Skocz do zawartości

Zdjęcie

Problem z t-25. Kopci i stuka.


84 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Mentos223

Mentos223

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 126 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Równe (Podkarpacie)
  • Zainteresowania:Rolnictwo,motocross,motoryzacja :)

Napisany 20 maj 2011 - 16:52

Problem z t-25. Kopci i stuka. Witam mam taki problem po zapaleniu władka z komina leci na chwilę czarny dym gdy się rozchodzi czasem polatuje z komina lekki biały dymek a jak przygazuje to czarny, czasami w ogóle nie kopci. Co to może być oleju nie bierze nie wiadomo jak ciągu roku była jedna dolewka z 200 ml, filtr powietrza wyczyszczony może brudne filtry paliwa bo odkąd go kupiłem to ich jeszcze nie czyściłem??
Polska moc :)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z t-25. Kopci i stuka. Dzisiaj, 15:47
  •  

#2 Share mar56cin

mar56cin

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 90 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 maj 2011 - 17:48

Problem z t-25. Kopci i stuka. To ze po odpaleniu kopci na czarno ,biało a czasem wogóle jest wina pompy lub wtryskiwaczy. Z tego co Piszesz problem moze byc zapoczątkowany tym ze niezmieniałes filtrów. Najpierw zmien filtry. A potem to opstawiam wtryskiwacze- brót z filtrów dostał się do wtrysków, ale tez mogła pójść spręzyna w regulatoze pompy :)
pozdr

#3 Share Mentos223

Mentos223

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 126 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Równe (Podkarpacie)
  • Zainteresowania:Rolnictwo,motocross,motoryzacja :)

Napisany 20 maj 2011 - 18:10

Problem z t-25. Kopci i stuka. Pierwsze sprawdzę filtry a potem wtryskiwacze możliwe że przytkała się końcówka rozpylacza. Ale nie czuć żeby ciągnik był słaby bo jakby się przytkała to by na to wskazywało bo by cała dawka paliwa nie wchodziła ...........
Polska moc :)

#4 Share UrsusCzesio

UrsusCzesio

    KPK Kumurun Team

  • Members
  • PipPipPip
  • 2661 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lutówko gm Sępólno powiat sępoleński

Napisany 10 lipiec 2011 - 20:07

Problem z t-25. Kopci i stuka. A mój ostatnio kopci, strasznie, jest słabszy. Od czego zacząć. Pompe i wtryski zawieść do warsztatu? Bo zeby po 1000 mth w 2 lata znowu wymiana tuleji i tłoków? Chyba niezbyt. Oleju ubywa troche ale to wina głowicy.
Mój Wladimirec podbija świat

#5 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 lipiec 2011 - 20:20

Problem z t-25. Kopci i stuka. Wymiana filtrów paliwa(jak i również czyszczenie odstojnika), czyszczenie filtra powietrza, regulacja zaworów, sprawdzenie wtrysków, sprawdzenie pompy.
Proponuje zrobienie pierwszych rzeczy z listy bo to podstawa i sprawdzenie czy jest zmiana, następnie brać się za kolejne.

#6 Share UrsusCzesio

UrsusCzesio

    KPK Kumurun Team

  • Members
  • PipPipPip
  • 2661 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lutówko gm Sępólno powiat sępoleński

Napisany 10 lipiec 2011 - 20:34

Problem z t-25. Kopci i stuka. filtry i odstojnik to 250 mth wskakuje i wymiana i mycie. czyli 2 razy w roku zwykle. 20 mth zrobił na tych filtrach i nie było poprawy po wymianie. więc wtryski to po pierwsze chyba zawioze bo raczej od nowości nie ruszane
Mój Wladimirec podbija świat

#7 Share jaro606

jaro606

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 styczeń 2012 - 23:19

Problem z t-25. Kopci i stuka. Witam was. Rok temu robiłem remont władka (wymieniłem tłoki i kupiłem nowa pompę paliwową.) Niestety nie było funduszy na dokładniejszy remont wtryskiwaczy, rozrzadu, głowic itp. Dopiero dzis wymieniłem rozpylacze i ustawił mi gosciu je na 172 (stare juz miały 120 i lały). Po załolżeniu wtrysków władek zaczął stukać i przy dodawaniu gazu idzie czarny dym ( zaraz po remoncie 1 rok temu po wymianie pompy też kopcił i przy dodawaniu gazu puszczał czarny dym oraz miał lepszego kopa). Postanowiłem sprawdzic moment wtrysku na 1 sekci, ustawiłem kolo pasowe na wale tak żeby 2 koło siebie kreseczki na kole pokrywały sie z blaszką, potem dostałem sie do pompy odkręciłem 2 śrubki z tego koła z "wielodziurkami" i kreciłem do pojawienia sie paliwa na 1 sekcji, po czym skreciłem. Władziu chytnął ale podobnie jak wczesniej stukał i przy dodawaniu gazu szedł czarny dymek, a na wolnych taki słaby bielutki, błękitny. Jakie moga byc przyczyny tego stukania. Stukanie pojawiło sie dopiero po wymianie i regulacji rozpylaczy. Liczę na pomoc.

Edytowany przez milanreal1, 30 styczeń 2012 - 00:46.


#8 Share stanis80

stanis80

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 43 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TLW

Napisany 29 styczeń 2012 - 11:44

Problem z t-25. Kopci i stuka. Kolego masz chyba za duże ciśnienie na wtryskiwaczach powinno wynosić 165 MPa

#9 Share jaro606

jaro606

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 styczeń 2012 - 13:17

Problem z t-25. Kopci i stuka. No wiesz, ja też tak myslałem właśnie ze cisnienie duze wtryski maja i sie tłucze, ale gościu powiedział że cisnienie we wtryskach spadnie o jakies 5-6 bar. dzięki za odp.

#10 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 styczeń 2012 - 14:48

Problem z t-25. Kopci i stuka. Ciśnienie początku rozpylania 16,66 (+0,5) MPa - 170(+5)kg/cm2

Pytanie w jakich wielkościach miał wyskalowany zegar na przyrządzie.

Edit

Przeprowadził bym ponownie regulacje kata wyprzedzenia wtrysku. Bo może być dużo za wczesny.
Spróbuj trochę na słuch.

Edytowany przez mtracz, 29 styczeń 2012 - 15:01.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z t-25. Kopci i stuka. Dzisiaj, 15:47
  •  

#11 Share renatakw

renatakw

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 72 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 29 styczeń 2012 - 15:04

Problem z t-25. Kopci i stuka. Może być odrobinę za wczesny wtrysk i słychać luz na sworzniach tłokowych (pompa sama w sobie -nie dokładnie ustawiona).Trzeba trochę opóźnić wtrysk.

#12 Share jaro606

jaro606

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 styczeń 2012 - 15:17

Problem z t-25. Kopci i stuka. Ok. 1 kg/cm2= 1 bar. miał wyskalowane w barach. Narazie ojciec postanowił aby zostawic tak jak jest z miesiac czasu, a jak sie nic nie zmieni opuznimy troche wtrysk.

#13 Share Geo

Geo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok
  • Zainteresowania:Ciekawostki naukowe i nie tylko

Napisany 29 styczeń 2012 - 22:14

Problem z t-25. Kopci i stuka.

Kolego masz chyba za duże ciśnienie na wtryskiwaczach powinno wynosić 165 MPa

Takiego ciśnienia pompa na pewno nie uzyska ;).
Ciśnienie na wtryskiwaczach powinno wynosić 170 +- 5 atm. Jedna atmosfera to w przybliżeniu 1bar więc jeśli miał wyskalowany ciśnieniomierz w barach to też nie jest źle.
A jaką pompę masz założoną - oryginalną czy polską?

#14 Share jaro606

jaro606

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 styczeń 2012 - 09:16

Problem z t-25. Kopci i stuka. Pompe mam założoną ruska oryginalną nowa kupiona za ok 600 zł. Powiem wam, że próbowałem władka przed chwilą odpalić (-12 stopni) i nic. Bielutki dym, raz czy dwa tak jakby chycił ale nie zapalił. Rozrusznik szybkoobrotowy, akumlatory spoko, nowa (roczna) pompa, wtryski zregenerowane, roczne dziury- co jest nie tak
???

#15 Share Geo

Geo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok
  • Zainteresowania:Ciekawostki naukowe i nie tylko

Napisany 30 styczeń 2012 - 10:13

Problem z t-25. Kopci i stuka. Jeśli problem powstał po regeneracji wtryskiwaczy to ja jednak stawiam na wtryskiwacze. Biały dym świadczy o tym, że jednak paliwo się nie spala. Jasnoniebieski dym jest dopuszczalny na zimnym silniku czyli przez kilka minut po uruchomieniu. Czarny dym właściwie nie powinien występować jeśli sprawna jest pompa i wtryskiwacze. W moim nawet jeśli wcisnę pedał "gazu" do podłogi to z tłumika wychodzi tylko trochę dymu - po prostu jest widoczny.
Używasz świecy żarowej przed rozruchem? Bo rozruszniki wysokoobrotowe jednak wolniej kręcą wałem niż oryginalne, więc przydałoby się załączyć świecę przed rozruchem.
Nie wiem z którego roku masz władka, ale kiedyś ruscy dodawali do traktora dwie skrzynie z częściami i kluczami. Był tam między innymi zapasowy wtryskiwacz. Jeśli jest fabrycznie zapakowany, można go założyć i zobaczyć czy coś się zmieni.
Aha, a co to są roczne dziury?;)

Edytowany przez Geo, 30 styczeń 2012 - 10:14.


#16 Share jaro606

jaro606

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 styczeń 2012 - 10:36

Problem z t-25. Kopci i stuka. dziury-zestawy naprawcze :) Rocynik 1989, wtrzskiwacya dodadkowego nie było. Używam świecy żarowej przed uruchomieniem koło minuty.

#17 Share volvo

volvo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 768 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Złoczew
  • Zainteresowania:Historia,motoryzacja,technika

Napisany 30 styczeń 2012 - 14:37

Problem z t-25. Kopci i stuka. Kolego Geo- Bo rozruszniki wysokoobrotowe jednak wolniej kręcą wałem niż oryginalne-mój oryginalny kręcił jakby chciał a nie mógł,magneton
aż silnikiem rzuca.Co ty za herezje piszesz?

#18 Share Geo

Geo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok
  • Zainteresowania:Ciekawostki naukowe i nie tylko

Napisany 30 styczeń 2012 - 14:49

Problem z t-25. Kopci i stuka. Jeśli był popsuty to tak kręcił ;). Ja mam oryginał, ale widziałem i słyszałem jak się uruchamia traktor na rozruszniku z przekładnią - traktor się uruchamia ale obroty wału są nieco mniejsze. Cudów nie ma - przekładnia daje moc, ale niestety kosztem obrotów. I na pewno nowiutki rozrusznik z przekładnią będzie chodził lepiej niż 20 letni oryginalny rozrusznik. Spróbuj założyć oryginalną nówkę - zobaczysz jaka jest różnica. Jak mój T-25 był nowy to odpalał nawet przy -25 stopniach, ale to było już dość dawno temu ;). Przy minus 30 już nie chciałem go piłować.
Co nie znaczy, że kiedyś się nie skusze i nie kupie sobie rozrusznika z przekładnią.

#19 Share jaro606

jaro606

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 styczeń 2012 - 16:02

Problem z t-25. Kopci i stuka. Dobra panowie- nie pomagacie mi teraz. Czy te dwie kreski obok siebie na kole pasowym oznaczają początek GMP?? Jeśli tak to kat wtrysku ma być ok 25 stopni przed GMP, wiec źle ustawiłem początek wtrysku (wtrysk równo z GMP- wtedy kiedy rozpoczyna się spalanie.) Jeżeli kat wtrysku wynosi 24-25 stopni to należy obliczyć jaka to będzie odległość na kole pasowym. Więc jakimś sznurkiem obliczyć obwód koła pasowego, podzielic przez 360 stopni i wyjdzie ile cm ma 1 stopień, po czym pomnożyć przez 25stopni. Wyjdzie nam długośc, króra należy doliczyć przed GMP. Punkt wskayanz powinien pokrywa się z momentem wtrysku. Rozumiecie? Czy mam racje? znalazłem to tutaj: http://www.ppr.pl/forum/viewtopic.php?p=85115&sid=039b1ccb7964f3357a9754aa8307e660
oraz
http://www.ppr.pl/forum/viewtopic.php?t=506&postdays=0&postorder=desc&start=1225
poszukajcie odpowiednich postów

Edytowany przez jaro606, 30 styczeń 2012 - 16:06.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z t-25. Kopci i stuka. Dzisiaj, 15:47
  •  

#20 Share jaro606

jaro606

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 styczeń 2012 - 17:25

Problem z t-25. Kopci i stuka. Czy te dwie kreski obok siebie na kole pasowym oznaczaja GMP?????

Edytowany przez jaro606, 30 styczeń 2012 - 17:25.


Podobne tematy