Skocz do zawartości

Zdjęcie

Ursus C-360 Alternator zamiast prądnicy.


158 odpowiedzi na ten temat

#141 Share Luke16

Luke16

    Zaawansowany

  • AgroTeam
  • PipPipPip
  • 1960 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 06 październik 2014 - 10:54

Ursus C-360 Alternator zamiast prądnicy.

Kupiłem dzisiaj alternator od żuka za 30zł. Chciałem przełożyć kółko z prądnicy ale ośka na alternatorze jest za krótka... Ale ten altek od żuka będzie pasował...



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ursus C-360 Alternator zamiast prądnicy. Dzisiaj, 23:15
  •  

#142 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 06 październik 2014 - 11:04

Ursus C-360 Alternator zamiast prądnicy.

A jakbyś zrobił to co napisałem to byś zaoszczędził 30 zł...



#143 Share Luke16

Luke16

    Zaawansowany

  • AgroTeam
  • PipPipPip
  • 1960 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 06 październik 2014 - 14:31

Ursus C-360 Alternator zamiast prądnicy.

Elektrotechnik napisałem ze koło z prądnicy nie pasowało na ośkę od alternatora z poloneza ośka jest za krótka i nie było by możliwości zakręcenia śruby...



#144 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 06 październik 2014 - 14:55

Ursus C-360 Alternator zamiast prądnicy.

Ale ja nie pisałem o przekładaniu całego koła...



#145 Share dami9908

dami9908

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 8 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 10 październik 2014 - 14:16

Ursus C-360 Alternator zamiast prądnicy.

Kurcze już rady sobie dać nie mogę z podłączeniem altka... cóż pierwszy raz to robię

Mianowicie sąsiad ma taki sam altek w C360 jak ja czyli od żuka ale pojawił się mały problem .... ja nie mam jednego gniazdka i nie wiem co z tym fantem zrobić:/

Wygląda to tak:

alternator sąsiada:

http://www.fotosik.p...558d803035.html

i mój

http://www.fotosik.p...96570c0138.html

 

 

nie mam pojęcia co z tym fantem zrobić i nie mam kogo się zapytać...


Edytowany przez dami9908, 10 październik 2014 - 14:18.

Rolnik

#146 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 10 październik 2014 - 14:35

Ursus C-360 Alternator zamiast prądnicy.

Najlepiej nic nie rób i daj ten alternator fachowcowi, który Ci go wyczyści, sprawdzi i podłączy, żebyś później nie pisał postów typu: podłączyłem alternator, a on nie działa. A jak już chcesz sam to zrobić, to rozbierz alternator i dolutuj przewód do mostka wzbudzania i wyprowadź go na zewnątrz. Chyba, że jest to alternator sześciodiodowy, to wtedy musisz taki mostek zamontować.



#147 Share Damianb89

Damianb89

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 91 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Koło [Wielkopolska]

Napisany 23 marzec 2015 - 18:12

Ursus C-360 Alternator zamiast prądnicy. Witam.Byłem u gościa mechanika i proponuje mi załorzenie alternatora 120A 14 V mówi że to od jakiś ciężarowych samochodów a ja w c-360 mam dwa akumulatory każdy 6v 195Ah i teraz niewiem czy to nie za mocny alternator. Bo twierdzi że ma akumulatory naładowane elegancko i bez problemu zawsze odpala ale czy czasem nie skróci żywotności tych akumulatorów

#148 Share marian3p

marian3p

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 219 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlasie

Napisany 23 marzec 2015 - 19:53

Ursus C-360 Alternator zamiast prądnicy.

Alternator nigdy nie będzie za mocny, a akumulatory nie zostaną przeładowane. Przeładowane by były, gdyby na skutek złego działania regulatora, napięcie ładowania wynosiłoby powyżej 14,4 V. Możesz więc spokojnie zakładać ten alternator, albo ze względów jedynie ekonomicznych, jakiś mniejszy, 40A spokojnie wystarczy, chyba że masz dużo dodatkowych odbiorników.


Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.


#149 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 18 kwiecień 2015 - 09:34

Ursus C-360 Alternator zamiast prądnicy.

