Skocz do zawartości

Zdjęcie

Dziwny przypadek.


44 odpowiedzi na ten temat

#21 Share pawelo89

pawelo89

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 11 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 styczeń 2012 - 20:04

Dziwny przypadek. @Ginterpol w takim razie jestem teraz w rozterce, więc dlaczego na stronie internetowej statoil piszą że powinien być to olej 80W90?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Dziwny przypadek. Dzisiaj, 02:51
  •  

#22 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 21 styczeń 2012 - 20:17

Dziwny przypadek. Nie każdy z normy API Gl-4, GL-5 spełnia normę MIL-2105. Więc nie każdy 80w90 jest taki sam, popatrz na link i szczegóły przy olejach.
http://www.platinumo...cts&id_group=11

Edytowany przez zorzyk2, 21 styczeń 2012 - 20:20.


#23 Share Ginterpol

Ginterpol

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 388 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TCZEW

Napisany 21 styczeń 2012 - 21:43

Dziwny przypadek. dokładnie tak jak napisałeś.. takie porównanie olei silnikowych jak jeździłem kiedyś (z 10 lat temu ) ibizą tdi 1,9l
dość dużo i intensywnie na oleju mobil1 i nigdy nic się nie działo.. aż do momentu kiedy wlałem lotos 5w40 ful syntetyk. silnik po przejechaniu 1700km w ciągu doby się zatarł na panewkach. od tamtego czasu mam wstręt do lotosa.
ale w tamtym czasie nie przeczytałem instrukcji w której było napisane że olej musi spełniać normę (mogę nie pamiętać dokładnie) VW505 czy coś takiego gdzie później zauważyłem że jest to napisane na korku wlewu oleju.

wracając do tematu to nikt nie broni ci nalać czego tam tylko chcesz jest to twoja decyzja. jeśli ciągnik nigdy nie będzie w pełni wykorzystany w potencjale mocy i intensywności prac to wytrzyma nawet na oleju kujawskim z biedronki... tylko co czeka nowego użytkownika?? i będzie chwalił poco kupować hydramot jak na kujawskim też wytrzymuje. do hydramotu mam zaufanie. ciągnik który użytkuję nie sprzedam bo nic nie kupię w tak dobrym stanie technicznym mimo że stuknie mu 20 tys mtg. a nowy w marcu ma przyjechać :).

Edytowany przez Ginterpol, 21 styczeń 2012 - 21:44.


#24 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 styczeń 2012 - 07:32

Dziwny przypadek. No właśnie jak o tych olejach mowa to ciekawe czym sie rózni (oprócz nazwy i ceny ) HyGard od JD i Hydramot 1040 MC (sorry sprawdziłem i teraz inaczej on się nazywa :blink:-AGRIFARM UTTO MP ale chyba o to samo chodzi )-serwisanci twierdzą że jest w pełni zamienny a było nie było 5 zł różnicy na litrze piechotą nie chodzi...

#25 Share pawelo89

pawelo89

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 11 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 styczeń 2012 - 10:17

Dziwny przypadek. @Ginterpol właśnie o to chodzi, że nie chcę nalać byle czego dlatego chciałem się zapytać kogoś na forum, moc ciągnika jest raczej wykorzystywana, więc potrzebuje dobrego oleju.

#26 Share mirro

mirro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 styczeń 2012 - 12:17

Dziwny przypadek. Klasyfikacja jakościowa API
Chociaż na świecie używanych jest kilka systemów klasyfikacji jakościowej, najbardziej znana jest klasyfikacja Amerykańskiego Instytutu Naftowego API (American Petroleum Institute). Rozróżnia ona oleje ze względu na zastosowanie:
- GL-1 - przekładnie ręczne, olej bez dodatków, nisko obciążone przekładnie (już niestosowany);
- GL-2 - przekładnie mechaniczne pracujące pod niskim obciążeniem (bez dodatków uszlachetniających);
- GL-3 - do konwencjonalnych skrzyń biegów, przekładni stożkowych (zawiera niski poziom dodatków powodujących polepszenie własności oleju pod wpływem obciążenia);
- GL-4 - przekładnie stożkowe i hipoidalne pracujące w umiarkowanych warunkach, mosty napędowe z hipoidalnym uzębieniem o małym wyboczeniu osi, mechaniczne skrzynie biegów (zawiera bardzo dużo dodatków uszlachetniających, w tym EP);
- GL-5 - skrzynie manualne, przekładnie główne i hipoidalne o dużym wyboczeniu osi, eksploatowane w najtrudniejszych warunkach, przekładnie o zmiennym obciążeniu (zawiera cały pakiet dodatków);
- GL-6 - specjalny olej zapewniający dobrą ochronę przed zmatowieniem powierzchni, jakościowo zbliżony do GL-3; przekładnie hipoidalne pracujące w ekstremalnych warunkach.

W skrzyniach manualnych praktycznie stosowane są oleje o klasach: API GL-4 i API GL-4/GL-5. Poza klasyfikacją API jest używana przez producentów olejów przekładniowych amerykańska klasyfikacja wojskowa MIL-L-2105-D. Obejmuje ona jednak tylko oleje o klasach lepkości SAE 75W, 80W/90 i 85W/140 z rozszerzeniem adekwatnym do klasyfikacji lepkościowo-jakościowej SAE J 306-MAR85.
Te literki na końcu oznaczają kolejne aktualizacje przez armię np.D-wersja z 1987, wcześniejsza-C z 1976
A teraz najważniejsze nie zawsze GL-5 będzie lepsze od GL-4 ponieważ GL5 może zawierać dodatki nie wskazane dla naszej skrzyni ponieważ będą działać korodująco np. na zastosowane synchronizatory zawierające metale kolorowe.
Czyli szanujmy zalecenia producenta bo są ważne

A jeszce odnośnie tej IBIZY.
Oprócz ogólnie przyjętych klasyfikacji międzynarodowych znani wytwórcy silników spalinowych opracowali i wprowadzili własne testy badawcze, których spełnienie warunkuje dopuszczenie do stosowania oleju w ich silnikach. Specyfikacje fabryczne często stawiają wyższe wymagania użytkowe olejom silnikowym niż to określą klasyfikacje jakościowe.

#27 Share chomik111

chomik111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 463 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 22 styczeń 2012 - 13:42

Dziwny przypadek. Witam kolegów.

a jaki olej polecilibyście do New Hollanda M 100 z 97r na pełnej skrzyni elektrohydraulicznej bez żadnych biegów mechanicznych???

na stronie staoila znalazłem olej TransWay ale nigdzie nie mogę znaleźć jego specyfikacji... jaki może być jego zamiennik z castrola, lotosa, mobila i innych???

#28 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 22 styczeń 2012 - 19:22

Dziwny przypadek. Tych transów jest trochę, tu taki zwykły
http://www.industra....TransWay_WB.pdf

Edytowany przez zorzyk2, 22 styczeń 2012 - 19:27.


#29 Share Ginterpol

Ginterpol

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 388 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TCZEW

Napisany 22 styczeń 2012 - 21:34

Dziwny przypadek. mirro miło czytać takiego posta. a założycielowi tematu radzę kupić instrukcję i jak mirro pisze stosować się do zaleceń producenta a nie wierzyć tabelom sporządzonych przez producentów olei, będzie najbezpieczniej. pozwolę sobie przytoczyć słowa mirro:

"A teraz najważniejsze nie zawsze GL-5 będzie lepsze od GL-4 ponieważ GL5 może zawierać dodatki nie wskazane dla naszej skrzyni ponieważ będą działać korodująco np. na zastosowane synchronizatory zawierające metale kolorowe.
Czyli szanujmy zalecenia producenta bo są ważne"
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!B) już kilka synchronizatorów wymieniłem i tam są jakieś metale kolorowe!!!
jak wszyscy by wzięli to pod uwagę, to aż miło było by kupować używane ciągniki..

na jednym ze szkoleń to powiedzieli mi że oznaczenia w olejach GL-1-5... są z czasów komunizmu i pomału się odchodzi od tych oznaczeń. mogę dodać że w instrukcji np claasa quadranta 3400 i liner2900, ropa euroTiger czy agrotron DF nic nie piszą o specyfikacji GL ( albo po wmówieniu mi o przestarzałym oznaczeniu nigdy nie zwracałem na to uwagi :))

#30 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 22 styczeń 2012 - 22:20

Dziwny przypadek. To głupoty mówili o tym komunistycznym oznaczeniu . Posłużę się silnikowymi i przekładniowymi, zobacz ile specyfikacji.
http://sklep-oleje.p...-3-default.html
http://www.motosamoi...je-przekadniowe
Co do gl4 i gl5, to są też oleje spełniające obie normy GL-4/GL-5, wtedy nie wypłucze nam tych stopów metali kolorowych. Specyfikacja API GL odnosi się do rodzaju obciążeń i nacisków przekładni. Do wielu przekładni producenci zalecają stosowanie oleju silnikowego, tak jak z olejami mineralnymi, które parametrami nie ustępują syntetycznym.

Edytowany przez zorzyk2, 22 styczeń 2012 - 22:21.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Dziwny przypadek. Dzisiaj, 02:51
  •  

#31 Share mirro

mirro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 styczeń 2012 - 12:55

Dziwny przypadek. Tak tylko jest jedno małe ale! Armia US ma jeszcze jedną normę MIL-L-2104 odnoszącą się do olejów silnikowych tych z początkiem 10W i 15W. Jej wersja MIL-L-2104F mówi że faktycznie nawet 15W40 dopuszcza się do stosowania w przekładniach z zachowaniem zaleceń temperaturowych dla danego oleju (chodzi o strefę klimatyczną i panujące temperatury) z wyjątkiem przekładni z zazębieniem hypoidalnym, czyli dalej wracamy do przekładni głównej i zestawu wałek koło talerzowe.
My jako odbiorcy końcowi nie jesteśmy w stanie sprawdzić czy producent domieszał np. chlorek fosforu, siarki.

#32 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 23 styczeń 2012 - 14:59

Dziwny przypadek. Zgadza się, a nasz Hipol GL-4,5 jest do hipoidalnych, jak wskazuje nazwa :) Z drugiej strony francuskie samochody już dawno miały przekładnię główną w misie olejowej i na pewno nie była to zwykła stożkowa. Ukraiński T-150K do skrzyni biegów ma zalecany olej silnikowy(moim zdaniem z tego powodu, że przekładniowe dostępne w owych czasach w niskich temperaturach nie pozwoliły by na właściwą pracę tej skrzyni biegów - mocno gęstnieją). Popularne i zalecane było mieszanie olei z olejem wrzecionowym. Trzeba przyznać, że teraz jest więcej gatunków olei co pozwala na lepszy dobór do danej przekładni ale nie każda ma takie wymagania i nie przesadzajmy ;) .

Edytowany przez zorzyk2, 23 styczeń 2012 - 15:02.


#33 Share pawelo89

pawelo89

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 11 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 styczeń 2012 - 18:58

Dziwny przypadek. Czyli się nie dowiem jakie są zalecenia firmy Fendt co do oleju w skrzyni biegów w modelach farmer?

#34 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 23 styczeń 2012 - 19:07

Dziwny przypadek. http://www.cemarol.c...GRIFARM_UTTO_LN
Nie znam fenda, a ten ma dopuszczenie.

Edytowany przez zorzyk2, 23 styczeń 2012 - 19:15.


#35 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 styczeń 2012 - 19:23

Dziwny przypadek. Zorzyk-spójrz z łaski swojej na mój post-wiesz może czym się te oleje różnią-no i jak sobie poradzą w hydraulice C-360 i Zetora ?

#36 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 23 styczeń 2012 - 21:12

Dziwny przypadek. Udało się znaleźć na obcych stronach. Dość tajemniczy ten olej JD, na krajowych stronach łyso. Taki do wszystkiego :) , silnika, skrzyni hydrauliki, spełnias warunki oleju klasy 10W30 i 5W30,
oryginalny tekst
http://www.greenpart...54-TY22062.html

http://www.greenpart...ty6354_msds.pdf
Ten drugi, to ta sama bajka, dopuszczenie JD też ma :D . Poczytaj te specyfikacje, zrozumiesz
http://www.hagepolsk...m_UTTO_MP_V.pdf
Ten ursus nie obrazi się na niego, w moście nie ma hipoidalnej przekładni. Mniemam, że chciałbyś mieć jeden olej we wszystkich przyczepach i ciągnikach. Osobiście w skrzyni wole mieć olej przekładniowy klasy GL 4 SAE 80W/90.

Edytowany przez zorzyk2, 23 styczeń 2012 - 21:26.


#37 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 styczeń 2012 - 21:26

Dziwny przypadek. Że Ursus się nie obrazi to ja wiem bo już go połknął :D -o Zetora mi bardziej chodziło czy go nie rozpuści...

#38 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 23 styczeń 2012 - 22:05

Dziwny przypadek. No nie, pod warunkiem, że w tym oleju nie będziesz stawał kołami ciągnika :lol: ;) Ten olej możesz zalać do kosiarki, tej pchano - samojezdnej też, do jej silnika, nawet do silnika ursusa - tu lepiej jednak typu superol poczynając od CC wzwyż.

Edytowany przez zorzyk2, 24 styczeń 2012 - 20:37.


#39 Share artur21

artur21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 193 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 styczeń 2012 - 19:33

Dziwny przypadek. hej pawelo89 i jak wybrałeś olej do skrzyni?, ja tez będę zmieniał olej na wiosnę w swoim 308 i wleje chyba Gulf_Gear_MP_80W90, cena to 260 zl za 20 litrów, spełnia gl 5 i MIL-L-2105D

Edytowany przez artur21, 27 styczeń 2012 - 19:34.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Dziwny przypadek. Dzisiaj, 02:51
  •  

#40 Share pawelo89

pawelo89

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 11 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 styczeń 2012 - 17:17

Dziwny przypadek. Na razie jeszcze oleju nie wymieniałem, praktycznie teraz Fendt'a nie używam bo ładowacz czołowy mam przy Mtz. Cały czas próbuje się dostać do jakichś rzetelnych informacji na temat jaką specyfikacje powinien mieć olej do skrzyni w modelach Farmer. Na pewno muszę zmienić bo obecny raczej się nie nadaje. Otóż znalazłem dziś instrukcję do modelu 309 ale Ci, pisze tam, że do skrzyni powinien być zastosowany olej 85W-90 LS. Tylko zastanawia mnie czy można te zalecenia przyjąć do wcześniejszych modeli Farmera, ale chyba ta skrzynia nie zmieniła się praktycznie.

Edytowany przez pawelo89, 28 styczeń 2012 - 18:46.


Podobne tematy