Skocz do zawartości

Zdjęcie

Jd 1640 problem z odpaleniem


23 odpowiedzi na ten temat

#1 Share kevin25

kevin25

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 242 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Przedświt
  • Zainteresowania:Rolnictwo Mechanika Pojazdów Modelowanie Przestrzenne i Powierzchniowe,

Napisany 02 luty 2012 - 10:49

Jd 1640 problem z odpaleniem


Witam otóż chciał się was spytać czy byście poradzili mi coś na ciężko palącego Joghn'a model 1640. Do temperatury -10 nie mięłam z nim problemowo palił dość ładnie, po kilku zakręceniach silnika i wcześniejszym pogrzaniu świecy płomieniowej. Wczoraj chciałem nim jechać do zrywki w lesie która robię i nie uruchomiłem go rano o 6 było -22 stopnie mrozu a paliłem go jak był -18 o godzinie 8.00. Podgrzałem świece jak zawsze słychać było charakterystyczny strzał. Ale traktora nie uruchomiłem długo trwałe kręcenie mu nie pomaga nie chce zatrybić słychać jak załapuje na 1 lub 2 cylindry ale nie chce się przełamać. Bo z tego co zauważyłem to jak nie załapie na wszystkie 4 tłoki to nie odpali. Sprawdzałem może paliwa nie dostaje ale po poluzowaniu śruby od jednej rurki na wtrysk leci ropa przy kręceniu wiec paliwo na tłoki jest podawane. Tak samo w filtrze szklanym jak pompuje pompką to widać jak rusza się paliwo. Próbowałem z superstratem ale nie pomogło po prostu nie chce załapać nie wiem dla czego. Co bysie mi na niego poradzili?

Jest jeszcze drugą sprawa jak mam się przybrać do zmiany filtra hydraulicznego. Ile może być w skrzyni oleju? Bo chyba trzeba go spuścić przed odkręceniem tego filtra. I gdzie znajduje się sitko zbierające brudy? Musze się za to wziąć natychmiast bo szarpie mi hydraulika. A jak się położę pod traktor odpalony to tam gdzie jest ten filtr słychać taki okropny szum zasysania oleju chyba. Wiec był bym wdzięczny jak byście odpowiedzieli na moje pytania. Pozdrawiam
JD 1640
Ursus C-360
Ursus C-330M
Siła !!!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jd 1640 problem z odpaleniem Dzisiaj, 15:00
  •  

#2 Share karol091193

karol091193

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 418 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj.podlaskie/pow. moniecki

Napisany 02 luty 2012 - 11:06

Jd 1640 problem z odpaleniem Ludzie przecież jest zima i mrozy!!! kolego podłącz przez lejce drugi akumulator naładowany który byś trzymał w ciepłym pomieszczeniu i wtedy ci powinien odpalić albo zamontuj grzałkę. To norma, że w zimę ciągniki jak i samochody gorzej palą albo ropa zamarza. U mnie rano około 8 było -25 stopni celciusza i w samochodzie rozrusznik kręcił ale jednak za słabo i trzeba było podłączyć drugi akumulator. Te tematy powinny być kasowane bo nie dam rady zapalić przy -20 czy -25. Problem to byś miał gdyby nie odpalał by tobie przy -3 no do -5 ale nie przy takich mrozach jak dziś są. TEMAT DO ZAMKNIĘCIA!!!
W sprawie oleju to nie mam pojęcia, ale olej w silniku także może być problemem zapalenia bo przy takich temperaturach olej normalnie gęstnieje i nie ma takiego smarowania silnika jak przy temperaturach dodatnich
Wszystkie moje posty i zdjęcia są chronione prawem autorskim ;)
Zainteresowanych wykorzystaniem proszę o kontakt na PW

#3 Share kamin60

kamin60

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 393 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 luty 2012 - 13:17

Jd 1640 problem z odpaleniem Dlatego ja grzeje mojego zetora 3011 po silniku palnikiem zalewam cieplutką wodę, dobry akumulator do podstawa, samostart i może zapali ale nie zawsze się udaje

#4 Share kojot2385

kojot2385

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 79 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 luty 2012 - 13:37

Jd 1640 problem z odpaleniem Jeśli chodzi o ten olej, no cóż mechanikiem nie jestem więc nie mam pewności że u ciebie jest to samo co u mnie. W moim NH nic nie spuszczałem,zalałem tylko nowy filtr żeby był ten sam poziom i wszystko.

#5 Share glwoj

glwoj

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 179 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie

Napisany 02 luty 2012 - 13:47

Jd 1640 problem z odpaleniem Do wymiany głównego filtra hydrauliki nie trzeba spuszczać oleju, wystarczy podstawić wiaderko i wyleje się tylko olej z kielicha. Ale jak chcesz wyczyścić ten siatkowy (ssawny) to niestety trzeba.

#6 Share kotwczapce

kotwczapce

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 258 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lipno kuj-pom

Napisany 02 luty 2012 - 14:06

Jd 1640 problem z odpaleniem W temacie szarpania hydrauliki to może być zbyt gęsty olej .Ja tak mam w koparko-ładowarce zalanej HLem. Ale gdy trochę pochodzi hydraulika działa coraz sprawniej.Nie wykluczam też nieszczelności układu zasilania pompy olejowej.

.trzeba być szalonym, żeby nie zwariować...


#7 Share jaro30

jaro30

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 647 postów

Napisany 02 luty 2012 - 16:00

Jd 1640 problem z odpaleniem co do palenia to jak wyżej kolega napisał jest tęgi mróz więc mogą wystąpić problemy z uruchomieniem ja na przykład wczoraj przy -13 w połódnie podchodziłem 3 razy do zetora 6340 aż wreszcie odpalił dziś jest -17 i nawet nie miałknoł więc poco mordować ciągnik ,takich nie fortunnych przypadków podczas odpalania może być sporo np koledze w 1014 ułamał się zawór bo kręcił i niemógł go przełamać, a najgorsze to jest jak potrafi pęknąć akumulator szczęście w nieszczęści że nie na twarz więc ja podchodze do tego z dystansem teraz używam taczki przy obrządku bydła(NIC NA SIŁĘ)POZDRAWIAM

#8 Share atomik

atomik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1828 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 02 luty 2012 - 17:02

Jd 1640 problem z odpaleniem dokładnie zależy też od gęstości oleju w niskich temperaturach najlepszy olej byłby wg SAE 0Wjednak rzadko taki olej się stosuje w ciagnikach, olej musi sie przemieścić w górną część silnika a jeżeli jest -25 to np jak ktoś ma olej 10 lub 15 W no to sorry w tej temperaturze to jest smoła zanim on się rozgrzeje i zacznie prawidlowo smarować to tarcia są niewuobrażalnie dużo, inna sprawa jak niektórzy odpalą i odrazu dają w pedła albo ruszają po minucie wtedy silnik dostaje w niepowiem co ze skumulowaną siłą. Cieszycie się że odpala spoko ale przynajmniej w takim wypadku warto byłoby podgrzać miskę olejową przez 20 - 30 minut albo nagrzewnicą albo zwykłą farelką (obcnie za 50-70 zł w marketach są takie panele grzewcze na prąd) i pod samą miskę taki cieply strumień powietrza. Nie wspominam już o grzałce. Znajomy w ursusie 4514 padła mu świeca po jednym sezonie i jej nie wymienił tylko za każdym razem jak jest jakiś mróz (teraz nawet -3 czy -5) pakuje samostart to nawet w lato jak odpali to chodzi jak chłop po dwóch zawałach a ciągnik ma 1200 mth .... a jak go się zapytasz czy odpala to powie że przy -20 od strzała pali - no bo tak jest pal i heja
w twoim przypadku wyciągnij bagnet i zobacz jak gesty jest olej podejrzewam że jak smoła i napewno z bagnetu nie zleci nawet kropla proponuję po miskę olejową nagrzewnice typu farelka na 30 minut wtedy olej staje się płynny i wstępnie podgrzany silnik
po drugie akumulator musi mieć kopa bo jeżeli będzie kręcił jak niedałodowany to diesel nie odpali choć ma paliwo (tutaj mieszanka zapala się od cisnienia a do tego musi być werwa)
po trzecie sprawdź czy napewno ta świeca grzeje bo może puszczać paliwo a nie grzac wtedy będzie efekt zalania
po czwarte to że szarpie hydraulika może być różną przyczyną, jesli to występuje tylko zimą wtedy przyczyną może być gęsty olej, jeśli caly rok to przyczyn może być wiele od profilaktyki filtra i oleju po zanieczyszczenia nieszczelnośc pompy itd.
po piąte jeśli Cię stać to kup grzałkę do silnika najlepsze rozwiązanie wydatek 300-400 zł
te jelenie akurat dobrze odpalają w zimę gdzieś gdzie napisałem jest problem olej i aku to podstawa. Jeszcze weź akumulator na noc do domu poluzuj korki i podładuj wtedy zwięszy się jego pojemność bo na mrozie niestety traci on swoje właściwości
wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania
dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy
jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

#9 Share kevin25

kevin25

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 242 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Przedświt
  • Zainteresowania:Rolnictwo Mechanika Pojazdów Modelowanie Przestrzenne i Powierzchniowe,

Napisany 03 luty 2012 - 09:53

Jd 1640 problem z odpaleniem Akumulatory własbnie moj Jd ma jebitne bo dwie 12V 210AH 2 letnie do tego nowy ruzrusznik kupiony na jesień. Olejem to zawsze zalewam yym samym wszystkie sprzęty czyli Mobil 1 do dizli mam znajomego i zawsze od niego biore pózniej zobacze jaką ma gestośc ten olej. Co do farelki mam taka na 2 spirale jakis ruska technika jak bedzie miejszy mróz te 15 stopni sporbuje z nią. Siweca płomieniowa dziął bo ja wykeciłem i wziełem na lejce to po 10 sekundach już daje ogniem, nawet słychać jej charakterystyczny strzał w silniku. Co do hydrauliki to trzesie sie, od początku jak go kupiłem poprawiło się sporo po dolaniu 10l oleju Agrol U, czasami mniej sie trzesie a czasami wiecej filtra oleju to chyba nikt nie mzieniał od nowości bo na srubie co kolich sie przykreca siedzi farba a traktor nie był malowany. Wiec w nieługiom czasie jak bedą miejsze mrozy to zmienie ten filtr i wtedy będe mógł napisać więćej pozdrawiam
JD 1640
Ursus C-360
Ursus C-330M
Siła !!!

#10 Share szczewko

szczewko

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1573 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 luty 2012 - 11:02

Jd 1640 problem z odpaleniem Dwie 210Ah to niezle ale czy masz odpowiedni alternator zeby naladowac dobrze te dwa potwory? Bo standardowy moze nie dac rady i mocno obnizyc moce owych aku. Co do filtra to nie zapomnij wyczyscic filtra siatkowego w tylnym moscie bo sama wymiana filtra nic nie da. Po drugie jesli podejrzewasz ze olej nie byl zmieniany to zmien caly olej w hydraulice.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jd 1640 problem z odpaleniem Dzisiaj, 15:00
  •  

#11 Share atomik

atomik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1828 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 03 luty 2012 - 14:42

Jd 1640 problem z odpaleniem koniecznie z filtrem wymień olej na odpowiedni ! i apmiętaj aby nie mieszać z innymi maszynami z innymi olejami. jesli chodzi o akumulatory na mrozie akumulatory zmniejszają pojemność nawet o połowę, nie wierzę że Twój alternator da radę doładować 210 Ah x 2 do końca chyba ze chodzi odpowiednio dlugo, ja w swoim 6210 mam jeden 165 Ah i zeby go doładowac przy dużym poborze prądu przy rozruchu (świeca + rozrusznik) musi pracować kilka godzin. Jeżeli masz dwa doładowane 210tki i dobrej jakości paliwo + świeca plomieniowa jest rzeczą niemozliwą żeby nie zapaliłprzy mrozie -20
wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania
dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy
jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

#12 Share kevin25

kevin25

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 242 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Przedświt
  • Zainteresowania:Rolnictwo Mechanika Pojazdów Modelowanie Przestrzenne i Powierzchniowe,

Napisany 03 luty 2012 - 19:24

Jd 1640 problem z odpaleniem atmoik no nie zapali nigdy w życiu wali ropą w wydech czuc go w spalinach białych ale nia załapie nigdy w zyciu nawet superstart mu nie pomoże nie wiem dla czego a mam 2 takie akumulatory kolo takie wsadził bo mu słabo palił a winą był zrozrusznik no nie mam pojecia co moze być temu mojemu jaskowi do -10 nie było problemów zakrecił pare razy silnikiem i heja i chodzi a teraz nie moge z nim bo robota jest a ja uruchomić go nie moge

a i jeszcze w silniku z Mobila zrobiął sie totalna smoła

Edytowany przez kevin25, 03 luty 2012 - 19:25.

JD 1640
Ursus C-360
Ursus C-330M
Siła !!!

#13 Share atomik

atomik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1828 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 04 luty 2012 - 02:10

Jd 1640 problem z odpaleniem wsadz mu nagrzewnicę taki panel na spirale pod samą miskę na 30-40 minut olej zrobi się płynny i nie stawia oporów, rozrusznik też może siedzieć na tulejkach i opór stawia summa summarum a wsio ma wpływ. jak masz olej 15w na 40 to przy -20 jest jak smoła
wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania
dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy
jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

#14 Share kevin25

kevin25

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 242 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Przedświt
  • Zainteresowania:Rolnictwo Mechanika Pojazdów Modelowanie Przestrzenne i Powierzchniowe,

Napisany 04 luty 2012 - 11:43

Jd 1640 problem z odpaleniem Tak taki olej jest na lato jest bardzo dobry w poniedziałek sprobuje go tak uruchomić a rozrzusznik jest nowy na gwarancji orginalny JD w serwisie brany mam fakture atmoik dzięki za rady zobaczymy co z tego wyjdzie
JD 1640
Ursus C-360
Ursus C-330M
Siła !!!

#15 Share atomik

atomik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1828 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 06 luty 2012 - 02:23

Jd 1640 problem z odpaleniem tak sobie pomyślałem że jeżeli masz -20 i słabe paliwo to parafina może gdzieś się wytrącić/cać
wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania
dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy
jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

#16 Share kevin25

kevin25

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 242 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Przedświt
  • Zainteresowania:Rolnictwo Mechanika Pojazdów Modelowanie Przestrzenne i Powierzchniowe,

Napisany 06 luty 2012 - 08:59

Jd 1640 problem z odpaleniem atomik godzine temu -19 stopni probowałem uruchomić go podłączyłem farelke na 2 godzinki olej pieknie się rozrzadził przepompowałem dpompka paliwko sprawdziłem do pompy dochodzi wiec spoko podgrzewam swiece śłysze strzał wiec zaczynam kręcić i nic nie chce nawet za jąkąć superstart też mu nie pomaga, nie chce go nawet prze zreć, poluzowąłem srube od jednego przewodu paliwowego na wtrysk co idzie i paliwo pompa podaje moze nie za super ale podaje paliwo mam wymieszane ze srodkiem zimowym przeciw wydzielaniu sie parafiny Nie mam pojecia co mu jest staje sie bez silny
JD 1640
Ursus C-360
Ursus C-330M
Siła !!!

#17 Share atomik

atomik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1828 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 06 luty 2012 - 10:24

Jd 1640 problem z odpaleniem jest ciepłolubny widocznie:) ja czoraj ursusa odpalałem 3 godziny a było -15 paliwo jak lałem to jak mleko wygadąło i było gęste, nie działa mi śiweca brakowało mi uderzenia z aku na samostart no to juz nie ma bata. Szczerze to nie wiem co u Ciebie nie tak jest. Ostatnia sprawa nie wiem czy to mozliwe weź go wciągnij do ogrzewanego garazu na dobę i wtedy odpal. Dalej można szukać ale wydaje mi się mało prawdopodobne że coś jest nie tak z pompą czy przewodami paliwowymi. Piszesz że wszystko jest jak powinno to ja też nie wiem już. Jeszcze mogę obstawić z tego co napisałeś że pali jakby na 1-2garki a powinien na wszytskie. W tym przypadku może któraś końcówka wtrysku lać a nie rozpylać prawidlowo to też przy takim mrozie może być gwóźdź do trumny. Ogólnie ciagnik Ci kopci w niormalnej pracy czy zero dymka ? A tak tylko dywagując jest coś takiego jak wstepny podgrzewacz paliwa nad filtrem apliwa w janku ja tego nie mam i ubolewam :/ głupi ursus wczoraj zapalił mi na śiecy plomieniowej bez żadnych udziwnień, z drugim miałem problem a janek spoczywa w śnie zimowym póki co. Uważazm że każdy ciągnik powinien być wyposazyny seryjnie w ualtwienia zimnego startu grzałka podgrzewacz płynu. W skandynawii to normalne u nas "opcja" za którą trzeba slono płacić. Nie wiem jak Cię podbudować ciepły garaż mu się może marzy albo wiosna. Dziwi mnie tylko to bo akurat te johny nie mają problemów aż takich przy takiej temperaturze ...
wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania
dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy
jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

#18 Share glwoj

glwoj

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 179 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie

Napisany 06 luty 2012 - 15:36

Jd 1640 problem z odpaleniem A szklany filtr paliwa jak wygląda, poświeć latarką czy nie zawaliło go parafiną. Też mam 1640, ropa z listopada, dolałem dodatek do paliwa a i tak wytrąciła się parafina we filtrze. Przy temperaturze silnika -10 (mam termometr) odpalił po 5sek kręcenia, ale tak jak pisze we filtrze była parafina. Jak kręcisz to idzie biały dym z komina?

Edytowany przez glwoj, 06 luty 2012 - 15:37.


#19 Share czadowywicek

czadowywicek

    Zaawansowany

  • Validating
  • PipPipPip
  • 235 postów

Napisany 07 luty 2012 - 10:21

Jd 1640 problem z odpaleniem

A tak tylko dywagując jest coś takiego jak wstepny podgrzewacz paliwa nad filtrem apliwa w janku ja tego nie mam i


Mam u swojego coś takiego grzeje świetnie


http://www.fotosik.p...4f6cd3ef3a.html

Edytowany przez czadowywicek, 07 luty 2012 - 10:21.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jd 1640 problem z odpaleniem Dzisiaj, 15:00
  •  

#20 Share sajowac

sajowac

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów

Napisany 07 luty 2012 - 18:32

Jd 1640 problem z odpaleniem

atomik godzine temu -19 stopni probowałem uruchomić go podłączyłem farelke na 2 godzinki olej pieknie się rozrzadził przepompowałem dpompka paliwko sprawdziłem do pompy dochodzi wiec spoko podgrzewam swiece śłysze strzał wiec zaczynam kręcić i nic nie chce nawet za jąkąć superstart też mu nie pomaga, nie chce go nawet prze zreć, poluzowąłem srube od jednego przewodu paliwowego na wtrysk co idzie i paliwo pompa podaje moze nie za super ale podaje paliwo mam wymieszane ze srodkiem zimowym przeciw wydzielaniu sie parafiny Nie mam pojecia co mu jest staje sie bez silny



Witam Gdy kręcisz to widać dym ,dodatki do paliwa stosuj tylko Szwedzkie zamiast samostartu użyj PLAK do kokpitów.

Podobne tematy