Nie tak do końca. Alternator o małej wydajności prądowej nie wyrobi przy mocno rozładowanych akumulatorach i napięcie trochę spadnie, a co za tym idzie trochę ograniczy prąd ładowania. Natomiast alternator o dużej wydajności ładuje maksymalnym prądem a to już może akumulatorom zaszkodzić. Jako przykład mogę podać akumulator 44Ah w samochodzie, alternator 70A. Przy mocnym rozładowaniu podczas rozruchu zimą prąd ładowania wyniósł 25A, czyli więcej niż 0,5C (podczas gdy maksymalny zalecany wynosi 0,1C). A to już może skrócić żywotność akumulatora. Dlatego nie ma sensu montować przesadnie dużych alternatorów, albo po prostu nie doprowadzać do głębokiego rozładowania akumulatora.



#150 Share marian3p

marian3p

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 219 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlasie

Napisany 18 kwiecień 2015 - 11:14

Ursus C-360 Alternator zamiast prądnicy.

No fakt, tu masz rację. Bo najgorzej szkodzi akumulatorom pracujący silnik gdy są one rozładowane. A alternator nie ograniczy wtedy prądu ładowania w przeciwieństwie do odpowiednich prostowników. Więc nie należy uruchamiać silnika gdy akumulatory są całkowicie rozładowane (na przykład holując), tylko podładować najpierw prostownikiem. Jeśli jednak nie ma takiej możliwości, to po uruchomieniu należy pozwolić silnikowi popracować na niskich obrotach, lub przy alternatorze większej mocy ( dokładnie nie podam, bo zależy to od pojemności akumulatorów), dodatkowo włączyć odbiorniki o dużym poborze prądu, ale oczywiście bez przesady.


Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ursus C-360 Alternator zamiast prądnicy. Dzisiaj, 23:15
  •  

#151 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 18 kwiecień 2015 - 11:39

Ursus C-360 Alternator zamiast prądnicy.

Z tym włączeniem odbiorników też jest haczyk. Robiłem niedawno alternator w Iveco, Bosch 120A. Zużyły się łożyska, więc klient żeby odłączył wzbudzanie i poluzował pasek, żeby jakoś dojechać do domu bez ładowania. No i dojechał 30 km, ale wyczerpał akumulator prawie do zera. Zrobiłem alternator, później kontrola na stole, wszystko ok, więc klient zabrał i zamontował. Po godzinie dzwoni i mówi, że alternator się zagotował, miał ze 100°C. Mówię, że na 100% jest sprawny usterka pewnie jest w samochodzie. A on się upiera, że to wina alternatora. No to mówię żeby przywiózł. Alternator znowu na stół, wszystko ok, pokazałem, że ładuje i się nie grzeje. Pojechał zamontować i znowu to samo. Więc pojechałem. Pierwsze to wziąłem cęgi w rękę i mierzę prąd. A tam 110A, a akumulator 96Ah. No i sprawa się wyjaśniła. Alternator ładował bardzo dobrze nawet na wolnych obrotach, napięcie wynosiło 14V i po prostu nie miał dobrego chłodzenia. Jakby jeszcze włączył światła, to spaliłby stojan, bo już dużo nie brakło. Powinien albo najpierw podładować prostownikiem tak jak piszesz, albo powłączać wszystko i utrzymywać silnik na średnich obrotach. Chociaż podejrzewam, że ten akumulator już długo nie pochodzi skoro został potraktowany takim prądem.



#152 Share marian3p

marian3p

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 219 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlasie

Napisany 19 kwiecień 2015 - 13:25

Ursus C-360 Alternator zamiast prądnicy.

Po takim traktowaniu z akumulatorem na pewno będzie kiepsko. Najpierw głębokie rozładowanie, a później ładowanie olbrzymim prądem. Masa czynna z płyt zaczęła już na pewno odpadać na dno. Co do alternatora, to jak pisałeś miał słabe chłodzenie to się i nagrzał. Przy takim prądzie byłby ciepły, ale nie żeby parzyć i się spalić.

Najważniejsze to być świadomym tego, co może się stać gdy chcemy uruchomić silnik z mocno rozładowanymi akumulatorami. Bo przy normalnej eksploatacji, gdy wszystko jest sprawne i silnik odpala na dotyk, taki problem praktycznie nie występuję, nawet gdy alternator będzie za duży.


Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.


#153 Share bayu86

bayu86

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 93 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 kwiecień 2015 - 14:29

Ursus C-360 Alternator zamiast prądnicy.

Ciekawe rzeczy piszecie. Wniosek z tego wyciągam taki, że dobry prostownik w domu trzeba mieć!  :)



#154 Share marian3p

marian3p

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 219 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlasie

Napisany 19 kwiecień 2015 - 14:57

Ursus C-360 Alternator zamiast prądnicy.

Oczywiście, że lepiej mieć, pomoże utrzymać akumulatory w dobrej kondycji długo czas. Podstawa to utrzymywać układy ładowania w ciągnikach w nienagannym stanie, oraz regularnie je kontrolować. Mimo to mogą zdarzają się sytuacje, że prostownik będzie potrzebny. No i jeśli ciągnik nie jest używany dłuższy czas, co 6 tygodni trzeba podładować akumulator.


Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.


#155 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 19 kwiecień 2015 - 15:30

Ursus C-360 Alternator zamiast prądnicy.

Bo przy normalnej eksploatacji, gdy wszystko jest sprawne i silnik odpala na dotyk, taki problem praktycznie nie występuję, nawet gdy alternator będzie za duży.

Dokładnie. Akumulator rozruchowy jak sama jego nazwa wskazuje służy do krótkiego rozruchu silnika. Ma być cały czas naładowany, a przy rozruchu rozładowywany tylko w kilku procentach i natychmiast naładowany do 100% pojemności.

Najważniejsze to być świadomym tego, co może się stać gdy chcemy uruchomić silnik z mocno rozładowanymi akumulatorami.

Dlatego własnie podałem ten przykład z Iveco, żeby choć część użytkowników zrozumiała na czym to polega. Bo przeważnie jest tak, że silnik jest w tragicznym stanie, długo trzeba kręcić, jak w końcu odpali, to przez ładowanie dużym prądem uszkadza się akumulator. A jak nie odpali, to podłączają prostownik i tak samo ładują ile tylko można, a później piszą posty, że akumulator nie wytrzymał nawet miesiąca.


Ciekawe rzeczy piszecie. Wniosek z tego wyciągam taki, że dobry prostownik w domu trzeba mieć!  :)
Samo mieć nie wystarczy, trzeba jeszcze umieć go używać.


#156 Share stefan1955

stefan1955

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 58 postów

Napisany 21 kwiecień 2015 - 13:44

Ursus C-360 Alternator zamiast prądnicy.

podłączyłem alternator zamiast prądnicy do C-360 P ozn.14V  462W 33A  Jubana .Dlaczego nie ładuje po dodaniu gazu tylko po 3-4 minutach jak się go odpali i to po kilku przygazowkach. A przy odpaleniu na mierniku pokazuje 12,3 a jak zacznie ładować to wzrasta do 14,2. Założyłem do T-25 od razu ładuje i pokazuje 14,5-8 .może mi kto podpowie o co chodzi.Podłączenie z rozrusznika B+ a na kontrolkę D+. 



#157 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 22 kwiecień 2015 - 11:02

Ursus C-360 Alternator zamiast prądnicy.

Diagnostyka alternatora, post nr 10.



#158 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 26 kwiecień 2015 - 21:19

Ursus C-360 Alternator zamiast prądnicy.

wszystko  zalezne jaka bateria przyjmuje prad ładowania--to reguluje regulator



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ursus C-360 Alternator zamiast prądnicy. Dzisiaj, 23:15
  •  

#159 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 01 maj 2015 - 09:26

Ursus C-360 Alternator zamiast prądnicy.

Regulator nie reguluje prądu ładowania. Oczywiście mówimy tu o prostych konstrukcjach stosowanych w ciągnikach.



Podobne tematy