Skocz do zawartości

Zdjęcie

Traktorek sam POMOCY!!


24 odpowiedzi na ten temat

#1 Share kuba12345

kuba12345

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 postów

Napisany 06 luty 2012 - 20:31

Traktorek sam POMOCY!! Witam serdecznie drodzy koledzy... Zakupiłem w ostatnim czasie okazyjnie traktorek sam silnik od maluch rama spawana samemu skrzynia od małego traktorka dzik błotniki samoróbka maska od URSUSA 28. I mam następujący problem z silnikiem w tym traktorku ponieważ nie pali po zakupie odpalił pochodził z 20 min i zgasł co prawda podczas regulacji gaźnika ustawiania aparatu zapłonowego miał jakieś przebłyski ale to tylko chwilowe. Co może mu dolegać ?? Kompresja jest, iskra jest czasami naprawdę piękna ale potrafi być i taka bardzo słaba przewody od aparatu zapłonowego nowe kopułka aparatu nowa palec aparatu nowy i nowy przerywacz paliwo raczej dochodzi jutro spr. czy bankowo paliwo dochodzi. Aaa.. i jest coś takiego ze gdy go kręcę na rozruszniku to po pewnym czasie daje delikatniutki czarny dymek z jednego cylka z 1 a w 2 cisza nic... Może zawory należy ustawić jeśli tak to niech mi to ktoś wytłumacz jak to zrobić. Ponieważ po raz pierwszy ma do czynienia z silnikiem od malucha a ręce mam zdolne. Proszę o bardzo pilną pomoc z góry OGROMNE dzięki ;) Jeśli nie w tym dziale przepraszam administracje ale nie wiedziałem gdzie to napisać :unsure: Pomocy :huh:

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Traktorek sam POMOCY!! Dzisiaj, 16:42
  •  

#2 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 06 luty 2012 - 20:44

Traktorek sam POMOCY!! Jeśli masz możliwość, to zrezygnuj z rozdzielacza(palca i kopułki) i załóż podwójną cewkę. Wtedy zamiast kopułki zakładasz pokrywkę. Tak miały maluchy późniejszej produkcji i sprawowało się dużo lepiej. Po takim nieudanym kręceniu, uruchamianiu wykręć świece i zobacz czy są czarne mokre, jaka przerwa9nie polecam mniej niż 0,7mm). Jak go palisz, ssanie działa, przewodów nie zamieniłeś? Jeśli silnik jest zalany, to trzeba trzymać pedał w podłodze przy odpalaniu, nie pompować pedałem.

Edytowany przez zorzyk2, 06 luty 2012 - 20:46.


#3 Share kuba12345

kuba12345

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 postów

Napisany 06 luty 2012 - 21:33

Traktorek sam POMOCY!! heh kolego a możesz mi dać jakiś link na allegro do tej podwójnej cewki bo nie ogarniam no właśnie po takim paleniu świece są delikatnie mokre ale to naprawdę delikatnie chodź silnik był kręcony na ssaniu i dodawany był gaz. A może to jest wina że to tylko na jednym cylku dymek puszcza ?? Chodź sądzę ze powinien i tak opalić na jednym no nie ??

Edytowany przez kuba12345, 06 luty 2012 - 21:35.


#4 Share piotr119

piotr119

    Użytkownik

  • V.I.P.
  • rank
  • 84 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:GKA

Napisany 06 luty 2012 - 21:38

Traktorek sam POMOCY!! hehe wszyscy wierzą w te silniki malucha :lol: mógłbyś jakieś jego zdj wstawić ?? ^^

#5 Share kuba12345

kuba12345

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 postów

Napisany 06 luty 2012 - 22:16

Traktorek sam POMOCY!! Jasne jutro cyknę jakąś ładną focie i wstawię koledzy pomóżcie co z tym fantem robić ?? jak coś mam drugi silnik używany na części

#6 Share casexl

casexl

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Dębicy!!!
  • Zainteresowania:Motoryzacja , Rolnictwo , Budownictwo , Technika!!!

Napisany 06 luty 2012 - 22:19

Traktorek sam POMOCY!! Miałem dosyć dużo problemów z maluchem i go troche znam jeśli mówisz, że silnik zapala i gaśnie po 20 min to może to być przytkany filterek w gażniku a raczej nad nim, weź go wyjmnij i do czymś przemyj może pomoże mi przynajmniej pomogło!!!! AAA i może być też przytkany w gażniku powrót to też może powodować takie objawy!!!

#7 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 07 luty 2012 - 11:23

Traktorek sam POMOCY!!

heh kolego a możesz mi dać jakiś link na allegro do tej podwójnej cewki bo nie ogarniam no właśnie po takim paleniu świece są delikatnie mokre ale to naprawdę delikatnie chodź silnik był kręcony na ssaniu i dodawany był gaz. A może to jest wina że to tylko na jednym cylku dymek puszcza ?? Chodź sądzę ze powinien i tak opalić na jednym no nie ??


Tak to wygląda
http://allegro.pl/fi...092373449.html.
Maluch na jednym cylindrze raczej słabo chodzi, szczególnie zimny przy uruchamianiu. Słaba i żółta iskra to zły znak. Spróbuj zmienić kondensator przy aparacie zapłonowym, bo on ma ważną rolę w procesie powstawania iskry. Jeśli masz samostart, pomóż silnikowi przy uruchamianiu. Przy tej cewce z linku iskra pojawia się jednocześnie na obu cylindrach ale w różnych fazach cyklu silnika i tak ma być. Na ssaniu nie dodawaj gazu podczas kręcenia rozrusznikiem. Jeśli byłoby normalne spalanie, to świeca powinna być sucha. Zalany silnik przy wykręconych świecach możesz przedmuchać robiąc parę obrotów wałem(rozrusznikiem).

Edytowany przez zorzyk2, 07 luty 2012 - 11:26.


#8 Share kuba12345

kuba12345

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 postów

Napisany 07 luty 2012 - 17:24

Traktorek sam POMOCY!! Witam dziś kolejny dzień walczyłem z traktorkiem. No i są już jakieś szanse że będzie chodził ponieważ przez ostatnie 3 dni pracy nad nim nic nawet nie strzelił ani nie zakasłał a dziś wreszcie się odezwał. Strzela z filtra powietrza raz dymem a jak mu dam na opór gaz to potrafi i ogniem strzelić z kolektorów wydechowych też da się zauważyć dym spalanej benzyny i tak jak go kręcę to cały czas strzela lecz nie chce nic załapać na dłużej co radzicie ?? A zapłon jest ustawiony na 11 lecz też przestawiałem go na 10 czyli fabrycznie i było bez różnicy. Jak może być tego przyczyna ??

#9 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 07 luty 2012 - 19:01

Traktorek sam POMOCY!! Mam kilka pytań i odpowiedzi.
Czy czyściłeś gaźnik? Zapchane dysze mogą być przyczyna kichania silnika
Czy regulowałeś zawory? Źle ustawione zawory mogą być przyczyną takich strzałów.
Czy wyjmowałeś aparat zapłonowy przy wymianie przerywacza? Przestawiony zapłon o 180stponi i "przypadkowe" zapłony .

#10 Share kuba12345

kuba12345

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 postów

Napisany 07 luty 2012 - 21:53

Traktorek sam POMOCY!! A więc tak gaźnik rozkręcałem już kilka razy i czyściłem wszystkie dysze, zapłon ustawiony prawidłowo a własnie jedyna rzecz o zostały mi zawory do ustawienia. Czy mógłbyś mi wytłumaczyć jak je ustawić słyszałem ze do tego potrzebny będzie szczelniomież i że na jednym zawożę chyba ssącym ustawia się na 25 mm a na drugim 23 czy jakoś tak mógłbyś opisać krok po kroku jak j ustawić?? I ile taki szczelniomiez może kosztować czy w zwykłym sklepie z częściami do osobówek go dostane ??

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Traktorek sam POMOCY!! Dzisiaj, 16:42
  •  

#11 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 08 luty 2012 - 21:12

Traktorek sam POMOCY!! Ssący 0,2mm, wydechowy 0,25mm. Tu znalazłem opis, gotowiec.
http://www.pf126.ovh...luzuzaworow.htm

Edytowany przez zorzyk2, 08 luty 2012 - 21:14.


#12 Share kuba12345

kuba12345

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 postów

Napisany 09 luty 2012 - 18:56

Traktorek sam POMOCY!! Jeżeli ssacy ustawie na 0.03 mm to bedzie dobrze??


#13 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 09 luty 2012 - 19:18

Traktorek sam POMOCY!! Nie pomyliłeś się w lokalizacji zer, bo to niemal podparty zawór. Pożycz od kogoś szczelinomierz, w skrajnym przypadku poszukaj 2 stare żyletki i zmierz ich grubość suwmiarką.

#14 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7797 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 09 luty 2012 - 19:42

Traktorek sam POMOCY!! Żyletka ma 0,1 mm, więc na dwie sztuki. Jak będzie większy luz to nic się nie stanie. Ale nie 0,03 tylko 0,3.

#15 Share kuba12345

kuba12345

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 postów

Napisany 09 luty 2012 - 19:50

Traktorek sam POMOCY!! Niee koledzy pożyczyłem.szczelniomiez i na nim najmniejsza jest 0.03 :D no ok 0.25 mam a 0.2 zrobie z zyletek :D


#16 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 09 luty 2012 - 20:00

Traktorek sam POMOCY!! Nowe żyletki mają chyba 0,08mm.
Coś tu nie rozumiem. Jeśli taka jest najmniejsza, to są też i grubsze w tym szczelinomierzu. Można wybierać i łączyć kilka blaszek by zyskać potrzebną grubość. Łączysz 0,05 i 0,15 i masz 0,2.

Edytowany przez zorzyk2, 09 luty 2012 - 20:00.


#17 Share kuba12345

kuba12345

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 postów

Napisany 11 luty 2012 - 18:35

Traktorek sam POMOCY!! Panowie od której strony liczy się cylindry w tym silniku maluszka od paska do skrzyni czy od skrzyni do paska klinowego ?? I nie wiem tam w tej instrukcji co daliście link jest napisane ze najpierw ustawia się zawory wydechowe a potem dopiero zawory ssące a moim zdaniem to raczej chyba powinno się ustawiać w ten sposób ze na pierwszym tłoku wydechowy jest max w górze ssący jest max w dole wtedy ustawiamy przerwy że na wydechowym 0,25 a na ssącym 0,20 i potem dopiero przekręcamy silnikiem o 360 i drugi cylek tak samo mam racje???? a może jestem w błędzie ??? dziś ustawiłem zawory tak jak w tej instrukcji co był link objawy cały czas te same chce ale nie może czyli strzela z wydechu i gaźnikiem ale nic nie łapie :( . iskra jest przerywacz ok przewody nowe świece nowe paliwo raczej dochodzi bo jak strzela i puszcza dymek siwy to znaczy zę coś tam spala :huh:

#18 Share MichalT25

MichalT25

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ponięcice koło Raciborza
  • Zainteresowania:Rolnictwo,ciągniki itp.

Napisany 11 luty 2012 - 20:09

Traktorek sam POMOCY!! Cylindry zawsze liczy się od strony rozrządu, czyli w tym przypadku pierwszy cylinder to ten obok paska klinowego, a drugi ten obok skrzyni.
Też posiadam sama z silnikiem z 126p i miałem taki sam przypadek i u mnie przyczyną tego była zawilgocona kopułka i przewody wysokiego napięcia, więc może spróbuj je osuszyć.Może to być także spowodowane zamianą przewodów wysokiego napięcia.
nowe cylindry---->500zł
nowa pompa---->300zł
ryk T-25----->bezcenny

#19 Share kuba12345

kuba12345

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 postów

Napisany 11 luty 2012 - 20:40

Traktorek sam POMOCY!! Kolego nie kopułka jest nowa oraz przewody są nowe więc to wykluczam poza tym iskra jest git. Wydaje mi się że to mogą być te zawory ponieważ wszystko już w nim zrobiłem co mogło nie działać tylko zaworów nie ruszałem niech ktoś poświęci te 3 minutki i bardzo dokładnie opisze proces ustawiania zaworów w tym silniku proszę bo tamtej instrukcji nie ogarniam mało czytelna. który zawór pierwszy potem który itp.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Traktorek sam POMOCY!! Dzisiaj, 16:42
  •  

#20 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 12 luty 2012 - 18:40

Traktorek sam POMOCY!! W maluchu oba tłoki chodzą razem, z tym że jak na jednym cylindrze masz tłok w zz przy sprężaniu(moment zapłonu), to na drugim będzie koniec wydechu(mijanie się zaworów) i początek ssania. W skrócie jeśli na jednym cylindrze zawory zaczynają się mijać(jeden zamyka się a drugi otwiera), to na drugim cylindrze regulujemy luz. Wpierw spróbowałbym zamienić przewody WN na kopułce, czyli to co sugerował kolega.

Podobne tematy