krystek1992

Układ hamulcowy Zetor X540, Proxima, Forterra

Polecane posty

tomaszo    0

Koledzy,mam problem z tym hamulcem.Otoż poprzez niedopatrzenie kierowcy zapiekło cylinderek hamulcowy osi napedowej,ciagnik stosunkowo nowy bo ma przepracowane dopier 500 mth,przy okazji wygrzało uszczelniacze przystawki napedowej,smar z krzyżaka wału napedowego oraz zwegliło klocki hamulcowe.Teraz zastanawiam się co zrobić z tym zaciskiem,czy go całego regenerować czy tez zakupić zestaw naprawczy tj.uszczelniacze i próbować samemu zmienić tylko uszczelniacze.Dodam że nigdy nie miałem styczności z taką robotą.Zacisk jest firmy KNOTT 4x40 a zestaw naprawczy kosztuje 150 zł oryginał.Dodam że cena nowego zacisku to ok.2500 zł,nie wiem, drogi czy nie według innych marek. Znajomy mechanik radził nawet aby tylko rozruszać cylinderki,napastować i powinno dalej chodzić bo ponoc nie wyrobiony za bardzo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

No po 500set godzinach to wyrobiony być nie powinien jeśli sam docisk nie jest uszkodzony ani powierzchnie tłoczków to można poddać regeneracji ale swoja drogą dość dziwne to jest że się zapiekły nie było tam przez przypadek nalane co się tam nie powinno znaleść?


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

U mnie zardzewniały dwa cylinderki i blokowało.Nie było tam smaru,złożone na sucho.W porę zauważyłem i ni się nie uszkodziło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

:D co za pytanie :P pytasz nas czy oszczędzać swoje pieniądze czy nie :D ? grubo poniżej ceny nowego zacisku zmieścisz się z częściami i całą robotą ( nawet dwóch ;):D ) znajomych mechaników...jak potrafisz zrobić to sam będzie jeszcze taniej... wybór należy do Ciebie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
weasprox    17

Kolego pomóc nie pomogę bo się nie znam ale gdybyś mógł powiedzieć z jakiego powodu się to stało byłbym wdzięczny :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszo    0

Niestety już po gwarancji :wacko: Prawdopodobnie jedna strona zacisku była zle złożona bo klocki z jednej strony zjechane do spodu z drugiej zaś jak nowe,może za mało założono podkładek dystansowych przy skladaniu w fabryce.Zalane ewentualnie mogło być tylko wodą przy myciu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DAREK    22

przede wszystkim nie może to być smar ropochodny (żadnej ropy ,benzyny towotu ) tylko specjalny do zacisków (możesz cały tłoczek posmarować )dostępny w sklepach motoryzacyjnych . Przy demontażu jak i montażu uważaj żeby tłoczek nie szedł ukośnie (żadnych sił powodujących jego jednostronne przechyły) bo albo go porysujesz albo zniszczysz uszczelnienie .

Edytowano przez DAREK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DAREK    22

były wersje klocków bez kabelków ,więc może nie będzie instalacji w ciągniku. Elementy układu hamulcowego nie mogą mieć styczności z produktami ropochodnymi i nie rozumiem dlaczego użyłeś takiego smaru?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszo    0

Do skladania używam past hamulcowych.Wszystko powyczyszczane,lekko wysmarowane,nowe oryginalne zestawy naprawcze,odpowietrzone no i teraz po 40 mth znowu przedni hamulec <łapie> ale po rozlaczeniu pedalow i hamowaniu pojedynczymi pedalami jest ok,za to hamowanie nie takie jak ma byc.Czego sie jeszcze moge czepic,ktory to jest ten zawor rozdzielajacy hamulce na przednia os?Forterra 11441.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

powitac zetoromaniaków

 

proximka od pewnego razu nie chce zemną współpracować gdy naciskam pedały hamulca trzyma tylko 1 koło powiedzmy prawe, gdy rozłacze pedały i przyciskam pojedynczo to koła trzymaja poprawnie raz prawe raz lewe

 

czy w proximie 8441 jest jakis zawór sterujacy siła hamowania na poszczególne koła

 

jakies sugestie?? plyn jest, zapowietrzony układ raczej nie mozliwe

Edytowano przez PROXIMAMICHAL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romanwiatr    0

Podpowiedzcie co jeszcze zrobić. W proximie 7441 zapowietrzają się hamulce, zawsze odpowietrzałem i było ok. Najpierw uchodziło powietrze wiec odłączyłem obwód pneumatyczny od wyrównywacza siły hamowania, za kołem  z prawej strony. Kilka razy odpowietrzałem właśnie tam za kołem, oraz pod kabiną i było ok. Ostatnio odpowietrzam i brak efektu, płyn podczas  deptania tryska bez powietrza, a hamulce trzymają, nie wiem co jeszcze zrobić.

Wszelkie sugestie mile widziane. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Quercus78    5

Man problem z hamulcami w 9540. W czasie jazdy hamulce same blokują, poedał robi się twardy, ciągnik nie może sam ujechać. Jak postoi przez noc rano wszystko jest OK. Po jakimś czasie normalnej jazdy nie ma reguły po jakim znowu hamulec blokuje. Zwiększyłem luz między pedałem a tłoczkiem pompki ale nic nie pomogło. Miałktoś taki przypadek?


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masseyf12    54

Ja mam taki przypadek w proximie 9541 plus. Hamulce ciągle mi się zapowietrzają, nieraz zblokują koła że nie idzie jechać.  Jak  postoi to się odblokują i tak w kółko ... Płynu nie ubywa, tak samo luz zwiększyłem i nic. Serwis załamuje ręce i nie potrafi powiedzieć czemu tak się dzieje. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian86    16

Witam. Co może byc przyczyną nie odbijania do końca powietrza z hamulców, a co za tym idzie delikatnego zapowietrzania ich. Dodam,że jak zaciąg i puszczam ham. reczny to wszystko wraca do normy???? Ciągnik dodatkowo zaczął jak gdyby trząść przy hamowaniu.


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
denis940    2

Witam. Ja też mam ten problem w Z 10540. Wymieniłem cylinderki i wyrównywacz, naprawiłem sprężarkę bez zmian. Dodam, że hamulce pneumatyczne też nie działają. ciągnik kupiłem zimą- sprowadzony. proszę o pomoc, Z góry dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

w 10540 montowano rózne kombinacje zaworów powietrznych  ( zależnie od rocznika ) i różne instalacje : jedno  lub dwuobwodowe .

Musisz doprecyzować !!!


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
denis940    2

Instalacja jedno i dwuobwodowa. A hamulce blokują się w czasie jazdy. Był też problem z blokadą wymieniłem zawór- jest ok. Elektrozawór przy zbiorniku też nowy. stary zapieczony i nie był podłączony. Czy to może być tego przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj