Mentos223

Problem z t-25. Kopci i stuka.

Polecane posty

jaro606    0

Ok dzieki, Ale na kole pasowym są dwa oznaczenia obok siebie Dwie kreski obok siebie i jedna ok 5 cm. wcześniej- do której mam doliczyć te 24-26 stopni. Które oznaczenia to GMP- te dwie obok siebie (podwójne) czy ta jedna 5 cm wcześniej?

Bo żeby nie było tak ze tak jedna kreska to GMP, ate dwie obok siebie to punkt o 24-26 stopnie dalej (może i dlatego te dwie kreski obok siecie oznaczaja tolerancje 2 stopni) Nurtuje mnie ta sprawa- do którego znacznika mam doliczyć te 24-26 stopni, do pojedynczej kreski czy do podwójnych???????

Edytowano przez jaro606

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

25 stopni przed GMP zaczyna się początek tłoczenia paliwa (nie jest to jeszcze właściwy wtrysk paliwa)czyli jest to moment kiedy paliwo dopiero zaczyna być sprężane przez pompę.

Ciśnienie narasta i dopiero gdy osiągnie wartość na jaką został ustawiony wtrysk, to dopiero to ciśnienie otwiera wtryskiwacz i paliwo jest podane do komory spalania i następuje to praktycznie w GMP. A dopiero GMP daje odpowiednią temperaturę zapłonu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    43

Koledzy macie takom wiedzę ze Rusek to siada ,w instrukcji macie opisane ustawieni konta wtrysku w paru zdaniach .Stuki mongom być sodowane nie od pompy ja bym sprawdził luzy zaworów ,mogła opuścić się prowadnice z głowicy jest ona aluminiowa ,brak smarowania na klawiaturę zapieczony zawór itp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro606    0

Dobra koledzy. Ale włąsnie które oznaczenie to moje GMP- podwójne kreski z oznaczeniem T1T2 czy ta pojedyncza trochę niżej?

 

Zapytam inaczej, Przy których kreskach powinno nastąpić sprężanie paliwa, czyli podniesienie się paliwa w rurce na 1 sekcji??

Edytowano przez jaro606

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    43

T1 to początek kontu wtrysku ,niekiedy trzeba się pobawić z tymi kontami na wyczucie po odpaleniu na zimnym, ja ustawiam tak miedzy pośrodku dwóch kresek .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr697    1

Witam wszystkich posiadaczy WŁADIMIRCÓW. Kiedyś znalazłem taki rysunek i ustawiałem kąt wtrysku paliwa ,( z małym problemem , wymieniałem kilka lat wcześniej koło pasowe i nie mam znaków) ,odkręciłem wtryskiwacz ,wsadziłem elaktrodę , aby znaleść GMP tłoka,zaznaczyłem na kole znak zgodnie ze znakiem na silniku , obruciłem wałem wstecz (przeciwnie do ruch wskazówek zegara) około 3-4 cm i drugi znak zaznaczyłem,odkręciłek rurkę wysokiego ciśnienia na pierwszy tłok ,i obracałem wałwm aby sprawdzić kiedy pokaże sie paliwo na krućcu (gaz do oporu,u mnie okazał się wtrysk w GMP tłoka)przestawiłem na pompie o dwa otwory. Odpałił , zastukał, okazało się że silnik jest bardzej czulszy na dotknięcie dziwigni gazu i szybciej wchodzi na obroty niż na poprzednim ustawieniu.

Edytowano przez piotr697

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Nie wiem o co ci kolego @JANCZAK1176 chodzi.

To że w instrukcji pisze jak to zrobić to oznacza, że jest to jedyny dobry sposób?

Wiele osób tak robi i jakoś jest dobrze.

Można dokonać delikatnej regulacji bez zdejmowania dekla rozrządu(wlewu oleju).

A że ustawienie pompy zostało naruszone to już trzeba to dokończyć bo już całkiem nie wiadomo będzie co jest.

A jak bym wyskakiwał z obrażaniem czyjejś wiedzy to bym to chociaż po polsku zrobił, bo właśnie twoja polonistka ze wstydu poderznęła sobie gardło kartką papieru.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro606    0

No i dzięki piotr697. Zanim dodałeś posta ustawiłem z bratem początek wtrysku paliwa. Zrobiliśmy to na zasadzie wielu prób. Najpierw ustawiliśmy wtrysk w momencie tej kreski T1, ale zawory się tłukły, potem opóźnialiśmy wtrysk po jednej dziurce, a za każdym razem tłuczenie było coraz mniejsze. Zrobiliśmy z bratem mały myk, bo ustawiliśmy Wtrysk praktycznie równi z GMP, ale jakie jajca były jak władziu odpalił. Dostawał paliwo w ostatnim momencie i tak zaczął dymić na niebiesko i dziwnie pierdzieć, brat głupek jeszcze gazu dodał dodał- jak raz pierdzielneło to na końcu wioski słychac było, a dym jak z lokomotywy. Reasumując ustawiliśmy trochę na słuch i najprawdopodobniej najlepsze ustawienie u mnie znajduje się w punkcie na wale odpowiadającym jakieś 3,5 może 4 cm nad kreską pojedynczą GMP - wychodzi właśnie ok. 15 stopni przed GMP tak jak na rysunku wyżej.

 

Dzięki wszystkim.

Wiele osób utyka się z głupimi problemami, więc sądzę że na forum powinien być dział z poradami i opisami rozwiązania takich rzeczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    43

Kolegom marcz ja nie obrażałem czyjejś wiedzy( źle zrozumiałeś mnie ) Z pisowniom Janczaka to kartek może braknąć na gardło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Świetnie, że w końcu się udało ustawić pompę ;). Zastanawiam się czy na pewno punkt T1 na kole pokrywa się z GMP pierwszego tłoka. Zawsze ktoś nawet w fabryce mógł zrobić jakiś błąd i źle oznaczyć na kole, albo kiedyś ktoś może już zdejmował to koło i założył od jakiegoś innego traktora ;). Kto wie? Różne rzeczy mogły się zdarzyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro606    0

Traktorek ojciec ma od nowości od 1989 roku. Punkt T1 nie pokrywa sie z punktem GMP. Punkt T1 jest wcześniej o jakieś 5,5 cm przed GMP. więc tworzy to kąt ok. 25-26 stopni. Obliczałem i już wiem. Dlatego kat wyprzedzenia wtrysku powinien wynosić 24-26 stopni. Ja osobiście ustawiłem na jakieś 15. Na innym forum dowiedziałem się że wtrysk powinien nastąpić ok. 25 stopni przed T1- obliczyć to i odrysować kreską. No ale by się to nie zgadzało bo kąt wyprzedzenia wynosiłby wtedy ok. 50 stopni !!. Zostałem wprowadzony w błąd. Ale sam się domyśliłem, bo nie wierzyłem żeby ruscy nie zaznaczyli kreskami początku wtrysku, a 24-26 stopni przed GMP to właśnie kreska T1.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek2010    33

Przeczytałem ten temat i wiele innych na innych forach i kompletnie nie mogę tego zrozumieć... Zacznę od podstaw może komuś też się kiedyś przyda. Ustawiacie tam koło pasowe tak żeby 1 tłok był GMP (a pierwszy tłok to ten od strony paska klinowego?) Na kole pasowym oznaczenie to właśnie jakie? Co wogóle przestawiacie w pompie jakie dziurki? Ja cały czas myślałem, że ustawia się w ten sposób że luzuje się te 4 śruby od pompy kołnierze i przesuwa ją się do silnika i od silnika w takim razie do czego to jest? Teraz jedna wielka miazga się zrobiła nic nie można wywnioskować z tego tematu i z książki też :)


"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr697    1

W pompie NIE, tylko na rozrządze, koło napędowe pompy wtryskowej jest przykręcone na dwuch śrubach do koła w rozrządzie. Odkręć wlew oleju (tam gdzie jest przykręcony napęd z linką do obrotomieża) a zobaczysz o jakie otwory chodzi. Chcesz się upewnić gdzie jest GMP tłoka to odkręć wtryskiwacz( ten od paska klinowego) i wsuń elektrode albo jakiś drut i obracaj wałem, wtedy zobaczysz znaki na kole pasowym, mają się zrównać ze znakiem na wskazówce (wskazówka jest przykręcona do silnika pod kołem altelnatora).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek2010    33

Wiem jak znaleść GMP pierwszego tłoka. Mam teraz pytanie czy w taki sposób coś sprawdzę. Z pompy ma wyjśc paliwo na pierwszy cyliner kiedy tłok w nim będzie GMP? Bo jeśli tak to bym odkręcił przewód od pompy co idzie do pierwszy wtryskiwacz pokręcił ręką i zobaczył w którym momencie podaje paliwo. Sprawdzę to w ten sposób czy nie? Może podaje paliwo w momencie gdy tłok jest "połowie cylindra" przez to mniejsza moc by była


"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Odkręcasz przewód wysokiego ciśnienia i kręcisz silnikiem i obserwujesz ruch paliwa w króćcu, jak się ruszy to jest właśnie ten początek kata tłoczenia i w tym momencie koło ma być na znaku 25 stopni T1. Jeśli nie to luzujesz pompę i przesuwasz nią, a gdy regulacji jest za mało to zdejmujesz wlew oleju i regulujesz na kole rozrządu pompy. I robisz kolejną próbę.

Podczas regulacji ustawiasz pełny gaz na pompie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek2010    33

Sprawdziłem to dziś czyli odkręciłem ten przewód z pompy. W książce pisze, że na T1 paliwo ma wyciekać z pompy na pierwszy wtryskiwacz i u mnie tak jest. Jeszcze powie mi ktoś może przesuwając tę pompę do silnika opuźniam czy przyspieszam zapłon bo kiedyś przestawiałem to jak było odchylone całkiem od silnika to chlapało ropą przez komin po przesunięciu do silnika przestało.

 

A czy jest możliwe żeby obrotomierz wskazywał źle? Na wolnych obrotach przestaje mi działać po stuknięciu ręką zaczyna dalej i tak na okrągło ale na wyższych obrotach od 900 działa dobrze tylko wydaje mi się jakby mniej wskazywał a ciągnik miał większe obroty. Jeszcze to sprawdzę ale wydaje mi się, że regulując tą śrubką od obrotów dochodzi mi do 1800 po czym więcej nie mogę chyba już naregulować ale jeszcze to sprawdzę bo być może to mój błąd.


"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

A nie masz pękniętej linki, albo wyrobione gniazdo w obrotomierzu i linka kręci się szybciej, a obrotomierz ma opóźnienie.

 

Przyśpieszasz przestawiając pompę górą do bloku.

Opóźniasz odsuwając ją górę od bloku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek2010    33

Możliwe właśnie, że gniazdo jest wyrobione wtedy by pasowało, że na wolnych obrotach nie chce łapać a na szybkich działa dobrze.

Jeszcze takie pytanie. Jakby było słychać stukanie zaworów (klawiatury) to trzeba opuźnić zapłon tak?


"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Zapłon to możesz sobie w benzyniaku ustawić.

W dieslu ustawiasz początek kata tłoczenia - Moment wtrysku.

Zapłon mieszanki paliwo powietrze w dieslu następuje samoczynnie gdy ciśnienie wzrośnie, a to ma być w GMP tłoka.

 

Ustaw go według instrukcji albo naszych wypocin to będzie dokładnie bo sam tak chciałeś, a nie na słuch.

Na słuch to ustawiają mechanicy z wieloletnim stażem i to po wstępnym ustawieniu według znaków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

W t 25 samo sie nie przestawi

mtracz

 

regulacje przeprowadza się przez przestawienie na otworach koła napędzającego pompę

poczatek tłoczenia paliwa nie jest w GMP ale 20 pare stopni przed

Edytowano przez GoRAL1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
t25aaa    9

skoro sama pompa sie nie przestawi to po co regulacja? na tej tarczy z otworkami sa znaki które orginalnie pokrytaja sie z ze znakami na kole napedu. Jesli pompa jest dobrze ustawiona -nowa lub po regeneracji to po co ustawiać jeszcze kąty skoro tak fabryka wymysliła?

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Masz racje 26 lat przejeździłem władkiem i nic tam nie było ruszane ,kupiłem drugiego w którym ktoś grzebał i zanim doszedłem do prawidłowego ustawienia trochę mi zeszło , znaków na kole też nie było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
t25aaa    9

no ja to bym zostawił tarcze na znakach tak jak za nowego było a pompe wymontował i zawiózł do sprawdzenia i ustawienia (nie regeneracji). Kiedys jak wymieniałem sobie samemu sekcje w pompie przeskoczył mi jeden trybik w pompie i koniec (trzeba sobie trybiki np sylikonem zaznaczyć) dałem do ustawienia pompe typ wzioł 60 zł i ciagnik chodzi normalnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dexter170
      Witam, wymieniłem głowice bo zawory latały już w tulejach i mam teraz problem bo oczywiście chińczyki zrobili źle odwiert pod śrubę smarowania i była za płytka przez co wyrwałem gwint. Są na rynku śruby M14 więc przegwintowałem, zamontowałem i działa. Nie bawiłem się w wymianę tuleji bo się naczytałem że powszechnie dostępne są kijowe.
      Martwi mnie tylko smarowanie czy nie za bardzo zablokowałem kanał oleju, tzn dźwigienki są smarowane, olej leci, ale sprężyny suche, oleju może kropla czy dwie pod nimi reszta spływa a tuleje wystają przecież ok 2cm nad poziom głowicy. To jest w porządku czy mam się martwić?
      Ciśnienie normalne 3,5 na zimnym i 2,5 przy 80. Nie chcę żeby te nowe zawory się zatarły jak pojadę w pole.
    • Przez Tomaszzt25
      lv_0_20231215164649.mp4 Witam Aktualnie mam stomile 11.2-28 i chciałbym kupić większe opony ze względu na to że t25 często wyjeżdża w trasy.
      I moje pytanie brzmi co wybrać? 12.4-28 czy 13.6-28.
      Ciągnie rotacyjną,zgrabiarke,kopaczkę, rozsiewacz nawozu,a rzadziej pług,poznaniaka i kultywator
       
       
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj