Waldek66

Olej silnikowy C360

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
uursus    1

A może ktos podać nazwę tego Turdusa(pełną)Jednosezonowy.

Edytowano przez uursus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

Tak z ciekawosći lał ktoś 10W40 ??? :P

Przecież semisyntetic stoi klasa wyżej B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

@tomi382-przypuszczam że się nabijasz.

zasada jest taka że jak lany był mineralny to się nie leje pół-syntetyku,czy syntetyku.nawet jak się kupi jakieś auto,i jak się nie ma pewności jaki olej był-to lepiej wlać mineralny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Górach 10 litrów to za mało trzeba lać 12 bo będzie mrugać prze redukcji pod góre

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SipmaZ224    81

@tomi382-przypuszczam że się nabijasz.

zasada jest taka że jak lany był mineralny to się nie leje pół-syntetyku,czy syntetyku.nawet jak się kupi jakieś auto,i jak się nie ma pewności jaki olej był-to lepiej wlać mineralny.

 

 

Bzdura, kolega dalej stosuje zasadę starych mechaników..

 

 

 

Dzisiejsze oleje są ze sobą w pełni mieszalne i nie ma różnicy co było zalane kiedyś, lejem to na co nas stać. W dodatku każdy olej ma dodatki myjące i czyszczące silnik więc historię o wypłukiwaniu syfów i rozszczelnianiu się silników można włożyć między bajki. Oczywiście pomijam sytuacje gdzie olej w silniku był wymieniany zbyt późno lub wcale.

 

Także full syntetyk czy półsyntetyk nalany do zdrowego silnika jest w pełni uzasadniony.

Edytowano przez SipmaZ224

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Kolego u mnie w silniku vw zle odczytano opis oleju był mobil 15w40 a wlano mi 10w 40 po 2 dniach zatarły się wałki rozrzdu bo zatkało kanał w głowicy silnik to 1,4v16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

Dokładnie jak pisze @sipma z224 a @wiesmag zaspał ost 20lat postępu :rolleyes:

W c360 byłby problem żeby przy półsyntetyku żeby nie zerwało filmu olejowego. Chociaż w zimie silnik miałby lżej

@goral to dziwne , być może co innego zawiniło a że najlbliżej była wymiana oleju więc jest na co zwalić wine

Edytowano przez tomi382

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

@SipmaZ224-nie do końca-przy pojeździe co ma przebieg do 100tyś może i taka zmiana by za bardzo odczuwalna nie była.ale już przy 300tyś?a jeżeli już ktoś się decyduje na taką zamianę to jest ona w kolejności:mineralny o lepszych parametrach myjących-półsyntetyczny,syntetyczny-nie wyobrażam sobie przejścia z Superolu na półsyntetyk-no chyba że po remoncie.

 

@tomi382-nie przespałem-wiedzy nie biorę z ulotek,ani z internetu-błąkam się po fachowych warsztatach(gdzie serwisowane są pojazdy z lat 2010 np.)

współpracuję z hurtownią olei Statoil-jej właściciel jest zobowiązany co rok przechodzić szkolenie-jakoś ta firma nadal hołduje tej zasadzie.

Edytowano przez wiesmag

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

....@wiesmag kwestia zużycia silnika ( m.in czy bierze olej)

Edytowano przez tomi382

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@SipmaZ224-nie do końca-przy pojeździe co ma przebieg do 100tyś może i taka zmiana by za bardzo odczuwalna nie była.ale już przy 300tyś?

I ja z tym się zgadzam - też pewnie przespałem 20 lat postępu. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    319

W każdym razie taka zamiana oleju, tzn mineralnego na pol czy syntetyk pokazuje czy silnik jest trup czy jeszcze coś wart.


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

mam propozycje dla młodszych kolegów aby pokopali troche w opiosach olejów castrtol

 

taka zmiana jest niedopuszczalna

Edytowano przez GoRAL1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

W samochodzie zmieniłem z 15W na 10W i niemal nie odczulem róznicy poza bardziej miękką pracą silnika zwłaszcza w zimie. Auto chodzi jak przczólka :P

EDIT trochę przesadziliśmy z OT

chodźcie na bardziej ustronny temat :D

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/21876-oleje-i-plyny/page__st__40__p__911283#entry911283

Edytowano przez tomi382

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

@tomi382-to że zamieniłeś mineralny na syntetyczny-od razu nie robi cię znawcą-być może poprzedni mineralny miał bardzo dobre właściwości myjące-na pewno nie był to olej klasy superol,

 

@Milanreal-nie że silnik jest trup,czasami po takie zamianie może być trup.

proponowałbym przy takie zamianie skrócić przebieg do wymiany-i zainwestować w dwa filtry.

 

@GoRAL1-co mówiłeś o tych przechyłach?-że nie łapie oleju?-były egzemplarze że miały ciut wyżej smok.

Edytowano przez wiesmag

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Mogę wam porobić zdjęcia silników do których nalano syntetyk z półsyntetyku, lub półsyntetyk z mineralnego, od razu wam przejdzie ochota na innowacyjność.

Do starych ursusów bez szaleństw z olejami, mineralny ma być, później będziecie płakać że wszystko jest urzygane, do silników z hydroregulatorami luzów zaworowych czyli samoregulatorami, lanie oleju mineralnego to zabójstwo samoregulatorów.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

@tomi382-to że zamieniłeś mineralny na syntetyczny-od razu nie robi cię znawcą-być może poprzedni mineralny miał bardzo dobre właściwości myjące-na pewno nie był to olej klasy superol,

 

@wiesmag zapoznaj się z klasyfikacją olejów bo 10W to nie syntetyk. Przynajmniej nigdy o takim nie słyszałem.

Nie można dolewać do 15W oleju 10W i odwrotnie to samo tyczy się full syntetyków 0W, 5W owszem ale przy wymianie oleji nie ma żadnych zastrzeżeń jeżeli jednostka zasilająca nie jest zjechana jak k..wa w lesie

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

@bobytempelton-z tymi samoregulatorami aż tak tragicznie nie jest-są oleje mineralne które się nadają,zresztą zobacz co lało się do golfów,kaczek-a tam właśnie też były samoregulatory-oczywiście nie mówię że do teraz produkowanych silników się nadają mineralne-chociaż.

szukając olej do swojego silnika najlepiej skorzystać ze specyfikacji z instrukcji,lub na stronach producenta oleju są zalecenia jaki olej do danego silnika,i nie tylko do silnika.

Edytowano przez wiesmag

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

boczne przechyły nic sie nie dzieje, miga przy podjechaniu pod góre ,przy redukcji naprzykład z pras następuje letkie szarpnięcie ,smok przez momęt łapoie powiecze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

@GoRAL1-właśnie tak to widziałem-tak jak już mówiłem-niektóre miały smok ciut wyżej-a że jest z przodu to łapie powietrze.

lepiej by było żebyś smok obniżył-za duży poziom oleju może dużo szkód narobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

@wiesmag lać się lało niektórzy dalej leją bo im w sklepie powiedzieli że przy tym przebiegu to mineralny itd. napewno wytłumi luzy wału itd. ale chodzi na tym oleju jak traktor, w zimie to trzepie silnikiem tak że śnieg sam z budy spada, w hydroregulatorach są mikre dziurki i one potrzebują rzadkiego oleju, poza tym muszą być myte przez olej a mineralny raczej nie myje....niestety dla samoregulatorów, a wyjątkowo dobrze dla starego silnika. Porobię jakieś zdjęcia może na tygodniu, stoi na placu taki strucel po zalaniu lepsiejszym olejem, po zdjęciu samego dekla rewelacja :D


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Tanie superole z prywatnych rozlewni zawierają dodatki na bazie żywic co niby zwiększa lepkość... Widziałem silnik po takim oleju- można szpachelką skrobać... Po wlaniu lepszego oleju z dodatkami myjącymi nie trudno się domyśleć co się stanie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

@bobytempelton-jakie mikro dziurki-jamy jak diabli-mówię o silnikach końca lat 90-spokojnie mineralny, klasy CF.nie mówię o CB,CC-CD już dawał by radę.-pamiętam jak "FALKO" nastał-jak go przeklinali co niektórzy,ci co do filtrów odśrodkowych nie zaglądali :lol: (FALKO ładnie mył)

a na nasze warunki klimatyczne wystarczy 15W40.

 

ja tylko mówię że mineralne są dostępne naprawdę dobre,nawet przewyższające co niektóre półsyntetyczne.

nie porównujmy w ten sposób że półsyntetyk,syntetyk to szczyt marzeń a mineralny to to samo gó..o co 30 lat temu,w plastykowych butelkach-bo w litrowych puszkach był lepszy(pamięta ktoś taki).

wiem że można jeszcze kupić SUPEROL CB(nawet ma powodzenie)-ale człowiek naprawdę musi być bogaty żeby go kupować-mnie na takie szczyny nie stać.

myślą że złotówkę na litrze zaoszczędzą-ja wolę trzy na remontach zaoszczędzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

Po wlaniu lepszego oleju z dodatkami myjącymi nie trudno się domyśleć co się stanie...

1' ']

Jakimi dodatkami?

Edytowano przez tomi382

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
    • Przez jktuning
      Witam mam pytanie czy wie ktoś jak wymontować stare tuleje i wmontować nowe w silniku perkins? bo nie są to tuleje takie jak w zwykłych silnikach z mokrymi tulejami tylko suche.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj