Macin2

Silnik D- 60 w Belarus 525

Polecane posty

Macin2    0

Witam,posiadam Belarusa 525 jest w nim silnik D60 mocy ok 60km,zamiezam pzrerobic go na silnik d-240,czy przerabiał ktoś z was ten temat?proszę o porady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Napewno pompa wtryskowa do przestrojenia, inna głowica, wtryskiwacze jeżeli tłoki nie posiadaja komory wirowej też do wymiany a automatycznie i tuleje.


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianmmmm    1

tak jak przedmówca pisze: tłoki i cała głowica do wymiany i pompa do przeregulowania. To lepiej przeregulować pompę na 75koni a zimą żeby dobrze palił to świece żarowe dobre założyć. Miałem takiego MTZ 572 z silnikiem D60 i przy -15 palił super ze świecami bez żadnych wspomagaczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

Napewno pompa wtryskowa do przestrojenia, inna głowica, wtryskiwacze jeżeli tłoki nie posiadaja komory wirowej też do wymiany a automatycznie i tuleje.

A co z wałem-słyszałem ze w d-60 jest bez przeciwwag?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

Napewno pompa wtryskowa do przestrojenia, inna głowica, wtryskiwacze jeżeli tłoki nie posiadaja komory wirowej też do wymiany a automatycznie i tuleje.

 

Na rynku jest wielu producentów wszyscy piszą żę mają orginalne białoruskie częśc-Jakiej produkcji zestaw naprawczy polecacie(lub nie polecacie) i wał korbowy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

Jaka powinna być tolerancja pasowania nowego tłoka w tuleji?kupiłem zestaw pisze że jest to klasa dokładności C tłok ma ok 0,5 mm luzu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PABLO555    27

No to kolego kupiłeś selekcje [C] najgorszą z możliwych najlepsza jest selekcja [A] ja też kupiłem do c 360 tłoki były selekcji C to mechanik kazał mi je wymienić bo mówił że takich to nie będzie zakładał ,w pobliskiej AGROMIE wymienili mi je bez problemu a sprzedawca przyznał mechanikowi racje pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

No to kolego kupiłeś selekcje [C] najgorszą z możliwych najlepsza jest selekcja [A] ja też kupiłem do c 360 tłoki były selekcji C to mechanik kazał mi je wymienić bo mówił że takich to nie będzie zakładał ,w pobliskiej AGROMIE wymienili mi je bez problemu a sprzedawca przyznał mechanikowi racje pozdrawiam

 

Zastanawia mnie fakt że w sprzedaży do mtz silnik d-240 są tylko tłoki i tuleje klasy dokładności C z takim luzem montażowym,popatrz kolego np tu http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-mtz-belarus-jumz-oryginal-i2091382446.html , i tu http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=zestaw+naprawczy+mtz ,czy tłok tyle się rozszerza i zmniejsza luz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PABLO555    27

Kolego masz racie sprawdziłem wszystkie aukcje ale wykonaj tel do pronara to będziesz miał pewność często kupuje u nich części do mtz 82 być może sześdziesiątki tylko tak mają z tymi selekcjami . :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0
Napisano (edytowany)

Kolego masz racie sprawdziłem wszystkie aukcje ale wykonaj tel do pronara to będziesz miał pewność często kupuje u nich części do mtz 82 być może sześdziesiątki tylko tak mają z tymi selekcjami . :rolleyes:

 

Z tymi grupami selekcyjnymi jest tak a mianowicie,ze producentowi jest trudno wykonać tuleje i tłoki o tym samym ściśle dokładnym wymiarze i powtarzalności-musiałby wyrzucać o innych wymiarach dlatego podzielono je na kilka grup selekcyjnych(czytałem w książce napraw ze w mtz jest 3) i jeżeli produkty mieszczą się w granicach danych wymiarów grupuje sie je w 1 komplet

Czy Pronar jest producentem częsci mtz,co sadzisz o częsciach z Ukrainy?

Edytowano przez Macin2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PABLO555    27

Z częsci z ukrainy mam pompe hydrauliczną kupiona przez allegro w firmie grand pompa pracuje 3 lata jest spoko ale większość częsci kupuje w pronarze ceny zbliżone jak na allegro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Macin2 masz racje. Grupa selekcyjna to żadna klasa dokładności. Jeśli jakiś mechanik kazał to zwrócic twierdząc iż grupa C to dziadostwo to znaczy że to idiota.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

Napewno pompa wtryskowa do przestrojenia, inna głowica, wtryskiwacze jeżeli tłoki nie posiadaja komory wirowej też do wymiany a automatycznie i tuleje.

 

 

A czy regulator obrotów w pompie wtryskowej d240 jest inny niż w d60?bo z d60 można wyciągnąć max 2000obr/min a z d240 coś koło 2400obr/min,i jaki jest kąt wtrysku w obu silnikach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Z częsci z ukrainy mam pompe hydrauliczną kupiona przez allegro w firmie grand pompa pracuje 3 lata jest spoko ale większość częsci kupuje w pronarze ceny zbliżone jak na allegro

Nie kupuje sie wpronarze oni maja drogo. Firma Grand ma najtaniej sa również bezpośrednimi importerami. Sądze że tuleje czy tłoki robią na Ukrainie. Bo nie widziałem żadnych made in belarus jak do MTZ czy made in russia do T-25 tylko made in ukraine są oryginalnymi do oby dwóch ciagników, zapewne ten producent dostarcza te elementy na pierwszy montaż tak zostało pewnie po upadku CCCP kiedy to wszystko było jednym krajem :) Hydraulike też robią na ukrainie chociaż w Belarusach są widoczne białoruskie części.


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ovi    210

koledzy mam pytanko a mianowicie czy silnik d-240 będzie pasował do kadłubu skrzyni biegów zamiast silnika d-60 bo chyba w tym pierwszym jest wieksza tarcza sprzęgłowa co wiąże się chyba z większym kołem zamachowym. Jeżeli się myle to mnie poprawcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

koledzy mam pytanko a mianowicie czy silnik d-240 będzie pasował do kadłubu skrzyni biegów zamiast silnika d-60 bo chyba w tym pierwszym jest wieksza tarcza sprzęgłowa co wiąże się chyba z większym kołem zamachowym. Jeżeli się myle to mnie poprawcie.

 

Bedzie ci pasował sprzęgło jest takie same,w moim d60 jest stary typ sprzęgła mtz 82

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jaco512
      Myślał ktoś nad tuningiem : turbo czy inne zabiegi żeby było z 60 km?
      może praktykował ktoś wyciszenie jej?
    • Przez Mrmagyster
      Witam!
      Napisałem nowy temat, po to by każdy mógł się pochwalić swoimi wkładami w ten ciągnik, który nie tak łatwo jest zmodernizować. Nie chodzi tu o malowanie czy co ale o urozmaicenie, jakieś pomysły co by można było w nim ulepszyć ( o kabinkę głównie się rozchodzi). Wiadoma rzecz jak jest kasa to się kupuje nową kabinkę i po problemie. Ale zapewne są tacy, którzy na nadmiar gotówki nie narzekają Przy podawaniu wykonanego ulepszenia w przypadku kabiny proszę o podanie typu kabiny.
    • Przez Kamilo123
      Witam wszystkich urzytkowników forum, a szczegulnie posiadaczy Ivana.
      Chciałbym przedstawić wam historię z renowacji ruska.
      Jest to egzempalrz z 78r 8x6
      1)Silnik przeszedł generalny remont od nowgo wału, panewek, tuleji, tłoków, korbowodów, głowic itp. Nowy polski rozrusznik, i popma wtryskowa od c-330. Silnik zalany olejem lotos diesel 15w40
      2)Skrzynia biegów całkowicie po remoncie od podstaw, zepsuła się przez zły olej (glupota)
      3)Nowa hydraulika tłok, pompa, elastyczne węże.
      4)Układ wspomagania od Land Rower Defender, + pompa wspomagania mercedes. Kolumna kierownicza z Ford sierra
      5)Układ elektryczny pochoodzi z forda sierry, włączniki stacyjka (z blokadą kierownicy) kierownica, skrzynka bezpieczników itp. Do tego alternator z Audi 80
      6) Fotel mercedes benz c klasa
      7)Kabina od nowszej wersji T-25
      8)Błotniki od c-330
      9)Lampy przód od c-360
      10) Opony tył Taurus radial 12.4 R28
      11)malutki tuning ogrzewanie kabiny
      12) Pomalowany w styl Leda
      Nie pamiętam dokładnie kosztu renowacji bo wszystko robilo się przez okres roku.
      A tak wyglądał Ivan przed renowacją

       
       
      Aktualne fotki podrzucę jutro..
    • Przez Piotr0509
      Witam! Są jakieś sposoby zwiększenia mocy w Forterze 115 z 2012 roku?
    • Przez pikas4
      Witam , jestem od poprzedniego sezonu posiadaczem ciągnika t25 stary typ z dwiema dźwigniami . jest  to model  25 konny ze świecą w układzie dolotowym . Tuż po zakupieniu miałem trochę do zrobienia, łożyska w zawieszeniu, hamulce, sprzęgło, poprawienie dźwigni zmiany biegów i naprawienie otworów  prowadzących aby lewarki nie wyskakiwał z wodzików, zwrotnice, instalacja itp. W międzyczasie już po otwarciu sezonu dorobiłem się kolumny  od C360 i pompy wtryskowej od  c330 oraz tura i pompy NSZ 16. Doświadczenie z 1 sezonu mówi mi, że tej zimy trzeba będzie jeszcze troszkę popracować aby ciągniczek spełniał  zamierzone oczekiwania takie jak zwiększenie mocy, uciągu , poprawienie tura itp.
      Założyłem ten temat by się zorientować czy ktoś próbował w tym ciągniku zmienić  głowicę z tłokami od modelu 31 konnego ze świecami żarowymi w głowicy ? Jestem ciekaw czy taka zmiana jest relatywnie odczuwalna, niby 24% więcej mocy ale czy jest to odczuwalne  np. w orce ? Przyznam że po założeniu pompy Nsz 16 pod tura ciągnik dostał  obciążenia, może to dla tego że nsz10 była już stara i nie stawiała oporu  ale jest odczuwalna różnica jak się ją załączy , niestety na moich  ciężkich glebach traktor ma co robić z pługiem, 2 skiby i pod niewielką górkę na dwójce ciężko było orać.
      Pewnie to związane jest z tym, że oprócz założonych nowych  opon 12.4-28  moja skrzynia jest  również szybsza  niż późniejsze  modele (poszczególne prędkości dla opony 10-28 i obrotach 1800    redukcyjne  1-1.79, 2-2.6  do jazdy  1-6.4, 2- 8.1, 3-9.4, 4-11.9, 5-14.9, 6-21.9  ) porównując do np. c330 to brakuje tu przełożenia  odpowiadającego dla 3 biegu do 5.5km/h oraz dla 4 biegu  7.18km/h. Niby pierwszy bieg by można przyrównać ale na jedynce podobno nie powinno się jeździć  zgodnie z zapisami w polskiej instrukcji t25. Przy rozbiórce skrzyni nie zwróciłem na to wcześniej uwagi i nie wiem jaka jest różnica w budowie przełożenia  1 i 2 biegu, czy faktycznie coś może się stać orząc  na 1 biegu ? Jeśli tak to chyba  trzeba było by zmienić  zębatkę 2 biegu na wolniejszą. Obecnie na pompie od c330 mam ustawione 1700 obr i  na 6 biegu ciągnik jest  p jakieś 10% szybszy od standardowej  c330 ale do orania na 2 biegu na glinie brakuje mu siły. Co możecie poradzić aby zwiększyć uciąg  wolniejsze koła zębate, więcej mocy  przez zmianę głowic z tłokami czy może nie przejmować się i jak się nie da  inaczej robić na 1 biegu .
       
      Druga sprawa to kwestia poprawienia Tura, jest to standardowy model z mocowaniem obejmami do ramy oraz stalowymi prętami do mocowania ciężarków. Muszę poprawić mocowanie ponieważ  dźwigając większe ciężarki widać jak pracuje dolna rama względem bloku silnika (około  0.5 cm na końcu belki ramy) a jak się poluzują śruby mocujące gumowe poduszki silnika to nawet 1 cm , wówczas widać również  jak zwiększa  się szczelina między obudową akumulatora a klapą. Myślę czy ktoś próbował usztywnić  to mocowanie , mogę dorobić śruby z kołnierzem tak aby zminimalizować luz na  mocowaniach poduszek i  zniwelować ich luzowanie , przedłużyć ramiona mocowania obejmami tak by łapały na końcu belki ramy a nie na 15 cm od belki, ale czy ktoś próbował jeszcze chwycić się do skrzyni ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj