Mucha

Jak przerobić instalację 12v na 12/24v?

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

I tak się mylisz, z tego co piszesz wynika, że przekładnia zwiększa moc, co jest bzdurą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Mocy silnika nie zwieksza ale momęt na wyjsciu z rozrusznika. A to pozwala zastosować silnik o mniejszej mocy tyle że o większych obrotach. Tak że sam silnik w rozruszniku z przekładnią na pewno będzie słabszy. Inaczej jak wariat by kręcił. Gdyby obciążył go bez przekładni tak jak tradycyjny rozrusznik to na pewno nie ryszy. Ma mniejsze zużycie energi względem tradycyjnego. Czuć przy słabych aku. Ten jeszcze kręci a stary już nie. No i sie dowiedziałem. Przy rozrusznikach z przekładnią podawana jest moc nie silnika ale moc oddawana na zębatke.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zdecyduj się w końcu czy silnik jest słabszy czy nie. Jeśli twierdzisz, że słabszy silnik dzięki przekładni pociągnie to samo, z tą samą prędkością, co mocniejszy silnik, to ja już skończyłem się udzielać w tym temacie, bo to bez sensu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie zrozumielismy się. Silnik z rozrusznika z przekładnią gdyby go obciążył POMIJAJAC Przekładnie nie będzie wstanie pociągnąć tego co tradycyjny. Dopiero przekładnia daje silnikowi szybkoobrotowemu taka siłę jak tradycyjny. Troche nie jasno sie wyraziłem ale o to mi chodziło. W rozruszniku z przekładnia jest mierzona moc na wyjściu czyli na zębatce. Jako całego kompletnego urządzenia. Zgadza się?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie ważne gdzie zmierzysz, wyjdzie to samo(na zębatce może o parę % mniej ze względu an starty na przekładni).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Trudno powiedzieć. W każdym razie na allegro z tego co widzę sż 3, 3,5 i 4 kW Ciekawe znajac kiepskich producentów ile w tym prawdy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toperz    4

Potrzebujesz rozrusznika 24V, dwa akumulatory 12V, przełącznik 12/24V np. taki http://allegro.pl/pr...2042462148.html na jego przykładzie podam sposób podłączenia i trochę porządnego przewodu (o przekroju nie mniejszym jak główny od alternatora).

Przełącznik montujesz pomiędzy dwoma akumulatorami.

Połączenia:

31-klema ujemna akumulatora prawego lub do wyłącznika masy od strony akumulatora

30-klema dodatnia akumulatora prawego (gruby przewód)

30a-klema dodatnia akumulatora lewego

31a-klema ujemna akumulatora lewego (gruby przewód)

Wzdłuż grubego przewodu łączącego akumulator z rozrusznikiem ciągniesz 3 dodatkowe przewody. Od rozrusznika odłączasz przewód podający prąd ze stacyjki na elektromagnes w momencie rozruchu, łączysz go jednym z trzech dodatkowych przewodów z wyprowadzeniem 50a przełącznika 12/24V.

Wolne wyprowadzenie po odłączeniu w/w przewodu od rozrusznika łączysz kolejnym z trzech dodatkowych przewodów z wyprowadzeniem 50 przełącznika 12/24V. Od rozrusznika odłączasz też przewody połączone z głównym przewodem, łączącym rozrusznik z akumulatorem. Następnie te przewody łączysz z trzecim dodatkowym przewodem (bardzo ważne idealne połączenie) a jego drugi koniec z wyprowadzeniem 51 przełącznika 12/24V i gotowe. Pamiętaj o dobrym zabezpieczeniu dodatkowych przewodów przed uszkodzeniem ich izolacji.

 

Bzdurą jest twierdzenie że przy zastosowaniu przełącznika 12/24V i zamianie akumulatorów na akumulatory o większej pojemności trzeba zmieniać ustawienie regulatora napięcia. Ta śrubka na regulatorze służy do podwyższenia napięcia ładowania w okresie zimowym.

 

Coś takiego jak przetwornica 12/24V oczywiście istnieje. Prawdopodobnie jest stosowana w importowanych ciągnikach Belarus. Nie miałem jeszcze do czynienia z ich instalacją, to szczegółów nie znam ale wspomnianą przetwornicę widziałem i sądząc po rozmiarze radiatora, jej zastosowanie wymaga alternatora większej mocy.

 

 

"Od rozrusznika odłączasz też przewody połączone z głównym przewodem, łączącym rozrusznik z akumulatorem. Następnie te przewody łączysz z trzecim dodatkowym przewodem (bardzo ważne idealne połączenie) a jego drugi koniec z wyprowadzeniem 51 przełącznika 12/24V i gotowe.

moje pyt: glowny przewod takze odlaczamy od rozrusznika???zrozumialem z tego co napisales ze nie!!

tak dla jaasnosci z glownym przewwodem na rozruszniku(ktory idze od akum)jest polaczony tylko jeden -ten ktory idzie na stacyjke - a ze stacyjki wraca po przekreceniu kluczyka- na elektromagnez(czyli to co pisales na poczatku)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

Głównego przewodu od rozrusznika, tego łączącego z + lewego akumulatora nie odłączamy. Więcej napisałem Ci w odpowiedzi na Twoje pytanie na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian86    16

Panowie ma pytanko mam rozruch na 12v i dodatkowo mam zamontowany przekaźnik świecy płomieniowej do którego sa podpięte przewody od stacyjki przewód "+" ktory jest podłączony do grubego przewodu akumulatorowego oraz przewód który jest podłączony do cewki włącznika elektromagnetycznego. Teraz kiedy zastosuje przełącznik 12/24v nie ma pojecia gdzie wpiąć kable 51 i 50a ze schematu przełącznika rozruchu http://moto.allegro.pl/mtz-belarus-przelacznik-napiecia-rozruchu-12v-24v-i2937687248.html. i jeszcze jedno pytanko pod który dokładnie kabel wpiąć sie w alternator bo sa tam 3 kable a dokładnych oznaczeń nie widzę.


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian86    16

Dobra wszystko rozumiem tylko u mnie jest jeszcze dodatkowo przekaźnik świecy płomieniowej wpiety i teraz nie wiem co z nim zrobic


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian86    16

zapytam wprost jak w waszych belarusach działa elektrozawór od świecy płomieniowej i co go obsługuje???? bo u mnie jest stycznik ktory w momencie właczenia rozrusznika otwieraz ten elektrozawór w swiecy i podaje paliwo. teraz moje pytanie czy po przeróbce rozruchu na 24 nie spale tego stycznika????


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Przekaźnik jest oryginalnie. W inst. 12/24 zasilanie instalacji jest poprowadzone od przełącznika 12/24 a nie z rozrusznika. Trzeba o tym pamiętać przy przeróbce. Tylko na rozrusznik jest przełączane napięcie 24V


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian86    16

czyli w skrócie mówiąc jak zostawię go tak jak jest a podłącze przekaźnik 12/24 to poprostu spale ten przekaźnik


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1116

Aktualnie z tego ptk (zacisk na elektrowłączniku) zasilasz całą instalację po przeróbce musisz ten przewód podłączyć pod zacisk 51 (zasilenie całej instalacji, jeżeli pamięć mnie nie myli).


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy rozrusznik może mieć jakieś zabezpieczenie, że na 24v nie będzie kręcił?
Na 12 v kręci.
W kamazach montowano tylko 24v? I pasują do mtz-a?
Jak zasilić paliwem świecę płomieniową iskra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikon532    0

Jak w instalacji 12/24 powinny być zamontowane akumulatory szeregowo czy rownolegle gdzie fabrycznie montowany jest przekaźnik 12 /24

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1116

Szeregowo i równolegle, pod siedzeniem przełącznik.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikon532    0

To pomiędzy akumulatorami a rozrusznikiem powinien znajdować się ten przełącznik 12/24V jak dobrze rozumiem,

a czy jest możliwość aby rozrusznik 24V odpalił na zasilaniu 12V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

Raczej 12 będzie palił na 24, tak miałem  w MTZ bez żadnej przerubki w rozruszniku.

A da zrobienia instalacji 12 na 24 to nie jest to tak łatwo jakby się każdemu zawało, Trza robić kawałek instalacji, bo do przełącznika sa podłączone kable z  alternatora. Nie jest to skomplikowane, a schemat jest przeważnie na przełączniku.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikon532    0

u mnie problem tkwi w tym ze akumulatory podłączone są równolegle a więc prąd do rozrusznika dochodzi tylko 12v pod siedzeniem nie posiadam żadnego przełącznika 12/24 kabel bezpośrednio od akumulatora idzie do rozrusznika na rozruszniku miernik pokazuje 12v nie wiem czy to normalne bo bardzo się na tym nie znam dziwi mnie jeden fakt ze jak jest temp. w ok plus 5oC to ciągnik przekręci 2 razy i koniec po zakupieniu grzałki odczekaniu 30min pali na dotyk dodam tylko ze ciągnik mam od nowości mtz820 2012 rok może być tak że ten przekaźnik znajduje się w innym miejscu bo ani pod siedzeniem ani pod maską(tak jak w pronarze) nie widzę tego urządzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikon532    0

czyli aby sprawdzić czy jest prąd 24v na rozruszniku podczas zapalania to jak odłączę od niego kabel podepnę miernik i przekręcę stacyjkę to powinno pokazac mi ok 24v na mierniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez kris148a
      Witam, kupiłem nowy rozdzielacz ten pod kierownicę i pracował dobrze, bylem z niego zadowolony chodź przełączanie z kolejnych pozycji było trochę odporne. Po 3 miesiącach przestała odbijać wajcha gdy ramiona doszły do samej góry, oraz nie mogę delikatnie opuścić ramion bo jest opór a potem zaraz ostro ramiona z maszyną opadają i uderza o ziemię a przedtem mohlwm powoli opuszcza. Ma ktoś na to jakiś patent? Odesłał bym ale uziemnie ciągnik a jakie znowu za jakiś czas stać się to samo to jeśli jest jakiś sposób naprawy tego ro wolę ja to zrobić. Pomoże ktoś?
    • Przez Tomasz3p
      Witam Panowie.
      Otóż mam taki problem po remoncie silnika gdy się silnik nagrzeje do przez wydech idzie oliwa. Pierścienie na tłokach są dobrze pozakładane Czy to może być wina pękniętej głowicy? Czy może być jakaś jeszcze inna przyczyna?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez kordzio14
      Cześć. Mam problem z Wladimircem. 
      Wyskakuje pierwszy i drugi bieg. Po wrzuceniu biegu i puszczaniu sprzęgła od razu wyskakuje. Nie zdążę nawet puścić pedału sprzęgła. Nie da sie ruszyć ciągnikiem. Ruszę z miejsca tylko wtedy, gdy przytrzymam dźwignie biegów, żeby nie odskoczyła. 
      Gdzie można szukać rozwiązania problemu? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj