Zaloguj się, aby obserwować  
zetixxx

Zetor 7211 dziwny klekot

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
zetixxx    0

Witam wszystkich, jestem tutaj nowy. Posiadam Zetora 7211 z 88 roku.

 

Od jakiegoś czasu mam problem jadąc szosą równym tempem na 5 biegu, jak się dodaje gaz wolno do końca to sie nic nie dzieje, a jak puści się lekko nogę z gazu (spadną obroty z 25 do 20)i po chwili gaz do oporu to zaczyna się właśnie takie dziwne (terkoczenie) klekotanie. Dzieje się to pod ciężarem jak ciągnie przyczepę i bez ciężaru.

Proszę o jakieś pomysły jak to rozwiązać.

 

P.S Tropiąc ten temat dałem pompę do regeneracji, ustawiałem i sprawdzałem wtryskiwacze, były ustawiane zawory, filtry: paliwa i powietrza są nowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    1283

Sworzeń na tłoku może, w C360 tak mieliśmy przy ujmowaniu obrotów z maksymalnych i przy raptownym dodaniu gazu pod dużym obciążeniem, pod koniec non stop klekot szedł


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    1283

Przeczytaj dokładnie post autora, który zawarł i wykluczył możliwe awarie, a może rozrząd jednak jest źle ustawiony?


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
david697    0

Mam 5211 i czy chodzi o ten dziwny dżwięk ze skrzyni biegów albo gdzieś obok? (jakby dzwonienie)???

Też tak mam i to występuje w zetorach na 5 biegu z obciążeniem jak jedziesz pod górę B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek11441    133

Mam 7211 i pod górki na 5 biegu z przyczepami nic nie słychać ze skrzyni więc nie wszystkie zetory tak mają


Zetor zawsze i wszędzie NAJLEPSZY będzie !!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetixxx    0

Sam nie wiem co to może być, pomysłów brak, ale jutro jeszcze jadę do znawcy tematu może on da jakiś trop, co do skrzyni to wykluczam, chociaż nie dzieje się to na jałowym biegu tylko na 5, a po za tym te chałaśliwe momentami stukanie słychać z przodu, braliśmy pod uwagę sprężarkę ale bez nie jest tak samo.

 

Z tymi sworzniami to się zobaczy i tak bo zetorek ma ok 8 tys mtg i zaczyna kapać olej z odpowietrznika, a dotychczas nie miał żadnego remontu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    1283

A może łożysko na wale albo atak w skrzyni Ci stuka? Gdybania tu bardzo dużo może być, najlepiej go rozbebeszyć i zobaczyć co i jak, ciśnienie na wale trzyma jako takie jeszcze?


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetixxx    0

Dzisiaj byłem u gościa który zna się na rzeczy, stwierdza, że problem ten jest w pompie. Osobiście też tak uważam, ponieważ przed regeneracja pompy było mocne "walenie", stukot nie do zniesienia, a teraz jest o 60% mniejszy, na wszelki wypadek zrobiliśmy regulację zaworów i ponownie to samo.

 

Dorzucam jeszcze dźwięk nagrany komórką (jakość mizerna ale coś słychać, szczególnie po dodaniu gazu)

http://www61.zippyshare.com/v/62098856/file.html

 

Pozdrawiam i dzięki za podpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    1283

Ale co ma pompa do tego? Jak jest z mocą? Traci ją,słabnie, dymi? ma nierówne obroty?


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetixxx    0

Mocy nie traci, ale po regeneracji pompy w granicach 5,5-7tys obrotów silnik faluje. Skrzynia też odpada bo na postoju jak sie zjedzie z drogi i wkreci się go ostro na obroty to ten klekot też jest, a jak powoli się doda gazu to nic się nie dzieje, chodzi normalnie. Rozrząd też wykluczam bo by non stop miał problem.

 

A czy może to być wina regulatora obrotów? Bo w firmie w której robili pompe stwierdził mechanik że regulator jest ok.

 

P.S Jak ktoś zna speca od ciągników z terenów Bydgoszcz-Złotniki Kujawskie- Łabiszyn to proszę o namiary, bo ja jestem z gminy Nowa Wieś Wielka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

tu nic nie słychać za słaby sprzęt co do falowania to przecinek ci się przesunął przy 500-700 obr faluje to normalne u mnie tak pochodzi i wkoncu sam se nastawi . Narazie zostaw silnik w spokoju jak mówisz że to nie skrzynia to na postoju dobrze go osłuchaj jeszcze pobaw sie z WOM i pompą podnośnika powyłączaj-powłaczaj a może to coś ze skrzynią na postoju tez zębatki się kręcą może któraś nie nadąża a przy stopniowym przyśpieszaniu się jej udaje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetixxx    0

WOM też odpada, bez niego i z włączonym to samo. Wg mnie ten hałas jest na 2 pierszych tłokach od kabiny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to zawory mogą tak tłuc miałem tak w T-25 chwilami tak klekotało jak u ciebie w nagraniu ale czasami przestawało a póżniej znowu, nie miało to żadnego wpływu na moc ciągnika. To tylko moje przypuszczenia , może wyreguluj jeszcze raz zawory na 0,25 wydechowy i ssący. <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Yaro1976    13

Witam. Czy kolega "zetixxx" uporał się z problemem tego klekotania, pytam bo u mojego 6011 rok 1983 jest dokładnie identycznie!!!

 

Witam wszystkich, jestem tutaj nowy. Posiadam Zetora 7211 z 88 roku.

 

Od jakiegoś czasu mam problem jadąc szosą równym tempem na 5 biegu, jak się dodaje gaz wolno do końca to sie nic nie dzieje, a jak puści się lekko nogę z gazu (spadną obroty z 25 do 20)i po chwili gaz do oporu to zaczyna się właśnie takie dziwne (terkoczenie) klekotanie. Dzieje się to pod ciężarem jak ciągnie przyczepę i bez ciężaru.

Proszę o jakieś pomysły jak to rozwiązać.

 

P.S Tropiąc ten temat dałem pompę do regeneracji, ustawiałem i sprawdzałem wtryskiwacze, były ustawiane zawory, filtry: paliwa i powietrza są nowe.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Yaro1976    13

Witam. Czy kolega "zetixxx" uporał się z problemem tego klekotania, pytam bo u mojego 6011 rok 1983 jest dokładnie identycznie!!!

 

Puk... Puk... Kolego zetixxx, co z tym klekotaniem? Kolega robił coś w tym temacie?

 

Puk... Puk... Kolego zetixxx, co z tym klekotaniem? Kolega robił coś w tym temacie?

Edytowano przez Yaro1976

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fendias    5
Dnia 19.01.2012 o 22:08, zetixxx napisał:

Witam wszystkich, jestem tutaj nowy. Posiadam Zetora 7211 z 88 roku.

 

Od jakiegoś czasu mam problem jadąc szosą równym tempem na 5 biegu, jak się dodaje gaz wolno do końca to sie nic nie dzieje, a jak puści się lekko nogę z gazu (spadną obroty z 25 do 20)i po chwili gaz do oporu to zaczyna się właśnie takie dziwne (terkoczenie) klekotanie. Dzieje się to pod ciężarem jak ciągnie przyczepę i bez ciężaru.

Proszę o jakieś pomysły jak to rozwiązać.

 

P.S Tropiąc ten temat dałem pompę do regeneracji, ustawiałem i sprawdzałem wtryskiwacze, były ustawiane zawory, filtry: paliwa i powietrza są nowe.

Sprzedaj zloma i kup lepszy ciagnik 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3037

moze przez te 9 lat mu sie udalo ??

  • Haha 1

buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj