Mucha

Jak przerobić instalację 12v na 12/24v?

Polecane posty

Sadek    1123

Szeregowo i równolegle, pod siedzeniem przełącznik.

 

Muszę się poprawić nie wiem gdzie w MTZ i pochodnych jest ten przełącznik (myślałem że chodzi o Ursusa/Zetora).


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikon532    0

A w ogóle możliwe aby akumulatory były podlaczone szeregowo i równolegle nie będzie dochodzić do zwarcia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Przełącznik powinien być pomiędzy akumulatorami.  Nie da się podłączyć aku jednocześnie równolegle i szeregowo. 

Po to jest przełącznik by to zmieniać. Jego zastosowanie nie zmienia znacząco instalacji ciągnika poza  alternatorem, stacyjka i rozrusznikiem praktycznie...


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

W 820 z rozruchem  24V nie montowano przełącznika 12/24 tam jest przetwornica na ładowaniu a rozrusznik ma stałe 24v,i taki układ powoduje że mimo dwóch akumulatorów instalacja 12v pobiera prąd z jednego, ( zostaw zapalone halogeny,lub inny odbiornik) a po paru godzinach nie odpalisz ciągnika.

To zagadnienie było już opisywane w temacie "nie ładuje jednego aku,"


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A widzisz racja. Krótko mówiąc na rozruszniku masz stale 24 V  bez względu na co czy rozrusznik pracuje czy nie inaczej jak w przypadku przełącznika 12/24V.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikon532    0

u mnie na rozruszniku jest 12v na stałe czyli co nie mam ani przetwornicy ani przełacznika12/24 dobrze rozumiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

u mnie problem tkwi w tym ze akumulatory podłączone są równolegle a więc prąd do rozrusznika dochodzi tylko 12v pod siedzeniem nie posiadam żadnego przełącznika 12/24 kabel bezpośrednio od akumulatora idzie do rozrusznika na rozruszniku miernik pokazuje 12v nie wiem czy to normalne bo bardzo się na tym nie znam dziwi mnie jeden fakt ze jak jest temp. w ok plus 5oC to ciągnik przekręci 2 razy i koniec po zakupieniu grzałki odczekaniu 30min pali na dotyk dodam tylko ze ciągnik mam od nowości mtz820 2012 rok może być tak że ten przekaźnik znajduje się w innym miejscu bo ani pod siedzeniem ani pod maską(tak jak w pronarze) nie widzę tego urządzenia

Tak czytam Twój post i mam pytanie co ty masz napisane na rozruszniku 12v czy 24v ?

W 820 była opcja zakupu z rozruchem 24V lub standard 12v. 

Edytowano przez S-Piotr

Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikon532    0

na rozruszniku mam 24v dwa akumulatory po 12v 88Ah podłączane równolegle na rozruszniku jest prąd stały12v nie testowałem ile jest podczas zapłonu musiał bym kable odłączyć jutro poinformuje ile jest ale cudów nie będzie i miernik nie pokaże więcej jak ok12v

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jeśli akumulatory masz podłączone grubymi kablami równolegle czyli plus z plusem, minus z minusem to nawet nie mierz na rozruszniku masz 12 V.

Nie masz ani przetwornicy ani przełącznika. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Ciągnik z 2012r to jakim cudem on zapalał do tej pory? w moim jak pada jeden aku. to rozrusznik na jednym już nie pociągnie.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikon532    0

W pierwszym roku to w sumie w zimie ze dwa razy był odpalany później grzałka ok 30 min grzania i pali jak w lecie teraz zdziwiło mnie to podłączenie akumulatorów rozrusznik 24v a prąd w kablach 12v cud ze w ogóle i w lecie palił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Dokładnie "to normalny cud" że palił.

Teraz masz do wyboru - bez kombinacji założyć rozrusznik 12v 

lub po kombinować z przełącznik 12/24,i tu należało by założyć wyłącznik masy taki 

http://allegro.pl/odlacznik-wylacznik-masy-hebel-sw-41-i5870352831.html i rozłączać masę i napięcie. takie rozłączenie jest pewniejsze.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Dokładnie , ja mam szybko obrotowy i jest OK.(24V)


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Hej

 

Znacie jakiś przekaźnik tego typu https://sklep.avt.pl/przekaznik-jqx115f-012-2zs4-rm84p12.html tylko z lepszym "amperażem".

Bo te styki w przełączniku 12/24V to o kant d*py siekierą można obić.

 

A jeśli chodzi o te styki, to chodzi mi o te które w czasie postoju/jałowym łączą

+ z +

- z - obu aku.

Bo lipa taka że na jednym aku jest powiedzmy 14V a na drugim 13V.

Dopiero łącząc je no powiedzmy jak kablem rozruchowym sąsiad podjedzie czyli + do +, - do - napięcie się stabilizuje na obu aku.

 

Jakby ktoś miał jakieś pojęcie nt. powyższego przekaźnika to bede happy ;) Odrazu mówie, że nie bede czyscił styków w przełączniku 12/24V - bo jak dla mnie to za duża robota, i wiem jaka lipa tam siedzi.

Edytowano przez robtasecochceta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To nie czyść tylko kombinuj i siedź przed netem. Może samo się zrobi. Ja tam u siebie nie zaglądałem ze trzy lata i napięcie na obu aku mam takie samo.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Ok. Dzięki za poradę.

 

A i zapomniałem dodać, że hmm ze 1.5 - 2 lata wstecz to mniałem pożar w kabinie. Hmmm, czemu? Bo się styki skleiły.

 

Nie wiem może jakiś trefny przełącznik 12/24V. - ale z firmy Grand.

 

Pozdro.

Edytowano przez robtasecochceta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Tym bardziej przeglądnij przełącznik 12/24.

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ja mam przełącznik niemiecki i powiem ci że nie mam z nim problemów mimo że pod jednym ze styków jest wyłamane tworzywo.

Spróbuj wspomóc ten styk przekaźnikiem na 12 V 30A . Tak by się załączał gdy aku łączy równolegle.

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś podać numer katalogowy tego niemieckiego przełacznika. Bo ja Ci powiem, nie narzekam na tzw. "rozpalanie zimą" - wsiadam i jadę. Ale te styki to niewiem chyba z plasteliny robili.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Nie wiem co ludzie wyrabiają z tymi przełącznikami, u siebie w ciągniku mam przełącznik już z 25 lat ten sam (raz się rozkręcił na polu ale skręciłem i do przodu) i żadnych większych problemów nie ma.

 

Posprawdzaj wszystkie połączenia czy są dobrze wykonane bo jak będą spadki napięć to wszystko głupieje.

 

Niemiecki był w Starze i raz też coś zawiódł ale naprawa zajęła kilka minut.

 

 

Ale jak mówi kolega @seweryn20 można się wesprzeć równolegle przekaźnikiem 30A.

 


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj