Rafiiiiiiiiii

Ursus C-360 Alternator zamiast prądnicy.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mtracz    76

Według mnie tak. Nie wiem jakie maja byc oznaczenia w stacyjce ale same połączenia są poprawne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cichy007    0

A czy w 330 tak samo się podłącza jak na tym schemacie?


Zetor Proxima 110 Power
New Holland T5.105+TUR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

A czy w 330 tak samo się podłącza jak na tym schemacie?

W instalacji obu ciągników nie widzę różnic konstrukcyjnych, co najwyżej inne rozmieszczenia urządzeń .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek15h    110
MTRACZ dzięki za pomoc.Podłączyłem wszysko zgodnie z twoimi radami i wygląda na to że alternator niestety siedzi wymieniłem też regulator napięcia i nic to nie dało, kontrolka od ładowania świeci podczas pracy silnika, chyba będe musiał oddać go do naprawy albo kupić jakiś inny.Pozdro

 

Naprawione:) W alternatorze były spalone diody a poza tym źle podłączona kontrolka łądowania,obecnie alternator ładuje tzn .kontrolka gaśnie i amperomierz wskazuje +

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zefirek    0
czestym problemem alternatora sa wlasnie spalone diody

 

dodam jeszcze że łożyska, szczotki, komutator; łożyska wymieniamy na nowe szczotki w razie potrzeby też (niektóre altki mają szczotki z regulatorem) a komutator można przetoczyć na tokarce po to aby szczotki miały dobre styki. <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6
dodam jeszcze że łożyska, szczotki, komutator; łożyska wymieniamy na nowe szczotki w razie potrzeby też (niektóre altki mają szczotki z regulatorem) a komutator można przetoczyć na tokarce po to aby szczotki miały dobre styki. :P

pod warunkiem że pole slizgowe wirnika ma jeszcze styki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76
a komutator można przetoczyć na tokarce po to aby szczotki miały dobre styki. :P

 

Ale wirnik alternatora nie ma komutatora tylko 2 pierścienie ślizgowe. :P

 

A jeśli pierścienie sie już skończyły to można dotoczyć tulejki kture zakłada sie na te pierścieni. Trzeba je jednak dość ciasno dobrać aby miały dobry styk. Aby je założyć trzeba wirnik schłodzić a nowe pierścienie rozgrzać i założyc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas17d    0

według schematu *cinek14* potrzebny jest regulator napięcia i mam pytanie od jakiej maszyny by się nadawał bo od c-360 to chyba raczej niepasuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas17d    0

mam alternator od poloneza i w nim jest troche inaczej niż na tym na zdjęciu chodzi mi o podłączenie regulatora w swoim mam jedno wyjście od szczotek a na zdjęciu jest 3. musze wymienić szczotki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rokes    0

Czy możesz wrzucić fotki swojego alternatora? Zawsze to troche jaśniej jeśli się widzi dokładnie z czym ma się do czynienia (bynajmniej dla mnie ;) )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
mam alternator od poloneza i w nim jest troche inaczej niż na tym na zdjęciu chodzi mi o podłączenie regulatora w swoim mam jedno wyjście od szczotek a na zdjęciu jest 3. musze wymienić szczotki?

Tak, musisz wymienić szczotki. Koszt jest niewielki, u mnie kosztują około 9 zł. Zastosuj oryginalny regulator Elmot (nie jakąś tanią podróbę jak w linku powyżej), wtedy alternator posłuży Ci bardzo długo i nie będzie problemów z ładowaniem. Ja osobiście robię elektroniczny regulator własnej konstrukcji. Koszt takiego regulatora to około 10 zł (nie licząc pracy własnej). Podłączam go do szczotkotrzymacza, który Ty masz i też pracuje bezawaryjnie. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rokes    0

@ Elektrotechnik ja również uważam że regulatory napięcia Elmot są najlepsze. Ten link podałem tylko dla przykładu. ;) A co do szczotek to zgadzam się z kolegą wyzej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
@ Elektrotechnik ja również uważam że regulatory napięcia Elmot są najlepsze. Ten link podałem tylko dla przykładu. ;) A co do szczotek to zgadzam się z kolegą wyzej.

Wiem, że podałeś go do przykładu i wcale nie twierdzę, że go komuś polecasz. Ja też podałem Twój link jako przykład jakiego regulatora nie należy stosować ze względu na trwałość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

Teoretycznie niczym nie rozni sie podlaczenie zadnego alternatora. Oczywiscie w praktyce to zalezy od typu posiadanego alternatora. Pomijam tu sprawy mechaniczne np. uchwyty.

 

Wazne, aby zawsze MINUS akumulatora byl na kadlubie/karoserii pojazdu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dadam    4

a ja w swojej C-360 mam alternator od belatusa 14V 700W bez szczotkowy wbudowany regulator cena 190 zł sprawują się bardzo dobrze ostatnio wymieniałem bo nie ładował ale miał już ponad 10 lat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

I wymieniłeś cały alternator czy tylko regulator napięcia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jest to alternator z wbudowanym regulatorem. Do grubszej śrubki podłączasz przewód prądowy do akumulatora, a do cieńszej wzbudzanie (przewód od kontrolki ładowania). Ruskie alternatory mają magnes w wirniku więc powinien wzbudzić się nawet bez podłączonej kontrolki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

witam

 

Jestem na etapie podłączanie alternatora od poloneza i mam pewien problem. Alternator jest 9 diodowy z regulatorem mechanicznym pracował w c-360 i ładował ale zamiast niego założyłem altka (55A) z reg. elektronicznym i ten chodzi. Ten starszy przerobiłem na reg. elektroniczny ( odizolowałem szczotki od masy) - podłączenie takie samo jak w tym nowszym ale lipa bo nie działa kontrolka się świeci cały czas. Nawet jak dam na wzbudzenie 12V to nic się nie dzieję, a w tym drugim wirnik stawia duży opór. Dziwne tylko że z mechanicznym regulatorem chodził. Ktoś wie dlaczego?

Czy te alternatory różnią się czymś oprócz szczotkotrzymacza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dużo może być przyczyn. Sprawdź wirnik, powinien mieć rezystancję około 3-4 ohm. Może nie ma przejścia na szczotkach. Albo po prostu źle coś podłączyłeś. Oba alternatory są od poloneza? Masz w nich takie same regulatory? Jeżeli na mechanicznym regulatorze działa to elektroniczny regulator może być uszkodzony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj