Skocz do zawartości

Zdjęcie

Super sposób dla starszych ciagników !


31 odpowiedzi na ten temat

#21 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 06 luty 2012 - 20:05

Super sposób dla starszych ciagników !

Często gęsto widzę jak ludzie bunkrują swoje auta w garażyku pod domem a ciągniki jak te psy na mrozie :D -ja mam super patent na odpalanie ciągników nawet przy -30 i wiecej stopniach-ciągniki stoją w garażu pod domem (tzn. nie jest to jakiś wjazd w dół tylko tzw. wysoka suterena)-grzałek nie trzeba itd.A samochody to po prostu nie te słynne Tedei tylko zwykłe benzyny więc nie ma problemu...
PS.Ale na chwalipietę wyszedłem :D


To masz szczęście, mało kto ma garaż o wysokości 3 metrów pod domem.

Ja bym jednak wolał mieć samochód w garażu, ale to zależy ile kto jeździ. Jak trzeba codziennie rano o 6 odpalać samochód i jechać w trasę to przyjemnie wsiąść do ciepłego samochodu, mieć czyste szyby itd.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Super sposób dla starszych ciagników ! Dzisiaj, 23:26
  •  

#22 Share Geo

Geo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok
  • Zainteresowania:Ciekawostki naukowe i nie tylko

Napisany 10 luty 2012 - 12:38

Super sposób dla starszych ciagników !

tylko grzałka w układzie chłodzącym i żadnych taboretów. Grzałka nagrzewa płyn który cyrkuluje po całym silniku podgrzewając głowicę, a pośrednio wtryski i przewody paliwowe nag silnikiem.Jak zrobisz 40 stopni silnik to nie ma szans by nie zapalić. Miałem takie grzałki w 2 ciągnikach i smiech było w mrozy.Oczywiście podstawa to nie zostać z letnim paliwem przy -30 bo wtedy to juz nic nie pomoże.


No dobrze, a co z silnikami chłodzonymi powietrzem ;)? Zostaje taboret albo grzałka oleju ;).
Ja mam grzałkę oleju w misie olejowej w swoim T-25, ale używam sporadycznie, bo grzałka od parnika i na dłuższą metę pali olej. Trzeba by kiedyś wymienić na dłuższą i przystosowaną do grzania oleju. Podoba mi się za to pomysł z nagrzewnicą elektryczną, którą można ogrzać cały blok silnika. Albo takie "ustojstwo" jak ma mój sąsiad. Silnik elektryczny i przekładania pasowa podłączona do WOM. Silnik odpala w największe mrozy, tylko trzeba 2 osoby - jedna w traktorze do obsługi rozrusznika, a druga na zewnątrz do obsługi silnika elektrycznego z przekładnią ;). Załączenie przekładni jest realizowane poprzez zwiększenie napięcia pasków - o dziwo działa :).

#23 Share darek1972

darek1972

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 760 postów
  • Lokalizacja:polski biegun zimna- najpiękniejsze miejsce pod słońcem

Napisany 10 luty 2012 - 14:13

Super sposób dla starszych ciagników ! Odpali ale żywotności silnika to nie służy, T-25 to niedrogi traktor całe szczęście. Po sąsiedzku turysta z Wawy miał Seata 3 dni nie odpalanego na 25 mrozie stopniowym mrozie, rozrusznik nawet razu nie obrócił. "Mądry" sąsiad przyniósł mu ciepły ładowany akumulator 165Ah. Efekt? po 10 sekundach szybkiego kręcenia silnik załapał, coś puknęło i silnik się zablokował
Kupię czwartą parę do pługa Ibis
Mój profil na YouTube: http://www.youtube.com/user/darus1972
Zapraszam do galerii: http://www.agrofoto....-user11856.html

Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
Super sposób dla starszych ciagników ! Dzisiaj, 23:26
  •  

#24 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 10 luty 2012 - 14:51

Super sposób dla starszych ciagników ! Na pewno nie była to wina akumulatora. Jakby zapalił na swoim ciepłym akumulatorze, to byłoby inaczej? Samochód z ciepłych krajów nie pasuje do naszego klimatu ;)

#25 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 luty 2012 - 15:06

Super sposób dla starszych ciagników !

To masz szczęście, mało kto ma garaż o wysokości 3 metrów pod domem.

Ja bym jednak wolał mieć samochód w garażu, ale to zależy ile kto jeździ. Jak trzeba codziennie rano o 6 odpalać samochód i jechać w trasę to przyjemnie wsiąść do ciepłego samochodu, mieć czyste szyby itd.

No 3 m to on nie ma-ale takie porządne 2,8.Ja nie stwierdziłem że samochody stoja pod chmurką-dwa stoją w garażu (tyle że nieogrzewanym) a jeden pod wiatą tak że z szybami nie ma problemu-co do ciepłego auta no to niestety-ale np.Volvo jest całkiem ciepłe (przy porządnych mrozach) po niecałych 2 km-a jeżdżę codziennie (dzieci do szkoły).

#26 Share PIOTREK44

PIOTREK44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 264 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Nieznana

Napisany 10 luty 2012 - 17:14

Super sposób dla starszych ciagników ! Mi się wydaje że najlepsza byłaby świeca płomieniowa krócej trzeba czekać i pali , w traktorku samoróbki silnik s-15, korbą się kręci i odprężnik w dół nie odpali , z knotem co innego jedna osoba podstawi a druga kreci za pierwszym razem myślałem kiedyś nad świecą płomieniową w s-15 ale trzeba by mieć elektrykę a Ja nie mam ,teraz myślę na płomieniówką w ursusie c-360 i może zrobię na drugą zimę :D

*knot* (patyk na końcu patyka owinięta szmata, o szmatę owinięty jest drut żeby nie spadła i moczona w ropie )

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Super sposób dla starszych ciagników ! Dzisiaj, 23:26
  •  

#27 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 10 luty 2012 - 23:10

Super sposób dla starszych ciagników !

Na pewno nie była to wina akumulatora. Jakby zapalił na swoim ciepłym akumulatorze, to byłoby inaczej? Samochód z ciepłych krajów nie pasuje do naszego klimatu ;)


a silnik z samochodów "z ciepłych krajów" tzn. seata jest inny niż w VW jeżdżącym w Alpach czy pod Zakopanem? czy na naszym biegunie zimna czyli waszym podlasiu? bo wg. mnie jest ten sam...
Pewnie chciał szybko go rozgrzać i dał mu po garach gdy był lodowaty, a "podlasianie" jak zawsze wymyślają nowe teorię...
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#28 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 11 luty 2012 - 09:00

Super sposób dla starszych ciagników ! Teraz mamy ciepło w porównaniu do innych regionów. Teorii nie wymyślam, po to był ten emotikon, by potraktować to półserio.

Edytowany przez zorzyk2, 11 luty 2012 - 09:01.


#29 Share Geo

Geo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok
  • Zainteresowania:Ciekawostki naukowe i nie tylko

Napisany 11 luty 2012 - 11:38

Super sposób dla starszych ciagników ! No no, podlasianie to tacy sami ludzie jak w całym kraju tylko klimat mamy mroźniejszy więc i kombinować trzeba więcej ;). Ja mam VW (diesel) i jak na razie nawet w -30 w tym roku odpalił. Świece żarowe, dobry półsyntetyczny olej i roczny akumulator wystarczają jak na razie. Nie twierdzę, że silnik ma wtedy luksus, ale odpala i jedzie, a od tego przecież jest samochód - od jeżdżenia. Wczoraj rano było -23,5 stopnia i też odpalił. I tak mamy już chyba drugi tydzień. W nocy do -30, a w dzień jak świeci słońce to nawet do -15 wzrośnie temperatura. W samym Białymstoku zawsze te 2-3 stopnie cieplej jest.
Co do "wiechcia" to jak kiedyś zimą musiałem odpalić S-a to też używałem otwartego ognia. Ale z S-em tak już jest, że lubi ogień ;). We władymircu którego mam wystarcza świeca żarowa, ale jak jest zimniej niż -10 stopni to go nie uruchamiam od akumulatora - szkoda akumulatora. Ten typ nie potrzebuje ognia - byle rozrusznik dał radę przełamać to zawsze odpali.

#30 Share konteno

konteno

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 222 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Tykocin (okolice)
  • Zainteresowania:różne

Napisany 03 styczeń 2013 - 00:39

Super sposób dla starszych ciagników ! Ja to mam taki pomysł by kupić jakąś suszarkę o mocy w granicach 1200-2000W i grzałkę z niej przełożyć do kolektora dolotowego i jakiś przekaźnik na 12V (pasowało by mniej czyli 5 lub 6 V bo przy pracy rozrusznika to napięcie akumulatora się mocno dołuje) podpiąć pod cewkę bendixa tak aby załączał 230V z gniazdka na tą grzałkę podczas rozruchu.(sieciowa świeca żarowa)

#31 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 styczeń 2013 - 01:08

Super sposób dla starszych ciagników ! Spirala nie zdąży się rozgrzać gdy będzie załączana w tym samym momencie co rozrusznik, a dodatkowo wciągane powietrze będzie ją studzić.
Odpowiednia temperaturę osiągnie dopiero gdy silnik zakręci kilka razy. Ciepłe powietrze powinno być od razu aby silnik przy pierwszym ruchu je wciągał, w tedy zapali od razu. Inaczej zajeździmy akumulatory i rozrusznik, a właśnie to powinna grzałka nam zaoszczędzić.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Super sposób dla starszych ciagników ! Dzisiaj, 23:26
  •  

#32 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 styczeń 2013 - 09:30

Super sposób dla starszych ciagników ! Sasiad przez takągrzałkę pod misą spalił 2 ciągniki garaż i zapas ropy około 1 tyś l a może i więcej było to 20 lat temu ale pamietam do dziś jak beczki z ropą strzelały, a z grzałką w bloku to już nie przesadzajcie że z -40 do +25 nagrzać tak ciężko w mf 255 mam 700w i przy -20 wystarczyło 45min pogrzać i odpalił a świec płomieniowych nie mam i akumulator 64Ah, od razu popadacie w skrajności 6tka z 2 grzałkami i dobrym ON też by odpalała a do grzałki można zakupić czasowy włącznik lub już po północy podłączyć na rano będzie z 80st miał silnik ;)


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy

Tylko na agroFakt.pl: Szkodniki glebowe: co im smakuje? zobacz »