Waldek66

Olej silnikowy C360

Polecane posty

volvo    47

Superol 30 tego bym nie nazwał olejem.Z superoli to milvus,choć ja polecam turdusa,wymiana co 100 mth.

Superol 30 zimą to smar,latem zresztą nie wiadomo co.Ja bym nie miał sumienia wlać tego czegoś do silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bubel500    4

Turdus. Wymiana co 200 mth


Zetor Team
Pomogłem? Naciśnij zieloną strzałkę obok mojego postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusc914    56

Superol 30 tego bym nie nazwał olejem.Z superoli to milvus,choć ja polecam turdusa,wymiana co 100 mth.

Superol 30 zimą to smar,latem zresztą nie wiadomo co.Ja bym nie miał sumienia wlać tego czegoś do silnika

Jestem tego samego zdania.Na oleju nie ma co oszczędzać.Najlepiej porównać oleje w tej samej temperaturze.Różnica widoczna gołym okiem.

Superol np. cc30 to olej letni.Olej zimowy ma jeszcze literę W np.10W.Turdus 15W 40 to olej wielosezonowy dobry na lato i na zimę.

Edytowano przez ursusc914

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Leją superol do silnika,lux do skrzyni,wodę do chłodnicy,oranżadę do baku a potem płacz bo ciągnik się ciągle psuje.

Oszczędzanie na materiałach eksploatacyjnych szybko wychodzi bokiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

to co podaje książka-CA30?-nic takiego w instrukcji nie ma,druga sprawa kiedy ta książka była wydawana-wtedy dostać olej wielosezonowy to można było dostać,ale w PEWEX.

 

jest na rynku tyle dobrych olei i to w cenie jak superol,a niżej klasy CC to nawet nie ma co się pytać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafff24    27

Superol F CD 15W40 ,mam wrażenie że silnik jest wewnątrz czyściejszy, w zimie jakby silnik lepiej się kręcił, łatwiej przez to odpala, wcześniej starszy stosował jakieś wynalazki tanie, rózne cuda z beczek, których sam nie wiedział co leje, osady były, że przy naprawie nieszło tego domyć, ważne też, żeby wymieniać regularnie, a nie "bo jeszcze się nic nie dzieje"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Ważne by wymieniać olej co 100 mth,silnik wtedy jest czysty w środku.

Nie zapominać o dobrym filtrze oleju,ja mam filtr mann,poezja w porównaniu do sędziszowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK44    2

Ja wymieniał regularnie olej w ciągniku i jak wylewam olej z ciągnika to osadu nie ma olej jest troszkę rzadszy i czarny, znam jednego kolesia nie wiem jak teraz ale robił tak z samochodu wylewał w traktor wlewał olej przepalony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Nie rozumiem jak można nie dbać o swoją własność,nalać superolu 30,40 lub przepalonego.

A potem sprzeda rupcia a ty kupujący truj się później

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

ja polecam turdusa,wymiana co 100 mth.

 

Śmiało dorzuć jeszcze stówkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek1977    1261

We wszystkich maszynach mam Turdus 15w/40,olej wielosezonowy i wymiana co 250mth,nie potrzeba częściej, w ciężarowym zalecają go wymieniać co 40 000 km!.Pamiętaj że olej i smar to najtańsza naprawa!!!.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Ja znam takiego kolesia co do skrzyni do 60 leje przepalony z silnika,do hydrauliki do jumza pozlewany ze złomu silników i skrzyń starych samochodów który stał miesiąc czsu po chmurką i woda wleciała z liściami ziemia wszystko leje po kolei


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Lepiej się nie chwal swoim znajomym.Takich powinni karać.Pamiętaj jak smarujesz tak jedziesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid18    2

Ja leje Superol F ( Fallo ) bardzo dobry olej tylko że troche przygęsty na zimę ale ja jade na tym.


Mam naimię Dawid i nteresują mnie maszyny rolnicze ukończyłem technikum rolnicze. Pozdrawiam wszystkich rolników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja znam takiego kolesia co do skrzyni do 60 leje przepalony z silnika,do hydrauliki do jumza pozlewany ze złomu silników i skrzyń starych samochodów który stał miesiąc czsu po chmurką i woda wleciała z liściami ziemia wszystko leje po kolei

No to ten koleś ma mózg też przepalony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

No to ten koleś ma mózg też przepalony.

 

No ten koleś to mój wujek :)


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Mam nadzieję że nie poszedłeś w jego rodzinne ślady i tak nie robisz jak on?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Turdus to lipa, po rozgrzaniu ma gęstość paliwa... Znajomy zalał go do kilkuletniego ciągnika bo nie miał nic pod ręką a robił usługi to wyskoczył mu komunikat o niedostatecznym smarowaniu silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Mam nadzieję że nie poszedłeś w jego rodzinne ślady i tak nie robisz jak on?

 

Nie no co Ty.Ja staram się dbać o sprzęty :)


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Kolego pawel885 superol na mrozie ma gęstość smaru.Turdus jest wystarczająco dobrym olejem dla starszych ciągników.Widocznie silnik już był

do niczego.Moje dwa ciągniki chodzą od wielu lat na nim i szczerze go polecam.Wiem że Fuchs czy Elf jest lepszy ale na nie mnie nie stać niestety,

na superol też mnie nie stać ale z powodu jego jakości

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
    • Przez jktuning
      Witam mam pytanie czy wie ktoś jak wymontować stare tuleje i wmontować nowe w silniku perkins? bo nie są to tuleje takie jak w zwykłych silnikach z mokrymi tulejami tylko suche.
    • Przez wojtii
      dałem pompe wtryskową do naprawy,przywiozłem naprawioną , zamontowałem ,i nie chce zapalić :-[
      jak ustawić kąt wtrysku.bez momentoskopu? odpwietrzyłem dobrze,próbowałem metodą prób to ustawić i nic , nawet się nie odezwie
      pompa i wtryski są po naprawie ,co robić??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj