wybite a nie napisane tuszem.
Podaj model ciągnika może coś wynajdę.

Edytowany przez tomek83, 18 kwiecień 2012 - 15:45.


#47 Share Levis

Levis

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Pure performance

Napisany 18 kwiecień 2012 - 16:10

silnik mwm Rozumiem że są wytłoczone, ale wżery mam naprawdę pokaźne.
Silnik D227-6, model Renault 951-4 1974r.

#48 Share Robert19800417

Robert19800417

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 kwiecień 2012 - 16:10

silnik mwm Witam wszystkich. Wcześniej miałem Renault 155 54 tz i cisnienie wtrysku po ustawieniu było na 200 bar, gdy dałem je do sprawdzenia było 180 bar. Regulacja cisnienia odbywa się za pomocą podkładek regulacyjnych podkładanych pod sprężynę. Obecnie mam Renault 180-94 tz Multishift i jest dokładnie tak samo. jeśli ktoś chcę więcej informacji to 696 086 679 Robert

Edytowany przez Robert19800417, 18 kwiecień 2012 - 16:11.


#49 Share Levis

Levis

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Pure performance

Napisany 18 kwiecień 2012 - 16:16

silnik mwm U mnie regulacja odbywa się za pomocą śruby umieszczonej z góry na przyłączu przewodu powrotu.
Jeden wtrysk lekko lał to go wyczyściłem i przesmarowałem i zaczął pracować poprawnie ale ten jeden miał ustawione 210bar, więc go odpuściłem do 180bar jak pozostałe.

#50 Share rami

rami

    rami

  • Members
  • PipPipPip
  • 769 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kisielice
  • Zainteresowania:muzyka, taniec,majsterkowanie,spcery,ksiązka

Napisany 19 kwiecień 2012 - 07:30

silnik mwm u mnie wtryski były ustawiane na 220 barów mam pytanie gdzie mogę kupić wtryski o takim symbolu DLLA151S 972 proszę o podanie namiarów

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
silnik mwm Dzisiaj, 09:26
  •  

#51 Share andrzejlud

andrzejlud

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 34 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łasin

Napisany 19 kwiecień 2012 - 08:12

silnik mwm Najbliżej Kisielic można spróbować w Łasinie w AGRI STAR tel.667585057,lub w inych firmach wysyłających części.

#52 Share Levis

Levis

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Pure performance

Napisany 17 sierpień 2012 - 09:08

silnik mwm Mógłby ktoś powiedzieć mi jak reguluje się dawkę paliwa i kąt wtrysku w pompie jak na zdjęciu poniżej?
Dawkę mam na pewno ustawioną bardzo ubogo, nawet pod dużym obciążeniem i ciśnięciem gazu do podłogi z tłumika nie uświadczę czarnego dymu.
Kąt też mnie martwi bo na zimnym silniku kopci na szaro i słychać stuki zaworów - ewidentnie za wczesny.

Znając konstrukcję pomp VE Bosch najprawdopodobniej za kąt odpowiada śruba oznaczona nr1 ale za chiny nie wiem jak to ugryźć, ta mała śrubka na klucz 8mm wykręca się z dużej klucz 24mm, nie ma tam żądnej możliwości regulacji, żadnego trzpienia, sprężyny nic. Dużej nie chcę wykręcać z obawy o możliwość rozsypania się jakiegoś mechanizmu, pokręcając tę śrubę słychać iż w pompie coś się przestawia, ale tak czy siak aby ją zablokować trzeba ją wkręcić spowrotem do oporu więc nic się nie wyreguluje.
Śruby oznaczone nr 2 i 3 wyglądają jak odpowietrzniki i nie wydaje mi się aby mogły mieć wpływ na regulację dawki paliwa.
Więcej możliwości regulacji za bardzo nie widać, oczywiście poza położeniem nastawnika (ograniczenie max i min położenia)

Czy jakiekolwiek procedury regulacyjne da się wykonać przy założonej do silnika pompie czy tylko i wyłącznie demontaż i rozebranie pompy?
Czyżby kąt regulowało się wewnątrz pompy po odkręceniu tego dekielka z boku obudowy przykręconego na 2 śrubki?

zdjęcie:

Dodany obrazek

Edytowany przez Levis, 17 sierpień 2012 - 09:08.


#53 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1632 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 17 sierpień 2012 - 15:53

silnik mwm A z przodu niema okrągłej pokrywki, żeby dostać się do koła zębatego, tam może są podłużne otwory.

#54 Share Levis

Levis

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Pure performance

Napisany 17 sierpień 2012 - 15:58

silnik mwm Nie ma takie prostej pokrywki, jest dekiel do którego jest przykręcona pompa hydrauliczna.
No nic pompę już wyjąłem, koło od pompy jest przykręcane do tryba i nie ma podłużnych otworów, do bloku też jest przykręcona bez możliwości przesuwu.
Nikomu nie życzę demontażu pompy wtryskowej... przynajmniej w tych starszych renault z MWM D227.

Jutro jedzie do pompiarza razem z wtryskami niech mi to w końcu ustawią tak jak powinno być i sprawdzą czy wszystko jest sprawne.

UPDATE:

Dla potomnych:
Kąt wtrysku reguluje się kołem pośrednim napędu rozrządu, jest taki śmieszny podwójny tryb skręcany na 4 śruby z podłużnymi otworami, dokładnie na przeciw przekładni napędu linki licznika, oczywiście aby się do niego dostać trzeba zdemontować cały przedni dekiel - powodzenia...

Korzystając z okazji że mam zdemontowana pompę, rozfrezowałem 2 pozostałe otwory na śruby żeby móc sobie spokojnie doregulować kąt obracając pompą jak np w 3P.
Dawkę paliwa reguluje się pod tą zaślepką z boku obudowy.

To tyle, aha i ciśnienie wtrysku wg manuala wynosi 180bar +-5

Edytowany przez Levis, 20 sierpień 2012 - 18:17.


#55 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1632 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 24 sierpień 2012 - 13:24

silnik mwm Dzięki za cenne informacje,napisz jak teraz chodzi.

#56 Share Levis

Levis

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Pure performance

Napisany 24 sierpień 2012 - 22:50

silnik mwm Dziś odebrałem pompę i wtryski, nowe końcówki BOSCH, pompa po regeneracji, nowa głowiczka, nowy wyprzedzacz zapłonu, chodzi świetnie, dużo lepiej odpala, w końcu pojawia się czarny dym pod obciążeniem ;)
Pracuje równiej i co najważniejsze nie dymi na szaro (wczesny kąt)
Paten z rozfrezowanymi otworami doskonale się sprawdził.
Z ciekawości sprawdziłem jaka jest różnica wcześniejszy/późniejszy kąt. Delikatny ruch pompą w kierunku wyprzedzenia kąta i silnik dymi na biało/szaro jak opętany. Lekkie opóźnienie i już czyściutko bez żadnego dymu.

Okazuje się że ta śruba 1 to wyprzedzacz kąta. Na zimnym silniku wyprzedza kąt o kilka stopni dla ułatwienia rozruchu. Jako że jest to najniższy punkt pompy lubi się tam zbierać syf i blokować ten wyprzedzacz, co skutkuje permanentnym wyprzedzeniem kąta wtrysku i dymieniem na szaro.

Całość wyniosła mnie 1237zł plus własna praca wyjęcie/włożenie pompy i wtrysków.

#57 Share Geo

Geo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok
  • Zainteresowania:Ciekawostki naukowe i nie tylko

Napisany 30 sierpień 2012 - 07:33

silnik mwm Opisz dokładnie o co chodzi z tą śrubką nr 1. Czy można ją regulować czy lepiej zostawić w spokoju? Można ją np. wykręcić do końca i spróbować wyczyścić dno otworu? Ja mam 106-54 i też wydaje mi się, że silnik jest jakby trochę za słaby i od czasu do czasu lekko dymi na jasnoszaro nie mówiąc o tym, że zaraz po uruchomieniu dymi przez jakieś 2 minuty dość intensywnie. Nie wiem czy to normalne czy może też mam pompę do regeneracji. Kiedy zwiększa się obciążenie albo kiedy dodaję "gazu" nie widać jakiegoś permamentnie czarnego dymu. Wg mnie reakcja silnika powinna być bardziej żwawa :).

#58 Share kris14

kris14

    Stary Kombinator

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 7069 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PWR

Napisany 30 sierpień 2012 - 08:47

silnik mwm U mnie w perkinsie śruby 1 i 2 służą do odpowietrzania pompy, może tutaj jest podobnie?

#59 Share Levis

Levis

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Pure performance

Napisany 30 sierpień 2012 - 09:19

silnik mwm @Geo
Śrubka nr 1 nie sluży do regulacji, można ją całkowicie wykręcić i spuścić paliwo z pompy, czy służy do odpowietrzania - wątpię gdyż jest w najniższym punkcie pompy więc cóż ona miała by odpowietrzać...
Do odpowietrzania pompy służą 2 i 3.

Czy można całą tę śrubę na klucz 24 bezinwazyjnie wykręcić - nie wiem, z tego co widziałem na schematach ideowych powinno dać się to wyjąć i złożyć bez większego problemu ale nie biorę tego na własną odpowiedzialność.
Jak masz czas i chęci wyjmij pompę i zawieź do Boscha na Bacieczki do Białegostoku, sprawdzą i powiedzą dokładnie co i jak.

Obfite dymienie na szaro to zbyt wczesny kąt wtrysku, po tym jak rozwierciłem śruby i mogę sobie szybko przestawić kąt zobaczyłem jak wielka różnica jest po zmianie kąta o te kilka stopni.

Edytowany przez Levis, 30 sierpień 2012 - 10:52.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
silnik mwm Dzisiaj, 09:26
  •  

#60 Share marcink46

marcink46

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie
  • Zainteresowania:motoGP

Napisany 06 wrzesień 2012 - 07:54

silnik mwm Potrzebuje PILNIE (silnik w trakcie składania) informacji o ciśnienu wtrysku oraz jak dokładnie ustawić ten kąt wtrysku i punt zapłonu w silniku D226-6 ...Renault 120.14 z 1989r.

Edytowany przez marcink46, 06 wrzesień 2012 - 07:55.


Podobne tematy