Skocz do zawartości

Zdjęcie

silnik mwm


93 odpowiedzi na ten temat

#21 Share Geo

Geo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok
  • Zainteresowania:Ciekawostki naukowe i nie tylko

Napisany 20 luty 2012 - 13:54

silnik mwm Ja byłem na wycieczce w URSUSie na studiach czyli w około 1995 roku. I oprowadzający nas wtedy człowiek pokazał nam hamownię i mówił, że silnik na hamowni chodzi, już dokładnie nie pamiętam, ale to było rzędu pół godziny czy kilka godzin. I wszystkie silniki wtedy zaliczały hamownię, bo w tym czasie traktory były wysyłane na eksport do USA. Na hamowni nie tylko silnik jest docierany, ale też sprawdzane są jego parametry w czasie pracy pod różnym obciążeniem i przy różnych obrotach. Silnik wykonany z dokładnie obrobionych części nie wymaga długiego docierania. Linia nie wyglądała wtedy jak to co pokazują teraz w telewizji o samochodach - wszędzie roboty i setki samochodów produkowanych na godzinę. Skala produkcji nie była aż tak wielka. Przecież w pewnym momencie największym producentem traktorów w Polsce był PRONAR, jeszcze w czasie jak istniał ten prawdziwy URSUS. Większość operacji była wykonywana ręcznie tyle, że silnik a potem traktor przesuwany był ze stanowiska na stanowisko najpierw na taśmie, a potem na jakimś rodzaju torowiska. I traktor nie wyskakiwał co minutę ;).
Najciekawsze to było to, że wszystkie silniki były składane na tej samej linii. A na eksport były wybierane te lepsze. Reszta szła na kraj :). Różnica polegała na tym, że w tych "amerykańskich" silniki były malowane na czarno, a w polskich na szaro czy odwrotnie (teraz już nie pamiętam). Poza tym "plskie" fergusony dostawały kabinę, a "amerykańskie" tylko pałąk ochronny.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
silnik mwm Dzisiaj, 00:39
  •  

#22 Share FanUrsusa

FanUrsusa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 273 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 20 luty 2012 - 14:01

silnik mwm A ja mam pytanie ile kosztuje zestaw naprawczy do silnika D266-4 ? Może być zamiennik.

#23 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 20 luty 2012 - 14:13

silnik mwm @Geo
Myślałem, że chodziło Ci o wcześniejsze lata 70/80, gdzie produkcja szła w dziesiątkach tysięcy.

#24 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 20 luty 2012 - 17:09

silnik mwm

Ale nikt mi nie powie, że po kilku tysiącach godzin pracy silnika nadal na gładzi cylindrów są ślady po honowaniu (chyba że honowanie było bardzo niedokładne).

Sprawdzę w warsztacie czy stoją, bo ojciec mógł zutylizować.Wysłać Ci tuleje, albo foto tulei zetora 5211 z 1986 r ze śladami honowania, po przebiegu kilkunastu tys. mtg? Wiadomo że jeśli powstały progi to w tym miejscu nie będzie śladu ale tam gdzie pracuje płaszcz tłoka mogą być. Przypuszczam, że kiedyś zestawy naprawcze fabryczne były na tym samym poziomie co idące na pierwszy montaż(mam na myśli Ursusa, Zetora), teraz szkoda słów.
Pronar wtedy był składantem, a nie producentem. Na rampie w Siemianówce widziałem zespoły napędowe, osie polakierowane na czarno i pospinane na paletach, wypakowywane z białoruskich wagonów. W MTZ linia produkcyjna było znacznie nowocześniejsza i bardziej zautomatyzowana od tej Ursusa.
Co do tego docierania na linii, to być może eksportowe przechodziły, po wyłapaniu lepszych egzemplarzy. Kolega który pracował na linii w FSM opowiadał, że silniki sprawdzane na hamowni miały bardzo duży rozrzut osiąganych mocy(od 17 do niemal 40KM).

Edytowany przez zorzyk2, 20 luty 2012 - 17:18.


#25 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 20 luty 2012 - 19:27

silnik mwm Za bardzo się rozpędziliście, w żadnej fabryce czy dużym warsztacie siniki nie są i nie były docierane na hamowniach, na hamowniach przechodzą kontrolę techniczną czyli czy jest wszystko kompletne, sprawne czy się nie leje itd, następnie kontrole jakości czyli uzyskane moce, momenty, itd. w przypadku rażąco niskich wyników powinny być poprawione, w rzeczywistości domyślacie się jak było...
Docieranie na hamowniach jest po prostu nierealne ze względu na koszty, wyobraźcie sobie ile musiało być hamowni dla 150 silników produkowanych dziennie za prl w jednej z fabryk, po za tym silnik prawidłowo układa się i dociera pracując pod różnym obciążeniem w normalnych warunkach pracy.
A jeżeli rysy po honowaniu są widoczne długo po honowaniu tzn. że osełki czy pilniki głowicy honowniczej nie są ustawione równolegle, lub po prostu opiłek wpadł pod osełkę i głęboko przerysował, czyli zbyt mała ilość chłodziwa które powinno płukać detal. Te długo pozostające rysy nie są zaletą.
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#26 Share rami

rami

    rami

  • Members
  • PipPipPip
  • 769 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kisielice
  • Zainteresowania:muzyka, taniec,majsterkowanie,spcery,ksiązka

Napisany 20 luty 2012 - 19:54

silnik mwm fanursusa zadzwoń pod ten numer 697698098

#27 Share jaco512

jaco512

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 663 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sokołów Podl.
  • Zainteresowania:technika rolnicza,mechanika itp.

Napisany 20 luty 2012 - 20:03

silnik mwm

A ja mam pytanie ile kosztuje zestaw naprawczy do silnika D266-4 ? Może być zamiennik.

http://sklep-rolmax...._product=510803

#28 Share Geo

Geo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok
  • Zainteresowania:Ciekawostki naukowe i nie tylko

Napisany 20 luty 2012 - 20:26

silnik mwm Byłem w Ursusie w latach 90 więc już po upadku komuny. To było juz po zakupie licencji Fergusona co według mnie wykończyło fabrykę. Ursus na mocy umowy nie mógł już eksportować traktorów do większości krajów do których przedtem były wysyłane stare sześćdziesiątki czyli np. do Indii. Ilość stanowisk na hamowni to było około 5. Na wszystkich były silniki i pracowały. A docieranie polega na stopniowym zwiększaniu obciażenia silnika. Poczytajcie stare instrukcje od jakiegokolwiek traktora typu Ursus czy Władymirec. Na hamowni można zrobić pierwszy okres docierania czyli przy małym obciażeniu, reszta sama się zrobi kiedy już traktor trafi do odbiorcy. A na hamowni w Ursusuie rzeczywiście silniki były sprawdzane i te dobre szły na eksport, a reszta zostawała w Polsce - powiedział nam to oprawadzający. Takie wtedy były realia. A hamownia była jak na tamte czasy nowoczesna i skomputeryzowana. W tej chwili w nowoczesnych traktorach diagnostykę silnika można przeprowadzić na traktorze po podłączeniu komputera diagnostycznego i sprawdzić wszystkie parametry pracy i dostroić w razie potrzeby.
Pronar zaczynał od składania traktorów z podzepołów sprowadzanych z fabryki MTZtów. W Pronarze też byłem :) i widziałem z tyłu za halą magazyn ze skrzyniami biegów w oryginalnych drewnianych opakowaniach, ruskie opony i wiele innych części. Pronar pokonał w pewnym okresie Ursusa, bo bardzo szybko się rozwijał w odróżnieniu od Ursusa. Od samego początku zaczął udoskanalać ruskie traktory. A to poprawiał hydraulikę, traktory dostały nowe kabiny i tak z czasem coraz więcej komponentów zaczęło być produkowane właśnie w Narwi. Dziś jest to wielobranżowe, nowoczesne przedsiębiorstwo, które zajmuje się nie tylko produkcją traktorów, ale wielu innych maszyn rolniczych i przyczep o dobrej renomie. Prawdopodbnie większość felg w Europie, nawet tych traktorowych pochodzi właśnie z Pronaru, co chyba jest w tej chwili ich sztandarowym wyrobem. Co by nie mówić w pewnym okresie sprzedawali (składali czy produkowali nie ma znaczenia) najwięcej traktorów w Polsce. A na to trzeba sobie zapracować.

#29 Share Levis

Levis

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Pure performance

Napisany 20 luty 2012 - 23:57

silnik mwm A mógłby ktoś powiedzieć jak reguluje się kąt wtrysku w D227-6?

#30 Share andrejus

andrejus

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 606 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostróda
  • Zainteresowania:OFF ROAD, enduro, motoryzacja

Napisany 21 luty 2012 - 08:22

silnik mwm Felgi z Pronaru ? Pierwszy raz słyszę.
Nie bój się tego że twoje życie kiedyś się skończy, ale tego, że może się nigdy nie zacząć

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
silnik mwm Dzisiaj, 00:39
  •  

#31 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3430 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 21 luty 2012 - 08:51

silnik mwm tak tak Pronar produkuje felgi, a przynajmniej jeszcze kilka lat temu robili,
czy przypadkiem gdzies w okolicach Bialej Podlaski nie znajduje sie ta fabryka?

Polska B

 


#32 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 21 luty 2012 - 10:47

silnik mwm Okolicy Bielska Podlaskiego. Pronar ma kilka zakładów, a największy w Narwi.
Cytat z ich strony

"Wydział Kół Tarczowych firmy Pronar powstał w 1997r. i jest jednym z największych producentów kół do maszyn rolniczych na świecie.
Produkujemy koła w rozmiarze 12-52cali. Koła przeznaczone są do: traktorów, kombajnów, przyczep rolniczych i transportowych, maszyn budowlanych, komunalnych, leśnych, maszyn irygacyjnych, sprzętu do opryskiwania.
Wydział Kół Tarczowych firmy Pronar oferuje:
Koła skręcane i spawane 5° o zarysie W, DW.
Koła 15° do przyczep i maszyn rolniczych poruszających się z prędkością do 65km/h.
Koła wąskie do upraw rzędowych.
Koła bliźniacze i systemy kół do upraw rzędowych.
Koła na specjalne zamówienie klienta.
Opony rolnicze czołowych producentów ogumienia.
Badania felg i opon na zamówienie klienta.

Nasze produkty spełniają światowe i europejskie normy jakości.
Jesteśmy na rynkach Unii Europejskiej, Rosji, Europy Wschodniej, Skandynawii, Australii, N. Zelandii, Arabii Saudyjskiej, Ameryki Południowej."

Edytowany przez zorzyk2, 21 luty 2012 - 12:09.


#33 Share kokoman0

kokoman0

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 604 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BAU
  • Zainteresowania:Jazda wszystkim co ma koła ale niekoniecznie silnik

Napisany 21 luty 2012 - 14:02

silnik mwm

Felgi z Pronaru ? Pierwszy raz słyszę.

Felgi z Pronaru są teraz można powiedzieć wszędzie wystarczy dokladniej obejrzeć felgę i tam jest wybity znaczek Pronaru (przynajmniej w kubocie u nas jest) po za tym w Pronarze na zamówienie zrobią ci felgę.

#34 Share FanUrsusa

FanUrsusa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 273 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 21 luty 2012 - 17:24

silnik mwm A czy te 800zł to za cały komplet czy za część?

#35 Share krzysztoff

krzysztoff

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 209 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 luty 2012 - 21:21

silnik mwm w Zetorach też montują felgi z Pronaru...

#36 Share leszekd

leszekd

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 827 postów

Napisany 21 luty 2012 - 21:58

silnik mwm Rozmawiałem z człowiekiem który twierdził że robią felgi do samolotów pasażerskich.

#37 Share andrejus

andrejus

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 606 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostróda
  • Zainteresowania:OFF ROAD, enduro, motoryzacja

Napisany 21 luty 2012 - 22:43

silnik mwm A felgi do łodzi też robią?
Nie bój się tego że twoje życie kiedyś się skończy, ale tego, że może się nigdy nie zacząć

#38 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 21 luty 2012 - 22:47

silnik mwm Tylko do podwodnych ;)
Jak by nie patrzeć to Cessna też jest samolotem pasażerskim.

#39 Share leszekd

leszekd

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 827 postów

Napisany 22 luty 2012 - 08:43

silnik mwm Chodziło mu o coś większego jak cesna ale nie ważne. Gdyby jakakolwiek łódź musiała poruszać się po lądzie to by na pewno robili. Jak by ruscy się dogadali to Kursk dalej by pluwał.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
silnik mwm Dzisiaj, 00:39
  •  

#40 Share kip

kip

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 22 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 luty 2012 - 20:09

silnik mwm Witam. Jeśli chodzi o silnii z turbiną lub bez to może być różnica w tłokach. Przed moją renówką byłem posiadaczem MF 3050 i robiłem mu remont silnika. Po remącie okazało że po chłodniejszej nocy (plusowa temp. ok 5-10stopni C) ciężko odpalał a przy tym dymił na biało. Po dłuższych perypetiach i straceniu sporej części włosów na głowie okazało się że tłoki które dostałem od sklepu okazały się tłokami od silnika z turbiną. Wszystkie wymiary się zgadzały oprócz jednego, odległości sfożnia od góry tłoka a róznica wynosiła jeśli pamiętam 1 lub 1,5 mm na rzut oka nie zauwarzalna. Ciśnienie w cylindrze przy tłoku z silnika z turbiną wynosiło 19 atmosfer a powinna wynosić 26, 28. Zatem znaczna różnica. Więc należy być uważnym w dobieraniu częśći.

Podobne tematy