fagen

Instalacja elektryczna od podstaw MTZ 82

Polecane posty

fagen    0

Witam pisze ten temat gdyż nie znalazłem takiego ,który by mi pomógł a nie wiem jak zrobić od nowa instalacje w Mtz 82 ,na elektryce coś się znam bo robiłem w kilku motorkach instalacje (MZ ETZ,Jawa, itp) no ale mniejsza z tym jak nie znam tych Rosyjskich oznaczeń a mam kilka fotek wiec jakby ktoś mi powiedział jak to podpiąć to było by extra .

 

kilka fotek :

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/db6500d047ed87d6.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/cd98fb48cfff1c53.html

 

Proszę i pomoc !!! i Dzięki :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

Kolego, ja będąc kiedyś w podobnej sytuacji, wywaliłem wszystko i całą instalację zrobiłem na wzór instalacji Ursusa C-360. Do alternatora dodałem 3 diody wzbudzenia (1N5408, zamontowane na zewnątrz alternatora ), czyli przerobiłem na alternator 9-cio diodowy, regulator zastosowałem elektroniczny od Poloneza. Całość działa bezawaryjnie już jakieś 4 lata. To brązowe urządzenie na fotce, to przekaźnik zabezpieczający przed uruchomieniem rozrusznika gdy silnik pracuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

To nie jest takie trudne jak sie wydaje, a ten gigantyczny regulator napięcia jest nie do zdarcia, wię polecam zamontowanie go!

 

Jak będę miał trochę czasu to opiszę troche co i jak, bo uwielbiam ruskie technologie za to że są tak śmiesznie pomyślane :)

 

 

Naprawdę mogę pomóc, więc zdaj się na mnie!!!


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fagen    0

zbyszekbrzuze wiec powiedz mi jak podpiąć ten tez bezpiecznik czy jak to powiedzieć chodzi mi o to coś brązowe na zdj co jak kolega powyżej napisał zabezpiecza przed rozruchem silnika gdy on chodzi ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

To brązowe to nie do końca blokada.

Jest to przekaźnik kontrolki ładowania.

Ten alternator(Jak już było wspomniane) jest 6 diodowy , a one takiego przekaźnika potrzebują.

Jeśli chcesz założyć ten alternator z oryginalnym regulatorem(czarna skrzynka) to i przekaźnik musi być(brązowa skrzynka)

Identyczny układ ładowania był montowany w pierwszych wersjach Władymira(T-25) z roczników około 1975-85.

A za blokadę przed uruchomieniem rozrusznika w czasie pracy silnika był odpowiedzialny przekaźnik rozrusznika połączony z kontrolką ładowania co za tym idzie przekaźnikiem kontrolki. Ale w nowych już tego przekaźnika nie było bo był alternator 9 diodowy a blokada nadal była bo wystarcza przekaźnik rozrusznika i kontrolka ładowania podpięta do alternatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fagen    0

Przydal by sie jakis schemacik jak to polaczyc bo z oryginalnego malo co wiem ;/ wiec prosze o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fagen    0

Trochę się w tym wszystkim pogubiłem bo kolega powyżej napisał ,ze to "brązowe " to przekaźnik kontrolki lądowania a na allegro znów jest to opisane jako regulator napięcia ,a regulator to jest to "czarne" . Wiec gdyby ktoś opisał (narysował) jak ma być podpięty alternator ,regulator i te "przekaźnik to byłbym niesamowicie wdzięczny !!!! Proszę o pomoc ;/

post-44807-0-69913600-1327948376_thumb.jpg

Edytowano przez fagen

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Podaj kolego swojego e-maila/

 

 

Edit:

Wysłane.

Edytowano przez mtracz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wpsowa692    1

Weź to wszystko przetop na Cu będziesz miał trochę grosza , i udaj się na złom albo szrot wyciągnij z golfa czy passka alternator Bosch K 1 dogadaj się ze złomiarzem że jak będzie niesprawne to oddasz i załórz do zemsty stalina będziesz miał DWA kabelki do podpięcia cienki niebieski pod kontrolkę ładowania i następnie pod plus akku a gruby na ósemke oczko albo wprost pod rozrusznik albo przez amperomierz i ende .

Jak na złomie nie będzie boscha to ciągnij elmota z podlolota tylko takiego z regulatorem zintegrowanym z altkiem sposób podpięcia taki sam j/w .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Nie no bez przesady, miałem tu napisać, ale jeden dzień nie wchodziłem i sie namieszało, a miałem pomóc!

to zabezpieczenie trzeba podpiąć pod wyjścia alternatora pod te dwie śrubki na jednym izolatorze obojętnie jak, bo to prąd zmienny. Przy tej puszce są to wejścia oznaczone falą,

 

Potem jest wejście od stacyjki i wyjście na rozrusznik, i jeszcze wejście z czujnika wajchy biegów. Tak wyszło, że nie mam blisko tego MTZ, w którym jest ta puszka, bo pojechał do wuja. Ale to nie jest duży problem, bo w najbliższym czasie będę tam.

 

Mam jeszcze schemat w instrukcji, to zeskanuje go, jak znajde chwilę.

 

Chciałem edytować Twój rysunek, ale nie rozumiem o co ci chodzi, chcesz zrobić go na 12/24v? Toż to kupe roboty!, wystarczy jak u mnie 2x12V równolegle!

Edytowano przez zbyszekbrzuze

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Pierwszy schemat nie będzie tutaj na razie potrzebny...

Zajmijmy się drugim...

Szkoda, że nie sfotografowano całego opisu zdjęcia :mellow:

Wiem, że tutaj chodzi o dolny lewy róg schematu :lol:

 

Muszę jeszcze poszukać jakiegos info, bo na razie, to wiele tu nie wyczytałem... czekajcie...


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dla kolegi wszystko.

 

http://zapodaj.net/b...bd1d56.jpg.html

 

http://zapodaj.net/a...2bdae5.jpg.html

 

Potrzebuje małej pomocy. Spalił mi się regulator napięcia w alternatorze w mtz-cie. Problem w tym że ojciem mi przekładał części i nie wiem teraz który kabel gdzie był podłączony wewnątrz alternatora. Chodzi o te trzy przykręcone do śrubek piątek. Dwa są przewleczone przez stojan i idą do cewki od strony koła pasowego i mają kolor czerwony i czarny. Trzeci jest czerwony i idzie od mostka prostowniczego. Widać to po zdjęciu plastikowej obudowy. Był bym wdzięczny.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Napisano (edytowany)

:DDzięki! Teraz, to mozna analizować i pisać.

 

Potrzebuje małej pomocy. Spalił mi się regulator napięcia w alternatorze w mtz-cie. Problem w tym że ojciem mi przekładał części i nie wiem teraz który kabel gdzie był podłączony wewnątrz alternatora. Chodzi o te trzy przykręcone do śrubek piątek. Dwa są przewleczone przez stojan i idą do cewki od strony koła pasowego i mają kolor czerwony i czarny. Trzeci jest czerwony i idzie od mostka prostowniczego. Widać to po zdjęciu plastikowej obudowy. Był bym wdzięczny.

 

Te dwa, które idą do cewki wzbudzenia, powinny być podłączone: jeden do końcówki [sz] (ta końcówka ukryta)

a drugi do [D] Ten z mostka, to zasilanie z diod wzbudzenia, czyli też [D]

 

Chyba jasno napisałem?

post-10681-0-73901400-1328105843_thumb.jpg

Edytowano przez zbyszekbrzuze

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dzięki ci kolego życie mi uratowałeś. A raczej nowy regulator. Wszystko jasne jak słoneczko. I przypuszczam że czerwony z czerwonym na d, długa śrubka piątka , przyłącze zewnętrzne wzbudzenia i czarny cewka jako jedyny tylko do regulatora na krótką śrubka M5. Dzięki jeszcze raz.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fagen    0
Napisano (edytowany)

kolego zbyszekbrzuze on ma rozruch na 24 V i jest zamontowany ten przekaźnik od przełączania 12/24V z tylu kolo akumulatorów już prawie wszystko podpoiłem aha i jak spiąć ten przekaźnik 12/24V do rozruchu ??został mi jeszcze PC .

chciałem się jeszcze zapytać co to jest ??

I. ???(zielony) czy to ten opornik co w MTZ jest w tablicy rozdzielczej ??? jeśli nie ten to co to jest za opornik w tej tablicy rozdzielczej , o ile się nie byle to ma 2 wyjścia ???

II.???(czerwony)co to za wyłącznik, po co on jest ???

III.???(pomarańczowy)to nie czasami kontrolka ładowania ??

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/48d04dfe295c71e2.html

Edytowano przez fagen

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76
Napisano (edytowany)

Dwa wyjścia obok siebie u góry. Jedna nakrętka M6 to Plus do akumulatora przez amperomierz(najgrubszy przewód).

Do nakrętki M5 przewód od kontroli ładowania.

Druga śrubka M5 ta najbliżej brzegu to do licznika MTH.

 

Edit:

Do kolegi @fagan, schemat który ci wysłałem od T-25 miał służyć głównie do podłączenia układu ładowania, bo w twoim przypadku jest identyczny z MTZ.

Ale nie doszukuj się w swoim ciągniku wszystkiego z tego schematu. Resztę będziesz musiał robić na tym oryginalnym schemacie.

1. zielony to bezpiecznik termobimetalowy od wentylatorów.

2. czerwony to jest włącznik blokady zapalania gdy ciągnik jest na biegu(montowany skrzyni)

3. pomarańczowy tak to jest kontrolka ładowania.

 

Piszę i się zastanawiam przecież ten schemat ma dokładny opis. :lol:

Edytowano przez mtracz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fagen    0

no nie wiem czy taki dokładny co do

1. niby pisze ,ze to bezpiecznik termobimetalowy ale nie pisze o do czego.

2. pisze ,ze to włącznik blokady przekaźnika pośredniego ale nie pisze nic ,ze jest w skrzyni biegow ani zadnej wskazowki ;/.

3. tak jak myślałem o tej kontrolce ale chciałem się upewnić .

 

http://allegro.pl/przekaznik-przelacznik-puszka-12-24-v-mtz-belarus-i2042933360.html jak to podpiac ??? prosze o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fagen    0
Napisano (edytowany)

Opis pod tym schematem jest nie do końca dokładny wiec wole się zapytać niż coś zepsuć bo to nie mój MTZ .;/

Edytowano przez fagen

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Kolego schemat bardzo dobry oby więcej takich. Po to masz palca żeby sobie poprowadzić od zasilania do odbiornika. To jest właśnie elektryka po nitce do kłębka. :)

Sprawdź sobie e-maila wysyłam ci schemat takiego przełącznika, jeśli na twoim są numeryczne opisy styków to powinieneś Podłączyć.

 

Dobrze pytaj, tylko żeby ktoś umiał odpowiedzieć. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fagen    0

Witam ,zrobiłem już cala instalacje i gdy chce go odpalić to w tym przekazniku12/24 słuchać takie jakby stukanie ,chyba wbija ale cały czas tak jakby przeskakiwał i nie chce kręcić ,a podpiołem według tematu który podał kolega powyżej, wiec nie wiem co może być grane ,aha wyciągnołem rozrusznik bo tez był remontowany i jak go podłączę nawet pod 12 v to jakieś dymy z niego idą jakby się uzwojenie paliło ,ale kreci . wiec nie wiem co jest juz grane .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj