Skocz do zawartości

Zdjęcie

Problem z t-25. Kopci i stuka.


84 odpowiedzi na ten temat

#21 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 styczeń 2012 - 18:56

Problem z t-25. Kopci i stuka. Tak jeśli zgrasz znak na kole pasowym ze wskaźnikiem na obudowie rozrządu to oznacza GMP pierwszego tłoka.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z t-25. Kopci i stuka. Dzisiaj, 11:49
  •  

#22 Share jaro606

jaro606

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 styczeń 2012 - 19:13

Problem z t-25. Kopci i stuka. czyli wartosć ok. 25 stopni wyszła mi 5,1 cm. teraz to odznaczę nad tymi dwiema kreskami (GMP) u ustawie w tym punkcie wtrysk. Dobrze zrobię??
Ale nurtuje mnie jedna rzecz, jak władki moga spalać mieszanke jak wiele osóbustawia moment wtrysku na GMP, wtedy kiedy nastepuje spalanie. Ino u ruskich takie rzeczy chyba :D

Edytowany przez jaro606, 30 styczeń 2012 - 19:16.


#23 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 styczeń 2012 - 19:29

Problem z t-25. Kopci i stuka. Jeśli zdejmiesz wężyk z pompy od pierwszego wtrysku i zobaczysz ruch paliwa(początek tłoczenia) w momencie kiedy twój znak zgra się ze znacznikiem to tak.

Sów tłoka do góry powoduje sprężenie powietrza i powstanie z tego powodu dużej temperatury, a to że wtrysk nastąpił po GMP i tak się zapaliło od temperatury w cylindrze powodując pchnięcie tłoka w duł , ale zapłon mieszanki był za późno gdy tłok już szedł w duł.
A te stukanie to po prostu dźwięk zapłonu mieszanki tylko inaczej bo w momencie suwu w duł a nie w czasie GMP.

#24 Share jaro606

jaro606

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 styczeń 2012 - 19:50

Problem z t-25. Kopci i stuka. A ja właśnie wczoraj ustawiłem z bratem wtrysk u momencie pokrycia się ze znacznikiem. Oczekuje małego podsumowania. Więc jak dodam odległość 5,1do znacznika GMP to powstanie mi punkt wyprzedzenia wtrysku. Ustawić w tym momencie wtrysk i wszystko powinno grać. Tak??

Edytowany przez jaro606, 30 styczeń 2012 - 19:52.


#25 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 styczeń 2012 - 20:58

Problem z t-25. Kopci i stuka. Tak.

#26 Share jaro606

jaro606

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 styczeń 2012 - 21:20

Problem z t-25. Kopci i stuka. Ok dzieki, Ale na kole pasowym są dwa oznaczenia obok siebie Dwie kreski obok siebie i jedna ok 5 cm. wcześniej- do której mam doliczyć te 24-26 stopni. Które oznaczenia to GMP- te dwie obok siebie (podwójne) czy ta jedna 5 cm wcześniej?
Bo żeby nie było tak ze tak jedna kreska to GMP, ate dwie obok siebie to punkt o 24-26 stopnie dalej (może i dlatego te dwie kreski obok siecie oznaczaja tolerancje 2 stopni) Nurtuje mnie ta sprawa- do którego znacznika mam doliczyć te 24-26 stopni, do pojedynczej kreski czy do podwójnych???????

Edytowany przez jaro606, 30 styczeń 2012 - 22:22.


#27 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 styczeń 2012 - 23:22

Problem z t-25. Kopci i stuka. 25 stopni przed GMP zaczyna się początek tłoczenia paliwa (nie jest to jeszcze właściwy wtrysk paliwa)czyli jest to moment kiedy paliwo dopiero zaczyna być sprężane przez pompę.
Ciśnienie narasta i dopiero gdy osiągnie wartość na jaką został ustawiony wtrysk, to dopiero to ciśnienie otwiera wtryskiwacz i paliwo jest podane do komory spalania i następuje to praktycznie w GMP. A dopiero GMP daje odpowiednią temperaturę zapłonu.

#28 Share JANCZAK1176

JANCZAK1176

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 679 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 styczeń 2012 - 08:12

Problem z t-25. Kopci i stuka. Koledzy macie takom wiedzę ze Rusek to siada ,w instrukcji macie opisane ustawieni konta wtrysku w paru zdaniach .Stuki mongom być sodowane nie od pompy ja bym sprawdził luzy zaworów ,mogła opuścić się prowadnice z głowicy jest ona aluminiowa ,brak smarowania na klawiaturę zapieczony zawór itp

#29 Share jaro606

jaro606

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 styczeń 2012 - 10:22

Problem z t-25. Kopci i stuka. Dobra koledzy. Ale włąsnie które oznaczenie to moje GMP- podwójne kreski z oznaczeniem T1T2 czy ta pojedyncza trochę niżej?

Zapytam inaczej, Przy których kreskach powinno nastąpić sprężanie paliwa, czyli podniesienie się paliwa w rurce na 1 sekcji??

Edytowany przez jaro606, 31 styczeń 2012 - 10:24.


#30 Share JANCZAK1176

JANCZAK1176

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 679 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 styczeń 2012 - 16:25

Problem z t-25. Kopci i stuka. T1 to początek kontu wtrysku ,niekiedy trzeba się pobawić z tymi kontami na wyczucie po odpaleniu na zimnym, ja ustawiam tak miedzy pośrodku dwóch kresek .

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z t-25. Kopci i stuka. Dzisiaj, 11:49
  •  

#31 Share piotr697

piotr697

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 49 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Quady SYM200

Napisany 31 styczeń 2012 - 17:45

Problem z t-25. Kopci i stuka. Witam wszystkich posiadaczy WŁADIMIRCÓW. Kiedyś znalazłem taki rysunek i ustawiałem kąt wtrysku paliwa ,( z małym problemem , wymieniałem kilka lat wcześniej koło pasowe i nie mam znaków) ,odkręciłem wtryskiwacz ,wsadziłem elaktrodę , aby znaleść GMP tłoka,zaznaczyłem na kole znak zgodnie ze znakiem na silniku , obruciłem wałem wstecz (przeciwnie do ruch wskazówek zegara) około 3-4 cm i drugi znak zaznaczyłem,odkręciłek rurkę wysokiego ciśnienia na pierwszy tłok ,i obracałem wałwm aby sprawdzić kiedy pokaże sie paliwo na krućcu (gaz do oporu,u mnie okazał się wtrysk w GMP tłoka)przestawiłem na pompie o dwa otwory. Odpałił , zastukał, okazało się że silnik jest bardzej czulszy na dotknięcie dziwigni gazu i szybciej wchodzi na obroty niż na poprzednim ustawieniu.

Edytowany przez piotr697, 03 luty 2013 - 11:47.


#32 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 styczeń 2012 - 18:44

Problem z t-25. Kopci i stuka. Nie wiem o co ci kolego @JANCZAK1176 chodzi.
To że w instrukcji pisze jak to zrobić to oznacza, że jest to jedyny dobry sposób?
Wiele osób tak robi i jakoś jest dobrze.
Można dokonać delikatnej regulacji bez zdejmowania dekla rozrządu(wlewu oleju).
A że ustawienie pompy zostało naruszone to już trzeba to dokończyć bo już całkiem nie wiadomo będzie co jest.
A jak bym wyskakiwał z obrażaniem czyjejś wiedzy to bym to chociaż po polsku zrobił, bo właśnie twoja polonistka ze wstydu poderznęła sobie gardło kartką papieru.

#33 Share jaro606

jaro606

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 styczeń 2012 - 21:09

Problem z t-25. Kopci i stuka. No i dzięki piotr697. Zanim dodałeś posta ustawiłem z bratem początek wtrysku paliwa. Zrobiliśmy to na zasadzie wielu prób. Najpierw ustawiliśmy wtrysk w momencie tej kreski T1, ale zawory się tłukły, potem opóźnialiśmy wtrysk po jednej dziurce, a za każdym razem tłuczenie było coraz mniejsze. Zrobiliśmy z bratem mały myk, bo ustawiliśmy Wtrysk praktycznie równi z GMP, ale jakie jajca były jak władziu odpalił. Dostawał paliwo w ostatnim momencie i tak zaczął dymić na niebiesko i dziwnie pierdzieć, brat głupek jeszcze gazu dodał dodał- jak raz pierdzielneło to na końcu wioski słychac było, a dym jak z lokomotywy. Reasumując ustawiliśmy trochę na słuch i najprawdopodobniej najlepsze ustawienie u mnie znajduje się w punkcie na wale odpowiadającym jakieś 3,5 może 4 cm nad kreską pojedynczą GMP - wychodzi właśnie ok. 15 stopni przed GMP tak jak na rysunku wyżej.

Dzięki wszystkim.
Wiele osób utyka się z głupimi problemami, więc sądzę że na forum powinien być dział z poradami i opisami rozwiązania takich rzeczy.

#34 Share JANCZAK1176

JANCZAK1176

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 679 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 styczeń 2012 - 21:28

Problem z t-25. Kopci i stuka. Kolegom marcz ja nie obrażałem czyjejś wiedzy( źle zrozumiałeś mnie ) Z pisowniom Janczaka to kartek może braknąć na gardło

#35 Share Geo

Geo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok
  • Zainteresowania:Ciekawostki naukowe i nie tylko

Napisany 01 luty 2012 - 12:39

Problem z t-25. Kopci i stuka. Świetnie, że w końcu się udało ustawić pompę ;). Zastanawiam się czy na pewno punkt T1 na kole pokrywa się z GMP pierwszego tłoka. Zawsze ktoś nawet w fabryce mógł zrobić jakiś błąd i źle oznaczyć na kole, albo kiedyś ktoś może już zdejmował to koło i założył od jakiegoś innego traktora ;). Kto wie? Różne rzeczy mogły się zdarzyć.

#36 Share jaro606

jaro606

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 luty 2012 - 12:58

Problem z t-25. Kopci i stuka. Traktorek ojciec ma od nowości od 1989 roku. Punkt T1 nie pokrywa sie z punktem GMP. Punkt T1 jest wcześniej o jakieś 5,5 cm przed GMP. więc tworzy to kąt ok. 25-26 stopni. Obliczałem i już wiem. Dlatego kat wyprzedzenia wtrysku powinien wynosić 24-26 stopni. Ja osobiście ustawiłem na jakieś 15. Na innym forum dowiedziałem się że wtrysk powinien nastąpić ok. 25 stopni przed T1- obliczyć to i odrysować kreską. No ale by się to nie zgadzało bo kąt wyprzedzenia wynosiłby wtedy ok. 50 stopni !!. Zostałem wprowadzony w błąd. Ale sam się domyśliłem, bo nie wierzyłem żeby ruscy nie zaznaczyli kreskami początku wtrysku, a 24-26 stopni przed GMP to właśnie kreska T1.

#37 Share JANCZAK1176

JANCZAK1176

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 679 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 luty 2012 - 08:15

Problem z t-25. Kopci i stuka. To zdania z instrukcji T 25 ustawieni konta wtryskuUstawienie kąta wtrysku w Władymircu T-25A,1 (1).jpg

#38 Share Witek2010

Witek2010

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 633 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:RBI
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

    Migotka :)
    Garaż
    Rolnictwo

Napisany 17 listopad 2012 - 18:55

Problem z t-25. Kopci i stuka. Przeczytałem ten temat i wiele innych na innych forach i kompletnie nie mogę tego zrozumieć... Zacznę od podstaw może komuś też się kiedyś przyda. Ustawiacie tam koło pasowe tak żeby 1 tłok był GMP (a pierwszy tłok to ten od strony paska klinowego?) Na kole pasowym oznaczenie to właśnie jakie? Co wogóle przestawiacie w pompie jakie dziurki? Ja cały czas myślałem, że ustawia się w ten sposób że luzuje się te 4 śruby od pompy kołnierze i przesuwa ją się do silnika i od silnika w takim razie do czego to jest? Teraz jedna wielka miazga się zrobiła nic nie można wywnioskować z tego tematu i z książki też :)
"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

#39 Share piotr697

piotr697

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 49 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Quady SYM200

Napisany 18 listopad 2012 - 14:16

Problem z t-25. Kopci i stuka. W pompie NIE, tylko na rozrządze, koło napędowe pompy wtryskowej jest przykręcone na dwuch śrubach do koła w rozrządzie. Odkręć wlew oleju (tam gdzie jest przykręcony napęd z linką do obrotomieża) a zobaczysz o jakie otwory chodzi. Chcesz się upewnić gdzie jest GMP tłoka to odkręć wtryskiwacz( ten od paska klinowego) i wsuń elektrode albo jakiś drut i obracaj wałem, wtedy zobaczysz znaki na kole pasowym, mają się zrównać ze znakiem na wskazówce (wskazówka jest przykręcona do silnika pod kołem altelnatora).

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z t-25. Kopci i stuka. Dzisiaj, 11:49
  •  

#40 Share Witek2010

Witek2010

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 633 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:RBI
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

    Migotka :)
    Garaż
    Rolnictwo

Napisany 18 listopad 2012 - 21:40

Problem z t-25. Kopci i stuka. Wiem jak znaleść GMP pierwszego tłoka. Mam teraz pytanie czy w taki sposób coś sprawdzę. Z pompy ma wyjśc paliwo na pierwszy cyliner kiedy tłok w nim będzie GMP? Bo jeśli tak to bym odkręcił przewód od pompy co idzie do pierwszy wtryskiwacz pokręcił ręką i zobaczył w którym momencie podaje paliwo. Sprawdzę to w ten sposób czy nie? Może podaje paliwo w momencie gdy tłok jest "połowie cylindra" przez to mniejsza moc by była
"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

Podobne tematy