Skocz do zawartości

Zdjęcie

silnik mwm


93 odpowiedzi na ten temat

#1 Share dawid464

dawid464

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 159 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 luty 2012 - 19:11

silnik mwm witam mam pytanie czy silnik d226-6 rożni się czymś oprócz tubro od td228-6 mają one takie same pojemności, tłoki ???
czy są morze to inne silniki różniąc się od siebie czy są dostępne części do td228-6 ????

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
silnik mwm Dzisiaj, 08:53
  •  

#2 Share andrejus

andrejus

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 606 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostróda
  • Zainteresowania:OFF ROAD, enduro, motoryzacja

Napisany 09 luty 2012 - 19:22

silnik mwm http://www.diesel-cz.../oferta_mwm.htm
Nie bój się tego że twoje życie kiedyś się skończy, ale tego, że może się nigdy nie zacząć

#3 Share edi75

edi75

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 14 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 luty 2012 - 23:25

silnik mwm

witam mam pytanie czy silnik d226-6 rożni się czymś oprócz tubro od td228-6 mają one takie same pojemności, tłoki ???
czy są morze to inne silniki różniąc się od siebie czy są dostępne części do td228-6 ????

zobacz na www.pktracker.pl ja tam czesci kupuje to i do Twojego motoru tez pownien cos znalesc. Konin ul Zwirki i Wigury 29

Edytowany przez edi75, 09 luty 2012 - 23:44.


#4 Share Grzesiek10314

Grzesiek10314

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 145 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie, okolie Bielska Podlaskiego
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze(ogólnie mechanizacja rolnictwa), produkcja roślinna

Napisany 10 luty 2012 - 15:16

silnik mwm http://konedata.net/...lt95-12TS16.htm, zobacz na tej stronie jest tam charakterystyka ciągników na tych dwóch silnikach. wgląda na to że pojemność, średnica i skok tłoka ten sam, tylko większa moc i moment obrotowy, co jest pewnie spowodowane obecnością tubro.

#5 Share dawid464

dawid464

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 159 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 luty 2012 - 17:39

silnik mwm to mówicie ze nie będzie problemu z częściami
www.pktracker.pl ta strona coś nie działa!!!???

#6 Share dawid464

dawid464

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 159 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 luty 2012 - 11:06

silnik mwm jaką najlepiej wybrać tuleje honowaną czy nie honowaną ???czym one się różnią???

#7 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 19 luty 2012 - 12:14

silnik mwm Honowaną!

#8 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 luty 2012 - 12:22

silnik mwm

jaką najlepiej wybrać tuleje honowaną czy nie honowaną ???czym one się różnią???

Honowaniem właśnie :D .

#9 Share dawid464

dawid464

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 159 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 luty 2012 - 13:37

silnik mwm a czym to sie różni???

#10 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 luty 2012 - 13:47

silnik mwm Honowanie to w skrócie porysowanie tulei w odpowiedni sposób.
Dzięki temu na ściankach tulei pozostaje film olejowy , który poprawia smarowanie. Także dobrze wpływa na smarowanie zimnego silnika.
Odpowiednia chropowatość pozwala dobrze dopasować się pierścieniom tłokowym do tulei.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
silnik mwm Dzisiaj, 08:53
  •  

#11 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 19 luty 2012 - 14:09

silnik mwm Honowanie to obróbka wykańczająca otworów która nadaje im ostateczny wymiar, chropowatość i profil wzdłużny, alternatywą dla niego jest przeciąganie, nagniatanie itd...
@mtracz co za głupoty piszesz, honowanie wg. ciebie jest po to by się olej trzymał? poszukaj w yt jak wyglądają otwory po nowoczesnych honownicach- powierzchnia jest dopracowana jak lusterko
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#12 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 luty 2012 - 15:47

silnik mwm Żadnych głupot nie pisze, sam sobie poczytaj czy nie mam racji.
Wszystko zależy kto jaką chropowatość chce uzyskać i do czego.
Więc po co po honowaniu tulei silnikowych pozostaje tzw: jodełka?

#13 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 19 luty 2012 - 15:57

silnik mwm "Jodełka" jest to efekt posuwisto-zwrotnego a jednocześnie obrotowego ruchu głowicy honowniczej, a do silnika aby jego trwałość była jak największa chropowatość musi być jak najmniejsza, nie wiem czy zaobserwowałeś że producenci nowoczesnych silników renomowanych firm nie podają okresu docierania, czemu bo chropowatość jest minimalna, i nie ma się co docierać to nie ursus.
Nie masz racji, czytać nie muszę mam z tego specjalizację.
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#14 Share 2701

2701

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 96 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 luty 2012 - 16:21

silnik mwm Ciekawą teorię przedstawił kolega mitacz...tylko czy warto komentować...pozostawiam do rozważenia wtajemniczonym.Boby chyba wystarczająco to wyjaśnił...

#15 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 luty 2012 - 17:03

silnik mwm Jak wygląda honowanie wiem, do czego służy i jakie są jego efekty. Tylko że dodatkowym plusem honowania miała być lepszy film olejowy spowodowany jodełką. Tak kiedyś słyszałem i dodatkowo czytałem w internecie, nawet na stronie profesjonalnej firmy zajmującej się obróbka tulei. Wiele osób potwierdzało tę teorię więc uznałem że jest prawdziwa.
Skoro ty masz z tego specjalizacje w takim razie mogę uznać że masz rację. Nie będę się sprzeczał.
A na jak ocenę się obroniłeś?
Tylko następnym razem proszę nie nazywać mnie głupkiem, bo za takiego się nie czuję.

A ty kolego @2701 jak chcesz zabłyszczeć to następnym razem chociaż dobrze przepisz Nick.
A tak w ogóle to co twój post wnosi do tematu skoro kolega @bobytempelton wszystko wyjaśnił?

#16 Share 2701

2701

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 96 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 luty 2012 - 17:34

silnik mwm Oj strasznie drażliwy jesteś...no tak kolega boby jest naprawdę żródłem pewnych informacji z przyjemnoscią się Go czyta. pozdrawiam

#17 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 19 luty 2012 - 18:37

silnik mwm @mtracz po honowaniu niektóre firmy jeszcze polerują otwory np. tuleje cylindrowe, lub powlekają ich super twardymi i nieprzywierającymi powłokami, przy których teflon czy spieki to masło, po nich olej spływa jak po tłustej plamie, smarować i chłodzić cylindry czy inne elementy smarowane rozbryzgowo ma mgła olejowa, nadmiar musi usunąć pierścień zgarniający a to nie jest latwa praca, gdy zdejmiemy glowicę w używanym silniku to tuleje nad tłokiem są niby suche, ale nie są, jest na nich film olejowy, tyle ile potrzeba...
Na targach teraz w Poznaniu za miesiąc w Kielcach będą jak zawsze porozbierane silniki deutz czy zetora zwróćcie uwagę jaki kolor ma płaszcz tłoka, czy tuleje.
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#18 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 19 luty 2012 - 19:42

silnik mwm Lusterko dla oka, a olej nie ma oczu. Co do treści postów to nie mieszałbym w to dodatkowych obróbek, napylania ceramiki itp, które są stosowanie w całkiem odmiennej grupie silników. My przeprowadzając naprawę musimy przejść etap docierania. Przytaczanie przykładu nowych, z fabryki nie ma sensu, tam obowiązują inne normy jakości, dokładności, czystości itp. Na pewno honowanie nie jest "rysowaniem" ;) po tulejach, a sposób poruszania się szczotek, podczas tej dokładnej obróbki, po którym otrzymujemy te rysy, nie powstał przypadkowo. Już wcześniej zawzięcie o tym dyskutowaliśmy, a osobiście miałem sposobność pracy na honownicy.

Edytowany przez zorzyk2, 19 luty 2012 - 20:23.


#19 Share Geo

Geo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok
  • Zainteresowania:Ciekawostki naukowe i nie tylko

Napisany 20 luty 2012 - 13:05

silnik mwm Każda sroka swój ogon chwali :).
Honowanie polega na uzyskaniu powierzchni o chropowatości Ra=0,32-0,04µm oraz powierzchni o strukturze zbliżonej do materiału rodzimego, czyli na uzyskaniu bardzo dokładnej i gładkiej powierzchni i bez tzw. "zasmarowania" powierzchni. I na pewno po remoncie silnika polegającym na przetoczeniu tulei cylindrów i honowaniu niezbędne jest docieranie silnika. Ale nikt mi nie powie, że po kilku tysiącach godzin pracy silnika nadal na gładzi cylindrów są ślady po honowaniu (chyba że honowanie było bardzo niedokładne). Więc jeśli w tych bardzo drobnych rysach po honowaniu zalega olej, który jest potrzebny właściwie tylko w czasie zimnego rozruchu silnika to zalega on tylko do czasu dopóki te rysy istnieją czyli mniej więcej do końca okresu docierania plus kilkaset mth pracy silnika. Po drugie po honowaniu dzięki uzyskanej chropowatości w czasie docierania łatwiej dopasowują się pierścienie tłokowe. Czyli firma, która zajmuje się honowaniem tulei cylindrów będzie nam wmawiać, że takie rysy są potrzebne właśnie po to aby mógł tam zalegać olej, bo jest to w jej interesie. Ten olej jest potrzebny w czasie docierania silnika. A wszystko to dlatego, że właściwie żadna z drobnych firm zajmujących się remontami silników nie jest w stanie uzyskać dokładności wykonania takich jakie są uzyskiwane w fabryce. Dlatego silniki po remoncie musimy docierać, a silniki wychodzące z fabryk nie wymagają docierania. A z tego co kiedyś widziałem w "Ursusie", dopóki jeszcze była to prawdziwa wytwórnia traktorów, silniki były sprawdzane i docierane na hamowni. I dlatego nie wymagały docierania.
PS. Narzędziem roboczym podczas honowania są osełki lub pilniki. Zabieg szczotkowania cylindra jest wykonywany po honowaniu. Polepsza on jakość powierzchni wyoblając ostre krawędzie i wymiatając mikrowióry oraz luźne cząstki pozostające w dolinach siatki rys.
No ale odbiegamy od tematu. Czy ktoś wie czym różnią się tuleje cylindrowe fabryczne od tych tańszych dostępnych np. na allegro? Czy czasami właśnie nie dokładnością obróbki? A co za tym idzie też żywotnością takich tulei?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
silnik mwm Dzisiaj, 08:53
  •  

#20 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 20 luty 2012 - 13:15

silnik mwm Jak miało wyglądać to docieranie na hamowni? Ciągnik pracował 500 mth pod zmiennym obciążeniem? Myślę, że to nierealne, przy dawnej skali produkcji Ursusa potrzeba by setek takich stanowisk. Dodatkowo to duży koszt załóżmy, że 1-2 tys litrów paliwa na ciągnik. Dlatego nie wierze w docieranie fabryczne(tak jak to podobno robi JD i inne marki). Nowe ciągniki są badane wyrywkowo na hamowni, aby sprawdzić charakterystykę silnika, ale z docieraniem nie ma to nic wspólnego.

Podobne tematy