Skocz do zawartości

Zdjęcie

Przeróbki w 106.14


17 odpowiedzi na ten temat

#1 Share edi75

edi75

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 14 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 styczeń 2012 - 12:23

Przeróbki w 106.14 Witam, bawie sie wlasnie w warsztacie i zakładam turbine do mojej renówki od ursusa 1614. Ma 96KM silnik 2 sezony po remoncie, pracuje na 65ha i troche malo mocy, ciekawe czy bedzie duza zmiana po zamontowaniu?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przeróbki w 106.14 Dzisiaj, 09:56
  •  

#2 Share cuabab

cuabab

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 128 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Maszyneria ;D

Napisany 22 styczeń 2012 - 13:24

Przeróbki w 106.14 Fajnie fajnie, ale nie widzę sensu tematu.

#3 Share soltys48

soltys48

    stary sołtys

  • Members
  • PipPipPip
  • 3380 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wlkp
  • Zainteresowania:politologia

Napisany 22 styczeń 2012 - 13:56

Przeróbki w 106.14 SEns??chyba pochwalenie się troszeczkę :P ;) ;)

KOLOR POTĘGI JEST TYLKO JEDEN............................NIEBIESKI!!!!!!!!!!!!!!

 

3000 postów

mam nadzieję, że  chociaż w części z nich pomogłem


#4 Share edi75

edi75

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 14 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 styczeń 2012 - 10:30

Przeróbki w 106.14 Sens tematu? Wystarczy pomyslec i dodac cos madrego na temat, np czy dawke paliwa w pompie zwiekszyc, czy stopy korbowodow musza byc z tymi obciaznikami, jaki bedzie mialo wplyw jezeli ich nie bedzie?
ps. nabijac i krytykowac kazdy potrafi.. :P :P

#5 Share cuabab

cuabab

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 128 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Maszyneria ;D

Napisany 24 styczeń 2012 - 16:53

Przeróbki w 106.14 P.s. brać tego forum nie jest od myślenia co mogłeś mieć na myśli pisząc to co piszesz, lecz od odpowiadania na konkretne tematy. A zauważmy że Ty w twoim "Temacie" nie zawarłeś żadnego pytania.

#6 Share Grzesiek10314

Grzesiek10314

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 145 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie, okolie Bielska Podlaskiego
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze(ogólnie mechanizacja rolnictwa), produkcja roślinna

Napisany 29 styczeń 2012 - 11:27

Przeróbki w 106.14 a ja kolego nie wiem czy ci ten traktor długo pochodzi. w silniku z oryginalnie montowaną turbiną niektóre części są wzmacniane(trzeba najpierw silnik było przystosować) wątpię żebyś miał jakiś pożytek z tej turbiny, silnik z turbiną ma inną charakterystykę w porównaniu ze zwykłym silnikiem, ale to twój wybór, ja bym nie ryzykował bo to nie ma sensu(jak ci korbowody bokiem wyjdą to wtedy remont wyniesie cię tyle że za tą kasę kupiłbyś mocniejszy ciągnik), twoja decyzja

#7 Share cuabab

cuabab

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 128 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Maszyneria ;D

Napisany 30 styczeń 2012 - 21:37

Przeróbki w 106.14 No fakt. Ale kiedyś na forum nie raz widziałem wzmianki o różnicy w silnikach przystosowanych do turbiny i nie. Według mnie to jest jakieś ryzyko ale jest też jakaś nadzieja. Osobiście najpierw przeanalizował bym co tylko się da na ten temat a później przerabiał.

#8 Share Grzesiek10314

Grzesiek10314

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 145 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie, okolie Bielska Podlaskiego
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze(ogólnie mechanizacja rolnictwa), produkcja roślinna

Napisany 30 styczeń 2012 - 22:15

Przeróbki w 106.14 dobrze mówisz kolego @cuabab, najpierw trzeba się dowiedzieć co i jak, czy takie coś wypali czy tylko narobi szkody i kosztów, bo chyba jest jakaś różnica w częściach do silników turbodoładowanych(z tego co wiem), nawet w sklepach jak zamawiasz części to cię pytają czy silnik ma turbo czy nie, wg mnie to taka pseudo przeróbka nie ma sensu i długiej przyszłości.

#9 Share edi75

edi75

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 14 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 styczeń 2012 - 12:31

Przeróbki w 106.14 No zawsze sa dwie strony medalu, i plusy i minusy ktore trzeba rozwazyc. Silnik narazie chodzi po zalozeniu ;) wszystko dziala super ale roznice na postoju trudno zmierzyc a w polu chwilowo brak warunkow. A jak dlugo wytrzyma to raczej zalezy w duzej mierze od uzytkowania, ja nie zamierzam mu 5 skiby dokladac, ani szerszych agregatow zaczepiac niz tych ktorych uzywalem dotychczas. Znajomy 2 lata temu do MTZ 82 90r. prod zalozyl to samo, chwali sobie ta przerobke a ciagnik do dzis chodzi bez zadnych problemow.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przeróbki w 106.14 Dzisiaj, 09:56
  •  

#10 Share panczo1922

panczo1922

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 954 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska, powiat obornicki
  • Zainteresowania:sport, muzyka, wszystko związane z rolnictwem

Napisany 31 styczeń 2012 - 13:09

Przeróbki w 106.14 Pokaż kolego jakieś zdjęcia z tego Twojego wynalazku... może jakiś filmik z ciśnieniem doładowania? poza tym skoro nie zamierzasz mu podczepiać większych maszyn niż dotychczas to jaki jest głębszy sens tej modyfikacji? bo rozumiem że wcześniej renia też ciągała te same maszyny bez problemów?

#11 Share cuabab

cuabab

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 128 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Maszyneria ;D

Napisany 31 styczeń 2012 - 17:39

Przeróbki w 106.14

No zawsze sa dwie strony medalu, i plusy i minusy ktore trzeba rozwazyc. Silnik narazie chodzi po zalozeniu ;) wszystko dziala super ale roznice na postoju trudno zmierzyc a w polu chwilowo brak warunkow. A jak dlugo wytrzyma to raczej zalezy w duzej mierze od uzytkowania, ja nie zamierzam mu 5 skiby dokladac, ani szerszych agregatow zaczepiac niz tych ktorych uzywalem dotychczas. Znajomy 2 lata temu do MTZ 82 90r. prod zalozyl to samo, chwali sobie ta przerobke a ciagnik do dzis chodzi bez zadnych problemow.

Kolego według mnie jest zasadnicza różnica względem ciągnika MTZ a Renaul...
Chyba wiesz że jak ruscy się z coś wezmą to albo spier**** albo wynajdą coś zaje*******
Pozdrawiam.
Ps. Filmik mógłbyś pokazać.

#12 Share Grzesiek10314

Grzesiek10314

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 145 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie, okolie Bielska Podlaskiego
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze(ogólnie mechanizacja rolnictwa), produkcja roślinna

Napisany 01 luty 2012 - 22:28

Przeróbki w 106.14 a ja z miłą chęcią obejrzałbym filmik z pracy tego ciągnika np. orka. Z Mtz-em można sobie próbować coś pokombinować, ale ja nigdy nie odważył bym się kombinować coś takiego w ciągniku Renault, jest to zbyt kosztowne(wał korbowy do silnika TD226-4 to koszt rzędu ok 15tyś złotych + inne części). musisz koniecznie pochwalić się spalaniem w poszczególnych pracach(orka,siew i inne),z niecierpliwością będę czekał na jakiekolwiek pomiary

#13 Share edi75

edi75

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 14 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 luty 2012 - 21:03

Przeróbki w 106.14

a ja z miłą chęcią obejrzałbym filmik z pracy tego ciągnika np. orka. Z Mtz-em można sobie próbować coś pokombinować, ale ja nigdy nie odważył bym się kombinować coś takiego w ciągniku Renault, jest to zbyt kosztowne(wał korbowy do silnika TD226-4 to koszt rzędu ok 15tyś złotych + inne części). musisz koniecznie pochwalić się spalaniem w poszczególnych pracach(orka,siew i inne),z niecierpliwością będę czekał na jakiekolwiek pomiary


Spalanie ciagnika do tej pory z kvernelandem 4 obracana na kolkach na glebach III-IV klasy miescilo sie w granicach 13-15 l/ha na 3 biegu polowym (reduktor na 2). Orzac 1 szosowa (reduktor na 3) nieraz brakowalo mocy bo przy 2000 obr silnik niby nie dymil ale po wcisnieciu pedalu gazu do konca nie bylo reakcji, nie wchodzil dalej na obroty a szkoda mi bylo motoru tak meczyc ale teraz mysle ze bedzie oki. Z agregatem 3m uprawowo-siewnym na polu w ktorym po zaoraniu wykonano wlokowanie i siew spalanie 5-6l/ha na 4 biegu (reduktor na 2), na 2 szosowej troche faje a tlumnika ciagnal wiec tak nie jezdzilem bo co by sobie sasiad w ursusie pomyslal.. :D :D :D :D Spalanie raczej nie powinno sie zmienic, wg mnie spalanie i tak nie jest duze a na powietrzu to zaden nie bedzie chodzil ;)

Załączone miniaturki

  • 02022012066.jpg

Edytowany przez edi75, 03 luty 2012 - 06:28.


#14 Share Grzesiek10314

Grzesiek10314

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 145 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie, okolie Bielska Podlaskiego
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze(ogólnie mechanizacja rolnictwa), produkcja roślinna

Napisany 02 luty 2012 - 21:42

Przeróbki w 106.14 no na powietrzu czy na wodzie to raczej nie będzie chodził, ale wg mnie to każdy litr ON jest ważny(każdy niepotrzebnie spalony litr). Czy spalanie się zmieni to się okaże jak zaczniesz pracować w polu i dlatego napisałem że czekam na pomiary. jaką osiągasz prędkość "na 3 biegu polowym(reduktor na na 2)", a jaką na "1 szosowa (reduktor na 3)"?

#15 Share cuabab

cuabab

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 128 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Maszyneria ;D

Napisany 03 luty 2012 - 14:05

Przeróbki w 106.14

Spalanie ciagnika do tej pory z kvernelandem 4 obracana na kolkach na glebach III-IV klasy miescilo sie w granicach 13-15 l/ha na 3 biegu polowym (reduktor na 2). Orzac 1 szosowa (reduktor na 3) nieraz brakowalo mocy bo przy 2000 obr silnik niby nie dymil ale po wcisnieciu pedalu gazu do konca nie bylo reakcji, nie wchodzil dalej na obroty a szkoda mi bylo motoru tak meczyc ale teraz mysle ze bedzie oki. Z agregatem 3m uprawowo-siewnym na polu w ktorym po zaoraniu wykonano wlokowanie i siew spalanie 5-6l/ha na 4 biegu (reduktor na 2), na 2 szosowej troche faje a tlumnika ciagnal wiec tak nie jezdzilem bo co by sobie sasiad w ursusie pomyslal.. :D :D :D :D Spalanie raczej nie powinno sie zmienic, wg mnie spalanie i tak nie jest duze a na powietrzu to zaden nie bedzie chodzil ;)


Pożyjemy, zobaczymy...

#16 Share Levis

Levis

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Pure performance

Napisany 04 luty 2012 - 00:04

Przeróbki w 106.14 Odnośnie zdjęcia. Nie pasuje mi tu kwestia montażu turbiny, wlot spalin do muszli jest poprowadzony albo z tłumika albo z części cylindrów z kolektora natomiast gdzie ujście spali z muszli turbo? Zaślepione? To w ogóle działa? Gdzie sterowanie doładowaniem, jak jest realizowane, Wastegate czy VNT? Co to za turbina? Coś mi tu niezłą ściemą zalatuje :) Chyba że to jest jeszcze zdjęcie w trakcie pracy a nie gotowy efekt.

Edytowany przez Levis, 04 luty 2012 - 00:11.


#17 Share Grzesiek10314

Grzesiek10314

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 145 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie, okolie Bielska Podlaskiego
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze(ogólnie mechanizacja rolnictwa), produkcja roślinna

Napisany 04 luty 2012 - 22:09

Przeróbki w 106.14 to raczej jest w trakcie pracy, ponieważ po prawej stronie zdjęcia spod tłumika wystaje jakieś kolanko, pewnie jest tam połączenie od turbiny do tego kolanka. ja już wcześniej napisałem że wg mnie długo to nie pochodzi, albo nie będzie z tego pożytku.
trochę kiepskie miejsce na turbo wybrałeś, samo przy wlewie oleju silnikowego, pewnie utrudni ci to zalewnie oleju,

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przeróbki w 106.14 Dzisiaj, 09:56
  •  

#18 Share edi75

edi75

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 14 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 luty 2012 - 13:42

Przeróbki w 106.14 To bylo w czasie montazu, kolektor wydechu fachowo powinien miec wyjscie posrodku tak aby spaliny mialy rowna odleglosc do wyjscia, ja ciąlem koszty bo kolektor do turbiny swoja cene ma i odwrocilem go o 180 stopni i zeby nie robic za duzo zalaman wylotu spalin zamocowalem jak widac, i nie mialem wielkiego wyboru. Z zalaniem oleju nie ma zadnego problemu po zdjeciu gumowego kolana i 2 opasek a turbine zalozylem od ciagnika ursus 1614 a w nim nie ma zadnego sterowania.

Podobne tematy