Skocz do zawartości

Zdjęcie

Problem z t-25. Kopci i stuka.


84 odpowiedzi na ten temat

#41 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 listopad 2012 - 22:59

Problem z t-25. Kopci i stuka. Odkręcasz przewód wysokiego ciśnienia i kręcisz silnikiem i obserwujesz ruch paliwa w króćcu, jak się ruszy to jest właśnie ten początek kata tłoczenia i w tym momencie koło ma być na znaku 25 stopni T1. Jeśli nie to luzujesz pompę i przesuwasz nią, a gdy regulacji jest za mało to zdejmujesz wlew oleju i regulujesz na kole rozrządu pompy. I robisz kolejną próbę.
Podczas regulacji ustawiasz pełny gaz na pompie.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z t-25. Kopci i stuka. Dzisiaj, 08:22
  •  

#42 Share Witek2010

Witek2010

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 633 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:RBI
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

    Migotka :)
    Garaż
    Rolnictwo

Napisany 19 listopad 2012 - 19:51

Problem z t-25. Kopci i stuka. Sprawdziłem to dziś czyli odkręciłem ten przewód z pompy. W książce pisze, że na T1 paliwo ma wyciekać z pompy na pierwszy wtryskiwacz i u mnie tak jest. Jeszcze powie mi ktoś może przesuwając tę pompę do silnika opuźniam czy przyspieszam zapłon bo kiedyś przestawiałem to jak było odchylone całkiem od silnika to chlapało ropą przez komin po przesunięciu do silnika przestało.

A czy jest możliwe żeby obrotomierz wskazywał źle? Na wolnych obrotach przestaje mi działać po stuknięciu ręką zaczyna dalej i tak na okrągło ale na wyższych obrotach od 900 działa dobrze tylko wydaje mi się jakby mniej wskazywał a ciągnik miał większe obroty. Jeszcze to sprawdzę ale wydaje mi się, że regulując tą śrubką od obrotów dochodzi mi do 1800 po czym więcej nie mogę chyba już naregulować ale jeszcze to sprawdzę bo być może to mój błąd.
"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

#43 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 listopad 2012 - 20:36

Problem z t-25. Kopci i stuka. A nie masz pękniętej linki, albo wyrobione gniazdo w obrotomierzu i linka kręci się szybciej, a obrotomierz ma opóźnienie.

Przyśpieszasz przestawiając pompę górą do bloku.
Opóźniasz odsuwając ją górę od bloku.

#44 Share Witek2010

Witek2010

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 633 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:RBI
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

    Migotka :)
    Garaż
    Rolnictwo

Napisany 19 listopad 2012 - 21:32

Problem z t-25. Kopci i stuka. Możliwe właśnie, że gniazdo jest wyrobione wtedy by pasowało, że na wolnych obrotach nie chce łapać a na szybkich działa dobrze.
Jeszcze takie pytanie. Jakby było słychać stukanie zaworów (klawiatury) to trzeba opuźnić zapłon tak?
"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

#45 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 listopad 2012 - 21:53

Problem z t-25. Kopci i stuka. Zapłon to możesz sobie w benzyniaku ustawić.
W dieslu ustawiasz początek kata tłoczenia - Moment wtrysku.
Zapłon mieszanki paliwo powietrze w dieslu następuje samoczynnie gdy ciśnienie wzrośnie, a to ma być w GMP tłoka.

Ustaw go według instrukcji albo naszych wypocin to będzie dokładnie bo sam tak chciałeś, a nie na słuch.
Na słuch to ustawiają mechanicy z wieloletnim stażem i to po wstępnym ustawieniu według znaków.

#46 Share t25aaa

t25aaa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 192 postów

Napisany 26 grudzień 2012 - 17:24

Problem z t-25. Kopci i stuka. Jakim cudem moment wtrysku moze sie samoczynnie przestawic??

#47 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 grudzień 2012 - 17:31

Problem z t-25. Kopci i stuka. W t 25 samo sie nie przestawi
mtracz

regulacje przeprowadza się przez przestawienie na otworach koła napędzającego pompę
poczatek tłoczenia paliwa nie jest w GMP ale 20 pare stopni przed

Edytowany przez GoRAL1, 26 grudzień 2012 - 17:33.


#48 Share t25aaa

t25aaa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 192 postów

Napisany 26 grudzień 2012 - 17:44

Problem z t-25. Kopci i stuka. skoro sama pompa sie nie przestawi to po co regulacja? na tej tarczy z otworkami sa znaki które orginalnie pokrytaja sie z ze znakami na kole napedu. Jesli pompa jest dobrze ustawiona -nowa lub po regeneracji to po co ustawiać jeszcze kąty skoro tak fabryka wymysliła?

#49 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 grudzień 2012 - 17:53

Problem z t-25. Kopci i stuka. Masz racje 26 lat przejeździłem władkiem i nic tam nie było ruszane ,kupiłem drugiego w którym ktoś grzebał i zanim doszedłem do prawidłowego ustawienia trochę mi zeszło , znaków na kole też nie było

#50 Share t25aaa

t25aaa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 192 postów

Napisany 26 grudzień 2012 - 19:17

Problem z t-25. Kopci i stuka. no ja to bym zostawił tarcze na znakach tak jak za nowego było a pompe wymontował i zawiózł do sprawdzenia i ustawienia (nie regeneracji). Kiedys jak wymieniałem sobie samemu sekcje w pompie przeskoczył mi jeden trybik w pompie i koniec (trzeba sobie trybiki np sylikonem zaznaczyć) dałem do ustawienia pompe typ wzioł 60 zł i ciagnik chodzi normalnie.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z t-25. Kopci i stuka. Dzisiaj, 08:22
  •  

#51 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2398 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 grudzień 2012 - 21:41

Problem z t-25. Kopci i stuka. @t25aaa jeżeli masz trochę pojęcia to w t 25 wymienić sekcje to bajka. :D Odkręcasz klapkę z boku rozpinasz dozownik wolnych obrotów i wykręcasz go.Przekręcasz silnikiem tak żeby otwór widzialny w tłoczku przez dozownik był na przeciwko ciebie jak paczysz przez ten otwór wkładasz kawałek druta wykręcasz zębatkę napędzającą tłoczek sekcji i odkręcasz sekcje.Po wyciągnięciu nic nie ruszasz na starej sekcji tylko odkładasz na bok bierzesz nową sekcje i ustawiasz tak samo jak w starej wkładałeś drut tylko w nowej nasz oryginalne zabezpieczenie.wkładasz sekcję w pompę przykręcasz i przy wkładaniu zębatki koryguj ustawienie zabezpieczenia przez otwór od dozownika żeby był tak samo jak przed rozebraniem i wyjmujesz zabezpieczenie z tłoczka i tyle.Składasz resztę i po kłopocie. :blink: A co do regulacji to tak jak koledzy napisali ustawiasz na kolnierzu. :P

#52 Share t25aaa

t25aaa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 192 postów

Napisany 26 grudzień 2012 - 21:57

Problem z t-25. Kopci i stuka. Ale napisałes.. tak to kazdy głupi potrafi wymienic szybko sekcje i tryby poprzestawać a sztuka zeby nic nie przestawic trybików w pompie to nie trzeba potem kombinować z ustawieniem kołnierzem bo wątpie żeby ktoś ustawił kołnierzem idealnie tak jak było. Jak przysyłaja CI pompe po regeneracji albo nową to masz ją załozyc i ma działac odrazu normalnie jak nie jest nic kombinowane na kołnierzu kolego. Ja chciałem tak zrobic zeby pompa była ustawiona jak orginalnie za nowego ciagnika. Ja wyznaje zasade ze ma chodzic idealnie a nie tylko dobrze.

#53 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2398 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 grudzień 2012 - 22:06

Problem z t-25. Kopci i stuka. Napisałem dokładny opis jak to zrobić. ;[ Wymieniłem parę sekcji jak pompiarze mieli pozajmowane terminy tym sposobem i śmigają do dziś. :D Jak zakładasz nową pompę to musisz sprawdzić kąt wtrysku który ustawiasz właśnie na kołnierzu a nie na rozrządzie. :P

Edytowany przez balcerek1, 26 grudzień 2012 - 22:10.


#54 Share t25aaa

t25aaa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 192 postów

Napisany 26 grudzień 2012 - 22:14

Problem z t-25. Kopci i stuka. Ok gratuluje :) ale twoich pomp nie można wsadzic do dowolnego T25 bo za każdym razem trzeba ustawiać moment wtrysku. Moją mozna włazyc do kazdego z niekombinowym rozrzadem i jest pewność ze w odpowiednim momencie poda paliwo co widąć nawet po pracy silnika prawie bez dymu. :)

Edytowany przez t25aaa, 26 grudzień 2012 - 22:17.


#55 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2398 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 grudzień 2012 - 22:27

Problem z t-25. Kopci i stuka. Kolego zejdź na ziemię. :blink: Każda pompa po remoncie czy nowa wymaga ustawienia kąta wtrysku i nie ma to reguły że nie miała ruszanego kołnierza. :o Po latach pracy powinieneś też sprawdzić kąt wtrysku bo główny wałek też się wydziera i też się przestawi i na frezie też się wyrobi. :( Więc kolego jak coś piszesz i nie znasz się do końca w temacie to lepiej nie wkręcaj ludzi jak nie wiesz o co biega. :D

#56 Share t25aaa

t25aaa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 192 postów

Napisany 26 grudzień 2012 - 22:40

Problem z t-25. Kopci i stuka. tak tak wymaga... moj ciagnik ma 26 lat dostał pompe ustawiona załozyłem bez zadnych kombinacji i działa ekstra to ty wkrecasz bzudry o setne milimetra zetrze sie tryb i to ma znaczacy wpływ na kat wyprzedzenia wtrysku o jaaa :P

Edytowany przez t25aaa, 26 grudzień 2012 - 22:50.


#57 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2398 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 grudzień 2012 - 23:14

Problem z t-25. Kopci i stuka. Czytać też się naucz.( przestawi i na frezie też się wyrobi)( o setne milimetra zetrze sie tryb). :( Co ja napisałem a co ty piszesz. :blink: Widzę że mało widziałeś jak jest wyrobiony frez na pompie i płaskowniku na kole rozrządu.Luzy które wynosiły nawet koło 4 mm to już sporo i i chodziły i właściciel mówił ze jest idealnie a wolnych obrotów nie szło ustawić. :P Chciał bym posłuchać głoś twojego władka jak jest tak idealny. :) Ale nie ma się co kłócić. -_- Życzę powodzenia z twoim myśleniem o naprawach silników( bez obrazy). :unsure: Powodzenia

#58 Share t25aaa

t25aaa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 192 postów

Napisany 27 grudzień 2012 - 09:18

Problem z t-25. Kopci i stuka. no i bys posłuchał i by ci kopara opadała od 700 obr/min chodzi równo na ruskiej pompie. szkoda ze tych luzów nie było 4m gdzie na kole rozrzadu znalazłes jakis płaskownik? nie wiem o co ci chodzi a te swoje emotionki to wysyłaj swoim kolegom z gimnazjum a nie mi..

Edytowany przez t25aaa, 27 grudzień 2012 - 09:34.


#59 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 grudzień 2012 - 17:17

Problem z t-25. Kopci i stuka. Obaj sie mylicie
balcerek1

Kt wtrysku w T 25 reguluje sie przez zmianę otworów przy piaście pompy , dwie śruby m 8 .
w tym ciagmiku niema regulacji na kołnierzu pompy ( tak jest w polskich)
t25aaa

Po każdej naprawie , regeneracji , zamianie na inna trzeba dokonać regulacji kata wtrysku
Tak samo po dużym przebiegu ze względu na eksploatacyjne zużycie krzywek listwy zębatej i innych elementów

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z t-25. Kopci i stuka. Dzisiaj, 08:22
  •  

#60 Share t25aaa

t25aaa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 192 postów

Napisany 27 grudzień 2012 - 19:18

Problem z t-25. Kopci i stuka. Kolego Goral tam sa znaki które sie pokrywaja kazda nowa lub regenerowana pompa podaje paliwo w tym samym momencie nie ma potrzeby grzebania w ustawianiu tam pod wlewem oleju. wiecej sie nie wypowiadam bo zaczyna mnie draznic ten temat

Podobne tematy