Rafiiiiiiiiii

Ursus C-360 Alternator zamiast prądnicy.

Polecane posty

grego    385

Altki oba od poloneza tylko jeden jest z regulatorem mechanicznym a drugi orginalnie z elektronicznym.

Dzisiaj go podpinałem pod ten regulator mechaniczny i się wzbudza a z elektronicznym nie. A tak poza tym czy regulator jest potrzebny do wzbudzenia bo ten nowszy podpinałem bez regulatora i też się wzbudzał tylko już nie pamiętam tego połączenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Regulator nie jest "potrzebny" do wzbudzania, tylko do UTRZYMYWANIA STAŁEGO NAPIĘCIA ŁADOWANIA NA POZIOMIE 13,8-14,4V. W alternatorze jest on niezbędny. Regulator mechaniczny daje trochę większe napięcie na wirnik bo nie ma spadku na tranzystorze regulującym i to może być przyczyna niewzbudzania się alternatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

Elektotechnik sorki, ale sie musze zapytas. Czy my w tym momecie nie mylimy pojec? Wg. mojego malego rozumku wzbudzenia potrzebuje ukald ladowania, czyli sprawna pradnica 3F wspolpracujaca ze sprawnym oczywiscie regulatorem napiecia. Wzbudzenie potrzebne jest przez krotka chwile, zeby " regulator mogl zaskoczyc".

 

Natomiast sam alternator nie powinien pracowac wogole bez pradu twornika. I tutaj krotkie wzbudzeniue nic nie da, bo po odlaczeniu napiecia wzbudzenia i tak przestanie ladowac.

 

Tak sie tylko zastanawiam. A pisze dla tego, ze potem ktos moze mylic krotki impuls z kontrolki z faktycznym pradem podawanym na twornik.

 

Popraw mnie jezeli sie myle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Masz całkowitą rację. Chciałem tylko zwrócić uwagę, że regulator jest nie tylko potrzebny, a wręcz niezbędny do prawidłowej pracy alternatora. Tak jakoś to dziwnie napisałem. Bo @grego pisze, że alternator się wzbudzał bez regulatora, czyli z jego postu wynika, że może on tak pracować co jest oczywiście nieprawdą. Dlatego napisałem, że jest on niezbędny aby utrzymać prawidłowe napięcie na wyjściu alternatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

Oczywiście wiem że bez regulatora nie może pracować, robiłem tylko próbę przez kilka sekund przy wiertarce w celu sprawdzenia czy się wogle wzbudza, na mechanicznym oraz bez regulatora się wzbudza. Być może regulator elektroniczny jest wadliwy choć nowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

grego, tak poczytalem co pisales tutaj i jakos mam jedno ale. Mozesz napisac JAKIE TYPY REGULATOROW UZYWALES? I oczywiscie polaczenia masy regulatora i alrernatora jestej pewien. Pisze bo wiem z doswiadczenia, ze czasami dobrze jak o oczywistej sprawie ktos przypomni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

założyłem regulator ELMOT i altek chodzi a ten nowy to jakoś chyba APN się nazywa i nie wiem czy wadliwy czy może nie taki jak powinien być. Czy takiego ELMOTA to się jeszcze kupi? a jak nie to jaki zamiennik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hedonity    4
Czesc. O typy pytajac, chodzilo mi bardziej o rozroznienie:

http://www.jezpol.pl/show/RNA-2/

http://www.jezpol.pl/show/RNc-12/

 

Tak dla przykladu.

Ale rozumie, ze bardziej w styli RNC 12 i obie szczotki odlaczone od masy.

Należy uważać bo niektóre regulatory np. niektóre mechaniczne podawały na jedną szczotkę plus, druga była dołaczona do masy. Inne zaś np. przy maluchu załączały na szczotkę masę (minus) a druga na stałe była połączona z plusem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Ten z aukcji 70A, w starszych wersjach 44A i w caro 55A, osobiście montował bym każdy bo prądnica o wydatku 12A się chowa, u siebie mam 55A tylko dlatego że akurat taki miałem zdobyty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

To jest kolego alternator 55A, 9-cio diodowy.

 

55A miały reg zewnętrzny a 70A s a już reg razem z szczotkotrzymaczem :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

 

W ile wersjach występują alternatory z Elmotu,chodzi mi o Amperaż.

 

A 124 (44A)

A 125-55k (55A)

A 124S (60A)

A 125-70p (70A)

A 133-80p (80A)

 

Ten alternatory z aukcji są trochę awaryjne produkcja Elmot Świdnik nieudana kopia Magnet-marelli.

Lepsze są te starsze z przed 96roku 55A.

A najlepiej rozbierz jakiś policyjny radiowóz,te to miały alternatory. :D

 

Jak mało prądu to polecam to:

http://www.youtube.com/watch?v=RRDA64OegJY


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dominik1994    69

potrzebuje pomocy mam alternator od Poloneza

1)czy będzie on pasował bez przeróbek do C-360?

2)czy może zostać normalny regulator na 3 styki

3)skąd wziąć 3kabel od instalacji bo są tylko 2

4) najlepiej jakiś schemat albo opisać co do czego ??? z góry dzięki


:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

Kolego popatrz w tym temacie http://www.agrofoto.pl/forum/topic/585-ursus-c-360-problem-z-odpalaniem/page__st__580 wyjaśnialiśmy tam koledze @prorok jak podłączyć taki alternator. Regulator prądnicy oczywiście demontujesz. A alternator z Poloneza pasuje do C-360, problem może stanowić koło pasowe. Jako trzeci kabel można wykorzystać ten podłączony do zacisku 19 regulatora prądnicy (może być za krótki). Powodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenas    11

:blink: musisz kolego zwrócić szczególną uwagę na to, żeby nie zrobić zwarcia w altku poprzez niewłaściwe podłączenie przewodów elektrycznych, może się to skończyć spaleniem diod w altku. Lepiej dwa razy pomyśleć niż raz coś popsuć. Ja też zakładałem alternator od dużego fiata ale do JD, no i udało się.Życzę powodzenia. :lol:


Ciągnik powinien być jak koń-prosty w budowie i nie zawodny w pracy.
www.youtube.com/watch?v=N--TWYKpbYM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dominik1994    69
Napisano (edytowany)

Czemu regulator mechaniczny od prądnicy nie można założyć do alternatora, w bizonie też jest taki i działa ??

Edytowano przez Elektrotechnik
Ort

:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

A czy koło od malucha założysz do tira, no przecież to też koło :D

Po 1 to są całkiem różne reg napięcia a po 2 to od prądnicy masz na 12V a bizon 24v a po 3 to NIE PASUJE

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ponieważ prądnica prądu stałego działa na innej zasadzie niż alternator. Regulator napięcia pradnicy musi być wyposażony w wyłącznik prądu zwrotnego oraz ograniczenie prądowe. W przypadku alternatora jest to zbędne. Nie wiem po co chcesz montować mechaniczny regulator, skoro elektroniczny jest trwalszy i nie zmienia parametrów w czasie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peter83    0
Napisano (edytowany)

Elektrotechnik aż takiej wielkiej różnicy to nie ma. A tak w woli ścisłości to nie wyłącznik prądu wstecznego.hehe

 

 

Twój post nic nie wnosi do tematu. Proponuję najpierw się dokształcić, a później zabierać głos.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dominik1994    69

Witam

1)Mama alternator od Fiata Cinquecento i założyłem go do C-360 i moje pytanie czy mógł by ktoś krok po kroku opisać jak go podłączyć do C-360?>

 

2) gdy pod śrubę podłączę jeden kabel oczywiście z żarówką a drugi w ten styk to nie świeci żarówka a gdy dotknę do obudowy alternatora to ładuje czy tak powinno być ????

 

tu załączam foto http://img51.imageshack.us/i/sadddddddd.jpg/

Edytowano przez Dominik1994

:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj