Bioły

[Polączone] Cała prawda o U-1634.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Sipma
LowRider    33

137KM to nie jest moc silnika ursusa 1634 tylko to jest moc uzyskiwana na WOM przez ten ciągnik i zależy ona od sprawności przekładni,) Pan T.T. autor artykułu często niewie co pisze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

pan T.T pisze tyle ile znajdzie w internecie..


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    33

moj znajomy z wioski ma ursusa 1614 ktorego nie chciałbym za nic.nie wiem czy jego jest taki ...jowy ale ciaga nim 5 skibowego phx-a a czasami nawet odkreca jedna skibe bo nie daje rady.ciagnik jest po remoncie ajest taka kapa ze masakra.dla porownania pod tego jego phx-a podczepiałem mojego starego jd 3140 ktory ma tylko 102KM i szedł 7 km/h bez problemów i dymu nie puszczał...

i o co tu chodzi..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk2782    19

własnie wróciłem z siewu moim 1634 i jestem cały czarny tak sie kurzyło:) powiem tak: pracuje nim od 2001 ciagnik kupiłem używany 2 letni jedno jest pewne nigdy wiecej nie kupie ursusa!!! ale nie kupie tez zachodniego używki. czyli zostaje mi jedno nowy. silnik ma zamulona charakterystyke podnośnik podnosi pomału skrzynia pożal sie boże jak bym złapał tego co ja skonstruował to bym mu rece połamał, wykonanie jakby go rumuni w lesie składali. katastrofa i co roku ogladam nowe na agroschow i próbuje znalezc cos co uległo w nich poprawie i... niestety nie nie znajduje. niekupuj tego badziewia wez kredyt mniej cie to wyniesie nerwów i kup JD jak wiekszosc wypowiadajacych sie na forum użytkowników.


Nie ma piękniejszego dzwięku niz ryk 7,1 litrowego Deutza - muzyka dla moich uszu:)

szacunek dla NH ale respekt uznanie i oddanie dla DEUTZ-FAHR-a:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin    3

Co do ursusa 16 to nie będę jej wychwalał ale znajdźcie mi Ciągnik podobnej chociaż mocy i konkurencyjnego wobec niego pod względem kosztów utrzymania???

Ja wolę zaoszczedzić trochę na sprzęcie którego używam ok. nawet 300 godzin w roku i kupić sobie w to miejsce samochód i nie pchać sie w kredyty na wypasionego traktora zachodniego...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk2782    19

no widzisz dla ciebie szczytem sukcesu jest kupic sobie fajny samohód i bujac sie po wiosce a dle mnie ważniejsze jest by pracowac w przyzwoitych warunkach nie meczyc sie 14 godzinna praca i nie wkur.. za czesto na jek pomp zgrzyty skrzyni biegów i inne dziwnie odgłosy które zwiastuja nieodległa naprawe. poza tym jak ty widzisz nowoczesne rolnictwo bez kerdytów? no chyba ze masz barata w mafi albo innie zódło dochodów które trzyma twoja farme. dla mnie twoja wypowiedz kojazy sie z moimi sasiadami którzy 10 lat temu mieli po 30 ha a ja 13 ha a dzis ja mam ponad 100 a oni nadal swoje 30 ha i niedługo bedo jedli kit z oknien jak tak dalej pojdzie bo kto stoi w miejscu ten sie cofa!!!


Nie ma piękniejszego dzwięku niz ryk 7,1 litrowego Deutza - muzyka dla moich uszu:)

szacunek dla NH ale respekt uznanie i oddanie dla DEUTZ-FAHR-a:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin    3

Coś się tak czepną tego samochodu ,to był tylko przykład, a nie odpowiedziałeś na główne pytanie z mojego postu. Nie chodzi o to żeby się kłócic tylko żeby wyrazić swój punkt widzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk2782    19

ciągników o podobnej mocy czyli 135 km to jest duzo tylko koszty utzrymania czyli amortyzacja. mozna ja podzielic na wymiane materiałów ekspoatacyjnych to fakt 16 wychodzi tanio ale przy zamiennikach zachodnie tez nie wychodza duzo drożej mam doświadczenia z silnikiem deutza w ładowarce mozna dorwac tanie zamienniki a przede wszystkim dobrej jakości np firmy GRANIT. co do napraw 16 wychodzi taniej ale jeżeli chodzi o częstotliwośc to zachodnie wtgrywaja bo przeciez ciągnik ma pracowac a nie stac rozkrecony w2 garaźu. np w moim musze zrobic wzmacniacz momentu tzw żółwia koszt nowych czesci nie bublowatych ok 3000zł tanio?(wyregulowac sie go juz nie da bo juz to próbowałem) w trakcie siewów zauważyłem ze ze skrzyni posredniej dochodzi jęk czyli któras z pomp stawiam na pompe hydrauliki konczy swój zywot oby wytrzymała jeszcze dwa dni. nie wspominajac o drobnych usterkach elektryki które nie sa poważne ale uprzykżaja zycie. a no wysiadł mi silniczek od wentylatorów nie można było go juz naprawic domowym sposobem wiec musiałem kupic nowy wiesz ile 300zł za taki shit!!! tanio? także nie jest taki fajny jeżeli chodzi o koszty utrzymania może jednorazowe naprawy sa tansze ale jak by to zebrac i okreslic w jednostced czasu to wydzie cie to podobna kase jak w zachodnim bo jego nie naprawiasz tak czesto ale jak naprawiasz to troche to kosztuje.


Nie ma piękniejszego dzwięku niz ryk 7,1 litrowego Deutza - muzyka dla moich uszu:)

szacunek dla NH ale respekt uznanie i oddanie dla DEUTZ-FAHR-a:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
@rasso    0

ja nie mam 1634 ani1614 ale mój ursus ma 4 gary i skrzynia most i reszta to samo co w 16tce małe detale sie ruznia i powiem ze tanie ale czeste naprawy są i na jedno wychodzi a co do z grzytów skrzyni to mam po kapitalnym skrzynie tylko korpus nie był wymieniany i dalej zgrzyta jak sie nei am wprawy ten typ poprostu tak ma i cały czas z ojcem tylko ku...wiamy bo co kilka dni cos trzeba robic małe usterki kilka minut sie je robi ale denerwuje to ze trzeba sie w tym babrac powiem krutko do mani są te ursusy zaczynająć od c-385 912 914 itd koncząć na 16 tce a moze dalej nie wiem jak te 17 tki i19 tki bo nie wiem czy mają te same skrzynie mozty itp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin    3

Mnie tam w szestnastce nic się nie psuje. Zdażały sie jakies tam drobne usterki ale nie na tyle żebym kiedykolwiek musiał przerywać robotę. Jedyne do czego mozna miec zarzut to brak komfortu pracy. Jak jest robota w polu to trochę zazdroszczę jak znajomi robią sobie w cichych klimatyzowanych kabinach ale jak potem mówią ile kosztują filtry i naprawy tych zachodnich maszyn to się cieszę ze swojego, jak wszystko ma swoje wady i zalety a ten brak komfortu da się przeżyć przez te 300 godzin w roku i pracownik do niego nie musi byc rozgarnięty, gorzej z maszynami podpiętymi do niego, trzeba wszystko ustawić uwzględniając zmieniające się warunki glebowe, wsadzić gościa i jazda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
U1224    3

Ja nie wiem moze na jakies dziadoskie egzemplarze tyc 16 trafiliscie...Ja mam od wiosny 1224 i szczerze powiem jak jest.Jak go kupowalem to kolesiowi od razu kazalem wymienic pare rzeczy: pompe podnosnika i praktycznie cala hydraulike, zregenerowalem przedni naped, szybka skrzynia, nowe ramiona oponki wal przekazu napedu siedzonko instalacja el no i blachy i lakierek. i powiem wam panowie ze nim na wiosne oralem na wiosne sialem potem latal w transporcie potem zniwa tez transport potem gruber 4,4 m dalej brony pozniej znowu orka teraz siew i nic sie nie zepsulo...jedyna awaria to siemering od womu z tylu zaczal przeciekac to go wymienilem...(5 min roboty i jakies tam grosze) na moje niecale 50 ha starcza i naprawde jakbym narzekal to bym zgrzeszyl...Nie wiem...moze mam strasznego fuksa albo wy macie strasznego niefarta...

  • Like 1

c330, 5120, 155.54 MLT626T & E514

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CiuraP    0

U nas to jest tak: jeden sasiad ma 1614 i od 10 lat nic w nim nie ruszal a drugi ma tez 1614 rok mlodszego to nie ma miesiaca zeby ursusik nie byl rozkrecony...tak to juz jrest zalezy na co trafisz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    10

Witam,panowje 16 niejest złym ciągnikiem tylko troszke przestarzałym już,a jeśli chodzi o awarje to zależy kto jak go eksploatuje jakie maszyny zaczepja,noi ile ma wkręcone motogzodzin.Remont takiego ciągnika niby jest niedrogi wporównaniu do zachodnich tyle że jakość tych części jest tragczna,sam sie otym pszekonałem potym jak wewaliłem w swój ciągnik 20 000zł noi praktycznie nadaje sie on znowu do małego remontu po 2 latach eksploatacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arassoo    0

no morze przesadziłem ze te ciągniki śa do bani w moim srobiłem skrzynie tylny most wszycho kapital w tedy to jak pisałem wyżej nosiło mnie po tym remoncie skrzyni bo cały czas coś sie w nim waliło ale taraz dwa lata temu most robiony tylny teraz skrzynia i cały mechanizm womu rok temu hamulce i zwolnice gumy dwa lata i powiem ze nareszcie jak robie tym ciągnikiem nareszcie sie nie denerwuje bo sie już nic nie psuje chodzi jak zegarek teraz to musze instalacje nową wstawić ale to już od dwuch lat planuje i zawsze czasu nie ma na to to juz sie nie denerwuje z tego powodu bo sam ja troszke popsułem no i od nowości to tyle przerubek tej instalacji było ze pajenczyna sie zrobiła wczoraj wmontowałem nowe lamy razem mam już 4 lampy z przodu nie halogeny tylko lampy o ale git jest po niedzieli wymienie instalacje bo juz naprawde czas na nią i traktorem chodzi był przez te lata co u mnie i u dziadka pracował poprostu wyrobiony nic sie do niego nie zaglądało bo sie nie psuło i sie zuzyło wszystko i akurat jakoś tak trafiło ze sie wszystko na raz zaczeło psuć ale zrobiony i pomykam nim juz i jest dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CiuraP    0

Wiec racja jest po srodku. W porownaniu z cena czesci do zachodnich to sa bardzo dobre maszyny. Jezeli o taka 16 czy 12 czy jakiegokolwiek ursusa sie dba i nie obciaza sie go ponad jego sily to bedzie chodzil i chodzil...

PzDr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk2782    19

macie racje panowie. jest złoty śrdodek ta maszyna ma swoje plusy i swoje minusy. ja mamproblem zatrudnic kogo kolwiek do gospodarsdtwa a co dopiero takiegio co by mi w polu robił. moja 16 tez mnie nie zawiodła znaczy sie miała tam chyba 2 czy 3 usterki które spowodwoały ze trzebabyło zjechac do domu ale mam ja od 2001 roku a tak poza tym to noga na gaz odrana do wiecziora i jeszcze dłuzej. na jesien robilismy tak ze ojciec jechal od 6 rano do 19 a pozniej ja do 24 albo 1 zalezy. no i nie powiedziała nie ale komfort pracy nie dobija! a uterki takie drobne prawi nic nie kosztuja ale tak wkur....Dlatego powiedzielismy z ojcem ursusowi kategoryczne NIE! nogdy wiecej a tym bardziej używki.


Nie ma piękniejszego dzwięku niz ryk 7,1 litrowego Deutza - muzyka dla moich uszu:)

szacunek dla NH ale respekt uznanie i oddanie dla DEUTZ-FAHR-a:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek    0

100% racji łukasz, mam u1222 i zetora9540 w zetorku idzie słuchac radio a w ursusie już nie pozatym ta skrzynia z dwoma wajchami po lewej i prawej stronie nigdy więcej ursusa! :mad: wynik:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
U1224    3

A mi tam te wajchy wogole nie przeszkadzaja. Nawet praktycznie sa jak dla mnie rozmieszczone :D Jest tak coiekawiej i oba bicepsy rowno przyrastaja :P:P:P:P:P:P:P


c330, 5120, 155.54 MLT626T & E514

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
silver95    1

a znowusz w u-1634 sa po jednej stronie i jak jest tur przy ciagniku u podczas urki przy zmianie kierunku zajdy trzepa sie troche otchylic do przodu bo jak tego sie ie zgobi to morzna zawadzic o mocowanie joistika od tura

albo przy zmianie biegow podczas wlaczania 1 to mozna walnac reka w klaksa i trabi tak samo mozna trafic prawym kolanem w to na dziurach

to trzeba poprawic


Moje filmiki
www.youtube.com/user/manieks119

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor6340    1

a ja mysle ze jak podczepiamy do swoich 16 maszyny w sam raz to wtedy dostaja w du.... ,ale 0,3m {agregatu} mniej i nic sie nie zepsuje. to sa dobre ciagniki gdy nie bedziemy ich wykorzystywac na maxa, wtedy posluza dlugo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk2782    19

Silver95 masz racje tez mam dwie dzwignie poprawej i czesto właczajac jedynke reka uderzam w klakson albo kolanem jak jedziesz po dziurach.

@zetror6340 jak ci sie wydaje czy 3 metry w gruberze albo przy agregacie upr-siew to dużo jak na taki traktor? nie wydaje mnie sie to jest ciezki ciagnik do ciezkich prac polowych i powinieniciezko pracowac taka jest jego rola. podejżewam ze jak bym zapioł do mojej 16 agregat 2,7 metra wezmy czynny pod uwage(czysto teoretycznie bo tak naprawde to nie istnieje:)) to by nie wiem czy traktor niebyl za szeroki.


Nie ma piękniejszego dzwięku niz ryk 7,1 litrowego Deutza - muzyka dla moich uszu:)

szacunek dla NH ale respekt uznanie i oddanie dla DEUTZ-FAHR-a:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
silver95    1

co racja to racja luk i jaki ciagasz pug 16 bo saisag uniagrudziadz ibis4 odkladnie xxl (uwaga waga 1770kg serio wazony na wadze u jednego kulesia) i mu troche dymka puszcza jak gleboko dowali i jeszcze maja grubera do tego tylko nie wiem jaka szerokos o i siewnik uprawowo siewny z brona aktywna caly zestaw amazone i go tego jewszcze w turze robi a wiesz co mi sie najbardziej nie podoba w tym ciagniku ze przy otpalaniu trzeba wrzucic na luz bo tam akutar w tym modelu jakos skrzynia mu zryci chodzi i sie meczysz z tymi bigami


Moje filmiki
www.youtube.com/user/manieks119

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk2782    19

tam jest taki czujnik który odpowiada za ustawienie dzwigni biegów w położeniu jałowym ja to wywaliłem bo mnie wkurzało teraz pali bez ustawiania biegów. ja do 16 tez planuje kupic ibisa ale tego lżejszego 1500kg. 16 ma taka charakterystyke ze dymi pompa paliwowa podaje taka dawke zeby silnik miał moc. ten silnik zrobioli w latach 80 i do tej pory nic nie zmienili ciagle to samo! ten ciagnik jest zjebany delikatnie mówiac! pomysł był obry zapotrzebowanie na te traktory duże a tu taka porażka! moim zdaniem to 16 przyszłosci powinna składac sie z podzespołow takich jak:

silniki Deutz, przekładnie i osie ZF hydraulika BOSCH no i jakiegos styliste powinni zatrudnic bo nawet CRYSTALE juz lepiej wygladaja:)popracowac troche nad wykonczeniem i był by przyzwoity ciagnik. oczywiscie za wieksze pieniądze ale to juz bybyło cos. a nie post komunistyczny zlepek wynalazków Knedli i polaków.


Nie ma piękniejszego dzwięku niz ryk 7,1 litrowego Deutza - muzyka dla moich uszu:)

szacunek dla NH ale respekt uznanie i oddanie dla DEUTZ-FAHR-a:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
silver95    1

no dobrze mowiesz ze te cyrstale sa ladniejsze od tych 16 a z tym co tak dymi to ze zadurza turbian jest to tych tlokow czy cos ale idze sie przyzwyczalic i do tego przynajmniej ci widac z daleka jak jedziesz


Moje filmiki
www.youtube.com/user/manieks119

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ArthuR34
      Witam wszystkich,
      wybaczcie jeśli pisze w nie tym dziale- jeśli tak to proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu, dziękuję.
      Mój ojciec jakiś czas temu nabył Ursusa 902 i chciałbym się was doradzić w kwestii wspomagania kierwolnicy, nieposiadania przedniego napędu, miękkie przednie zawieszenie.
      Otóż w wyżej wymienionym traktorze jest fabryczne wspomaganie które bardzo ciężko wspomaga (czasem trzeba dużo gazu dać), zaczynają się pojawiać spore wycieki z serwomechanizmu. Dowiedziałem się od znajomego że nieopłaca się tego regenerować ponieważ już to przerabiał i po roku znowu miał problemy- zastąpił to gotowym zestawem zastępczym jaki można kupić w internecie (siłownik, pompa itp.) i po tym zabiegu może paluszkiem kręcić kierownicą a nie tak jak wcześniej.
      czy już ktoś to przerabiał z was lub wie co i jak taki zabieg przeprowadzić ? Jaki produkt wybrać ? czy oferowane w internecie gotowe zestwy są tej samej jakości/trwałości bo jest lekka rozbieżność cenowa?
      czy moglibyście polecić dobry produkt który będzie służył i pieniądze nie pójdą w błoto?
      czy jestem w stanie zamontować to razem z ojcem?
      Następna sprawa to biegi.
      strasznie ciężko wchodzą (wszystkie cztery- prawa dźwignia) - lewa dźwignia od wstecznego i biegów bolowo-szosowych chodzi bez zarzutu. 
       
      i kolejna sprawa to hamulce, hamulce działają ale wydaje mi się że lewe koło chyba trzyma ponieważ prawe koło zaczęło boksować na trawie podczas ruszenia z miejsca i lekko (20cm) się wkopał w ziemię, ogólnie to w środę kiedy szykowałem traktor na strajk to chciałem nim troszkę pojeździć po wsi ponieważ nie jeździłem jeszcze takim traktorem tylko czasami 60-tką więc musiałem ogarnąć biegi i troszkę się do niego przyzwyczaić ale po tych wszystkich usterkach które w nim zalegają dałem sobie spokój, ale na strajku we Wrocławiu byłem, od początku do końca:)
      pozdrawiam
    • Przez Porfavor
      Witam, planuje obecnie remont silnika w swoim Ursusie 385 i myślałem nad dodaniem do niego turbiny. Wiem, że były już tutaj takie tematy ale te najpopularniejsze które znalazłem mają już swoje lata więc chciałem się spytać dziś jak to powinno waszym zdaniem wyglądać. Ursus 385 jest z rocznika 1976 i z tego co sie orientuje ma w sobie silnik z7501. Na youtube itd widziałem sporo doładowanych turbiną c385 i stąd też taki pomysł by dodać mu trochę mocy. Co by było trzeba powymieniać i czy wgl jest sens tak naprawdę? planowałem dodać na pewno wtedy intercooler i rozumiem, że trzeba by było wymienić wtryskiwacze, słyszałem jeszcze o różnicy na ilości pierścieni na tłokach. 
    • Przez Kurwer21
      Witam, w zimę będę najprawdopodobniej malował felgi w c385, i pytanie ile litrów farby około pójdzie na przednie felgi z dwóch stron i tylnie od zewnątrz (środek jest zakonserwowany). może ktoś malował i się wypowie
    • Przez Kredkizosi
      Witam koledzy potrzebije pomocy w porównaniu cen a więc do sedna pacjent ursus c385 
      Do zrobienia tuleja przedniej osi zwrotnice ok więc narazie nie ruszamy
      chłodnica bo ma wyciek więc upierał bym się przy lutowaniu bo ta nowa to trochę tandeta
      Na krzyżakach kierowniczych są lizy więc również do wymiany 
      Ponoć są urwane jakieś śruby mocujące chłodnice więc ewentualne wiercenie i wydobywanie gwintów 
      I yeraz pytanie przy takim zakresie prac może kosztować robocizna w warsztacie niezależnym czy to się bierze z godziny czy od dzieła 
       
    • Przez szyszka
      Witam posiadaczy ursusow z chlodnica oleju przekladniowego, chcialbym takowa zalozyc lecznieweim dokladnie gdzie siee wpiac ??? prosze o zdjecia jesli byla by taka mozliwosc . z gory dzieki . a takze Kto ma dodatkowy rozdzielacz hydrauliki zamontowany , w swoim mam tylk odwa gniazda szybkozlacz
      a potrzebuje jeszcze dwa . dzieki czekam na pomocne porady.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj