kcwi

Rozpoławianie t25

Polecane posty

kcwi    0

Mam problem z rozpołowieniem swojego T25, robię to pierwszy raz więc może pomożecie. Wszystkie śruby mocujące odkręcone wszystko zdemontowane jak należy jednak w żaden sposób nie mogę go rozciągnąć, wychodzi do pewnego momętu i coś blokuje na wałku, zastanawiam się czy tam jest jakieś zabezpieczenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peter83    0

Otóż kolego skoro masz wszystkie śruby poodkręcanie to musi się rozpołowić.A skoro idzie do połowy to musi iść tylko cały czas musisz rozjeżdzać w poziomie.Bo według mnie wałek zachacza o sprzęgło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kcwi    0

Czy wystarczy podnieść przednią część tak aby opierała się tylko natych listwach bocznych czy jeszcze dawać coś pod miskę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hopper5    85

trzyma Ci wałek sprzęgłowy

Jak nie chcesz odkręcać dekla za pompą hydrauliki to musisz wkręcić śruby technologiczne w tarczę dociskową żeby zluzować tarczę sprzęgłową tak żeby była możliwośc jej obrócenia. Później musisz wrzucić jakiś bieg najlepiej 6 i powoli obracać wałem korbowym delikatnie odpychając jakąś łyżką połówki ciągnika. W ten sposób ustawisz zęby na wałku sprzęgłowym w odpowiednim miejscu żeby przeszły przez tarczę dociskową.

Tak to niestety jest bo wałek sprzęgłowy jest zazębiony w tarczy sprzęgłowej a wałek (taka rurka przez którą przechodzi wałek sprzęgłowy) napędzający pompę hydrauliczną jest zazębiony w tarczy dociskowej. Frezy w obu są jednakowe i trzeba odpowiednio ustawić wałek żeby przeszedł.

 

Druga możliwośc to odkręcić ten dekiel za pompą i rozkręcić na złącze między wałkiem sprzęgłowym a wałkiem głównym skryni. póżniej zdjąć seger z wałka i rozjedziesz ciągnikiem z wałkiem sprzęgłowym w sprzęgle. A żeby go wyjąc to i tak będziesz musiał te śruby wkręcać żeby poluzować tarczę

 

Wybór należy do Ciebie

Ja robię pierwszym sposobem

 

Przy składaniu musisz idealnie ustawić tarczę i zjedziesz bez problemu.

 

ja podstawiam dwie rurki pod ciągnik tak że opiera się na nich obudowa sprzęgła i rama silnika (te dwie rury po bokach) Władka nigdy na wózku nie rozpoławiałem a kilka razy musiałem to zrobić sam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kcwi    0

hopper5 rozumiem,że nic nie podstawiasz pod miskę olejową i bez problemu go rozpoławiasz?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

nic nie trzeba pod miskę podstawiać. przodek jedzie na kołach a te blachy na końcach rur po bokach silnika suwają się po podstawionych rurkach.

Też tak robię jak hopper5 :)

tylko najlepiej rozpoławiać na równym terenie, kiedyś rozjeżdżałem w szopie gdzie mam trochę pod górkę to jest ciężko a na równym idzie bardzo lekko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
belarust25    16

hopper5 dobrze mówi. Ale lepszy jest ten drugi sposób bo przy zjeżdżaniu potem jest trudno trafić. Ja u siebie rozkręciłem dekiel za pompą i elegancko sie rozjechał B)


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

jeśli ustawisz tarczę sprzęgłową idealnie z tarczą dociskową tzn tak żeby środek i wszystkie frezy sie pokrywały to nie ma żadnego problemu przy zjeżdżaniu

 

ale faktycznie dla kogoś kto tego nie robił nigdy ciężko jest wytłumaczyć gdzie i jakie te śruby wkręcić tym bardziej że trzeba to zrobić przez ten mały otwór.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3164

Jeśli robisz to pierwszy raz to może lepiej odkręć dekiel za pompą hydrauliczną i rozłącz wałki,chyba tak będzie najłatwiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koper88    59

Możesz też przez okienko rewizyjne odkręcić docisk od kola zamachowego i wtedy bez problemu silnik powinien odjechać a sprzęgło zostanie na wałkach. Ja nigdy nie miałem problemów z rozjechaniem. Gorzej jest ze zjechaniem ale wtedy zawsze zakładam docisk i tarcze na wałki i samym silnikiem zjeżdżam uważając tylko na odpowiednie ustawienie docisku względem koła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapi123    14

Żeby na tych dwóch rurach rozpołowić władka to muszę te rury gdzie przełożyć ? na zwolnicach muszą się oprzeć i na przednim moście żeby mi to na dół nie spad silonik ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hari123    7
 

Teraz zamiast na dwóch rurkach rozpoławiać to lepiej pożyczyć od kogoś wózek na szynach, szybciej i lżej jest rozpołowić

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Ja robię tak że z tyłu pod tym przewężeniem podstawiam dwa pustaki i grubszą deskę i na tym spieram końce rur a później z przodu podstawiam pod każdą rurę osobno tak żeby je wypoziomować. Trzeba tak podstawić żeby rury mocno oparły się o obudowę sprzęgła dzięki temu nie będę latać na boki i po rozkręceniu śrub silnik nie opadnie. Najlepiej pasują rury od konnej przewracarki siana :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dexter170
      Witam, wymieniłem głowice bo zawory latały już w tulejach i mam teraz problem bo oczywiście chińczyki zrobili źle odwiert pod śrubę smarowania i była za płytka przez co wyrwałem gwint. Są na rynku śruby M14 więc przegwintowałem, zamontowałem i działa. Nie bawiłem się w wymianę tuleji bo się naczytałem że powszechnie dostępne są kijowe.
      Martwi mnie tylko smarowanie czy nie za bardzo zablokowałem kanał oleju, tzn dźwigienki są smarowane, olej leci, ale sprężyny suche, oleju może kropla czy dwie pod nimi reszta spływa a tuleje wystają przecież ok 2cm nad poziom głowicy. To jest w porządku czy mam się martwić?
      Ciśnienie normalne 3,5 na zimnym i 2,5 przy 80. Nie chcę żeby te nowe zawory się zatarły jak pojadę w pole.
    • Przez Tomaszzt25
      lv_0_20231215164649.mp4 Witam Aktualnie mam stomile 11.2-28 i chciałbym kupić większe opony ze względu na to że t25 często wyjeżdża w trasy.
      I moje pytanie brzmi co wybrać? 12.4-28 czy 13.6-28.
      Ciągnie rotacyjną,zgrabiarke,kopaczkę, rozsiewacz nawozu,a rzadziej pług,poznaniaka i kultywator
       
       
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj