Skocz do zawartości

Zdjęcie

Problem z t-25. Kopci i stuka.


84 odpowiedzi na ten temat

#61 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2392 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 grudzień 2012 - 20:45

Problem z t-25. Kopci i stuka. @GoRAL1 mylisz się kolego jest regulacja na kołnierzu 4 nakrętki 8 popuszczasz i przestawiasz pompę tak jak jest w polskiej. :blink:
Masz tu link i przyjrzyj się http://moto.allegro....2846555606.html
@t25aaa drażni cię ten temat bo się nie znasz. :( GoRAL1 potwierdził moją teorie ale ty swoje. :o Podjęć do pompiarza to
wszystko ci wytłumaczy. :D

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z t-25. Kopci i stuka. Dzisiaj, 01:37
  •  

#62 Share Witek2010

Witek2010

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 633 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:RBI
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

    Migotka :)
    Garaż
    Rolnictwo

Napisany 27 grudzień 2012 - 21:23

Problem z t-25. Kopci i stuka. Jak nie ma regulacji na kołnierzu pompy? Może źle zrozumiałem ale przecież odchyla się pompę na kołnierzu do silnika (przyspiesza) i od silnika (opóźnia). Po przesunięciu do silnika mocno ciągnik chodzi twardo słychać stuki po przestawieniu już chodzi dobrze. Akurat ostatnio tym się bawiłem i jest różnica w pracy i dymieniu ciągnika. Może ktoś rozjaśni o co wreszcie chodzi skoro to nie jest ta regulacja?
"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

#63 Share t25aaa

t25aaa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 192 postów

Napisany 27 grudzień 2012 - 21:24

Problem z t-25. Kopci i stuka. Balcerku jestes przykry tak sie składa ze dawałem pompe do regulacji do zakładu znajdujacego sie obok warfamy w Dobrym Miescie typ sie zajmuje pompami 15 lat i mowił mi ze jezeli nic nie było ruszane w rozrzadzie to pompa bedzie działac super. To jest fachowiec a nie taki Macgyver z wioski jak, ty ze ustawi byle jak pompe i cieszy sie ze ciagnik chodzi jak chodzi i nie gasnie. Zreszta pisałem o tym wiekokrotnie ale widocznie ty czytasz odbytem

#64 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2392 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 grudzień 2012 - 21:46

Problem z t-25. Kopci i stuka. Od 20 lat się zajmuję mechaniko i nie wk--iaj ludzi bo od 15 lat jestem na swoim garnuszku i pi--ol gó--rzu głopot jak się nie znasz.A żałośnie jest słuchać takich ludzi Może za chwilę napiszesz że założysz pompę od c 360 do swojego władzia i będzie cykał.W-l się gościu na cycki.A co do twojego fachowca to jest prędzej Flachowiec bo u mnie każdy szanujący się pompiarz woli po założeniu pompy żeby podjechać z ciągnikiem to gratis sprawdzi wyprzedzenie wtrysku żeby sprzęt chodził jak najlepiej a nie pier--lić głupoty że będzie chodził dobrze.ŻAŁOSNE.Moderatorzy mogli by ci zamknąć konto za wciskanie kitu.Może do przedszkola trzeba cię wysłać żebyś się troszeczkę mechaniki nauczył.

Edytowany przez balcerek1, 27 grudzień 2012 - 21:52.


#65 Share t25aaa

t25aaa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 192 postów

Napisany 27 grudzień 2012 - 22:42

Problem z t-25. Kopci i stuka. Obstawiam ze jesets donsicielem moderatorów. To przykre ze 20 lat robisz wszystko żle. Fachowca mojego nie obrazaj bo on regeneruje wiele rodzaji pomp i dobre miasto cieszy sie dobra sława w tym zakresie. W pompie trzeba sprawdzic wydatek ciśnienie itd a ty to na czym to sprawdzasz? moze cisnieniomierzem do opon? Do władka mozna wstawic pompe od c 330 wtedy przydaje sie ustawianie kata pod wlewem oleju . Ciekawe skad masz cześci do naprawy "pompiarzu"

#66 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2075 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 27 grudzień 2012 - 23:05

Problem z t-25. Kopci i stuka.

Kolego zejdź na ziemię. :blink: Każda pompa po remoncie czy nowa wymaga ustawienia kąta wtrysku i nie ma to reguły że nie miała ruszanego kołnierza. :o Po latach pracy powinieneś też sprawdzić kąt wtrysku bo główny wałek też się wydziera i też się przestawi i na frezie też się wyrobi. :( Więc kolego jak coś piszesz i nie znasz się do końca w temacie to lepiej nie wkręcaj ludzi jak nie wiesz o co biega. :D

Proste że po każdym demontażu pompy czy ingerencji w rozrząd trzeba sprawdzać czy początek wtrysku paliwa jest prawidłowy, mówi o tym każda instrukcja napraw czy instrukcja obsługi...

#67 Share Geo

Geo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok
  • Zainteresowania:Ciekawostki naukowe i nie tylko

Napisany 27 grudzień 2012 - 23:18

Problem z t-25. Kopci i stuka. Niestety ale nie każda instrukcja tak mówi. Instrukcja np od jumza mówi, że po demontażu pompy należy ją zamontować wykonując czynności w odwrotnej kolejności od demontażu i nie każe niczego ustawiać. Co nie przeszkadza aby w innym miejscu tej samej instrukcji był opis ustawiania kąta wtrysku. Jeśli pompa została zdjęta z traktora nie w celu jej naprawy, ale w jakimś innym celu to akurat w traktorach typu T-25 czy Jumz nie ma sensu od nowa ustawiać kąt wtrysku. Sam zdejmowałem pompę i ją zakładałem bez żadnej dodatkowej ingerencji i traktor chodzi tak samo jak chodził i pali tyle samo co palił. Dobry serwis od pomp ustawi pompę (przynajmniej z ruskimi tak jest) tak, że nie potrzeba nic regulować. Oczywiście z wiekiem rozrząd się zużywa i może wystąpić konieczność ustawienia kąta wtrysku i po to są otwory w kołnierzu napędu pompy, a ustawienie kąta nie jest jakoś szczególnie trudne o ile ktoś umie czytać instrukcję ze zrozumieniem i co nieco zna się na mechanice.
Oczywiście zawsze znajdzie jakiś domorosły McGyver i np rozwierci otwory mocujące pompę do korpusu silnika i wtedy niestety, ale po każdym zdjęciu pompy pewnie trzeba będzie ustawiać kąt wtrysku. Ale jak ktoś ma traktor od nowości to wie co ma ;).

Edytowany przez Geo, 27 grudzień 2012 - 23:21.


#68 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2392 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 grudzień 2012 - 23:20

Problem z t-25. Kopci i stuka. Wiadomo że mówi ale nie dla t25aaa.t25aaa części do pompy dostaję u nas w Agrolu.Chcesz namiary ale poco ci bo przy takich naprawach jakie przeprowadzasz to lepiej w łapy ci ich nie dawać bo możesz pobrudzić a co do donosicielstwa to uważaj gościu co piszesz bo forum jest po to żeby pomagać rozwiązywać problemy a nie wprowadzać jawnie w błąd.Szkoda się denerwować.Powodzenia.

#69 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2075 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 27 grudzień 2012 - 23:26

Problem z t-25. Kopci i stuka. No ok niech będzie że może nie każda, ale w większości pisze aby sprawdzić jego prawidłowość po jakichkolwiek ingerencjach.
Skoro ktoś zadaje sobie trud zdjęcia pompy i następnie ponownego jej montażu po ustawieniu jej na znaki chyba nic nie stoi na przeszkodzie, aby to sprawdzić wielkiej filozofii w tym nie ma i nie zajmie nie wiadomo ile czasu

Edytowany przez Roki212, 27 grudzień 2012 - 23:28.


#70 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 grudzień 2012 - 19:18

Problem z t-25. Kopci i stuka. balcerek1

sprawdziłem na pompie co mam zapasowa faktycznie jest regulacja na kołnierzu ,zakres jest mniejszy niż w polskich i na ciągniku trudno to zauważyć ;
akurat dgy regulowałem w tym kupionym nie pasował mi skok między dwoma sąsiadującymi otworami na piaście ,tak że muszę spróbować doprecyzować na kołnierzu

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z t-25. Kopci i stuka. Dzisiaj, 01:37
  •  

#71 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2392 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 grudzień 2012 - 20:18

Problem z t-25. Kopci i stuka. @GoRAL1 to teraz spytaj się naszego mądrego kolegi t25aaa czy masz ustawiać czy zakładać tak jak jest i jeździć. :o Spoko chociaż ty spokojnie podszedłeś do sprawy a nie jak nasz kolega bo co to nie ja przecież zęby na tym zjadłem. :D

#72 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 grudzień 2012 - 20:38

Problem z t-25. Kopci i stuka. Spierać się i mylić jest rzeczą ludzka

#73 Share t25aaa

t25aaa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 192 postów

Napisany 29 grudzień 2012 - 16:33

Problem z t-25. Kopci i stuka. Balcerek zyciowa niedolo to do ciebie. Ustawiałem dzis kat wyprzedzenia wtrysku wg instrukcji. odnalazłem znak na kole obróciłem kołniezem pompy do momentu pojawienia sie w sekcji paliwa i ciągnik chodził zle walił biały dym i chodził nie równo. Myslałem ze moze w instrukcji pomylili znak to powtórzyłem to na wszystkich znakach na kole i dalej lipnie chodził. Ustawiłem spowrotem tak jak sa 3 znaki na rozrzadzie ciagnik chodzi równo przezroczysty dymek leci. To mysle przekrece minimalnie w prawo tuleje od znaków (czyli przyspiesze wtrysk) silnik chodził ale przy dodawaniu gazu czarny dym i czasem iskry z tłumika to pokreciłem w druga strone od dobrego połozenia czyli na znakach (opuzniłem moment wtrysku) to silnik walił biłaym dymem i był słaby i nie przyspieszał. I teraz do ciebie nieudaczniku. Nie wkrecaj ludziom na forum ze masz jakis magiczny sposób ustawiania kata wyprzedzenia wtrysku bo tak jak taki fuszerkarz jak ty ustawi to napewno ciagnik ze zgrabiarka wali czarnym dymem. Ps: Do wszystkich: przez tego gamonia musze teraz ładowac akumulatory. Zaraz bedziesz odpisywał ze instukcja gowno warta itd wiem wiem daruj sobie siermiengo.

#74 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2392 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 grudzień 2012 - 17:26

Problem z t-25. Kopci i stuka. Życiowa niedolo rurkę kapilarną to założyłeś.Nie jak pojawiła ci się ropa na sekcji to był już koniec tłoczenia. :P A gaz dałeś do oporu. :( Jak nie umiesz to nie rób i nie wyzywaj kogoś jak popełniasz sam błąd. :blink: Nie umiesz czytać instrukcji to spadaj.A tak wo gule to po cholerę ruszałeś jak tak pięknie chodził Sieroto. :D

#75 Share t25aaa

t25aaa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 192 postów

Napisany 29 grudzień 2012 - 17:49

Problem z t-25. Kopci i stuka. załozyłem kretynie kapilare i jak tylko poziom sie ruszył zakreciłem kołniez gaz był na max i gówno to daje. Co ja z toba mam dyskutowac jak ty jestes wiejskim regeneratorem i robisz ciagniki jakims pewnie siermiegom którzy ciesza sie ze taktor wogole słychac. Zrobiłem tak bo chciałem sprawdzic teorie ze lepiej jest ustawic na rozrządzie i okazało sie ze jestes debilem tak jak wczesniej myslałem :)

Edytowany przez t25aaa, 29 grudzień 2012 - 17:50.


#76 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2075 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 29 grudzień 2012 - 19:23

Problem z t-25. Kopci i stuka. Dajcie se koledzy na luz :P niepotrzebnie aż tak sobie ciśnienie tym podnosicie. jeden ustawił tak drugi inaczej ważne aby silnik jak trzeba pracował, odpalał itp

#77 Share Witek2010

Witek2010

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 633 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:RBI
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

    Migotka :)
    Garaż
    Rolnictwo

Napisany 29 grudzień 2012 - 19:41

Problem z t-25. Kopci i stuka. Tak przy okazji może ktoś opisze dokładniej dla "zielonych" osób w temacie jak to ustawić bo może się przydać a nie ma zbytnio tego w internecie. Nowa pompa też jest do ustawiania kąta czy jest dobrze ustawiona?

Nie rozumiem początku ustawiania. Zakładamy te rurki na sekcje potem kręcimy wałem aż do pojawienia się ropy w rurkach i co potem? Odkręca się kołnierz pompy i przesuwa do momentu aż paliwo zacznie się podnosić w rurkach? Wczoraj padła mi pompa w której była nowa sekcja ciągnik był na niej słaby zapalał dobrze ale ciężko wchodził na obroty do tego jeszcze miał tylko 1600 obrotów ustawione i nawet po przestawieniu dało się tylko 1800 ustawić. Ciągnik zgasł po czym zapalał pochodził kilka sekund i gasł dalej. Co się mogło wydarzyć w pompie? Wiem, że na pewno w pompie bo założyłem inną i chodzi, objaw podobny jak padnięta pompka zasilająca ale chodzi na niej jednak. Dlatego jakby ktoś miał chwilę i w prosty sposób potrafił opisać ustawienie kąta wtrysku byłbym wdzięczny bo może mi się to przydać niedługo.
"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

#78 Share t25aaa

t25aaa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 192 postów

Napisany 29 grudzień 2012 - 19:56

Problem z t-25. Kopci i stuka. Koleko Witek nowa pompa jest dobrze ustawiona i bedzie dobrze działac pod warunkiem ze nie grzebałes pod gardziela wlewu oleju. Pod ta gardzielą jest tarcza z otworami na wielowypuscie do ustawiania dokładnego katu wyprzedzenia wtrysku. Jesli załozysz nowa pompe i silnik bedzie chodził torche nie za dobrze (w co nie wierze) to mozesz odkrecic ta gardziel odkrecic 2 sruby od tarczy do ustawiania i delikatnie o 1 dziurke przestawic w 1 lub 2 strone przed odkreceniem musisz znalezdz 3 znaki (ruskie litery) na kole rozrzadu. Na tarczy z otworami sa 3 wyciecia (kreski). Orginalnie jak w nowym ciagniku powinno byc tak ze srodkowa kreska powinna pokrywac sie idealnie z srodkowa litera na kole wtedy nowa załozaona pompa powinna chodzic dobrze. Szkoda ze zapomiałem zrobic zdjecie to bym wrzucił jak to wyglada bo dzis sie z tym bawiłem :/
Aha nie opisałem tej procedury ustawiania:
ustawiasz koło pasowe na znak jednej kreski
odkrecasz gadziel i odkrecasz 2 sruby od ustawiania pompy (na tej wielootworkowej traczy)
odkrecasz przewod z sekcji tłoczacy paliwo do 1 cylindra
wstawiasz w miejsce tego przewodu przezroczystą rurke srednicy 1-1.5 mm
ustawiasz pełny gaz
obracasz kluczem 27 pompe (do dołu) tak aby paliwo wypłyneło tą rurka bez pecherzyków powietrza i jak juz ich nie ma to oprozniasz ta rurke np strzykawka
zostawiasz troche paliwa w rurce zeby było widac jak poziom zaczyna sie podnosic
podpompowujesz reczna pompka tak z 20 s
obracasz kluczem pompe bardzo powoli i gdy zauwazysz ruch paliwa w rurce zatrzymujesz sie (nie mozesz drgnac nawet) i celujesz sruba w odpowiednie otwory na tarczy
dokrecasz wszystko i mozesz juz sprawdzac
mi sie nie udało jestem zwolenniekiem znaków

Edytowany przez t25aaa, 29 grudzień 2012 - 20:09.


#79 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 grudzień 2012 - 20:01

Problem z t-25. Kopci i stuka. Napisz jeszcze jak jest łożyskowane koło napędzające pompę

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z t-25. Kopci i stuka. Dzisiaj, 01:37
  •  

#80 Share Witek2010

Witek2010

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 633 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:RBI
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

    Migotka :)
    Garaż
    Rolnictwo

Napisany 29 grudzień 2012 - 20:17

Problem z t-25. Kopci i stuka.

Koleko Witek nowa pompa jest dobrze ustawiona i bedzie dobrze działac pod warunkiem ze nie grzebałes pod gardziela wlewu oleju. Pod ta gardzielą jest tarcza z otworami na wielowypuscie do ustawiania dokładnego katu wyprzedzenia wtrysku. Jesli załozysz nowa pompe i silnik bedzie chodził torche nie za dobrze (w co nie wierze) to mozesz odkrecic ta gardziel odkrecic 2 sruby od tarczy do ustawiania i delikatnie o 1 dziurke przestawic w 1 lub 2 strone przed odkreceniem musisz znalezdz 3 znaki (ruskie litery) na kole rozrzadu. Na tarczy z otworami sa 3 wyciecia (kreski). Orginalnie jak w nowym ciagniku powinno byc tak ze srodkowa kreska powinna pokrywac sie idealnie z srodkowa litera na kole wtedy nowa załozaona pompa powinna chodzic dobrze. Szkoda ze zapomiałem zrobic zdjecie to bym wrzucił jak to wyglada bo dzis sie z tym bawiłem :/
Aha nie opisałem tej procedury ustawiania:
ustawiasz koło pasowe na znak jednej kreski
odkrecasz gadziel i odkrecasz 2 sruby od ustawiania pompy (na tej wielootworkowej traczy)
odkrecasz przewod z sekcji tłoczacy paliwo do 1 cylindra
wstawiasz w miejsce tego przewodu przezroczystą rurke srednicy 1-1.5 mm
ustawiasz pełny gaz
obracasz kluczem 27 pompe (do dołu) tak aby paliwo wypłyneło tą rurka bez pecherzyków powietrza i jak juz ich nie ma to oprozniasz ta rurke np strzykawka
zostawiasz troche paliwa w rurce zeby było widac jak poziom zaczyna sie podnosic
podpompowujesz reczna pompka tak z 20 s
obracasz kluczem pompe bardzo powoli i gdy zauwazysz ruch paliwa w rurce zatrzymujesz sie (nie mozesz drgnac nawet) i celujesz sruba w odpowiednie otwory na tarczy
dokrecasz wszystko i mozesz juz sprawdzac
mi sie nie udało jestem zwolenniekiem znaków


Dzięki za tak szybką odpowiedź. Mam nadzieję, że nikt wcześniej w rozrządzie nie mieszał ciągnik bardzo dobrze zapala na mrozach aż dziwne na zimnym nie kopci także może tam nikt nie grzebał jeszcze. Teraz mam założoną starą oryginalną ale chyba ma dawką za dużą paliwa albo sekcję do wymiany bo trochę kopci przy dodawaniu gazu nie wiem jak z mocą jeszcze. Zauważyłem jedno kiedyś, że jak jest źle kąt ustawiony to ciągnik tak jakoś inaczej chodzi dymi na zimnym na niebiesko albo stuka przy zapalaniu. A jeszcze jedno na wczesniej pompie jak zapalał to czy to w mróz czy w lecie to przy pierwszym zapaleniu tak od razu na obroty nie wchodził tylko miał tak jakby takie zamulenie. Na tej już tego efektu nie ma. Ale z tego co wiem tamta pompa od zawsze taka udana była...
"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

Podobne tematy